abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2009 @ 15:35:41 #1
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_67580622
In december 2008 heb ik een hele leuke marine officier ontmoet met wie het meteen klikte, echter de timing was niet heel erg goed aangezien hij begin januari voor 9 maanden aan het andere eind van de wereld geplaatst werd.

Ondanks deze hobbel en mijn gedachte dat het toch niks zou worden is het eindelijk toch zover: we hebben begin maart eindelijk (weliswaar via msn) toegegeven dat we elkaar héél erg leuk vinden.

Zelf heb ik niks te maken met de Krijgsmacht maar heb wel ietwat ervaring met een "geliefde" in het buitenland hebben aangezien mijn vader vroeger op de Koopvaardij zat.

Ondanks of misschien juist dankzij dat het heel pril is heb ik natuurlijk te maken met de onzekerheden van de verliefdheid en ook wel de onzekerheden van het contact, aangezien het blijkbaar zomaar kan dat ze pas een uur vantevoren geïnformeerd worden over een oefening.

Verder is de communicatie wel redelijk te noemen, als hij op de basis is dan spreek ik hem wel redelijk vaak via msn, skype (als het werkt) af en toe ook een smsje. Maar merk toch dat 2 tot 4 weken totaal geen contact op z'n minst een beetje wennen is, ook al ben ik zelf een heel onafhankelijk persoon.

Hoe kijken jullie (marine)mensen (plus partners?) hier tegenaan en wat vinden jullie bijvoorbeeld leuk en minder leuk om te ontvangen van een geliefde die in NL zit?

Heb inmiddels ook al iets gevonden op het Viva forum maar gaat voornamelijk over uitzendingen naar het Midden-Oosten enzo, wat hier dus niet het geval is.

Alvast bedankt voor de reacties.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:28:05 #2
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_67588023
Ik heb er geen ervaring mee, maar lastig zal het zeker zijn, ik weet dat er soms wat vrouwen hier langs komen waaien die een vriend/man in den vreemde hebben.
  woensdag 1 april 2009 @ 19:09:35 #3
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_67621842
Misschien ben ik erg ongeduldig gezien de gemiddelde reactietijd op de andere subfora, maar is er verder echt niemand die hier wat over kwijt wil?

- Wat vinden de militairen zelf leuk om van hun partner te krijgen als ze lang van huis zijn en wat niet?
- Hoe vindt men hun tijd in den vreemde en hoe brengen ze die tijd door?
- Is er wellicht een verdwaalde partner op dit (sub)forum die zijn/haar geliefde ook een tijd moet missen?

Ik weet dat dit een forum voor bikkels is maar ik zou het fijn vinden als ik er als burgervrouwtje ook nog wat van op kan steken!
... and I feel fine.
pi_67624861
Mijn vriend is begonnen bij de korps commando troepen hij zit nog in de opleiding. We hebben al bijna 3 jaar met elkaar. Nu hij in de opleiding zit is het toch ineens wel heel erg wennen dat hij alleen in het weekend thuis is en soms zelfs een weekend in roosendaal moet blijven. Want hiervoor zagen we elkaar elke dag.

- Wat vinden de militairen zelf leuk om van hun partner te krijgen als ze lang van huis zijn en wat niet?
jah, de mijne is nog niet op uitzending geweest. het is eerst maar zien of hij de eco haalt, aangezien het de zwaarste militaire opleiding is.
- Is er wellicht een verdwaalde partner op dit (sub)forum die zijn/haar geliefde ook een tijd moet missen?
Ik kijk er wel tegenop stel die een keer op uitzending moet. Het is toch gevaarlijk werk. En ik zou hem ook heel erg missen. Ik heb er wel een keer ervaring mee gehad dat hij 2 maanden weg was en ik daarvoor 1 maand (dus 3 maanden niet gezien), opzich is het vooral de eerste weken moeilijk. het went vanzelf bij mij iig..
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:53:39 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_67673826
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:09 schreef Lotusss het volgende:
Misschien ben ik erg ongeduldig gezien de gemiddelde reactietijd op de andere subfora, maar is er verder echt niemand die hier wat over kwijt wil?

Ik weet dat dit een forum voor bikkels is maar ik zou het fijn vinden als ik er als burgervrouwtje ook nog wat van op kan steken!
Ik denk dat het weinig met bikkels te maken heeft, een groot deel van de miltairen hier is gewoon nog jong, en/of heeft nog geen duurzame relatie.
Uit eigen ervaring: als ik in het buitenland zat hoefde ik niets te hebben, een telefoontje of brief (pre-internet!) is al genoeg. Gewoon het idee dat je even iets van thuis hebt. Op dat punt zit je met Skype/MSN/Mail dus al behoorlijk op het goede pad. Tegen het einde van mijn uitzending is mijn vrouw voor een weekje over gekomen. Dat kon makkelijk, aangezien ik in een heel klein detachement zat, met eigen huisvesting, in plaats van in een hotel of op een kazerne.
Hoe breng je je tijd door: door gewoon van alles te gaan doen. Dat klinkt voor de buitenwacht alsof je alleen maar vakantie aan het houden bent, maar ik heb in mijn omgeving gezien wat er gebeurt als je dat niet doet: je gaat zitten piekeren, en daar kun je aan onderdoor gaan. Wij gingen gewoon uit, toeristische dingen bekijken, of op bezoek bij collegas uit andere landen. Alles om je maar bezig te houden, en niet te gaan piekeren.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_67821434
Ik heb sinds een jaar een partner in de marine... en dan ook nog eens niet de nederlandse marine, maar van een ander europees land, met ook nog eens een groot leeftijdsverschil en intussen de derde uitzending in een jaar tijd.

Van dit jaar heeft hij 9 maanden op zee gezeten. Dat is zeker niet makkelijk, vooral ook omdat, zeker bij een uitzending, contact niet altijd mogelijk is... en als het al mogelijk is, is het als je geluk hebt een keer in de 2 a 3 dagen voor een minuut of vijf.

Oftewel, zeker in deze situatie de tijd uitbuiten als ie niet weg is en in de tijd dat hij weg is zorgen dat hij regelmatig wat van me hoort, al weet ik dat hij vaker niet dan wel in de gelegenheid is om te reageren.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:17:55 #7
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_68032151
vriend zit in Afghanistan Hier hangen ook nog dames rond met een vriend op uitzending of net terug!
  woensdag 15 april 2009 @ 18:04:00 #8
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_68046226
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:17 schreef Bob-B het volgende:
vriend zit in Afghanistan Hier hangen ook nog dames rond met een vriend op uitzending of net terug!
Moet zeggen dat ik me niet helemaal thuis zal voelen daar, omdat hun partners in een oorlogsgebied zitten en mijn vlam "slechts" gestationeerd is op een basis in de West om zijn werkzaamheden te doen.

Vind dat wel een groot verschil... de dames daar hebben véél meer stress en wegens dat verschil én respect voor de uitgezonden militairen en de partners wil daarom ook niet hun topic kapen
... and I feel fine.
  woensdag 15 april 2009 @ 18:36:31 #9
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_68047107
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:04 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik me niet helemaal thuis zal voelen daar, omdat hun partners in een oorlogsgebied zitten en mijn vlam "slechts" gestationeerd is op een basis in de West om zijn werkzaamheden te doen.

Vind dat wel een groot verschil... de dames daar hebben véél meer stress en wegens dat verschil én respect voor de uitgezonden militairen en de partners wil daarom ook niet hun topic kapen
1 ding hebben ze echter wel gemeen met elkaar, ze zijn allen partner van een militair
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 15 april 2009 @ 18:56:33 #10
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_68047700
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

1 ding hebben ze echter wel gemeen met elkaar, ze zijn allen partner van een militair
True... misschien dat ik er wel ga posten als Chavez een opstandige bui krijgt
... and I feel fine.
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:48:07 #11
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_68726064
Even vraagje voor de marinemensen hier:

Heeft iemand van jullie een idee hoelang een schip achter elkaar vaart cq radiostilte moet houden?
Heb nu al een week of vier niets meer vernomen van mijn marine officier en ik wil weten of dat een beetje normaal is.

Is onzekerheid en ben ook niet bekend met de werkzaamheden etcetera...
Thanks alvast
... and I feel fine.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')