Okee danquote:Ter gelegenheid van de introductie van deze nieuwste generatie hogesnelheidstreinen worden aan treinreizigers vijftienduizend vervoersbewijzen gratis beschikbaar gesteld. Die zijn komende woensdag verkrijgbaar bij de loketten op alle NS-stations.
NS en gratis?quote:Ter gelegenheid van de introductie van deze nieuwste generatie hogesnelheidstreinen worden aan treinreizigers vijftienduizend vervoersbewijzen gratis beschikbaar gesteld. Die zijn komende woensdag verkrijgbaar bij de loketten op alle NS-stations.
quote:Datenaffäre bei der Bahn
Mehdorn wählt Rückzug
Bahnchef Hartmut Mehdorn tritt nach massivem Druck wegen der Datenaffäre des Konzerns zurück. Das habe er dem Vorsitzenden des Aufsichtsrats, Werner Müller, angeboten, sagte der 66-Jährige bei der Bilanzpressekonferenz in Berlin. Er sehe zwar keine eigene Schuld in der Datenaffäre, wolle sich seiner Verantwortung als Konzernchef aber nicht entziehen. Auch wenn er sich nichts vorzuwerfen habe, schadeten die "zerstörerischen Debatten" dem Unternehmen, dem Standort Deutschland und dem ganzen Land. Er betonte, in der Datenaffäre gebe es bislang keinerlei Hinweise auf strafrechtliche Verstöße. "Es handelt sich nicht um einen Datenskandal, sondern um eine Kampagne zur Veränderung der Unternehmenspolitik", warf er seinen Kritikern vor.
Datenaffäre ließ Rückhalt bröckeln
Mehdorn stand seit Freitag massiv unter Druck. An diesem Tag hatten die Bahn-Sonderermittler Gerhart Baum und Herta Däubler-Gmelin sowie die Wirtschaftsprüfungsgesellschaft KPMG ihre Ergebnisse zur Datenaffäre vorgelegt. Danach soll die Bahn jahrelang die E-Mails von 70.000 bis 80.000 Mitarbeitern systematisch gefiltert haben - täglich bis zu 145.000. Am Wochenende musste der Konzern dann noch einräumen, dass er im Herbst 2007 E-Mails mit einem Streikaufruf der Lokführergewerkschaft GDL gestoppt hatte. Danach rückte auch Bundeskanzlerin Angela Merkel von Mehdorn ab. Die Bahngewerkschaften, die SPD und die Opposition hatten schon zuvor seine Ablösung verlangt. Mehdorn geht davon aus, dass der Aufsichtsrat bis zum Sommer einen Nachfolger vorstellen wird.
GDL rechnet mit weiteren Erkenntnissen
Die Lokführergewerkschaft GDL rechnet damit, dass sich der Skandal noch weiter ausdehnt: "So wie die ganze Affäre läuft, ist doch eines klar: Wir sind noch lange nicht auf dem dunklen Boden des Fasses angelangt", sagte GDL-Chef Claus Weselsky der "Berliner Zeitung". Er sei der festen Überzeugung, "dass alles noch viel schlimmer ist als derzeit erkennbar". Weselsky geht davon aus, dass der Bahnchef von den heimlichen E-Mail-Überprüfungen gewusst hat.
Wiederholt hatte Mehdorn geäußert, dass bei der Kontrolle von E-Mails der Konzernmitarbeiter "nicht gegen Gesetze verstoßen" wurde. Weder Betriebs- noch Aufsichtsräte oder Journalisten seien bei der Bahn bespitzelt worden, "auch nicht die Mitarbeiter", sagte Mehdorn am Freitag.
Am Samstag hatte ein Bahnsprecher eingeräumt, dass 2007 eine E-Mail der Lokführergewerkschaft GDL aus dem Mailsystem der Bahn gelöscht worden war. Aufgefallen sei die Mail aber nicht bei E-Mail-Kontrollen, sondern nachdem ein Server der Bahn zusammengebrochen war.
Nou dat werd tijd, als ik het een beetje vluchtig gevolgd heb. Maar goed, drie kraaien wat er nu gebeurt: Nieuwe baas, hard snijden in de kosten, bonden van de leg, vet staken overal. Can't wait.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:03 schreef Ofyles2 het volgende:
Ontwikkelingen in de gegevensaffaire bij DB: Hartmut Mehdorn stapt op
[..]
Nog harder in de kosten snijden dan Mehdorn?quote:Op maandag 30 maart 2009 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat werd tijd, als ik het een beetje vluchtig gevolgd heb. Maar goed, drie kraaien wat er nu gebeurt: Nieuwe baas, hard snijden in de kosten, bonden van de leg, vet staken overal. Can't wait.
quote:Op zondag 29 maart 2009 23:19 schreef knars het volgende:
Plan T/V zijn gewoon karakteristieke treinen, fijn om te zien, icoon van / voor de NS. Maar damn, sinds die jaren 90 revisie wil ik echt niet meer in de buurt van een Plan T komen
En DD-AR verering is ook wel een onbegrijpelijk fenomeen. Ik vond ze leuk toen ze nieuw waren. Wauw, een dubbeldekkertrein! Dan kun je onder of boven gaan zitten! Die lol was er echter al snel vanaf toen ik er regelmatiger gebruik van mocht maken...
80quote:Op maandag 30 maart 2009 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Morgen dus weer normaal treinverkeer.Wat is er zo speciaal aan die hogesnelheidswissel? Volgens mij zijn er wel meer wissels die met hoge snelheid genomen kunnen worden in Nederland, tenminste met een kilometer of 80 per uur.
Ja, heequote:Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
![]()
Wij moeten bij mooi weer maar eens proosten op beter materieel, ergens in de zon op de markt.
Met jou had ik al een principe-afspraak toch?quote:
Ja, zonder ultimatum of boeteclausulequote:Op maandag 30 maart 2009 14:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Met jou had ik al een principe-afspraak toch?
quote:Op maandag 30 maart 2009 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, zonder ultimatum of boeteclausuleNou ja, we weten allemaal wat er dan kan gebeuren
![]()
quote:In Winterswijk heeft een machinist afgelopen nacht een noodstop gemaakt vanwege een smakeloze grap. Hij dacht dat hij over een mens was gereden. De politie en brandweer ontdekten dat een levensgrote pop op de rails was gelegd.
DB heeft het sowieso zwaar de komende jaren. Naast de financiële crisis moeten de Duitsers ook nog eens in een recordtempo trajecten opknappen.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Nog harder in de kosten snijden dan Mehdorn?
Waar in NL ProRail onafhankelijk is, valt DB Netz onder DB. Right?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:38 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
DB heeft het sowieso zwaar de komende jaren. Naast de financiële crisis moeten de Duitsers ook nog eens in een recordtempo trajecten opknappen.
Nu is DB Schenker niet bepaald een kleintje...quote:En in tegenstelling tot de NS is DB ook nog actief in het goederenvervoer, daar gaan ze nog een hogere prijs voor betalen.
Overigens wel OOK 1 van de redenen waarom mijn Veolia 85 in Ede altijd vertraging heeft, maar dat terzijdequote:Op maandag 30 maart 2009 15:56 schreef James1988 het volgende:
Nu is DB Schenker niet bepaald een kleintje...
Klopt. Eigenlijk is elk spoorwegbedrijf in Duitsland verantwoordelijk voor de infrastructuur.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waar in NL ProRail onafhankelijk is, valt DB Netz onder DB. Right?
Dan lijkt mij de Nederlandse situatie, waar infra en treintjes rijden volledig gescheiden is, toch iets beter... mocht ProRail failliet gaan, dan neemt de staat de boel over en wijst een andere partij toe. En gaat NS failliet, dan kan ProRail wel het spoor blijven beheren en andere maatschappijen kunnen gewoon blijven rijden.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt. Eigenlijk is elk spoorwegbedrijf in Duitsland verantwoordelijk voor de infrastructuur.
In het goederenvervoer misschien.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:07 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt. Eigenlijk is elk spoorwegbedrijf in Duitsland verantwoordelijk voor de infrastructuur.
Oh, dus dat.quote:Op maandag 30 maart 2009 16:56 schreef Igen het volgende:
[..]
In het goederenvervoer misschien.
In het personenvervoer zeker weten niet. Daar valt alle infrastructuur onder DB Netz, ook al rijdt er via een aanbesteding een andere maarschappij dan DB Fernverkehr of Regio DB.
Het enige wat van de spoorwegmaatschappij zelf is, zijn de treinen en de onderhoudswerkplaatsen.
Het enige concrete voorbeeld dat ik daarvan ken is een lijntje in Brandenburg dat door de Prignitzer Eisenbahn is opgekocht. Maar dat lijntje wordt helemaal niet meer gebruikt.quote:Op maandag 30 maart 2009 17:01 schreef dennistd het volgende:
Er zijn wel spoorwegen waar DB-Netz het onderhoud niet doet volgens mij, dit zijn dacht ik kleine lijntjes die afgestoten zijn door DB
Bron: nu.nlquote:Machinist maakt noodstop door pop op spoor
Uitgegeven: 30 maart 2009 14:51
Laatst gewijzigd: 30 maart 2009 14:51
WINTERSWIJK - Een machinist heeft in de nacht van zondag op maandag een noodstop gemaakt, nadat hij bij een spoorwegovergang in Winterswijk over een levensgroot mensachtig voorwerp was gereden.
Het bleek om een pop te gaan, die onbekenden op het spoor hadden gelegd. Dat heeft de politie maandag gemeld.
De politie en brandweer waren na de 'aanrijding' ter plaatse, maar konden snel weer naar huis. De politie is op zoek naar degenen die waarschijnlijk als grap de pop op de rails hebben gelegd.
Is inderdaad knap, het eerste jaar reden ze nog zonder bestemmingsdisplays..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:49 schreef dennistd het volgende:
Ik kwam net trouwens nog een foto tegen van de eerste Lint voor Syntus, nog zonder front- en sluitseinen, maar met geshopt bestemmingsdisplay
[ afbeelding ]
Of ja, tot zo ver de theoriequote:Op maandag 30 maart 2009 16:56 schreef Igen het volgende:
In Nederland kan dat niet meer, omdat ProRail onafhankelijk is en elke vervoerder gewoon voor z'n paden betaalt en dus gelijkwaardig behandeld moet worden.
Nou, er wordt anders toch regelmatig een vertraagde IC achter een stoptrein of goederentrein gegooid. Of niet?quote:
Tsja, als sommigen daar de hele zondag van 9:43 tot 16:19 op het perron van station Deurne gaan staan om een omgeleide ICE te spotten...quote:Op maandag 30 maart 2009 19:20 schreef James1988 het volgende:
Op Somda (jaja...) meldt men dat de V250 's nachts vervoerd zal worden. Ik ben echt benieuwd wie er zo gek is om de hele nacht wakker te blijven om een foto te schieten
Er wordt net zo geregeld een punctuele IC in de gierende spits tien minuten aan de kant gegooid om een domme kutcargo. Midden op Utrecht Centraalquote:Op maandag 30 maart 2009 19:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, er wordt anders toch regelmatig een vertraagde IC achter een stoptrein of goederentrein gegooid. Of niet?
Er zullen er genoeg zo gek zijnquote:Op maandag 30 maart 2009 19:20 schreef James1988 het volgende:
Op Somda (jaja...) meldt men dat de V250 's nachts vervoerd zal worden. Ik ben echt benieuwd wie er zo gek is om de hele nacht wakker te blijven om een foto te schieten
Zou mij erg verbazen dat men 's nachts gaat kloten met een V250. En waarom dat ding opbergen in Watergraafsmeer, omdat de pers het niet mag zien. Als dat ding gewoon niet rijvaardig is staat ie nog gewoon in Tsjechië. Ten tweede hoe gaat de V250 Duitsland door komen, of komt ie ook nog per boot, want dan wacht ik wel op Sinterklaas, krijg ik er een op schaalquote:Op maandag 30 maart 2009 19:20 schreef James1988 het volgende:
Sorry hoor, wat voor NT3.51 bakje staat daar ergens in een hoek die service te draaien??? 10.000 verzoeken in 4 dagen, dat is ruim een halve MINUUT per verzoek. En dan vastlopen? Ja dag hoorquote:Treinkaartje nog altijd niet online te kopen
(Novum) - Het is maandag nog altijd niet mogelijk een treinkaartje via internet te kopen. Een proef die de NS twee weken geleden lanceerde, liep vorige week door de grote belangstelling spaak. In vier dagen tijd werden tienduizend tickets via internet verkocht. De servers die de aanvragen verwerkten, liepen vast.
Een NS-woordvoerder liet vorige week weten dat sterkere servers worden geregeld. Omdat de servers ook werden verhuisd, kon het even gaan duren. Op zijn vroegst zouden de zogenoemde e-tickets vanaf afgelopen vrijdag weer te bestellen zijn geweest. De NS kon maandag niet toelichten hoe lang het gaat duren voordat de kaartjes weer te bestellen zijn.
gelukkig zit er weer een normale op in dit topicquote:
Aldus sprak Koning Inhoudelijkheidquote:Op maandag 30 maart 2009 21:01 schreef SpeedyRich het volgende:
gelukkig zit er weer een normale op in dit topic
10.000 verkochte kaartjes != 10.000 verzoeken. Er kunnen best 200.000 verzoeken komen (wat me waarschijnlijk lijkt), de conversion rate is meestal erg laag.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sorry hoor, wat voor NT3.51 bakje staat daar ergens in een hoek die service te draaien??? 10.000 verzoeken in 4 dagen, dat is ruim een halve MINUUT per verzoek. En dan vastlopen? Ja dag hoorStelletje faalhazen
Het imago van een prutser hebben is echt veel duurder.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:24 schreef James1988 het volgende:
Evenzogoed was het een flop geweest en stonden er 100 servers... da's dan wel flink wat geld weggegooid
Nee man dat regel je voor een kwartjequote:Op maandag 30 maart 2009 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het imago van een prutser hebben is echt veel duurder.
Dat imago herstelt wel... NS zei ook duidelijk dat het een proef was. Ik snap niet waar jullie je allemaal zo druk om maken...quote:Op maandag 30 maart 2009 21:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het imago van een prutser hebben is echt veel duurder.
Nou ja om het enkele feit dat het systeem an sich allang geen rocket science meer is, maar meer beproefde tekno sinds een jaar of 10 (!!) in onder meer Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland. Maar nee, hier moet er ineens een "proef" mee gedaan worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat imago herstelt wel... NS zei ook duidelijk dat het een proef was. Ik snap niet waar jullie je allemaal zo druk om maken...
In 1975 misschien, nu minstens 50 eurocent.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man dat regel je voor een kwartje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |