abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67541666
Hmmm... gisteren gepost, toch interessant.
Kijk en oordeel zelf.

Zit die vent ons de gek aan te steken of niet?

Persoonlijk geloof ik wel in de basis van de Planeet X theorie( 10de planeet). Alle wilde theorieën die er omheen bedacht zijn neem ik voorlopig maar aan voor kennis. De basis, die van de Sumeriërs komt, kan ik niet anders dan serieus nemen aangezien de Sumeriërs met zoveel andere zaken zichzelf bewezen hebben als oprechte geschiedschrijvers en echte wetenschappers. Neem hun verbijsterende kennis van medische chirurgie, hun uitvinding van de kalender die we hedendaags nog gebruiken, hun extreme kennis van wiskunde, hun onweerlegbare kennis van ons zonnestelsel, hun uitvinding van de tijdsindeling die we vandaag nog steeds gebruiken (uren, minuten) etc.
... en hun kennis van een 10de planeet.

Nu valt me sinds vorig jaar zomer iets op.
In het oosten stond er laag aan de hemel een felle ster. In eerste instantie dacht ik dat het de planeet Venus moest zijn. Dat is onze felste lichtpunt aan de hemel. Maar deze was wel bijna 3x zo fel als Venus.
Afgelopen winter was deze ster/planeet wat meer naar het zuiden getrokken. En nu was die bij heldere hemel wel bijna 5x feller.
Nu staat deze ster/planeet meer in het westen en nog steeds laag aan de hemel. Je kunt hem zien vanaf 18:00 uur ongeveer. (dit is natte vinger want de zomerklok is ingegaan.)
Ikzelf heb hem de afgelopen weken niet vaak gezien. Het was te bewolkt of soms dacht ik er gewoon niet aan.

Wat is het? Ik kan er bar weinig over vinden. Hier in Nederland is er op diverse fora of sites niets over te vinden (tenminste in kon niks vinden). In Amerika zijn er wel een paar fora waar men dit ook opviel en discussieert men erop los.

Zie ik spoken? Staat dit in verband met Planeet X? Is dat gewoon Venus maar komt die dichter bij de aarde (onder invloed van planeet x b.v.)?
Wat de video betreft... geen idee. Het past mooi in het gehele verhaal, dus je zou ernaar kunnen neigen om het voor waar aan te nemen. Maar het blijft onzeker.

Shoot (ook de bashers en de users die altijd willen ouwehoeren )
  maandag 30 maart 2009 @ 12:09:26 #2
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_67542361
Mij is dat ook opgevallen dat er af en toe rare fenomenen aan de hemel staan die opvallen.
Een tijd geleden werd hier ook al iets over gerept, maar werd het afgedaan als Venus.
Wat ik zo raar vindt is hoe Venus zo vel aan de hemel staat. Hoe kan een planeet nou zo helder zijn, als een ster ?
Dat zou de weerkaatsing van het zonlicht zijn, maar Venus staat zo ver weg, dan zou de maan toch zo sterk verlicht moeten worden dat je er blindt van wordt?
Een ster geeft licht af, maar hoe zit dat nou met een planeet ?
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  maandag 30 maart 2009 @ 12:11:39 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67542409
We hebben iig weer iets om naar uit te kijken, de maker geeft aan dat er over een maand meer informatie komt zo te zien

Ik weet niet waar Venus te zien zou zijn vanaf ons, waar aan de hemel en of hij wel te zien is, hopelijk reageert er iemand met kennis van astronomie.
The truth was in here.
pi_67542489
Je ziet Venus. Die staat nu dichterbij omdat zowel de aarde als Venus rondjes rond de zon draaien, en op dit moment zijn ze dicht bij elkaar. Dat heeft verder niets te maken met een onbewezen planeet X. Denk je niet dat alle astronomen over elkaar zouden buitelen van opwinding als er opeens een nieuw object, helderder dan Venus te zien zou zijn?

Bovendien zou het de 9de planeet zijn, Pluto is al een paar jaar geen planeet meer.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_67542577
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:09 schreef Moondreamer het volgende:
Mij is dat ook opgevallen dat er af en toe rare fenomenen aan de hemel staan die opvallen.
Een tijd geleden werd hier ook al iets over gerept, maar werd het afgedaan als Venus.
Wat ik zo raar vindt is hoe Venus zo vel aan de hemel staat. Hoe kan een planeet nou zo helder zijn, als een ster ?
Dat zou de weerkaatsing van het zonlicht zijn, maar Venus staat zo ver weg, dan zou de maan toch zo sterk verlicht moeten worden dat je er blindt van wordt?
Dat klopt wel hoor. De maan weerkaatst ook licht en kan soms best fel zijn.
Neem aan dat Venus veel dichter bij de zon staat, dus meer licht weerkaatst... en het klopt.

Wat niet klopt volgens mij is dat Venus altijd aan hetzelfde punt aan de hemel staat. De aarde draait om de zon, en Venus ook met een andere snelheid.
Toch staat die felle ster die ik bedoel een bijna elke avond op hetzelfe punt. hij verplaatst zich heel langzaam (afgelopen winter/kerst in het zuiden, nu in het westen). Maar ik kan me vergissen.
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Je ziet Venus. Die staat nu dichterbij omdat zowel de aarde als Venus rondjes rond de zon draaien, en op dit moment zijn ze dicht bij elkaar. Dat heeft verder niets te maken met een onbewezen planeet X. Denk je niet dat alle astronomen over elkaar zouden buitelen van opwinding als er opeens een nieuw object, helderder dan Venus te zien zou zijn?
Klopt. Dat speelde ook door mijn gedachten. Maar wie verteld ons dat ze niet de kop moeten houden om paniek en chaos te voorkomen? Beetje ver gedacht, maar allee...
Als iemand met onberispbare astro kennis jouw verklaring herhaalt, zet ik een streep erdoor.
quote:
Bovendien zou het de 9de planeet zijn, Pluto is al een paar jaar geen planeet meer.
Muggenzifterij. Dat een paar astrologen sinds kort de nummering veranderen is toch niet iets om over te vallen. Ik noem bewust 10de planeet zodat men weet waar het over gaat. Het was jaren bekend als de 10de planeet.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:22:01 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67542661
Mocht het waar zijn dat hij op de zuidpool werkt met de deep-space telescoop dan heeft hij zich al verraden. Hoeveel mensen zullen ermee werken? Beetje jammer weer. Naja, niet jammer dat de youtube niet geloofwaardig is door de stupiditeit van de poster eigenlijk. Als er een planeet-X langs komt zoeven is de kans heel klein dat ie dat doet precies op het moment dat wij op dezelfde plek zitten. En anders is planeet X één of ander ruimteschip ( ja, die beweringen zijn er ook ) en stuurt het bewust naar de aarde en zijn we al helemaal machteloos om er iets tegen te doen .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_67542671
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:18 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dat klopt wel hoor. De maan weerkaatst ook licht en kan soms best fel zijn.
Neem aan dat Venus veel dichter bij de zon staat, dus meer licht weerkaatst... en het klopt.

Wat niet klopt volgens mij is dat Venus altijd aan hetzelfde punt aan de hemel staat. De aarde draait om de zon, en Venus ook met een andere snelheid.
Toch staat die felle ster die ik bedoel een bijna elke avond op hetzelfe punt. hij verplaatst zich heel langzaam (afgelopen winter/kerst in het zuiden, nu in het westen). Maar ik kan me vergissen.
Venus zal altijd in de buurt van de zon te vinden zijn, en is dus meestal alleen 's ochtends of 's avonds te zien. Deze foto is trouwens op 13 maart genomen met een redelijk simpele telescoop (20cm doorsnede):

http://somecanadianskepti(...)tures-and-venus.html
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_67542762
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Venus zal altijd in de buurt van de zon te vinden zijn, en is dus meestal alleen 's ochtends of 's avonds te zien.
Snap ik. Ik snap alleen niet dat dat de verklaring is van mijn vraag/opmerking dat deze felle ster zich heel langzaam aan de hemel verplaatst.
pi_67542903
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:25 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Snap ik. Ik snap alleen niet dat dat de verklaring is van mijn vraag/opmerking dat deze felle ster zich heel langzaam aan de hemel verplaatst.
Hij zal zich verplaatsen aan de hemel, omdat Venus en de aarde met een ander tempo om de zon draaien. Vanaf aarde zien we dan de positie van Venus ten opzichte van de zon langzaam veranderen.
pi_67543034
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Hij zal zich verplaatsen aan de hemel, omdat Venus en de aarde met een ander tempo om de zon draaien. Vanaf aarde zien we dan de positie van Venus ten opzichte van de zon langzaam veranderen.
Dat zei ik ook al. Alleen was ik van mening dat die verplaatsing veel grilliger is dan die felle ster die ik elke avond zie.
En dat Venus nu dichter bij de aarde staat, wist ik al. Daarom dat ik vorig zomer me er niet zo heel druk om maakte. Maar een Venus die dichterbij staat is niet gelijk aan 5x feller als normaal.
Maar nogmaals, die laatste mening is op gevoel. Ik kan het niet hard maken.

Is er ergens op internet een soort van standen site waar je precies kunt zien waar en wanneer welke planeet staat? Heb net al zitten zoeken met google maar kan niks vinden. Wie helpt?
  maandag 30 maart 2009 @ 12:36:59 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67543058
Hier wel een goed stuk over Venus trouwens: http://www.lunarplanner.com/HCpages/Venus.html
Vrijheid
pi_67543241
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:36 schreef jogy het volgende:
Hier wel een goed stuk over Venus trouwens: http://www.lunarplanner.com/HCpages/Venus.html
Inderdaad. Bedankt.
Lijkt er meer en meer op dat het toch Venus is.

Dan gaan we maar verder zeuren over dat filmpje uit mijn startpost.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:54:24 #13
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_67543551
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:35 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Dat zei ik ook al. Alleen was ik van mening dat die verplaatsing veel grilliger is dan die felle ster die ik elke avond zie.
Ach, de omlooptijd van Venus is 255 dagen, dus een echt snelle verschuiving verwacht ik niet
quote:
En dat Venus nu dichter bij de aarde staat, wist ik al. Daarom dat ik vorig zomer me er niet zo heel druk om maakte. Maar een Venus die dichterbij staat is niet gelijk aan 5x feller als normaal.
Toch kan het wel. Even een versimpeld voorbeeldje, ik neem aan dat Venus altijd even fel "schijnt" vanaf dezelfde afstand.

De afstand van de aarde tot de zon is zo'n 1,0 AE, die van Venus +/- 0,7. Dat betekent dat als Venus het dichtst bij de aarde is (opstelling: zon - venus - aarde), hij 1,0 - 0,7 = 0,3 AE weg is, en als hij het verst is (opstelling: venus - zon - aarde) 1,0 + 0,7 = 1,7.

Op zijn verst is hij dus 1,7 / 0,3 = 5,7x zo ver weg als wanner hij het dichtste bij is. Nou neemt de helderheid van een object ook nog eens af met het kwadraat van de afstand, dus in theorie kan hij dan 5,72x = 32,5x zo fel zijn.
quote:
Is er ergens op internet een soort van standen site waar je precies kunt zien waar en wanneer welke planeet staat? Heb net al zitten zoeken met google maar kan niks vinden. Wie helpt?
Vast wel ergens, maar ik weet er ook geen. Zou het zelf ook wel interessant vinden om te zien.
pi_67543578
quote:
Een ster geeft licht af, maar staat miljoenen lichtjaren van ons af. Een buur planeet die wat zonlicht reflecteert kan gemakkelijk ook erg licht zijn. De maan is een klompje aarde. Venus heeft veel gassen ofzo, misschien dat die gassen wat gemakkelijker licht weerkaatsen?

Oh enne 'ik vindt' + 'dat je er blindt van wordt' kan echt niet hoor.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  maandag 30 maart 2009 @ 13:08:30 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_67543933
Laten we in ieder geval hopen dat het totale onzin is, ik vermoed het ook wel want inderdaad, anders waren er al duizenden amateur astronomen rond aan het rennen in blinde paniek . Maar dat zegt dus alleen iets over dat het heldere ding Venus is, niets over een praktisch onzichtbare dwergster oid . Al heb ik weinig vrees dat zo'n dwergster toevallig langs komt razen op het moment dat de aarde in de weg zit, zoveel toeval kan er niet zijn, maar dat is een persoonlijk iets want wie weet uiteindelijk? Als je wat dieper graaft naar Niburu lees je ook wel eens dat niburu staat voor de oogst (harvest ( Wat dan weer voor een periode ( je kan gewoon je leven uitleven zeg maar ) staat dat men de optie heeft om als ziel verder te ontwikkelen) niet als planeet. Net als apocolypse niet perse dood en verderf hoeft te voorspellen. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Apocalyps#Etymologie_en_gebruik ). Er wordt alleen een angstsaus overheen gegooid om mensen te weren te diep te kijken in de mogelijkheden.

Meestal zie je bij de oorspronkelijke verklaringen van sommige woorden een veel genuanceerder beeld dan wordt uitgedragen.
Vrijheid
  maandag 30 maart 2009 @ 13:09:10 #16
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67543958
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:35 schreef Matteüs het volgende:

[..]

stellarium kan je proberen , is iets met planeet standen .
link met verschillende programma's die je kan downloaden http://www.astrostart.nl/downloads.php
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_67544248
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:09 schreef Summers het volgende:

[..]

stellarium kan je proberen , is iets met planeet standen .
link met verschillende programma's die je kan downloaden http://www.astrostart.nl/downloads.php
Bedankt, maar toch niet helemaal wat ik zoek. Of ik snap niks van dat programma.
Ik zat te denken aan een site waar je intypt waar je woont en wat je wil zien. Dat de site dan zegt dat Venus vanaaf op dat tijdstip daar en daar te zien is. Of zoiets.

Maar goed... ik neig nu toch wat meer naar de mening dat die felle ster toch Venus is.
Misschien beter om dat videootje eens onder de loep te nemen.
  maandag 30 maart 2009 @ 13:25:45 #18
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_67544470
Videootje bekeken, ik zie wat stippen en iemand die in een YouTube-filmpje beweert dat het Niburu is. Bovendien laat hij ook nog eens vallen dat de beelden genomen zijn met "200x zoom", een nietszeggende term die je astronomen nooit zult zien gebruiken. 200x zoom ten opzichte van wat?
pi_67546633
Je ziet Jupiter 's avonds laag aan de hemel.. Die is ongeveer even helder als Venus.
Over een tijd zal er een conjunctie tussen Jupiter en Venus zijn, de beroemde ster van Bethlehem, volgens sommigen

Een handig progje om je waarnemingen te checken: www.stellarium.org
pi_67555669
quote:
Bedenk wel dat het wolkendek van Venus
alle licht weerkaatst. En dan LIJKT ie op een heldere ster.
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:11 schreef Bastard het volgende:
We hebben iig weer iets om naar uit te kijken, de maker geeft aan dat er over een maand meer informatie komt zo te zien

Ik weet niet waar Venus te zien zou zijn vanaf ons, waar aan de hemel en of hij wel te zien is, hopelijk reageert er iemand met kennis van astronomie.
Venus is/wordt nu weer een ochtend planeet.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_67555765
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:25 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Is het niet Sirius... Want dat is een hele heldere "winter"ster

[ Bericht 11% gewijzigd door -CRASH- op 30-03-2009 19:55:39 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  donderdag 2 april 2009 @ 15:59:14 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67648195
Topic opgeschoont, laat de sneren achterwege en blijf ontopic
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')