quote:Oranje oefent in Heerenveen tegen Paraguay
Nederland oefent in aanloop naar het WK 2010 op 14 november tegen Paraguay. Het duel zal plaatsvinden in het Abe Lenstra-stadion in Heerenveen, meldt de Leeuwarder Courant.
Het is echter niet het enige en eerste oefenduel dat de KNVB op de kalender zette. Eerder zal de ploeg van Bert van Marwijk al oefenen tegen Engeland in Amsterdam op 12 augustus, tegen Japan in Enschede op 5 september en tegen Australië in Sydney op 10 oktober.
Aanstaande woensdag speelt Oranje echter eerst nog een WK-kwalificatie-interland tegen Noorwegen, die er voor het Nederlands elftal feitelijk niet meer toe doet. Ook op 9 september wordt nog een kwalificatieduel gespeeld, in en tegen Schotland.
quote:Nederland oefent in het najaar tegen wereldkampioen Italië
Datum: 19-jun-2009 17:39
Door Edwin Struis
Het oefenprogramma van het Nederlands elftal in de aanloop naar het WK 2010 krijgt steeds meer vorm. Op zaterdag 14 november meet Oranje de krachten met Italië. De confrontatie heeft plaats in het land van de wereldkampioen. Woensdag 3 maart 2010 is Nederland de gastheer van de Verenigde Staten.
Nederland oefent dit kalenderjaar nog tegen Engeland (12/08, thuis), Japan (05/09, thuis), Australië (10/10, uit) en Paraguay (18/11, thuis). Op 9 september sluit de selectie van bondscoach Bert van Marwijk de kwalificatiecyclus af met een uitwedstrijd tegen Schotland.
Zoals je kunt zien heb ik gekozen voor een aanval met snelheid, techniek en dynamiek. Dirk Kuyt past daar niet in, want door zijn beroerde balbehandeling, gebrek aan snelheid en gebrek aan techniek zal hij de angel uit ons aanvalsspel halen. Verder blijft het natuurlijk de ideale schoonzoon en een harde werker maar voetballend gezien zijn er momenteel betere opties.quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:37 schreef Hamilcar het volgende:
Nee, want als je team kut presteert dan ben jij ook per definitie waardeloos
Niet eens met deze opstelling.quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:31 schreef Morendo het volgende:
Los van blessures lijkt mij dit momenteel de best mogelijke aanval en middenveld:
Elia------------Van Persie----------Robben
De Jong--------Sneijder-------Van Bommel
Voorlopig maar even geen Kuyt, Huntelaar en van der Vaart dus.
Heb je nog alternatieven dan? Ik voel trouwens ook wel wat voor een 4-4-2 met Seedorf erbij, maar wie moet dan naast Van Persie spelen als centrumspits? Van Nistelrooy zou dat wellicht kunnen maar ik weet niet of die wel mee gaat naar Zuid-Afrika.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |