abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69914361
Dank jullie wel, ik zei vanavond ook al dat ik een lactatiekundige erbij wilde halen maar dat kost wel veel geld. Dus die tip van de vrijwilligers van LLL (La Leche League is dat toch) is een goede.
Gister hebben we dat huid op huid gedaan en hij ging inderdaad als een speer op de tepel af alleen dat doorzuigen dat lukt hem gewoon niet.
Misschien is om de twee uur ook goed, ik krijg in principe nu met kolven wel 40 cc eruit en dat drinkt hij dan via dat vingervoeden wel op.

ik ga dat zo nog eens proberen, een beetje donker maken en dat bloot op bloot.
hier even mijn woordje doen maakt het ook al wat minder beladen.
het gaat mijn knappe vent wel lukken!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:45:55 #227
108648 cattie
lieve moeder
pi_69914464
Ten eerste, wat de dames voor me ook zeggen, bel een lactatiekundige of vrijwilliger.
Ten tweede, bij Ive hadden we ook opstart problemen. Wat hielp was elke keer eerst aanleggen en aan de borst laten drinken. Lukte dat niet goed genoeg, dan de kolf erop. En de gekolfde melk vingervoeden. Ive heeft ook even kunstvoeding gehad, toen het nog even niet op gang kwam en hij echt wat moest drinken. Maar als je het echt wilt dan kom je er vast wel uit met goede hulp! Succes ermee!
Oh ja, en veel huid contact. Gaan de hormonen lekker van stromen!
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:47:55 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_69914548
Volgens mij kost een lactatiekundige 50 100 euro, dat is 4 8 pakken kunstvoeding, dus dat heb je er zo uit. En ik heb ooit een lactatiekundige gebeld met een kolf vraag, die heeft me telefonisch te woord gestaan en geholpen en nooit een rekening gestuurd.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:48:08 #229
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69914558
voor een consult van een laktatiekundige ben je ongeveer 100 euro kwijt. Even heel plat, een pak kunstvoeding kost je ook een 10tje. Daar doe je 14?? dagen mee?? Dus als je borstvoeding wel lukt spaar je toch wel centjes uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:49:18 #230
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69914609
oh en oeke, jij hebt echt de knapste vent, natuurlijk gaat het lukken!!! [/peptalk]
pi_69914767
Oh, dat is zeker zo, het geld zal me worst wezen uiteindelijk. Maar ik ben al heel blij met wat ervaringsverhalen.
Zoals Cattie het beschrijft is ongeveer hoe wij het doen, en de kunstvoeding was er vandaag al helemaal uit. Maar het is fijn te horen dat dat aanleggen toch wel kan door zetten. Huid op huid gaan we hier gewoon heel veel doen!
En morgen ga ik dit ook even doorspreken met mijn kraam.
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:53:51 #232
108648 cattie
lieve moeder
pi_69914808
Oh en voor het positieve gevoel: Ive heeft vervolgens totdat hij ruim een jaar was zonder problemen bij me gedrongen!
pi_69914834
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:54:36 #234
108648 cattie
lieve moeder
pi_69914843
40cc met kolven is volgens mij heel erg netjes trouwens!
pi_69914924
Oeh, daar was ik ook al heel blij mee, er kwam gewoon melk uit! En best veel ook!

Nou dit heeft me al heel erg opgelucht, dan is de volgende poging ook weer prettiger!
  woensdag 10 juni 2009 @ 22:13:27 #236
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69915643
mijn begin was ook een regelrechte ramp!! Op dag 4 had ik de laktatiekundige op bezoek. Dat heeft mijn borstvoeding echt gered.
  donderdag 11 juni 2009 @ 03:30:53 #237
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_69922617
Och lieve meiske toch!

Wat de dames hier zeggen; schakel snel professionele hulp in! Dat gaat jullie helpen. Echt! Vergeet ook vooral niet dat Kobus nog maar een piepklein baby'tje is. Juul dronk in principe wel meteen, maar ik weet nog heel goed dat hij vaak na een minuut of 2 al in slaap viel (het was gewoon zo vreselijk vermoeiend voor hem, dat zuigen) en dan waren we de rest van het uur bezig met wakker houden. Af en toe 'schrok' hij dan op en sabbelde even, om vervolgens weer als een blok in slaap te vallen.

Veel huid op huid, veel aanleggen (en in verschillende houdingen), hulp van een 'prof' en een beetje geduld gaan Kobus en jou echt helpen!!! Die stoere man van je kan het hoor, en jij ook!

Als je wil bellen morgen; ik ben bereikbaar!

Hang in!
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:38:56 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_69925231
Ook van mij een sterktewoordeje Oeke.
Bij ons heeft het ook een hele poos geduurd voordat het echt lekker ging. Nu ik jouw struggles lees, herinner ik me weer zó goed hoe wij nachten hebben gefrut en gedaan om Thies aan te leggen. Pffff. Ik had er bijna de brui aan gegeven. Daardoor. Ik was kapot. Gelukkig had ik een super kraamhulp die me erg goed heeft geholpen. En eerlijk is eerlijk, de meiden hier in het topic hebben me er ook doorheen gesleept! Toen we beiden eenmaal doorhadden hoe het moest, liep het als een trein en hebben we een heerlijke BVperiode gehad.
Veel succes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_69939138
Wat was dat ook weer met de wet van FOK?

Vanochtend vroeg heeft Kobus weer lekker liggen drinken bij mij!
En ik heb met de kraamverzorgster overlegd en die heeft me gerust kunnen stellen. Rustig zo door gaan, maar het niet te zwaar maken, niet voor Kobus en niet voor mij, ik moet de borst ook een fijne plek houden, niet een van frustatie.

Dus nu doe ik het wat rustiger aan met aan leggen en vaker tussendoor ook proberen als hij er zin in heeft. En als het over een paar dagen nog niet goed gaat een lactatiekundige inschakelen. Ze zei dat op dit moment ik alles deed zoals het moest en dat ik met veel geduld er zou komen.

Ik voel me veel rustiger ook na jullie lieve oppepende woorden.
pi_69941810
Lieve Oeke, iedereen boven me heeft het al gezegd dus ik wil je alleen maar een virtuele knuffel geven.
Dit gaat echt goedkomen, heus.
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:00:54 #241
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69941912
Ik sluit me aan bij de rest en kom je even succes wensen! Weet nog hoe wanhopig je jezelf kan voelen als je kleintje móet drinken maar niet wil. Komt allemaal goed!
I`m not weird. I`m limited edition.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:07:43 #242
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69954583
Oeke, wat fijn dat het vanmorgen goed gegaan is!
Hopelijk is de rest van de dag prettig gegaan, ook wat betreft het aanleggen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 12 juni 2009 @ 11:55:21 #243
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_69968067
Hoi allemaal,

Ik hoop zeer binnenkort mama te worden en wil graag borstvoeding gaan geven. Hebben jullie eigenlijk speciale 'borstvoedingskleding'? Of, wat is handig om te dragen zodat je niet helemaal bloot hoeft als je wilt gaan voeden? Ik ga in het zkh bevallen omdat ik een tweeling krijg, is het handig om dan een pyjama bij je te hebben met een knoopsluiting voor? BV beha's heb ik inmiddels al wel aangeschaft...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:56:38 #244
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_69969621
Een nachtpon met een knopen aan de voorkant vind ik wel praktisch, zodat je niet in de ondergoed zit te voeden. Maar je kunt ook de deken een eind optrekken (als het niet te warm is). Of gewoon een pyjama, dan zit je ook niet gelijk in je onderbroek.
Als je je te bloot voelt tijdens het voeden, is het handig om een hydrofielluier/lakentje/doek bij de hand te hebben. Speciale kleding is niet noodzakelijk (hoewel ik het best prettig vind, ik heb meestal een voedingsshirt aan).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 12 juni 2009 @ 12:57:22 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_69969644
Ja knoopsluiting voor is heel handig voor in het zkh. Verder heb je wel speciale topjes voor borstvoeding. Je kan ze bv bij de h&m kopen, bij de positiekleding. Maar je hebt ook leuke webshops...
pi_69970408
Ik draag eigenlijk altijd een shirtje met een hemdje met spaghettibandjes eronder. Shirtje omhoog, hemdje onder m'n borst, beha los, voeden maar. Ideaal vind ik! Wat ik ook heel handig vond, vooral de eerste weken, waren borstvoedingshemdjes. Tijdens de kraamtijd heb ik eigenlijk aldoor zonder beha en in zo'n hemdje (met daarover een pyjama met knoopjes, of een vestje ofzo) gelopen, dat vond ik heel prettig. Ik zat/lag toch veel in bed en een beha knelt dan meer.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:24:24 #247
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_69972709
Ik draag tot nu toe altijd een voedings hempje, en daarover dan een vestje met knoopjes of rits ofzo. Vind ik wel handig zo.
Maar ik ga nu toch maar eens op zoek naar een fatsoenlijke voedings bh, geeft toch wat meer steun.

Voedings bh is handig om even wat weken mee te wachten tot de BV goed op gang is, dan weet je hoeveel je borsten evt gegroeid zijn.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_69975303
Ik heb ook gewoon hemdje + shirt er over.
Eén omhoog, één omlaag en dus niet meer dan noodzakelijk bloot.

Van de voedingsbeha's ben ik inmiddels ook afgestapt, bij een gewone kan ik ze er ook wel uitfloepen

Gisteren dag zonder L weggeweest. Ik dacht: inmiddels kan ik vast wel een dagje weg zonder kolf, grapje

STUWING! Maar alleen links? Snapt iemand dat? Met de hand 2 keer druk eraf gekolfd gisteren (alleen links) en vanmorgen pas na de tweede voeding waren alle pijnlijke plekken weg. En pas tegen de ochtend begon rechts een beetje vol aan te voelen
pi_69975688
Zo kom je er ineens achter welke borst het meeste produceert
pi_69976089
Ik was gisteren ook een hele dag weg zonder Lotte. Tussendoor 1x gekolfd om half 2 maar dat ging niet super (batterijenunit blijkbaar niet sterk genoeg). Toen om 22:45 thuis en om 23:30 Lotte nog maar even uit bed geplukt en aangelegd. Die heeft eigenlijk amper wat gedronken, maar misschien genoeg tegen de stuwing
Vannacht was ze wat aan het huilen en toen haar snel aangelegd (stuwing!!!), wilde ze vanmorgen (2 uur later) natuurlijk niet drinken..grrrrr

Fijn Oeke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')