abonnement Unibet Coolblue
pi_67557870
Beste mensen,

Het volgende is mij 28 maart overkomen.
Ik zou naar een feest gaan in een ander gemeente, toen ik van huis met de fiets wegging heb ik keurig mijn voor- en achterlicht aan mijn fiets bevestigd en ben ik naar dat feest gegaan.
Onderweg reed ik op de fietspad en constateerde ik een politie-auto achter mij, ik dacht niks aan de hand hij zoekt vast fietsers zonder verlichting, dus ik netjes opzij gaan voor de auto.
Maar wat gebeurd er, de agent stapt uit en verteld mij dat ik zonder achterlicht fietst, met grote verbazing valt mij precies hetzelfde op.
Ik geef een verklaring aan de agent, dat ik het niet door kon hebben dat mijn achterlicht (schijnbaar onderweg) eraf was gevallen.
De agent zei dat hij mij toch een bekeuring moest uitschrijven.
Dus heb ik die geaccepteerd ( met moeite).

De vraag is nu, heb ik met een bezwaar nog enige kans om die bekeuring tegen te gaan, want ik was er tenslotte niet van bewust dat ik zonder verlichting reed.

Ik hoor graag reacties, alvast bedankt.
pi_67557900
Jammer maar helaas, eigen verantwoordelijkheid.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:44:31 #3
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_67557906
Je reed zonder licht en je kunt niet aantonen dat je licht had.

Betaal die 2 tientjes
pi_67557979
Niets aan te doen, gewoon betalen.
pi_67558002
Mijn voorlicht zat er nog aan, dus probeerde ik de agent te overtuigen dat ik wel degelijk een achterlicht had.
Want waarom zou ik uberhaupt een voorlicht plaatsen als ik toch al geen achterlicht had, dan krijg ik sowieso een bekeuring, dus zou die voorlicht ook geen zin hebben.
pi_67558032
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:47 schreef Maandag12 het volgende:
Mijn voorlicht zat er nog aan, dus probeerde ik de agent te overtuigen dat ik wel degelijk een achterlicht had.
Want waarom zou ik uberhaupt een voorlicht plaatsen als ik toch al geen achterlicht had, dan krijg ik sowieso een bekeuring, dus zou die voorlicht ook geen zin hebben.
Je reed zonder achterlicht, dus krijg je een boete. Zo simpel is het en daar kan je niets aan doen.
pi_67558077
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:47 schreef Maandag12 het volgende:
Mijn voorlicht zat er nog aan, dus probeerde ik de agent te overtuigen dat ik wel degelijk een achterlicht had.
Want waarom zou ik uberhaupt een voorlicht plaatsen als ik toch al geen achterlicht had, dan krijg ik sowieso een bekeuring, dus zou die voorlicht ook geen zin hebben.
, maar nee
pi_67558252
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:47 schreef Maandag12 het volgende:
Mijn voorlicht zat er nog aan, dus probeerde ik de agent te overtuigen dat ik wel degelijk een achterlicht had.
Want waarom zou ik uberhaupt een voorlicht plaatsen als ik toch al geen achterlicht had, dan krijg ik sowieso een bekeuring, dus zou die voorlicht ook geen zin hebben.
Je voorlicht zat er nog aan DUS probeerde je de agent te overtuigen dat je wel degelijk een achterlicht had? Je had geen achterlicht, dat hebben de agenten die in de auto achter je reden geconstateerd. Je had een lamp bevestigd aan de achterkant van je fiets, maar die deed het niet. Dus krijg je een boete.

En onwetendheid is geen excuus. "Sorry agent, ik wist helemaal niet dat ik 190 km/u reed, want mijn snelheidsmeter was kapot."
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_67558284
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:54 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Je voorlicht zat er nog aan DUS probeerde je de agent te overtuigen dat je wel degelijk een achterlicht had? Je had geen achterlicht, dat hebben de agenten die in de auto achter je reden geconstateerd. Je had een lamp bevestigd aan de achterkant van je fiets, maar die deed het niet. Dus krijg je een boete.

En onwetendheid is geen excuus. "Sorry agent, ik wist helemaal niet dat ik 190 km/u reed, want mijn snelheidsmeter was kapot."
Zelfde als, ik reed door rood, maar dat zag ik niet dus ik verdien geen bekeuring.
pi_67558291
@ Dennis 101

Als ik een voorbeeld mag noemen, stel mijn achterlicht vliegt eraf en precies op dat moment ziet de politie mij fietsen, zeg dan eerlijk dan gaan ze je daar toch ook niet voor bekeuren, want je fiets tenslotte dat kleine stukje zonder verlichting toch?

De agent geloofde me wel maar moest hoe dan ook die bekeuring uitschrijven, omdat ik simpelweg geen verlichting had, maar tegenwoordig zijn agenten zo volgens het boekje ze kunnen zoiets gewoon niet door de vingers zien, ookal kan je er simpelweg niets aan doen en het rare is dat ik daarna gewoon mocht doorfietsen, de bekeuring leek wel een toegangkaartje zodat ik op dezelfde manier kon verder fietsen.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:57:17 #11
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_67558349
Om hoe veel geld gaat het?
pi_67558386
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:55 schreef Maandag12 het volgende:
@ Dennis 101

Als ik een voorbeeld mag noemen, stel mijn achterlicht vliegt eraf en precies op dat moment ziet de politie mij fietsen, zeg dan eerlijk dan gaan ze je daar toch ook niet voor bekeuren, want je fiets tenslotte dat kleine stukje zonder verlichting toch?

De agent geloofde me wel maar moest hoe dan ook die bekeuring uitschrijven, omdat ik simpelweg geen verlichting had, maar tegenwoordig zijn agenten zo volgens het boekje ze kunnen zoiets gewoon niet door de vingers zien, ookal kan je er simpelweg niets aan doen en het rare is dat ik daarna gewoon mocht doorfietsen, de bekeuring leek wel een toegangkaartje zodat ik op dezelfde manier kon verder fietsen.
Als je een agent treft die alles naar de letter van de wet doet krijg je ook dan een boete. Heb het zelf ook gehad, ging weg toen deed me licht het, halverwege niet meer en toen kwam ik de politie tegen. Jammer maar helaas. Deal with it.
pi_67558420
@Snapcount2

Mag ik je erop attenderen dat je met een kapotte snelheidsmeter niet mag rijden, zoiets wat jij noemt is iets waar je je bewust van kan zijn.

Zeg eerlijk het is toch gewoon lullig, waarschijklijk lag mn achterlicht een aantal meter achterop. Als ik bewust zonder verlichting rijd vind ik het meer dan logisch dat je een bekeuring kan ontvangen.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:59:49 #14
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_67558461
Leer quoten Maandag12
pi_67558470
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:55 schreef Maandag12 het volgende:
@ Dennis 101

Als ik een voorbeeld mag noemen, stel mijn achterlicht vliegt eraf en precies op dat moment ziet de politie mij fietsen, zeg dan eerlijk dan gaan ze je daar toch ook niet voor bekeuren, want je fiets tenslotte dat kleine stukje zonder verlichting toch?

De agent geloofde me wel maar moest hoe dan ook die bekeuring uitschrijven, omdat ik simpelweg geen verlichting had, maar tegenwoordig zijn agenten zo volgens het boekje ze kunnen zoiets gewoon niet door de vingers zien, ookal kan je er simpelweg niets aan doen en het rare is dat ik daarna gewoon mocht doorfietsen, de bekeuring leek wel een toegangkaartje zodat ik op dezelfde manier kon verder fietsen.
zonder verlichting fietsen in het donker=boete. Daar heeft de afstand niets mee te maken. Dan had je er maar voor moeten zorgen dat het licht goed vast zat.

(nu zal een agent het meestal door de vingers zien als hij het ding eraf ziet vallen)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_67558565
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:58 schreef Maandag12 het volgende:
@Snapcount2

Mag ik je erop attenderen dat je met een kapotte snelheidsmeter niet mag rijden, zoiets wat jij noemt is iets waar je je bewust van kan zijn.

Zeg eerlijk het is toch gewoon lullig, waarschijklijk lag mn achterlicht een aantal meter achterop. Als ik bewust zonder verlichting rijd vind ik het meer dan logisch dat je een bekeuring kan ontvangen.
Daar mag je me best op attenderen, maar met defecte/niet werkende verlichting mag je ook niet rijden. Het heeft ook niets met wel of niet bewust zonder verlichting rijden te maken. Het heeft te maken met het feit dat je zonder verlichting rijdt op het moment dat je dat niet mag. Daar heeft het feit of je je ervan bewust was, of de afstand niets mee te maken. Een agent zal dat alleen uit coulance misschien meenemen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_67558606
@Dennis101

Ik neem aan dat je als bestuurder geen verkeerstekens onbewust/ bewust kan negeren.
Als je een goed voorbeeld neem om mij te overtuigen dat mijn onbewustheid een bekeuring verdiende, dan kan ik er mee leven.
pi_67558677
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:58 schreef Maandag12 het volgende:
@Snapcount2

Mag ik je erop attenderen dat je met een kapotte snelheidsmeter niet mag rijden, zoiets wat jij noemt is iets waar je je bewust van kan zijn.

Zeg eerlijk het is toch gewoon lullig, waarschijklijk lag mn achterlicht een aantal meter achterop. Als ik bewust zonder verlichting rijd vind ik het meer dan logisch dat je een bekeuring kan ontvangen.
Natuurlijk is het lullig, maar dat was de vraag was niet, je vraagt of het zin heeft om in beroep te gaan, maar dat heeft het dus absoluut niet.
pi_67558678
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:59 schreef PiRANiA het volgende:
Leer quoten Maandag12
Mooi dat je het zeg, eerste keer dat ik op dit forum ben, maar nu heb ik de quote knop gevonden.
pi_67558764
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:02 schreef Maandag12 het volgende:
@Dennis101

Ik neem aan dat je als bestuurder geen verkeerstekens onbewust/ bewust kan negeren.
Als je een goed voorbeeld neem om mij te overtuigen dat mijn onbewustheid een bekeuring verdiende, dan kan ik er mee leven.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de werking van je achterlichten. Denk je dat automobilisten ook geen bekeuring krijgen als ze zonder verlichting rijden? Dat zit tenslotte aan de buitenkant van je auto en dat zie je niet als rijd. Ik ga je nergens van overtuigen, de wet zegt dat jij fout bezig bent en daar krijg je een boete voor. Lullig? Best wel. Terecht? Volgens de wet wel.
pi_67558778
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het lullig, maar dat was de vraag was niet, je vraagt of het zin heeft om in beroep te gaan, maar dat heeft het dus absoluut niet.
Snap je niet wat ik zit uit te zoeken, ik zit te kijken of andere mensen het ook lullig vinden en wie weet als dat zo is dan denkt Justitie dat ook, en zo niet dan weet ik genoeg
  maandag 30 maart 2009 @ 21:07:05 #22
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_67558781
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:04 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

Mooi dat je het zeg, eerste keer dat ik op dit forum ben, maar nu heb ik de quote knop gevonden.
Goed bezig

En hoe hoog is de boete?
  maandag 30 maart 2009 @ 21:08:13 #23
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_67558823
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:06 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

Snap je niet wat ik zit uit te zoeken, ik zit te kijken of andere mensen het ook lullig vinden en wie weet als dat zo is dan denkt Justitie dat ook, en zo niet dan weet ik genoeg
Stuur het adres van dit topic mee met je bezwaarschrift. Misschien helpt het.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_67558841
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:06 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

Snap je niet wat ik zit uit te zoeken, ik zit te kijken of andere mensen het ook lullig vinden en wie weet als dat zo is dan denkt Justitie dat ook, en zo niet dan weet ik genoeg
Er zullen genoeg mensen zijn die het lullig vinden (inclusief Snapcount2). Maar daar heeft Justitie geen boodschap aan. (zeker niet als je in beroep gaat om een kapot achterlicht).

Wil je medelijden of een eerlijk antwoord?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_67558845
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:06 schreef Maandag12 het volgende:

[..]

Snap je niet wat ik zit uit te zoeken, ik zit te kijken of andere mensen het ook lullig vinden en wie weet als dat zo is dan denkt Justitie dat ook, en zo niet dan weet ik genoeg
Ik denk dat jij niet helemaal snapt hij het systeem hier werkt. Denk jij dat dat justitie iedereen zijn boete kwijt scheld wanneer het lullig is? Dat mag ik toch echt niet hopen, dan heb je echt een reality check nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')