abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 april 2009 @ 00:23:00 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_67599401
quote:
Dirk Memelink heeft 'geen zorgen om die rotschutting'

WINTERSWIJK - Het merk Drie Sterren Jenever heeft een goede gehad aan Winterswijker Dirk 'Dikkie' Memelink (79). Liefst zesduizend flessen heeft hij gespaard. Van al die flessen heeft hij een schutting gemaakt, drie meter hoog en bijna twintig meter lang.

Maar donderdag sneuvelde een deel van al het werk van Memelink. Naast zijn huis aan de Ravenhorsterweg bevond zich een plantsoen met bomen die op omvallen stonden. Daarom was het noodzakelijk om de bomen te rooien.

En toen gebeurde het. Volgens Memelink viel er een boom uit de kraan tegen de schutting. Zo'n honderd flessen vielen alle kanten op, en een groot deel van zijn 'jeneverschutting' is verloren gegaan.

Gek genoeg kan Memelink er niet erg mee zitten. "Nee joh, ik maak mij geen zorgen over die rotschutting. Ik heb wel andere dingen aan mijn hoofd", zegt hij, wijzend op zijn krukken.

Memelink kampt namelijk met kanker in zijn benen en ook met zijn vrouw gaat het niet goed, zij moet binnenkort worden geopereerd aan haar versleten heup.

Maar toch, ondanks die ellende is het Memelink wel aan te zien dat hij het wel jammer vindt dat zijn jeneverschutting is gesneuveld.

Een groot deel van de glazen borstwering staat er nog wel, maar is hevig gehavend. De flessen liggen her en der verspreid. En ook in en om de vijver in de achtertuin liggen er lege flessen jenever.

Aan opruimen komt Memelink voorlopig niet toe. " Ik kan amper lopen, laat staan dat ik mijn achtertuin kan opruimen. Ik zou het geweldig vinden als iemand mij kan helpen met opruimen van de flessen en het opnieuw opbouwen van de schutting. Zo gauw ik weer goed ter been ben, begin ik er zelf weer mee."

In dat opzicht hoopt Memelink op een zelfde hulpvaardigheid als tien jaar terug, toen mensen hoorden dat de Winterswijker bezig was met het verzamelen van lege jeneverflessen. Opeens lagen er steeds lege flessen in zijn tuin "De ene keer twee of drie, maar ook wel eens twintig of dertig. Dat heeft allemaal geholpen om de schutting te bouwen."

Ook wil Memelink graag zeggen dat hij niemand iets verwijt. De aannemer die de werkzaamheden uitvoert niet en ook de gemeente treft geen blaam.

"Het was een ongeluk, dat kan gebeuren. Ik neem niemand iets kwalijk. Schrijf dat ook maar op."

klacht: gemeente sloopt levenswerk van oude zieke man en staat er bij en kijkt er naar en doet niks
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67599426
Dan moet ie doordrinken om de schutting te repareren.

[ Bericht 40% gewijzigd door Hetiszover op 01-04-2009 00:30:06 ]
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_67599493
Hij is wel meester
Ja.
  woensdag 1 april 2009 @ 00:26:31 #4
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_67599506
Arme man..
pi_67599516
6000 flessen opgezopen.
pi_67599537
winterswijk... stel fokkers zin om langs te gaan ?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 1 april 2009 @ 00:29:12 #7
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_67599559
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:28 schreef swarmahoer het volgende:
winterswijk... stel fokkers zin om langs te gaan ?
Wat had je in gedachten?
pi_67599591
Die producent van de Jenever zou hem moeten helpen.
pi_67599602
ff n keertje naar de glasbak rijden, kan die kerel teminste fatsoenlijk zn laatste dagen in een schone tuin in t zonnetje genieten
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 1 april 2009 @ 00:32:10 #10
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_67599628
Overigens:

Beerenburg > Jenever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')