TS moest vandaag weer naar Amsterdam voor zijn werk en had om 10 uur eenafspraak...
Station Deventer, 8:10:"
Ding dong... De intercity van 8:15 uur rijdt vandaag niet verder dan Apeldoorn in verband met een wisselstoring bij Barneveld..." TS moet half uur wachten...
Vervolgens komt de trein van 8:45 uur: helemaal vol. Ik vind een zitplaats en ga zitten. Iets voor me komt een kerel aangelopen en hij vindt ook een zitplaats. In plaats van ff "in te voegen" tussen de zitbanken gaat die kerel lekker op z'n gemak zijn jas uit lopen doen in het gangpad met als gevolg dat er een file achter hem ontstaat. Schuin tegenover me komt een kerel al hijgend zitten. Ik hoopte voor hem dat-ie zo liep te hijgen omdat-ie gerend had. Erg gezond zag hij er trouwens niet uit. Zeg maar gerust ranzig, zoals hij eruit zag. Met een bierbuik, verrotte tanden en een paar haar op zn hoofd wat wel erg veel op schaamhaar leek. Rechts naast me zitten vier tukkers. Uit Almelo begreep ik later. Wateen kutaccent hebben die lui zeg, ongelooflijk! Stelletje boeren... Het was gewoon ergerlijk, dat accent!
"Wie moetn in Amrsfoart ovrstappn ja..."
Station Amersfoort: de tukkers en andere personen stappen uit: ahh, eindelijk beenruimte! 5 minuten na Amersfoort: de trein remt als een idioot tot stilstand. Er werd niets omgeroepen maar het vermoeden was duidelijk. Er werd omgeroepen: "
Dames en heren, wij staan stil..." Goh, echt??? 10 seconden daarna: "
We staan stil vanwege een aanrijding op de overweg..." Zoals verwacht. Heb ik dat. Later bleek het om een hond te gaan. Arme hond!

Station Hilversum. De trein was niet druk dus ik had mijn tas naast me op de bank liggen. Er komt een Turk/Marokkaan/whatever (Buutnlaander zouden die tukkers gezegd hebben) aangelopen van achteren. Hij wijst naar mijn tas en maakt een gebaar van "moven met die tas". En ook niet even gewoon vragen he?

Als standaard reactie reageer ik erop en pak mijn tas en zet hem tussen mijn voeten. Achteraf had ik gewoon niet moeten reageren en die kneus moeten reageren. Al was het alleen vanwege het feit dat-ie zijn iPod enorm hard had staan...
Samenvatting/klachten:- Trein rijdt niet

- Volgende trein vol
- Kneus die z'n jas in het gangpad uitdoet

- Gore kerel tegenover me

- Tukkers naast me

- Schijthond die niet uitkijkt bij oversteken
- Aso buutnlaander