quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:19 schreef kaarinf het volgende:Ik ga komend weekend naar parijs, even vergeten dat dan de finale van de tour de france is..
heb 2 vraagjes, waar moet ik allemaal rekening mee houden op vrijdag, zaterdag en zondag ivm tour de france? Zijn er extra activiteiten, dingen dicht, metro's die niet rijden?
Daarnaast heb ik een Paris Visite gekocht. Ik begrijp hem alleen niet.
Op het zwarte kaartje staat een card number, moet ik deze op het ticket invullen?
Daarnaast staat er dat ik de kaart moet valideren, hoe doe ik dit? Moet ik op het kaartje de datum en tijd invullen vanaf het eerste gebruik, of gebeurt dat automatisch wanneer ik het kleine kaartje door het poortje haal?
Voor de Tour de France zal er wel een en ander afgezet worden ja. Met name de Champs Elysées, waar de finish is, zal op de einddag moeilijk bereikbaar zijn, lijkt me.
Voor de rest ken ik het parcours niet, maar dat is vast wel te vinden op internet, en in functie daarvan zul je kunnen afleiden in welke gedeeltes van de stad je beter niet op die laatste dag kunt bezoeken.
Wat betreft Paris Visite:
ik gebruik hem zelf nooit, maar normaal gesproken zal het kleine kaartje automatisch "gevalideerd" worden op het moment dat hij door de machine gaat (de 1e keer dat je door het poortje moet).
Neem ik aan, tenminste.

De controleurs hebben ook apparaatjes waarmee ze kunnen lezen wat er op die magneetband staat (ofzo).
Succes!