Ik hoef mijn eigen huisdieren niet op te eten, maar als een kat of hond lekker smaakt heb ik er geen probleem mee om het op te etenquote:Op donderdag 16 april 2009 09:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Marineren?![]()
We hebben gewoon te weinig honger gehad op dit continent om over de drempel te stappen van 'huisdieren opeten'. Ik eet ook geen konijn, omdat wij ze als huisdier hebben. En het is mischien onlogisch en hypocriet, maar ik kan dat dan dus niet eten. Aangezien ik in zo'n luxe land en tijd leef dat ik me dat kan veroorloven, doe ik dat ook. Maar als jij sterft van de honger op het platteland van China (en dat hebben ze regelmatig gedaan, de laatset paar duizend jaar), en er loopt een Lassie voorbij...Steak ah la Blaf!
Dat klinkt wel als een keurige manier van slachten.quote:Op woensdag 15 april 2009 22:08 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet ineens aan die prachtige scene in Urga denken waar de herder een schaap dood door een kleine snede te maken, met zijn hand in het schaap te grijpen en de kransslagader dicht te drukken. Schaap is vrijwel direct dood
Tjaquote:Op zaterdag 25 april 2009 20:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een keurige manier van slachten.
Mooi item dit. Eigenlijk zo diertje slachten bij de kerndoelen in het voortgezet onderwijs moeten horen
Niet alleen tienermeisjes. Paardenvlees wordt in Nederland nog nauwelijks gegeten. Zie jij het wel eens ergens liggen?quote:Op zondag 3 mei 2009 05:01 schreef duzz het volgende:
ik vind het een briljante actie.
ik vind het ook altijd zo apart dat tienermeisje wel een biefstukje lusten maar geen paard willen eten?!
Paardenworst, maar zelfs dat is niet 100% puur paardquote:Op zondag 3 mei 2009 08:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet alleen tienermeisjes. Paardenvlees wordt in Nederland nog nauwelijks gegeten. Zie jij het wel eens ergens liggen?
En ook dat verkopen ze bij de gemiddelde supermarkt of slager niet. Er was een poos terug zelfs nog een rel over dat er in veel snacks paardenvlees zit.quote:Op zondag 3 mei 2009 08:30 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Paardenworst, maar zelfs dat is niet 100% puur paard
Mee eens. Ik verwacht dus niet dat de school mijn kinderen leert dat lammetjes naast lief ook erg lekker zijn.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bull, Opvoeden is een taak van de ouders, laten kinderen op school maar fatsoenlijk leren lezen, schrijven en rekenen, daar hebben scholen moeite genoeg mee.
Ja hoor. Denk maar een paardenrookvlees. En de betere slager heeft het ook nog wel. Wij aten het regelmatig vroeger. Ik vond het lekkerder dan runderbiefstuk. Tegenwoordig maak ik af en toe nog Sauerbraten van paardenvlees.quote:Op zondag 3 mei 2009 08:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet alleen tienermeisjes. Paardenvlees wordt in Nederland nog nauwelijks gegeten. Zie jij het wel eens ergens liggen?
Paardenrookvlees is zo ongeveer het enige paardenvleesproduct wat nog heel algemeen verkocht wordt. Mijn punt was dat het tegenwoordig gewoon 'not done' is om paardenvlees te eten. En vroeger gold het bij mijn weten als armeluisvlees.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:03 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja hoor. Denk maar een paardenrookvlees. En de betere slager heeft het ook nog wel. Wij aten het regelmatig vroeger. Ik vond het lekkerder dan runderbiefstuk. Tegenwoordig maak ik af en toe nog Sauerbraten van paardenvlees.
Daar heb je natuurlijk gelijk in.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Paardenrookvlees is zo ongeveer het enige paardenvleesproduct wat nog heel algemeen verkocht wordt. Mijn punt was dat het tegenwoordig gewoon 'not done' is om paardenvlees te eten. En vroeger gold het bij mijn weten als armeluisvlees.
Volgens mij is het in België en Frankrijk nog gangbaarder (alhoewel ook niet iedereen het daar oké vindt), en zijn daar nog enkele paardenfokkers die paarden puur voor het vlees fokken, daar heeft het volgens mij ook minder de naam van armeluisvlees.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Paardenrookvlees is zo ongeveer het enige paardenvleesproduct wat nog heel algemeen verkocht wordt. Mijn punt was dat het tegenwoordig gewoon 'not done' is om paardenvlees te eten. En vroeger gold het bij mijn weten als armeluisvlees.
De VS idem. Daar zijn de laatste paardenslachterijen na een storm van protest gesloten.quote:Op zondag 3 mei 2009 20:52 schreef ASSpirine het volgende:
Wielrenners eten vaak paardenvlees.
Je moet ook eens proberen in Engeland te vragen naar paardenvlees
Mijn ouders hebben nog wel eens paardenvlees voor op brood.quote:Op zondag 3 mei 2009 08:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Idd. Ik vind dat echt zo belachelijk. Ik ben vegetariër, maar ik vind het zo achterlijk om geen paard te eten. At het zelf vroeger ook gewoon, terwijl ik zelf ook altijd een pony had. Ook bij het slachten van een dier heb ik niet echt moeite mee om dat te zien. Maar als ik ooit zelf mijn eigen paard moet laten slachten zou ik daar niet bij willen zijn.quote:Op zondag 3 mei 2009 05:01 schreef duzz het volgende:
ik vind het een briljante actie.
ik vind het ook altijd zo apart dat tienermeisje wel een biefstukje lusten maar geen paard willen eten?!
Dat zou ik dan juist weer wél willen, om zeker te weten dat het netjes gebeurt en dat hij niet angstig is in z'n laatste momenten.quote:Op maandag 4 mei 2009 18:36 schreef Chai het volgende:
[..]
Idd. Ik vind dat echt zo belachelijk. Ik ben vegetariër, maar ik vind het zo achterlijk om geen paard te eten. At het zelf vroeger ook gewoon, terwijl ik zelf ook altijd een pony had. Ook bij het slachten van een dier heb ik niet echt moeite mee om dat te zien. Maar als ik ooit zelf mijn eigen paard moet laten slachten zou ik daar niet bij willen zijn.
Ja, maar dan draag ik d'r over aan iemand die ik daarin vertrouw.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zou ik dan juist weer wél willen, om zeker te weten dat het netjes gebeurt en dat hij niet angstig is in z'n laatste momenten.
Volstrekt logisch en ook niets mis mee. Doe mij dat vlees maar hoor, heeft een goed leven gehad.quote:
Helemaal mee eens, het vlees zal er niet minder om smaken en dat dier heeft een beter leven gehad dan de meeste dieren op een boerderij.quote:Op donderdag 7 mei 2009 18:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volstrekt logisch en ook niets mis mee. Doe mij dat vlees maar hoor, heeft een goed leven gehad.
Dat was overigens Patrick Faas, het werd hem niet in dank af genomen in ieder gevalquote:Op maandag 30 maart 2009 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft Midas Dekkers niet eens muizen verzopen in rode wijn om er romeins mee te koken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |