Hoe lang wil je er gaan studeren.. langer dan 3 maanden? Dan moet je bewijzen dat je een beurs (bijvoorbeeld een Erasmus beurs) hebt en voldoende financiële middelen en een backup bijvoorbeeld je ouders om te kunnen "overleven"?quote:Je moet volgens deze site http://www.migrationsverket.se/english.jsp bewijs van een beurs ofzo hebben. Ik snap er helemaal niets van
Zo ver dat ik weet, kan je een Erasmus beurs krijgen als je inderdaad aan een hogeschool of universiteit staat ingeschreven. Je kan ook in aanmerking komen van een VSB Fonds beurs.. maar die hebben recentelijk in hun portfolio gesneden.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:16 schreef sheiswhatsheis het volgende:
Ja, ik wil er heen voor 1 of misschien wel de hele studietijd.. Maar je kan toch alleen een Erasmusbeurs aanvragen als je al hebt gestudeert/staat ingeschreven bij een universiteit in Nederland? Ik kan wel een bewijs inleveren (een soort van contract dan) dat mijn ouders geld hebben enzo.. Maar ik snap niets van die beurzen
Nog even de goede subpagina aanklikken:quote:Op woensdag 1 april 2009 00:21 schreef sheiswhatsheis het volgende:
Hoe en waar moet ik dingen regelen voor beurzen blabla. Je moet volgens deze site http://www.migrationsverket.se/english.jsp bewijs van een beurs ofzo hebben. Ik snap er helemaal niets van
Dus:quote:Student
- Proof of enrolment on a course programme which is at least at high school level
- Assurance that you have sufficient funds for your keep
- Proof that you have comprehensive medical insurance that is valid in Sweden.
You are entitled to work during the time you are studying.
Dat doe ik op dit moment ook. Ik studeer in Engeland, woon er ook. Maar sta gewoon nog steeds ingeschreven in Nederland. Wat onder andere het voordeel heeft wat betreft die european insurance card.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Die laatste heeft wat extra toelichting nodig.
- Als je in Zweden studeert, schrijf je dan niet uit bij je Nederlandse gemeente! Blijf gewoon ingeschreven staan op bijvoorbeeld het adres van je ouders.
zo moeilijk is het niet, ze doen niet zo moeilijk. Ik hoefde niet eens te laten zien hoe ik m'n studie bekostigde, je hoeft alleen maar in te vullen dat je hte zelf bekostigt...quote:Op woensdag 1 april 2009 14:16 schreef sheiswhatsheis het volgende:
Ja, ik wil er heen voor 1 of misschien wel de hele studietijd.. Maar je kan toch alleen een Erasmusbeurs aanvragen als je al hebt gestudeert/staat ingeschreven bij een universiteit in Nederland? Ik kan wel een bewijs inleveren (een soort van contract dan) dat mijn ouders geld hebben enzo.. Maar ik snap niets van die beurzen
Dat sprak ik in het begin ook niet.. en zo'n probleem hoeft dat in Zweden niet te zijnquote:Op woensdag 1 april 2009 22:27 schreef Lovely-Lili het volgende:
grappig..vriend van mij heeft net diezelfde keuze gemaakt!
spreek geen zweeds..maar succes
Ik heb zat goede en ook slechte ervaringen, maar dat post ik wel later.. moet morgen weer vroeg mijn bed uit.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:22 schreef sheiswhatsheis het volgende:
Haha, zie je wel dat ik nu bij het juiste adres ben! Super bedankt allemaal! Ik ben die deadlines inderdaad even gecontroleerd en het bleek dat de deadline van Malmö al in januari was geweest..dus nu ga ik 1 july applyen voor de lente
Maar echt, super bedankt!
Meer tips? Laat maar gewoon weten
Goede / slechte ervaringen? Tell me
Het is inderdaad mogelijk om voordat je naar het buitenland gaat (en een Erasmusbeurs krijgt) gratis naar een aantal taallessen te gaan.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:17 schreef Schadenfreude het volgende:
Volgens mij kun je een beurs krijgen om Zweeds te leren, omdat het een kleine taal is. Maar dan moet je waarschijnlijk wel ingeschreven zijn bij een Nederlandse uni.
Ik ga zelf na de zomer in Zweden studeren dus ik zit een beetje met dezelfde vragen. Binnenkort weet ik hopelijk meer.
Ze zullen zomaar niet 1-2-3 op je afstappen en een praatje met je maken. Op school had ik daar iets minder last van.quote:Op zaterdag 4 april 2009 12:23 schreef sheiswhatsheis het volgende:
Hahaha nice!Ja, Zweden kunnen wel drinken zeg! Ik schrok me rot toen ik daar en wedstrijdje ging houden met de vrienden van mijn nichtje... Maar is de doorsnee Zweedse jeugd terughoudend dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |