abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67554777
Vandaag had de belasting een bedrag moeten incasseren van onze rekening. Echter stond er onvoldoende saldo op de rekening. We hebben wel voldoende geld erop gestort, alleen is dat geld pas laat vandaag op de rekening gekomen. We vermoeden nu dat de belastingsdienst het geld niet heeft kunnen incasseren vanwege het saldotekort. Wat gebeurt er nu? Krijgen we een boete omdat we nu te laat betalen?

[ Bericht 1% gewijzigd door graviton op 30-03-2009 21:41:24 ]
pi_67555029
Meteen morgenochtend belastingdienst bellen want anders staat er vrijdag na administratie-controle een deurwaarder op de stoep
pi_67555104
Wat gebeurt er als de deurwaarder op de stoep staat, maar het geld wel op de rekening staat voor de belasting? Kijkt een deurwaarder daar wel naar?
pi_67555321
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:24 schreef graviton het volgende:
Wat gebeurt er als de deurwaarder op de stoep staat, maar het geld wel op de rekening staat voor de belasting? Kijkt een deurwaarder daar wel naar?
Nee, de deurwaarde neemt je plasma, laptop en jaccuzi direct mee.
pi_67555380
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:31 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Nee, de deurwaarde neemt je plasma, laptop en jaccuzi direct mee.
Is dat serieus bedoeld? (Heb namelijk geen Jaccuzi)
pi_67555422
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:33 schreef graviton het volgende:
pi_67555506
quote:

[..]

pi_67555659
Dat die plasma, laptop en Jaccuzi "voorbeelden" waren snap ik ook wel, maar ik heb geen ervaring met deurwaarders, dus ik heb geen idee wat zo'n man gaat doen als hij voor je deur staat. Dus vandaar dat ik vroeg of het serieus bedoeld was dat er direct beslag gelegd wordt op je inboedel.
pi_67556320
Als je niet heel snel bent, krijg je een boete en mag je hopen dat die later verrekend wordt met de rest wat je moet betalen. Vorig jaar was ik iets te laat met mijn BTW en kreeg een beschikking van 1500 euro.

Oftewel: voortaan op tijd zelf betalen.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_67556658
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:02 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Als je niet heel snel bent, krijg je een boete en mag je hopen dat die later verrekend wordt met de rest wat je moet betalen. Vorig jaar was ik iets te laat met mijn BTW en kreeg een beschikking van 1500 euro.

Oftewel: voortaan op tijd zelf betalen.
..alleen dat was niet de boete, maar een ambsthalve vastgestelde aanslag.
pi_67556687
quote:
Geen Jaccuzi he? Hmm's, dan neemt de deurwaarder je sauna of badkuip mee denk ik. Want dingen meenemen zal hij!
pi_67557499
Heel grappig allemaal

Nou ff 'n poging tot 'n serieuze reactie... Wat er nu gaat gebeuren hangt voor 'n heel groot deel af van wat er voorheen allemaal is gebeurd. Als dit de eerste keer is dat jullie 'in gebreke' blijven, dan kom je er misschien vanaf met 'n simpele herinnering en het verzoek het bedrag binnen x dagen over te maken op rekening y (mogelijk verhoogd met heffingsrente). Als deze regeling al op basis van eerder gemaakte betalingsafspraken is, kan het wat lastiger worden.

Hoe dan ook, morgen ff in de telefoon klimmen naar jullie plaatselijke belastingkantoor, wellicht tref je daar iemand die je kan uitleggen wat er verder gaat gebeuren.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:57:37 #13
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_67558361
Gewoon morgen even bellen en het alsnog met een spoed betaling overmaken.
Dan is er verder geen haan die er naar kraait. Belastingdienst zijn ambtenaren en die zijn toch allergisch voor werk.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_67560218
Was het laatst niet in het nieuws dat ze je plasma laten staan?

Want een plasma TV meenemen is zielug

On-topic: Bel ze gewoon op
pi_67560582
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

..alleen dat was niet de boete, maar een ambsthalve vastgestelde aanslag.
Ja, vandaar ook dat ik niet de term boete gebruikte, maar beschikking.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
pi_67560981
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:57 schreef Bert.Wasbeer het volgende:

[..]

Ja, vandaar ook dat ik niet de term boete gebruikte, maar beschikking.
De boete is een beschikking, en de aanslag ook één.

Het wekte in elk geval de suggestie dat je een boete kreeg van 1500 euro, terwijl die in werkelijkheid veel lager zal zijn geweest.
pi_67561584
Misschien mis ik iets, maar de enige belasting die van mijn rekening geincasseerd wordt is de wegenbelasting. Alle andere varianten (die ik ken) moet ik zelf overmaken.

Wat voor belasting gaat het hier eigenlijk om?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_67561629
Bij de tweede keer geen (of te laat) BTW-aangifte krijg je wél een boete
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 09:38:34 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67568960
Bel nu die lui op, leg het uit en vraag of je het nu direct handmatig mag overmaken. 90% kans dat ze dat goedkeuren, en is er niets aan de hand.
pi_67569379
Met een beetje geluk wordt er gerevolveerd; bij een mislukte incasso vanwege te weinig saldo, enkele uren later nog een poging. Aantal pogingen is beperkt.
Wartaal.
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 10:09:36 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67569996
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:51 schreef Billy_daKid het volgende:
Met een beetje geluk wordt er gerevolveerd; bij een mislukte incasso vanwege te weinig saldo, enkele uren later nog een poging. Aantal pogingen is beperkt.
Dacht iets van 2 of 3 keer, waar vaak enkele dagen tussen zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')