Goedemiddag dames,
quote:
Ook ik kan er alleen maar naar gissen.. Ik denk dat er maar 2 zijn die het precies weten.
Maar in Der Kommissar zeker. Want dat is pre-Bolland. En ik neem aan Jeanny gedeeltelijk ook wel, met hulp van Bolland en Bolland. In de refreinen hoor je duidelijk een aantal stemmen zingen, en eerlijk gezegd, ik luister er nu nog even naar, en ik twijfel eraan of Falco in het eerste refrein uberhaupt te horen is. In de volgende refreinen is hij duidelijk te horen omdat hij de tekst meeroept over de gezongen tekst en dat is overduidelijk te horen Falco. Idem met de coupletten (de gesproken tekst op de nieuwslezer na dus).
Vienna calling en Rock me Amadeus twijfel ik zeer sterk over. Ik neem ook aan dat dat de nummers waren waar Rob en Ferdi het indertijd op TV over hadden.. In die nummers (vooral in Rock me Amadeus) heeft hij ook ineens geen accent meer en zingt hij ineens veel beter Duits. Duits is gelukkig geen probleem voor Rob en Ferdi, ze hebben er tenslotte gewoond.
(Alhoewel, ik ken mensen die er al een tijd wonen en nog veel moeten leren..
)Overigens, wat zou het probleem zijn als Falco te ver heen was (of te bezopen of the stoned) om het zelf te zingen? Dat gebeurt zo vaak. Met Boney M en Milli Vanilli (hebben allen nooit 1 noot zelf gezongen) als bekendste voorbeelden. Maar het is een vrij bekend fenomeen om een nummer op te nemen, maar in de clips en in muziekprogramma's een ander op te laten treden. Vrij bekend in dat verband is ook de opening van de Olympische spelen, het meisje wat het Chinese volkslied moest zingen was (volgens de Chinese overheid) te lelijk en dus playbackte een ander meisje het. En wat Falco er dan ook zelf van gezongen heeft, de platen die onder z'n naam zijn uitgebracht worden er mijns inziens niet minder door als hij ze niet zelf gezongen zou hebben.