Met pijn in het hart bied ik mijn Polo'tje te koop aan. Niet omdat 'ie het niet meer doet, maar omdat ik een aanbieding voor een andere auto heb gekregen die ik gewoonweg niet kon weigeren.
De Polo is sinds 2000 in mijn bezit en heeft mij nog nooit laten staan. Er staan een kleine 194.000 kilometers op de teller, waarvan er 140.000 door mij zijn gereden. Ieder jaar is de auto trouw voor een beurt naar de garage geweest, in de jaren dat ik er veel mee reed zelfs wel twee keer. Voor de wantrouwende personen onder ons: alle boekjes en rekeningen zijn altijd met liefde bewaard en dus aanwezig.
Genoeg sentiment, feiten willen jullie.
Pluspunten:
-De auto rijdt nog gewoon perfect, heeft ook nooit anders gedaan.
-Bij 183.000 kilometer zijn o.a. de voorbanden, de waterpomp en de distributieriem vervangen.
-De accu zit er net 2 maanden in.
-Er zit alarm (

) op deze bolide.
-Lichtmetalen velgen, waardoor de auto soepel stuurt ondanks het ontbreken van stuurbekrachtiging.
-Haalt bij een normale rijstijl 1 op 15 en kost 18,- p.m. aan wegenbelasting.
-CD-speler van Pioneer en 4 geluidsboxen.
Minpunten:
-Links en rechts krasjes, deukjes en roestplekjes (alleen op het plaatwerk).
-De achterklep kan niet meer op slot. Waarom weet ik niet, ik heb er niet naar gekeken.
-De achterveerpoten zijn aan de zwakke kant. Als de auto niet zwaar beladen is, is er niets aan de hand. Je moet er echter niet mee over drempels gaan rijden met drie mensen achterin, dat vindt 'ie niet zo leuk.
-Het linker luchtroostertje sluit niet goed meer af wat een irritante piep als gevolg heeft. Ik heb er een washandje (wordt gratis bijgeleverd

) ingestopt waardoor het euvel verholpen is, maar het verdient natuurlijk niet de schoonheidsprijs.
De APK is tot 17 juni 2009 geldig. Het lijkt me dat de auto zonder al te veel moeite weer gewoon door de keuring komt, ik heb in ieder geval geen reden om iets anders te vermoeden. De auto is in Arnhem te bezichtigen, ook een proefrit behoort natuurlijk tot de mogelijkheden.
Er zit een perfect passende autohoes bij zodat je in de winter niet hoeft te krabben. Ook zijn er reservesleutels en een reserve alarmkastje aanwezig.
Ik heb niet heel veel actuele foto's van de auto (kunnen op aanvraag gemaakt worden), maar hier een aantal sfeerimpressies:
![]()
![]()
![]()
![]()
Vraagprijs: 500,-
[ Bericht 1% gewijzigd door TheSilentEnigma op 31-03-2009 21:36:41 ]