abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3754391
Ik wil zo spoedig mogelijk naar Göteborg (zweden) verhuizen voor een jaar om daar samen met mijn meisje te wonen voordat zij naar nederland toekomt.
Wie weet hoe ik aan een baan in Göteborg kan komen, waar ik met mijn nederlands en engels uit te voeten kan komen? Ik spreek namelijk geen zweeds.
Momenteel werk ik op een technische helpdesk en echt veel kan het mij niet schelen wat voor werk ik daar moet gaan doen...
alvast bedankt voor het meedenken

ps. Ik plaats het hier in de hoop meer reacties te krijgen.

zondag 7 april 2002 @ 22:13:00 #2
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_3754431
Mischien dat je vriendin in Göteborg je wat tips kan geven

Of mischien dat zij wat dingen kan uitzoeken?

pi_3754443
Lijkt me meer iets voor W&G.

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 07-04-2002 22:15]

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  Moderator zondag 7 april 2002 @ 22:14:28 #4
5428 crew  miss_sly
pi_3754451
Misschien kun je in Nederland contact opnemen met bedrijven die in Goteborg een vestiging hebben, zoals Volvo?

Weet niet hoor, maar misschien kunnen die je wat verder helpen.

ow ja, en je kunt zeker eens kijken op hun websites, daarop staan ook vacaturs en eventuele stagemogelijkheden of projecten enzo.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_3754651
verzin zelf maar iets
  † In Memoriam † zondag 7 april 2002 @ 22:29:08 #6
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3754653
Vergeet ook Nederlandse bedrijven met een vestiging in Zweden niet. Welke dat zijn weet ik niet, maar de grotere bedrijven zullen daar wel een vestiging of importeur hebben. Misschien kan de Kamer van Koophandel hierover info bieden?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_3834767
Ik ga zelf ook richting Zweden in juni voor een paar jaar en ik kan je vertellen dat een baan vinden moeilijk wordt als je geen Zweeds spreekt. Op het arbeidsbureau wordt je alleen geholpen als je de beschikking hebt over een (Zweeds) sofi nummer. Vergeet niet dat Zweden een 2x hogere werkloosheid heeft dan Nederland.

In ieder geval is Goteborg hele leuke stad om te gaan stappen.

pi_3864524
Volgens mij moet je proberen bij een multinational aan het werk tekomen. Die hebben meestal engels als "Company language".

Dan moet het geen probleem zijn dat je geen zweeds spreekt.

Je kunt ook naar het "Talenklooster" in Vught gaan. Daar kun je in een paar weken de taal erg goed leren. De prijs is er volgens mij ook naar.

Somebody told me "Smile, things can always get worse". I smiled, and he was right. Things did get worse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')