abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74708522
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 18:15 schreef Khadgar het volgende:
Zo, tijd voor een megaschop!
quote:
[ afbeelding ]

Dit is de oude samenstelling van onze ratpack, de bovenste is helaas een tijdje terug overleden.
Superlievvv, deze!
 FR
pi_74708560
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:10 schreef Carnivorous het volgende:
een van mijn twee mannetjesratten is overleden
nu zit er nog ééntje alleen en ik heb de deal met ouders gesloten dat dit de laatste ratten zouden zijn die ik zou nemen. Dus een opvanger zit er niet meer in. Maar ik vind het zo sneu een rat alleen en ouders zijn niet vermurwbaar.
En? Heb je er ondertussen weer 2 of meer?
 FR
pi_74715421
Dit zijn paar van mijn ratjes. Inmiddels al stuk groter.

In het onderste hok zat toen een grote dumbohuskey, maar die is eerder dit jaar overleden aan ouderdom. Nu zitten deze 2 heren samen met een himalyan in een groot terrarium van 1 meter met veel speeltjes.
pi_74715811
Wat een schatjes!

Ik mis het wel om geen ratjes meer te hebben...
 FR
pi_74716161
Dat ken ik Bora-Bora. Ik heb al vanaf mijn 16e ratten en een tijdje ertussen gehad zonder. Op gegeven moment ging het toch weer kriebelen, dus toch weer paar genomen. Al denk ik dat deze echt mijn laatsten zijn. Heb beetje teveel dieren nu (eigen schuld weet het).
pi_74729138
Hallo, ik ben Reus, Sinds vorige week woon ik bij al deze nieuwe ratten

Ze zijn best wel groot...En met zoveel... Als ik het een beetje eng vind, ga ik achter het toilet zitten.

Dit is ome Peppie, hij heeft een broer, ome Kokkie. Met hun kan ik lekker spelen. Nu even niet, ome Peppie is net wakker.

Oom Hiawata laat het zich smaken

En oom Hennep. Hij is heel zacht om tegen aan te liggen... Hij is de oudste in de kooi, maar niemand weet hoe oud hij eigenlijk is...

Al die grote meneren zitten zo te graaien in dat bord!! Geen manieren zeg, neem een voorbeeld aan mij...

Oom Kokkie eet gewoon zonder zn handen..

Kijk, nog twee broers. ze hebben wel rare namen vind ik, Hoff en Fonz.

Dit is oom Tjibbe, hij is n beetje vreemd. Gister was ik aan het rondrennen in de kooi, en botste perongeluk op hem. Hij werd heel boos en begon meteen te gillen. Alle anderen kwamen even kijken wat er aan de hand was. Hoff en Fonz vonden hem een aansteller, en hebben hem gekrabt...dat vind ik wel zielig voor oom Tjibbe...

Oh en oom Q. Daar kan je niet echt omheen. Hij is zo groot....Maar wel heel lief, hij heeft de hele nacht naast me gelegen toen ik sliep. Lekker warm zo n grote zachte meneer naast je...

Deze oom vind ik niet zo lief... Hij heeft me gister heel hard gebeten. Ik moest er van gillen... Gelukkig kwam oom Q hem meteen een klap op zn kop geven...

Oom Cuba is echt de leukste oom die ik heb, hij moet heel vaak lachen, en gek doen. Daar moet ik ook van lachen, en dan gaan we samen rondjes springen door de kooi! Hier is hij de vloer aan het stofzuigen.

Zie je? Dat bedoel ik. Gaat ie raar staan doen met zn handen...Dat is toch grappig..

Nou, ik ga nog even een klontje rijst eten...Straks hebben al die groterikken het opgegeten...
Doeiii...
pi_74744977

pi_75073731
ik vind ratten zo ontzettend tof
ik ben er al lang erg hard over aan het nadenken om er ook een paar in huis te halen (wilde er al een paar hebben toen ik nog thuis woonde, maar mijn moeder is er bang voor dus dat ging niet door toen ),

ik heb alleen wel een paar vraagjes voor de mensen hier die zelf ook ratten hebben,
zijn ze tolerant tegenover andere dieren? ik heb namelijk ook een parkiet die het leuk vind om over mij heen rond te scharrelen, dus het moet niet zo zijn dat als de ratten tam zijn en bij mij zitten dat ze de vogel achter zijn veren aan zitten de hele tijd
en hoeveel ben je gemiddeld per maand kwijt aan voer, bodembedekker ( corbo, is dat goed voor ratten?) en andere zaken?
stinken ze of valt dat wel mee als je de kooi gewoon goed bijhoudt?

en weet er toevallig iemand een adres in de buurt van venray waar je ratjes kunt halen?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_75081759
Ratten en vogels gaan niet goed samen denk ik
pi_75082572
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 12:52 schreef VaderVanJezus het volgende:
Ratten en vogels gaan niet goed samen denk ik
niet?
dan houd het al op...helaas
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 28 november 2009 @ 22:41:04 #37
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_75097636
En gaan ze redelijk samen met een kat? Heb namelijk 2 ratjes op mijn kamer, maar als ik weer een ruimere woning heb wil ik graag mijn kat (die nu bij mijn ouders woont) weer meenemen... Iemand ervaring mee? Vrees namelijk het ergste
pi_77991845

pi_78434857
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 22:41 schreef Tsunade het volgende:
En gaan ze redelijk samen met een kat? Heb namelijk 2 ratjes op mijn kamer, maar als ik weer een ruimere woning heb wil ik graag mijn kat (die nu bij mijn ouders woont) weer meenemen... Iemand ervaring mee? Vrees namelijk het ergste
wij hebben 2 katers en hebben nu 6 ratten.. als de ratten op schoot zijn of op de bank,
dan komt 1 van de 2 katers wel kijken, maar de katten zijn banger voor de ratten dan andersom hoor..

Naar mijn mening gaat dat gewoon prima! Je moet ze nooit alleen laten samen.. Als de kat in een speelse bui is, gaat ie met zn pootje meppen en dat kan natuurlijk altijd fout gaan.. Maar is nog nooit gebeurd hier.

edit: ow, zie dat de post van een tijdje geleden is.. naja..
Signature
pi_78605565
Dit zijn mijn ratjes, vier in totaal

De twee middelste van de vier, Benny en Doodle toen ik ze net had

De nieuwste aanwinst Kevin, hier aan het bijkomen van een van zijn wilde avonturen

Ceesje, de oudste van het stel

Gezellig met z'n drietjes

Gezellig met z'n tweetjes

Benny en Doodle

Lekker in het zakje
pi_78943043
Mooie beesten hier boven

pi_79448143
Mooie foto's hier! <3
Ik zit te overwegen om zelf ratjes te nemen. Vroeger had ik 2 ratjes

De beestjes aten elke morgen ontbijt mee voor de tv

Ik heb altijd gezegd dat ik ze weer wil Ik heb alleen 1 overweging wat me tot nu toe tegen houd. Ik ben af en toe een weekendje of nachtje bij mn vriend. Hoe zielig is het om ze af en toe een avondje alleen te laten? Verder zullen ze aandacht genoeg van me krijgen en neem ik er natuurlijk 2.. En hoe doen jullie dat als je weg gaat?
Ze een weekendje meenemen word lastig, nou jah meenemen niet, maar waar moet ik ze kwijt als ik eenmaal bij mn vriend ben..
En hebben meer mensen hier ratjes op hun studentenkamer?? Hoe bevalt dat? (geur? en 's nachts?)
  maandag 22 maart 2010 @ 16:23:34 #43
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_79452011
Avondje weg is geen probleem, doen wij ook wel es Voldoende voer en water, en hopen dat ze geen ruzie krijgen Maar het valt of staat met een veilige hok-inrichting denk ik.

Geur is afhankelijk of je mannen of vrouwen neemt. Zou wel vrouwen nemen voor de mindere geur en het drukker karakter.
pi_79456382
Ik heb liever mannen, die zijn meestal groter en minder druk.
pi_79461588
ik heb mannetjes en vrouwtjes gehad, en die vrouwtjes waren zoooo druk, zo glad als een aal, en stonken eigenlijk net zo hard als mn mannetjes. Ze zijn allemaal (6 stuks) op 1 na gestorven aan een tumor.
Ik hou het al een jaar of 10 liever bij mannetjes
pi_79469598
Ik denk dat ik ook voor mannetjes ga.
We hadden vroeger een mannetje en een vrouwtje (ja, ratjes kopen bij een dierenwinkel hadden we al snel afgeleerd toen o.a bleek dat Tomas een vrouwtje was...) En zij was echt een stuk drukker dan het mannetje!
Zeker niet minder lief, maar doe mij toch maar wat rustiger.. Ik neem de sterkere geur maar op de koop toe!
pi_81396641

Vandaag dood gegaan.
Morgen maar even uitzoeken hoe ik aan nieuwe kom
pi_81872287
Nieuwe kooi

Nieuwe rat

Links nieuwe rat, rechts ouwe rat

Allemaal
  woensdag 26 mei 2010 @ 13:02:51 #49
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_81916697
Ik ga ook vaker avonden weg, soms hele dagen soms nachten als ik bij mijn vriend slaap. Ik maak wel eens een schoenendoos vol met proppen krantenpapier en in sommige verstop ik wat lekkers, zijn ze urem zoet mee =)
Ze zijn samen dus kunnen best alleen zijn vind ik. Heb ze ook op een studentenkamer, gewoon goed schoonhouden dan stinkt t ook niet. Ik vind dat je ze prima kan houden op een kamer.
pi_84237143
Ik heb nu voor een paar dagen 2 ratten op bezoek, waarvan er 1tje nogal groot en dik is.

fucking gaaf beest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')