Ik zou ook wel willen... mijn tripje naar parijs is helaas uitgesteld tot het najaarquote:
Vandaag dus het hotel geboektquote:Op donderdag 7 mei 2009 07:45 schreef PdeHoog het volgende:
Ah.. ParijsHet plan is hier om van 7-10 augustus te gaan. Maandag ga ik de Thalys boeken
Dan zijn alle reisdata beschikbaar
Ik zou die eerste middag doen wat Burdie zei: Eifeltoren en Arc de Triomphe.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:38 schreef Lemans24 het volgende:
In juni ben ik iets meer dan een dag in Parijs. Ik kom om 2 uur 's middags aan met de TGV uit Spanje en vertrek de volgende middag om 5 uur alweer (naar Le Mans natuurlijk).
Nu ben ik er nog nooit eerder geweest en vraag me af hoe ik m'n tijd daar het best kan benutten. Het Louvre moet maar een andere keer, denk ik, anders blijft er weinig tijd over. Maar voor wat?
Ik verblijf overigens in de buurt van Gare du Montparnasse.
Ja 's avonds bruist het daar. En het uitzicht over de stad!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:48 schreef Burdie het volgende:
Quartier Latin. Eigenlijk moet je dan ook naar Montmartre...
Al wandelend door de stad kun je op zich overal wel foto's maken.quote:Op donderdag 7 mei 2009 19:24 schreef PdeHoog het volgende:
Vandaag dus het hotel geboektZin in
IEmand nog leuke ideeen voor iets minder toeristisch plekken waar je een beetje interessante foto's kan maken?
Ik maak overal foto's vanquote:Op vrijdag 8 mei 2009 22:36 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Al wandelend door de stad kun je op zich overal wel foto's maken.
Hangt er natuurlijk vanaf wat jij graag voor foto's maakt.
Hee, daar liep ik vanmiddag!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:35 schreef Burdie het volgende:
PdeHoog, is Les Halles misschien wat je zoekt? Als je van architectuur en Art Nouveau houdt.
[ afbeelding ]
Parijs is echt een heel "beloopbare" stad, dus ik zou gewoon gaan wandelen en als je het zat wordt (of het saai wordt in een bepaalde wijk), dan pak je gewoon een metro richting een ander gedeelte van de stad.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 23:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik maak overal foto's vanMaar ik wil proberen wel IETS aan standaard toeristenkiekjes te maken, maar eigenlijk meer andere dingen. Straatbeelden. Overzichtsfoto's. Net een tikkie anders dan normaal zeg maar
Oh... zorgen maken doe ik me niet hoorquote:Op zaterdag 9 mei 2009 03:23 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik zou me er eerlijk gezegd niet zo zorgen over maken, als ik jou was!
Na jàren vind ik er nog steeds nieuwe dingen om te fotograferen!
Ey...dat ziet er interessant uitquote:Op zaterdag 9 mei 2009 00:35 schreef Burdie het volgende:
PdeHoog, is Les Halles misschien wat je zoekt? Als je van architectuur en Art Nouveau houdt.
[ afbeelding ]
Je stapt op, en je wordt ergens(geloof bij een metrostatio) afgezet.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:00 schreef Allure_ het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met het reizen via Eurolines naar Paris? Het is natuurlijk spotgoedkoop, maar ik vraag me af wat ik me hier dan bij moet voorstellen?
Hmm, ja dat heb ik ook al bekeken. Maar een retourtje zou me dan in totaal 120 euro kosten. Dat scheelt nogal met de bus.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:08 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je stapt op, en je wordt ergens(geloof bij een metrostatio) afgezet.
Ik zie dat het gemiddeld 36 euro retour is?
Afhankelijk van waar je woont kan je met veel meer comfort voor 14 euro duurder met de hogesnelheidstrein Thalys vanaf Amsterdam, Den Haag of Rotterdam.
Het gaat sneller, je kan eten en drinken halen onderweg en je hebt enige privacy(meer dan in een stampvolle bus).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |