abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:27:44 #201
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_67702274
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 23:25 schreef LXIV het volgende:
Wat zijn je plannen in B. JAM? Wordt het langer dan nodig is voor je studie en/of de verblijfsvergunning voor je vrouw? Of blijf je toch verlangen naar Den Haag? Het is toch heel anders zou je zo zeggen.
Je bevind je wel in goed gezelschap wanneer je in Belgie blijft wonen, dat is een ding dat zeker is.
Die verblijfsvergunning, dat zit wel goed. In België, en zeker in Leuven, zijn ze daar vrij gemakkelijk mee. Hoogstwaarschijnlijk kunnen we 4 mei de permanente verblijfsvergunning ophalen, m'n vrouw zit hier nu op een zogenaamde 'oranje kaart' (een tijdelijke tot 4 mei waarmee ze ook gewoon kan doen en laten wat ze wil). Ze burgert redelijk goed in. Ze gaat vier dagen per week naar INBURGERINGSCURSUS (gewoon een taalcursus, NT-2 niveau B1) en werkt bij het een of andere wokrestaurant als serveerster. Dat is wellicht een hele stap terug van wat ze in Japan allemaal voor elkaar kreeg, maar voor pas vier maanden hier vind ik het zeker niet onaardig.
Buiten dat om zit ik hier zelf ook wel best. Ik ben dan ook vrij snel tevreden. Er wordt lekker gekookt, het bier is goedkoop en het is lekker weer. Meer heeft een mens eigenlijk niet nodig.
...en inderdaad, Belgen zijn aardige lui.

Overigens, Duvel m'n reet:

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_67702316
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 03:55 schreef ShadyLane het volgende:
OK. Dank again, wordt vervolgd .
Op Surfspot is een legale versie van XP maar een euro of 20, dar hoef je het niet voor te laten. Maar updates binnehalen met minder legale versies lukt vaak ook wel. Maar dat moet je dus sowieso wel altijd doen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 13:42:23 #203
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67702565
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:27 schreef JAM het volgende:

[..]

Die verblijfsvergunning, dat zit wel goed. In België, en zeker in Leuven, zijn ze daar vrij gemakkelijk mee. Hoogstwaarschijnlijk kunnen we 4 mei de permanente verblijfsvergunning ophalen, m'n vrouw zit hier nu op een zogenaamde 'oranje kaart' (een tijdelijke tot 4 mei waarmee ze ook gewoon kan doen en laten wat ze wil). Ze burgert redelijk goed in. Ze gaat vier dagen per week naar INBURGERINGSCURSUS (gewoon een taalcursus, NT-2 niveau B1) en werkt bij het een of andere wokrestaurant als serveerster. Dat is wellicht een hele stap terug van wat ze in Japan allemaal voor elkaar kreeg, maar voor pas vier maanden hier vind ik het zeker niet onaardig.
Buiten dat om zit ik hier zelf ook wel best. Ik ben dan ook vrij snel tevreden. Er wordt lekker gekookt, het bier is goedkoop en het is lekker weer. Meer heeft een mens eigenlijk niet nodig.
...en inderdaad, Belgen zijn aardige lui.

Overigens, Duvel m'n reet:

[ afbeelding ]
Maar als jullie beiden straks legaal in Den Haag kunnen gaan wonen. Doen jullie dat dan of verkiezen jullie in Belgie te blijven?
The End Times are wild
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:00:08 #204
37950 JAM
pi_67702928
Nou, dat is ook nog een heel gesodemieter dan. Tussen legaal in Den Haag mogen wonen (omdat men al meer dan een half jaar in een andere EU-staat samengewoond heeft) en daadwerkelijk een verblijfsvergunning krijgen in Nederland staat ook nog een paar honderd tot een paar duizend euro en enkele maanden tot jaren. Het zou gemakkelijker zijn als ze binnen drie jaar of via de rijkswet op het Nederlandschap een Nederlands paspoort krijgt (dat moet ik nog even nagaan) of binnen drie jaar via dezelfde Belgische wet een Belgisch paspoort verkrijgt.
In alle gevallen: allemaal toekomstmuziek. Voorlopig blijf ik zeker in Leuven, ook omdat ik totch wel een papiertje van de universiteit alhier zou willen hebben,- en dat duurt sowieso nog wel even.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_67703438
Wordt je G al zachter, J?
pi_67703453
Moeten we JAM al op z'n Frans/Belgisch uitspreken?
Aldus.
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:32:37 #207
37950 JAM
pi_67703575
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:25 schreef Gellius het volgende:
Wordt je G al zachter, J?
Nee hoor, niets daar van. Wat ik wel merk is dat ik m'n woordkeus zo nu en dan wat aanpas. Geld afhalen in plaats van pinnen, gedoe in plaats van gesodemieter, etc.
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:33:07 #208
37950 JAM
pi_67703588
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 14:26 schreef Z het volgende:
Moeten we JAM al op z'n Frans/Belgisch uitspreken?
Frans/Belgisch? Frans/Nederlands? Waals/Vlaams?
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:33:42 #209
37950 JAM
pi_67703599
In ieder geval, ik ga eens naar de supermarkt. Morgen is-i dicht.

Dat vind ik dan weer wel heel vervelend aan België.
  zaterdag 4 april 2009 @ 14:34:52 #210
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67703625
Dat begint buiten de Randstad al, J.
The End Times are wild
pi_67703801
-zip-
pi_67705054
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 13:27 schreef JAM het volgende:
Ze gaat vier dagen per week naar INBURGERINGSCURSUS (gewoon een taalcursus, NT-2 niveau B1) en werkt bij het een of andere wokrestaurant als serveerster.
Ben je nu niet bang dat je straks met een vlaamssprekende Chinees in Den Haag zit?
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:44:26 #213
37950 JAM
pi_67706370
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:40 schreef beeer het volgende:

[..]

Ben je nu niet bang dat je straks met een vlaamssprekende Chinees in Den Haag zit?
Nou, dat lijkt me heerlijk. Weer eens wat anders dan die Japanse vrouw van me.
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:50:14 #214
37950 JAM
pi_67706510
Buiten dat om is haar eigen accent in het Nederlands zo dominant aanwezig dat men, buiten woordkeus en grammatica om, nu kan zeggen of ze Vlaams of Nederlands praat (haar woordkeus en grammatica neigt helaas meer naar het Vlaams, met prachtzinnen als: 'Gingen we vanavond nog op cafe gaan?')
pi_67708362
Zijn er van alle gangbare programma's tegenwoordig versies die onder Ubuntu werken? Muziek-afspeelprogramma's, soulseek, acrobat reader, ftp, Eclipse, en het aangifteprogramma van de belastingdienst enzo?

Anders wordt het gewoon de legale surfspot-versie van XP.

Beterschap trouwens, LXIV. Hand voortdurend omhooghouden!
  zaterdag 4 april 2009 @ 18:16:50 #216
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_67708455
Met Wine kun je windows-only programma's draaien. Ik weet alleen niet of dat voor alle programma's geldt of dat ze ergens aan moeten voldoen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_67709472
Er is voor vrijwel alles een *gratis!* *legale!* linuxvariant, amarok voor muziek bijvoorbeeld, nicotine voor soulseek (zelfde gebruikersgroep geloof ik zelfs), foxitreader voor pdf, openoffice voor alle officeapplicaties en de meeste applicaties zijn makkelijker te vinden en te installeren via de synaptics en linux depositories dan het gebruikelijke zoekenzoeken, downloaden, vierhonderd keer "yes" en "next"-klikken en de uitzichtsloze zoektocht naar cracks en serials bij windows. Alleen spelletjes en wellicht de belastingaangifte zijn misschien wat lastiger, maar dat zou goed onder WINE kunnen.
pi_67709528
Maar het allerfijnste is natuurlijk dat je niet meer zo paranoide hoeft te zijn voor virussen, spyware en dat soort meuk.
pi_67709570
Overigens zijn die surfspotaanbiedingen alleen upgradepakketten, geen volledig nieuwe OS.
pi_67709825
Dat klinkt allemaal prachtig. En ik ben ook wel nieuwsgierig. En aangezien ik toch alles heb gewist hier, en nog niets werkend heb, is een overstap nu ook niet zoveel gedoe.
pi_67709973
Morgen gaat Claudia d'r hondje halen!
pi_67709996
Veel dank! Download is gestart. To return the favour geef ik je een bandjestip: over precies een week staat er een te gek gaaf Vlaams bandje in de mij onbekende Amsterdamse tent Winston. Ze heten Creature With the Atombrain, en ze zijn live superleuk. Wellicht ook interessant voor Z, Pope, etc. Misschien ben ik er ook.
pi_67710055
Winston. Daar kwam ik heel vroeger wel eens. Sterker nog, daar heb ik mijn allerlaatste blauwtje gelopen. Ik heb er zelfs een tekening aan gewijd, toen deed ik dat nog.

[ Bericht 38% gewijzigd door Gellius op 04-04-2009 20:37:37 ]
pi_67710215
Als je nu JAM was, zat daar een posting van 10 regels met een ge-wel-dig verhaal aan vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')