abonnement Unibet Coolblue
pi_67559576
Nou had ik vandaag weer een bekeuring, ik weet het hoe krijg ik het voor elkaar maar het is toch gebeurd.

Ik zat vandaag op een plein in een overdekte winkelcentrum, ik heb lekker een broodje gegeten daar op een bankje. Ik was met 2 vrienden van me.
Toen we klaar waren hadden we ons afval laten liggen of we er nou geen erg in hadden of wel het was gewoon dom of gemakzuchtigheid.
Toen we weg liepen kwam een jonge agent in zijn normale kleding.
Hij sprak ons aan op de rommel die we achter lieten, ik alles gelijk opruimen en ik dacht dat ik daarmee de agent tevreden had gesteld, maar hij zei dat hij ons toch moest bekeuren. Hij zei dat het normaal 90 euro per persoon was, maar hij schreef voor ons 3en 2 bekeuringen van 90 euro uit dus bij elkaar 180 euro.

Maar wat ik zo raar vond;
1. Ik weet dat als mensen rommel achterlaten dat ze dan een waarschuwing krijgen, maar wij kregen gelijk de volle pond (190 euro).
2. Ik snap niet hoe hij 2 bekeuringen aan 3 personen kan uitschrijven, wie ontvangt die 2 bekeuringen?
3. Ik kreeg geen bonnetje van de sanctie.

Wat ik me nu afvraag is of dat deze agent die bekeuringen ook gaat opsturen of dat hij ons wou laten schrikken.
Ik weet het misschien een domme vraag, maar ik wou toch jullie mening weten.

Bedankt
  maandag 30 maart 2009 @ 21:33:03 #2
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_67559697
Ik hoop dat je ook nog een bekeuring krijgt voor het op straat gooien van je achterlicht.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_67559747
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:29 schreef Maandag12 het volgende:
Nou had ik vandaag weer een bekeuring, ik weet het hoe krijg ik het voor elkaar maar het is toch gebeurd.

Ik zat vandaag op een plein in een overdekte winkelcentrum, ik heb lekker een broodje gegeten daar op een bankje. Ik was met 2 vrienden van me.
Toen we klaar waren hadden we ons afval laten liggen of we er nou geen erg in hadden of wel het was gewoon dom of gemakzuchtigheid.
Toen we weg liepen kwam een jonge agent in zijn normale kleding.
Hij sprak ons aan op de rommel die we achter lieten, ik alles gelijk opruimen en ik dacht dat ik daarmee de agent tevreden had gesteld, maar hij zei dat hij ons toch moest bekeuren. Hij zei dat het normaal 90 euro per persoon was, maar hij schreef voor ons 3en 2 bekeuringen van 90 euro uit dus bij elkaar 180 euro.

Maar wat ik zo raar vond;
1. Ik weet dat als mensen rommel achterlaten dat ze dan een waarschuwing krijgen, maar wij kregen gelijk de volle pond (190 euro).
2. Ik snap niet hoe hij 2 bekeuringen aan 3 personen kan uitschrijven, wie ontvangt die 2 bekeuringen?
3. Ik kreeg geen bonnetje van de sanctie.

Wat ik me nu afvraag is of dat deze agent die bekeuringen ook gaat opsturen of dat hij ons wou laten schrikken.
Ik weet het misschien een domme vraag, maar ik wou toch jullie mening weten.

Bedankt
Mij koste het 75 euro, blijkbaar is de boete alweer omhoog gegaan. Maar dat terzijde, op wie zijn namen zijn die boetes uitgeschreven? Bonnetje krijg je ook niet altijd.
pi_67559829
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:33 schreef Lariekoek het volgende:
Ik hoop dat je ook nog een bekeuring krijgt voor het op straat gooien van je achterlicht.
Jij bent inderdaad grappig, jij gaat het vast ver schoppen, vooral in je sociale leven.
Helaas kom ik niet op dit forum voor bijdehande opmerken maar eigenlijk voor echt goed advies, als je echt zo grappig wilt zijn post dan liever niet.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:37:03 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67559858
Mijn mening is dat je gewoon je eigen zooi moet opruimen en dat je een domme eikel bent dat je dat niet doet. Het kan me dan ook niet schelen wie die boetes betaald, maar ze zijn wel volkomen terecht uitgedeeld.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67559888
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mij koste het 75 euro, blijkbaar is de boete alweer omhoog gegaan. Maar dat terzijde, op wie zijn namen zijn die boetes uitgeschreven? Bonnetje krijg je ook niet altijd.
Ik citeer letterlijk wat de agent zei: ''ik schrijf jullie 2 bekeuringen uit en dan moeten jullie het maar met zijn 3en uitvechten hoe jullie het gaan oplossen'', dus duidelijkheid hebben we niet gekregen.
pi_67559896
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:36 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

Jij bent inderdaad grappig, jij gaat het vast ver schoppen, vooral in je sociale leven.
Helaas kom ik niet op dit forum voor bijdehande opmerken maar eigenlijk voor echt goed advies, als je echt zo grappig wilt zijn post dan liever niet.
Waar wil je precies advies over? En nogmaals, ik snap dat hij aan 2 personen die bon heeft uitgeschreven, dat is zijn goed recht, als je alleen wil weten aan wie die bekeuringen gericht zijn moet je even bedenken aan wie ze zijn gericht.
  Redactie Frontpage maandag 30 maart 2009 @ 21:38:37 #8
38148 crew  Innisdemon
pi_67559916
Het is inderdaad een vaag verhaal. Ik denk niet dat je uberhaupt die boete gaat krijgen. Je zou echter wel billenkoek moeten krijgen, en voor straf je tafels nog eens overdoen, want 2x90 is toch 180
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_67559978
Als ik jou was zou ik in hoger beroep gaan, want 2 bekeuringen is niet normaal.

Dan krijg je er daar 3, jullie blij
pi_67560015
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:38 schreef Innisdemon het volgende:
Het is inderdaad een vaag verhaal. Ik denk niet dat je uberhaupt die boete gaat krijgen. Je zou echter wel billenkoek moeten krijgen, en voor straf je tafels nog eens overdoen, want 2x90 is toch 180
Of gewoon een toets op mn toetsenbord 45 graden in het westen opzij intik.;)
  maandag 30 maart 2009 @ 21:42:21 #11
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_67560067
Heb je uberhaupt wel iets van een naam of adres op hoeven te geven?
pi_67560159
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:41 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

Of gewoon een toets op mn toetsenbord 45 graden in het westen opzij intik.;)
Dat is dus het noordwesten?

`Remember kids, stay cool, stay in school!`
pi_67560169
dubbel
pi_67560172
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Waar wil je precies advies over? En nogmaals, ik snap dat hij aan 2 personen die bon heeft uitgeschreven, dat is zijn goed recht, als je alleen wil weten aan wie die bekeuringen gericht zijn moet je even bedenken aan wie ze zijn gericht.
De agent had het erover dat we samen 180 euro moesten betalen dus ieder 60, maar dat die 180 euro in 2 bekeuringen zou verkomen, allebei 90 euro en allebei voor dezelfde overtreding.
Maar stel ik krijg er een opgestuurd en een ander vriend krijgt er 1 opgestuurd, de derde krijg dat niet en dat moeten we samen oplossen door ieder 60 euro te betalen, maar wat als ik die 3e persoon niet goed ken dan kan hij eronderuit komen omdat alleen we 2en de rekening hebben gekregen.
pi_67560245
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:42 schreef Keiichi het volgende:
Heb je uberhaupt wel iets van een naam of adres op hoeven te geven?
Ja ik heb mijn id getoond en mn vrienden hadden die niet bij dus moesten zij hun namen opgeven.
pi_67560270
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:45 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

De agent had het erover dat we samen 180 euro moesten betalen dus ieder 60, maar dat die 180 euro in 2 bekeuringen zou verkomen, allebei 90 euro en allebei voor dezelfde overtreding.
Maar stel ik krijg er een opgestuurd en een ander vriend krijgt er 1 opgestuurd, de derde krijg dat niet en dat moeten we samen oplossen door ieder 60 euro te betalen, maar wat als ik die 3e persoon niet goed ken dan kan hij eronderuit komen omdat alleen we 2en de rekening hebben gekregen.
Tja ik vind het op zich een beetje vreemd, maar aan de andere kant matst die jullie wel een klein beetje. Je zou hier wel tegen in protest kunnen gaan, maar dan gaat het er op neer komen dat jullie allemaal een boete krijgen. Als die bon niet eens op jouw naam staat is het helemaal makkelijk voor jou .
pi_67560346
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja ik vind het op zich een beetje vreemd, maar aan de andere kant matst die jullie wel een klein beetje. Je zou hier wel tegen in protest kunnen gaan, maar dan gaat het er op neer komen dat jullie allemaal een boete krijgen. Als die bon niet eens op jouw naam staat is het helemaal makkelijk voor jou .
Maar ik heb er ook geen bezwaar tegen, de vraag is alleen of we die bekeuring uberhaupt wel binnen krijgen, ik heb wel eens vaker gehoord van mensen die ze niet eens ontvingen.

Tevens zei de agent dat hij het ook met de buurtagent zou bespreken.
pi_67560422
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:50 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

Maar ik heb er ook geen bezwaar tegen, de vraag is alleen of we die bekeuring uberhaupt wel binnen krijgen, ik heb wel eens vaker gehoord van mensen die ze niet eens ontvingen.

Tevens zei de agent dat hij het ook met de buurtagent zou bespreken.
Zou niet weten hoe wij kunnen inschatten of jij wel of niet die boete gaat ontvangen, in principe krijg je die natuurlijk gewoon.
pi_67560634
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zou niet weten hoe wij kunnen inschatten of jij wel of niet die boete gaat ontvangen, in principe krijg je die natuurlijk gewoon.
Oke, nou dat wou ik ook alleen even weten, ik zag weleens anderen die hun rommel niet hadden opgeruimd die werden altijd gewaarschuwd, maar dan viel me wel op dat de agenten al wat ouder waren en ervarender leken.
De agent die mij bekeurde was een jong agent en wat mij opviel was dat zijn handen trilden toen hij mijn id overschreef.

En dat hij misschien alles volgens het boekje doet omdat hij dat werk niet zolang doet, dus dacht ik wie weet wordt daar op het bureau naar gekeken en weten zij dat hier eigenlijk eerst een waarschuwing voor hoort te komen.
pi_67560749
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:58 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

Oke, nou dat wou ik ook alleen even weten, ik zag weleens anderen die hun rommel niet hadden opgeruimd die werden altijd gewaarschuwd, maar dan viel me wel op dat de agenten al wat ouder waren en ervarender leken.
De agent die mij bekeurde was een jong agent en wat mij opviel was dat zijn handen trilden toen hij mijn id overschreef.

En dat hij misschien alles volgens het boekje doet omdat hij dat werk niet zolang doet, dus dacht ik wie weet wordt daar op het bureau naar gekeken en weten zij dat hier eigenlijk eerst een waarschuwing voor hoort te komen.
Je 'moet' geen waarschuwing krijgen, dat is meer omdat de agent in kwestie dan niet gelijk de boeman wil spelen. Ik kreeg ook gewoon een boete en kon mijn spullen opruimen, jammer helaas, maar (ook weer in dit geval) terecht.
pi_67560833
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:58 schreef Maandag12 het volgende:
Oke, nou dat wou ik ook alleen even weten, ik zag weleens anderen die hun rommel niet hadden opgeruimd die werden altijd gewaarschuwd
Boehoe. Zij krijgen een waarschuwing en ik niet!

Ruim je rotzooi dan ook gewoon op. Kleine moeite, in elk overdekt winkelcentrum staat om de 10 meter wel een prullenak. Eigen schuld, dikke ...
pi_67560871
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:01 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Je 'moet' geen waarschuwing krijgen, dat is meer omdat de agent in kwestie dan niet gelijk de boeman wil spelen. Ik kreeg ook gewoon een boete en kon mijn spullen opruimen, jammer helaas, maar (ook weer in dit geval) terecht.
Nee oke sorry zo bedoel ik het eigenlijk niet, maar in de zin van soort ongeschreven regels van agenten om, zoals jij het mooi verwoordt, niet de boeman te spelen en dat ze het daardoor eventueel kwijtschelden.
pi_67560977
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:03 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Boehoe. Zij krijgen een waarschuwing en ik niet!

Ruim je rotzooi dan ook gewoon op. Kleine moeite, in elk overdekt winkelcentrum staat om de 10 meter wel een prullenak. Eigen schuld, dikke ...
Ik vertel alleen wat me opviel, niet dat ik er nou om loop te janken, als je goed inhoudelijk leest hoop ik dat je dat ook wel door heb
  maandag 30 maart 2009 @ 22:08:48 #24
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_67561041
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:04 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

Nee oke sorry zo bedoel ik het eigenlijk niet, maar in de zin van soort ongeschreven regels van agenten om, zoals jij het mooi verwoordt, niet de boeman te spelen en dat ze het daardoor eventueel kwijtschelden.
Dit verhaal is dus een mooi voorbeeld om het vervuilen van de openbare ruimte direct te beboeten. Dan had je je rommel wel direct opgeruimd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_67561179
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Dit verhaal is dus een mooi voorbeeld om het vervuilen van de openbare ruimte direct te beboeten. Dan had je je rommel wel direct opgeruimd.
Daar heb je helemaal gelijk in
Ik vind alleen het bedrag absurd, er zijn gevaarlijkere dingen waar nog een lagere sanctie opstaat, dus vind ik het een beetje raar, voor 30 euro had ik ook wel mijn lesje geleerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')