abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85001728

Toen die nog goed was, maar vanmiddag ga ik hem helaas laten inslapen.
pi_85041201
Heyhey, Ik heb afgelopen donderdag ratjes gehaald maar ze zijn erg schuw, hoe lang duurt het ongeveer tot ze je echt vertrouwen. Ik heb 3 vrouwtjes, echt schatjes O+ heb nog geen foto`s die komen nog!
Kuskus
pi_85087836
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:19 schreef Latriya het volgende:
Heyhey, Ik heb afgelopen donderdag ratjes gehaald maar ze zijn erg schuw, hoe lang duurt het ongeveer tot ze je echt vertrouwen. Ik heb 3 vrouwtjes, echt schatjes O+ heb nog geen foto`s die komen nog!
Kuskus
Volgens mij is dat heel erg verschillend per rat.
pi_85116217
Maar je zult toch wel ze moeten gaan laten wennen! Niet te lang zo laten schuilen, gewoon af en toe lokken met snoepjes of troepjes, laten snuffen aan je handen, over je heen laten klimmen etc!
pi_85182763
Jah dat doe ik ook! maar ik vroeg het me af ik heb ze nou bijna een week, de kleine neemt net eten aan en de rest is nog steeds bang als ik ze oppak. Maar niet zo als int begin.
Maar ik ben bang dat als ik de jongste eruit haal dat ik dr nooit meer terugvind, ze is zoo snel!
xxx
pi_85567002
Filmpje van hier. Ik was het hok aan het leeghalen voor het verschonen. Jip besloot dat dat een prima mogelijkheid was om uit te breken.

[ Bericht 30% gewijzigd door Khadgar op 23-08-2010 10:30:54 ]
pi_85972213
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 12:49 schreef Khadgar het volgende:
Filmpje van hier. Ik was het hok aan het leeghalen voor het verschonen. Jip besloot dat dat een prima mogelijkheid was om uit te breken.
Ach die van mij doen dat de hele tijd door, 1tje vind het zelfs leuk om van het tafeltje af te springen haha.
Maar als we thuis zijn hebben we de kooi ook openstaan en er liggen leuke spulletje op het tafeltje, kunnen ze verzamelen :D ^O^
  zaterdag 11 september 2010 @ 23:03:36 #58
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_86327833
Mn broertje en zn vriendin hebben 2 weken geleden 2 vrouwtjes gekocht. Helaas is er eentje vanochtend overleden :'( Hij was ermee naar de dierenarts geweest, AB meegekregen en het leek te helpen. Helaas heeft het toch niet geholpen.

De 2 dames Krazy 8 en Tuco:

RIP Tuco (hier nog lekker kroelen in mn nek)

Morgen een nieuw vriendinnetje voor Krazy 8 halen.
In me Burberry......
pi_86337615
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 23:03 schreef Chav het volgende:
Mn broertje en zn vriendin hebben 2 weken geleden 2 vrouwtjes gekocht. Helaas is er eentje vanochtend overleden :'( Hij was ermee naar de dierenarts geweest, AB meegekregen en het leek te helpen. Helaas heeft het toch niet geholpen.

Morgen een nieuw vriendinnetje voor Krazy 8 halen.
Wat sneu om zo jong al een ratje te verliezen... Sterkte! Waar ga je vandaag een nieuw ratje halen?

Gisteren hebben O+ en ik twee rittens opgehaald uit de opvang. Onze ratten zijn nu namelijk redelijk op leeftijd en ik vrees dat we binnenkort afscheid van één van de dames moeten nemen. Nieuwe rittens dus zodat er niet iemand alleen hoeft te zitten straks...
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_86998654
Mijn Siamees dames

No one gets remembered
For the things they didn't do
pi_91407613

:{
pi_91408258
Whehehe, niet opgelet?
pi_91408296
die laatste _O-
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_91408687
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2010 13:08 schreef Latriya het volgende:
Jah dat doe ik ook! maar ik vroeg het me af ik heb ze nou bijna een week, de kleine neemt net eten aan en de rest is nog steeds bang als ik ze oppak. Maar niet zo als int begin.
Maar ik ben bang dat als ik de jongste eruit haal dat ik dr nooit meer terugvind, ze is zoo snel!
xxx
Mijn oplossing:

- trek een oude, wijde trui aan
- laat de rat los in een mouw
- laat ze wat rondlopen, probeer ze af en toe te aaien en zorg dat ze niet weglopen :P
- na enkele dagen (tot soms weken) zien ze je als een soort van klimrek dat tevens de voedselvoorziening doet

Buiten de kooi lopen ze meestal niet zo snel bij me weg omdat ik nog een stuk veiliger ben dan de rest van de kamer.
En als het toch gebeurt kan je weer onder banken en kastjes gaan hengelen :')

De ratten die ik nu heb kan ik gerust een kwartiertje los laten lopen.
Kan zo naar ze toe lopen en oppakken, zonder protest.
Als ze langer loslopen zijn ze meestal klaar met verkennen en gaan ze rottigheid uithalen.
Dus dat doe ik alleen als ik 100% de aandacht erbij heb. Anders heb ik een lichtgevende rat, oid.
pi_91408710
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:52 schreef Khadgar het volgende:
Whehehe, niet opgelet?
In slaap gevallen toen ze los liepen.
pi_91408864
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:37 schreef VaderVanJezus het volgende:

[ afbeelding ]

:{
_O-
  zondag 16 januari 2011 @ 15:11:21 #67
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_91412263
De bende van ellende O+
In me Burberry......
pi_129576443
Wat jammer dat er al zo lang niets meer gepost is...
Kan verder geen andere centraal ratten vinden.
Dus in de hoop, een beetje nieuw leven hier in te blazen.

Wij hadden 5 mannetjes.
2 broertjes (Zwart, en zalmkleurig) een grijze dumbo, een bruine japanner dumbo en een "naakte" dumbo.

ff kijken.

Hmm, lekker snoepje.

M'n moeder heeft hem Voorhuidje gedoopt.
Volgens haar voelde het precies zo :') _O-

Dikkie dik!

We hebben later ook nog een nestje fuzz/naakt gehad.
Was erg leuk om mee te maken.
2 rexjes, 2 fuzzjes en 2 naakten uitgekomen.
3 dames (2 naakte en 1 fuzz) zijn naar mijn school gegaan, de andere 3 (mannen) zijn naar een vriendin toe gegaan.

Hier een foto van 1 kleintje.
De naaktjes zijn in de eerste weken allemaal wat warig behaard.
Dit valt later uit, en dan blijven ze naakt :)

Inmiddels hebben we geen ratjes meer,
maar ik zie die 3 donders van toen bijna elke dag op school :)
If you can't blow them away with your brilliance
Baffle them with your bullshit.
  roze donderdag 1 augustus 2013 @ 15:40:01 #69
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_129581477
Wat lief _O_ Jammer dat deze topic niet zo goed loopt. Ratten zijn zo awesome! Zal vanavond even foto's van mijn vorige ratten laten zien. Heb helaas nu geen ratten meer maar op een dag krijg ik ze wel weer. Was echt helemaal wijs met die beesten haha, kocht elke 5 maanden wel een betere kooi enz lol
Your beauty never ever scared me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')