Die verblijfsvergunning, dat zit wel goed. In België, en zeker in Leuven, zijn ze daar vrij gemakkelijk mee. Hoogstwaarschijnlijk kunnen we 4 mei de permanente verblijfsvergunning ophalen, m'n vrouw zit hier nu op een zogenaamde 'oranje kaart' (een tijdelijke tot 4 mei waarmee ze ook gewoon kan doen en laten wat ze wil). Ze burgert redelijk goed in. Ze gaat vier dagen per week naar INBURGERINGSCURSUS (gewoon een taalcursus, NT-2 niveau B1) en werkt bij het een of andere wokrestaurant als serveerster. Dat is wellicht een hele stap terug van wat ze in Japan allemaal voor elkaar kreeg, maar voor pas vier maanden hier vind ik het zeker niet onaardig.quote:Op vrijdag 3 april 2009 23:25 schreef LXIV het volgende:
Wat zijn je plannen in B. JAM? Wordt het langer dan nodig is voor je studie en/of de verblijfsvergunning voor je vrouw? Of blijf je toch verlangen naar Den Haag? Het is toch heel anders zou je zo zeggen.
Je bevind je wel in goed gezelschap wanneer je in Belgie blijft wonen, dat is een ding dat zeker is.
Op Surfspot is een legale versie van XP maar een euro of 20, dar hoef je het niet voor te laten. Maar updates binnehalen met minder legale versies lukt vaak ook wel. Maar dat moet je dus sowieso wel altijd doen.quote:
Maar als jullie beiden straks legaal in Den Haag kunnen gaan wonen. Doen jullie dat dan of verkiezen jullie in Belgie te blijven?quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:27 schreef JAM het volgende:
[..]
Die verblijfsvergunning, dat zit wel goed. In België, en zeker in Leuven, zijn ze daar vrij gemakkelijk mee. Hoogstwaarschijnlijk kunnen we 4 mei de permanente verblijfsvergunning ophalen, m'n vrouw zit hier nu op een zogenaamde 'oranje kaart' (een tijdelijke tot 4 mei waarmee ze ook gewoon kan doen en laten wat ze wil). Ze burgert redelijk goed in. Ze gaat vier dagen per week naar INBURGERINGSCURSUS (gewoon een taalcursus, NT-2 niveau B1) en werkt bij het een of andere wokrestaurant als serveerster. Dat is wellicht een hele stap terug van wat ze in Japan allemaal voor elkaar kreeg, maar voor pas vier maanden hier vind ik het zeker niet onaardig.
Buiten dat om zit ik hier zelf ook wel best. Ik ben dan ook vrij snel tevreden. Er wordt lekker gekookt, het bier is goedkoop en het is lekker weer. Meer heeft een mens eigenlijk niet nodig.
...en inderdaad, Belgen zijn aardige lui.
Overigens, Duvel m'n reet:
[ afbeelding ]
Nee hoor, niets daar van. Wat ik wel merk is dat ik m'n woordkeus zo nu en dan wat aanpas. Geld afhalen in plaats van pinnen, gedoe in plaats van gesodemieter, etc.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:25 schreef Gellius het volgende:
Wordt je G al zachter, J?
Frans/Belgisch? Frans/Nederlands? Waals/Vlaams?quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:26 schreef Z het volgende:
Moeten we JAM al op z'n Frans/Belgisch uitspreken?
Ben je nu niet bang dat je straks met een vlaamssprekende Chinees in Den Haag zit?quote:Op zaterdag 4 april 2009 13:27 schreef JAM het volgende:
Ze gaat vier dagen per week naar INBURGERINGSCURSUS (gewoon een taalcursus, NT-2 niveau B1) en werkt bij het een of andere wokrestaurant als serveerster.
Nou, dat lijkt me heerlijk. Weer eens wat anders dan die Japanse vrouw van me.quote:Op zaterdag 4 april 2009 15:40 schreef beeer het volgende:
[..]
Ben je nu niet bang dat je straks met een vlaamssprekende Chinees in Den Haag zit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |