Hier zijn ook net twee op de mat gevallenquote:
quote:Op donderdag 2 april 2009 15:35 schreef Cynic het volgende:
Vox heeft ook echt zulke mooie versterkers. Ik zie me ooit nog wel eens zo'n ding kopen.
Wat een heerlijke cleane sound...
Wel gespeeld door iemand die een beetje verstand heeft van geluiden natuurlijk.
Kocht ik toch eerder een AC30 in dat gevalquote:Op donderdag 2 april 2009 15:44 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dankzij die man ben ik gitaar gaan spelen
ooit wil ik nog een seen red special kopen
Eigenlijk moet je dan 2 ac30's hebben met een paar miliseconden vertraging ertussen.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:47 schreef Cynic het volgende:
Kocht ik toch eerder een AC30 in dat geval
Eigenlijk moet je ze beide hebben natuurlijk.
Meer om te oefenen en als er een aardig geluid uit komt voor in de studio uit komt, dan is dat mooi meegenomen.quote:Op donderdag 2 april 2009 15:33 schreef Cynic het volgende:
Eerst een goede amp denk ik, dat is uiteindelijk toch je basis. Of is het alleen om te oefenen op slaapkamerniveau?
wie weet, ooit, als ik geld zat hebquote:Op donderdag 2 april 2009 15:47 schreef Cynic het volgende:
[..]
Kocht ik toch eerder een AC30 in dat geval
Eigenlijk moet je ze beide hebben natuurlijk.
Dat heb je al snel, als je ze een metertje uit elkaar zetquote:Op donderdag 2 april 2009 15:56 schreef brother52 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dan 2 ac30's hebben met een paar miliseconden vertraging ertussen.
Tiny Terror ook al geprobeerd? Die heeft net even wat meer vermogen, zou je eventueel ook met de band kunnen gebruiken (de Dual Terror helemaal, die kan net even wat harder en heeft 2 kanalen)quote:Op donderdag 2 april 2009 15:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Meer om te oefenen en als er een aardig geluid uit komt voor in de studio uit komt, dan is dat mooi meegenomen.
Het voordeel van die vox is, is dat hij schakelbaar is tussen 4, 1 en 1/4 watt. een 10" speaker is een bijkomend voordeel.
Maar dat hef je weer helemaal op als je er een microfoontje voor zet. Tenzij je die ene ook een meter van de speaker zet, maar dat klinkt dan weer andersquote:Op donderdag 2 april 2009 16:41 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat heb je al snel, als je ze een metertje uit elkaar zet
Hierrrrrr met dat spulquote:Op donderdag 2 april 2009 16:54 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, ben nu net de opnames van Metallica van maandag aan het beluisteren... Merk als ik met gitaar wil meespelen dat ze live wel weer alles een halve toon lager spelen. Het nieuwe album is wel gewoon in E ingespeeld.
Hebbes, looptquote:
By the way, ik zou als ik jou was niet op 20-07 naar Sonisphere proberen te gaan, dan kom je er waarschijnlijk achter dat je een maand te laat bentquote:
Wel lekker rustigquote:Op donderdag 2 april 2009 18:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
By the way, ik zou als ik jou was niet op 20-07 naar Sonisphere proberen te gaan, dan kom je er waarschijnlijk achter dat je een maand te laat bent
iemand ?quote:Op donderdag 2 april 2009 13:48 schreef RoW_0 het volgende:
Ik ben binnenkort jarig dus ik ga een multieffect eisen (6)
rond de prijsklasse van 150 euro ofzo, ik kwam dus snel uit op een DigiTech RP 250 of 255.
http://www.digitech.com/multieffects.php
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen die twee, ohja ik wil ook naar mijn pc kunnen aansluiten, USB poort hebben ze!
Die is meteen 3x zo duur en 15 watt buizen (of meer) is net wat te veel an het goede voor thuis. Mijn bejaarde en half dove buren zijn al een tijdje verhuisd. Maar zoiets wordt waarschijnlijk wel de volgende stap.quote:Op donderdag 2 april 2009 17:00 schreef Cynic het volgende:
Tiny Terror ook al geprobeerd? Die heeft net even wat meer vermogen, zou je eventueel ook met de band kunnen gebruiken (de Dual Terror helemaal, die kan net even wat harder en heeft 2 kanalen)
Het lijkt me dat het de opvolger is van de ME-50. Dan heb je best een redelijk pedaaltje te pakken.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:46 schreef Sander_666 het volgende:
Goedendag,![]()
Ik ben van plan om een multiffect te kopen voor bij mijn gear.
Nu zat ik te denken aan de Boss ME-70.
Weet iemand of dat iets is?
Ik heb de originele filmpjes van Boss al gezien, maar je weet nooit hoe zoiets bij jezelf kan klinken.
Ikzelf heb een Gibson LP classic antique en speel door een Marshall MG100DFX.
Groetjes, mij![]()
Ps: hier is de link:
http://www.musicstore.com(...)p/art-GIT0015174-000
Wat voor versterker heb je? Een Laney Linebacker? Dan is het een feature.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:00 schreef Frankii het volgende:
Net effe gespeeld op mn goeie ouwe Epiphone Les paul, inneens stopt t geluid er mee... ligt niet aan kabel of versterker. Is er iets wat ik kan doen? Of kan ik beter even langs de gitaarboer gaan.
Cubequote:Op donderdag 2 april 2009 19:07 schreef Frankii het volgende:
Kheb em gewoon hier op mn kamertje ingeplugd in mn Cube 60
Ach tis niet dat ik geen zin heb, maar vooral dat ik geen idee heb waar ik moet kijken. Ik speel alweer heel wat jaartjes gitaar maar heb er nog nooit een open geschroefd. Enige schroefje wat ik er ooit uigehaald heb is die voor de straplocksquote:Op donderdag 2 april 2009 19:29 schreef KaMo het volgende:
[..]
Cube
Maar als je geen zin hebt om zelf je gitaar open te halen en te kijken wat het probleem is kun je inderdaad beter even langs de gitaarboer gaan
Ik wil ook wel even voor je kijken, maar weet niet waar je ongeveer woont?quote:Op donderdag 2 april 2009 19:55 schreef Frankii het volgende:
[..]
Ach tis niet dat ik geen zin heb, maar vooral dat ik geen idee heb waar ik moet kijken. Ik speel alweer heel wat jaartjes gitaar maar heb er nog nooit een open geschroefd. Enige schroefje wat ik er ooit uigehaald heb is die voor de straplocks
Als je niet weet waar een plaats ligt, dan ligt het meestal in Drenthe.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:27 schreef The_Dean het volgende:
Ik wil ook wel even voor je kijken, maar weet niet waar je ongeveer woont?
Bij Den Bosch in d ebuurtquote:Op donderdag 2 april 2009 20:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik wil ook wel even voor je kijken, maar weet niet waar je ongeveer woont?
Hmm, dat is een leuk eind rijdenquote:
hmmm, die boss lijkt een soort van antwoord op de line 6 M13quote:Op donderdag 2 april 2009 16:46 schreef Sander_666 het volgende:
Goedendag,![]()
Ik ben van plan om een multiffect te kopen voor bij mijn gear.
Nu zat ik te denken aan de Boss ME-70.
Weet iemand of dat iets is?
Ik heb de originele filmpjes van Boss al gezien, maar je weet nooit hoe zoiets bij jezelf kan klinken.
Ikzelf heb een Gibson LP classic antique en speel door een Marshall MG100DFX.
Groetjes, mij![]()
Ps: hier is de link:
http://www.musicstore.com(...)p/art-GIT0015174-000
Hnm, heb je een punt...quote:Op donderdag 2 april 2009 22:49 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
kan je daarna gelijk doorrijden om mijn bas te fixen
waarschijnlijk een slechte input dan he, kwestie van het vervangen van dat ding (moet ik ook nog doen bij mijn strat)quote:Op donderdag 2 april 2009 22:55 schreef Frankii het volgende:
ik merk dat als ik een beetje aan de input van de gitaar wiebel dat mn geluid dan steeds effe terugkomt.... denk niet dat dat zomaar te fixen is?
Jawel. Even kabel eruit halen. Ringetje losdraaien, chassis-tje voorzichtig aantrekken, en je draadjes even nakijken en zo mogelijk her/nasolderen.quote:Op donderdag 2 april 2009 22:55 schreef Frankii het volgende:
ik merk dat als ik een beetje aan de input van de gitaar wiebel dat mn geluid dan steeds effe terugkomt.... denk niet dat dat zomaar te fixen is?
Je bent hardstikke gek dat je de hele tijd maar van hort naar her rijdt om allerlei zooi van mensen te repareren die te beroerd zijn om 2 tientjes uit te geven bij de lokale gitaarboer!quote:
Ghehe, eigenlijk zou ik hem moeten vragen om even langs te komen om eventjes mijn bassen af te stellen (Zeeland)quote:Op donderdag 2 april 2009 23:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Je bent hardstikke gek dat je de hele tijd maar van hort naar her rijdt om allerlei zooi van mensen te repareren die te beroerd zijn om 2 tientjes uit te geven bij de lokale gitaarboer!
Laat het ze lekker bij je komen brengen, werkt prima volgens mij.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:06 schreef Cynic het volgende:
Je bent hardstikke gek dat je de hele tijd maar van hort naar her rijdt om allerlei zooi van mensen te repareren die te beroerd zijn om 2 tientjes uit te geven bij de lokale gitaarboer!
Dat dus.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:11 schreef brother52 het volgende:
[..]
Laat het ze lekker bij je komen brengen, werkt prima volgens mij.
hoho! ik heb geld uitgegeven, en ga met me bas terug omdat het niet goed is, meer een geintje dan serrieus request aan het adres van den heer deanquote:Op donderdag 2 april 2009 23:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Okay, maar dan nog. Het idee is toch wel een beetje absurd dat er iemand rondjes door Nederland gaat rijden om dingen op te halen en weer af te leveren als ze klaar zijn. Tenzij hij er bakken met geld aan verdient natuurlijk, maar dta betwijfel ik (600 km rijkostenvergoeding gaat aardig aantikken lijkt me, ook als je het over 2 of 3 klanten verdeeltquote:Op donderdag 2 april 2009 23:12 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
hoho! ik heb geld uitgegeven, en ga met me bas terug omdat het niet goed is, meer een geintje dan serrieus request aan het adres van den heer dean
Daar is ook helemaal niets mis mee, waren maar meer mensen zo.quote:Op donderdag 2 april 2009 23:35 schreef The_Dean het volgende:
Ik weet het, ben te goed voor deze wereld
Hoor het vaker hoor, maar help graag mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |