ja maar, wat heb ik nou aan licht om 23.30 u 's avonds in de zomer? door de weeks kan ik in de zomer niet in slaap komen, en als de klok net verzet is ben ik altijd echt een hele poos in de bonen met uit bed komen. het gaat vooral om die begin periode: dan is t echt kut als t s ochtends weer donkerder is... en gedurende de komende maanden wordt t toch steeds lichter dus dat uur verschuiven is echt nérgens voor nodig....quote:Op zondag 29 maart 2009 19:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Huh, zomertijd is toch juist heerlijk? Wat heb je nu aan licht om 4 uur 's morgens???
Nee wel van mezelf. Als je niet op tijd indient krijg je een boete. Als je op 0 indient en het wordt later gecorrigeerd door je accountant, dan moet je volgens mij alleen rente betalen. Hoop ik dan maar. En zoniet dan niet. Ik weet nu al dat ik het niet morgen kan doen, dus dan probeer ik het ook maar niet eens. Dat scheelt weer energie.quote:Op zondag 29 maart 2009 19:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Foei!
Een accountant van de Belastingdienst, niet van jezelf, heb je het nu toch over?
Het grappige is dat Zomertijd als iets van de "avondmensen" wordt gezien, terwijl onze hele maatschappij, compleet met 9 tot 5 mentaliteit, op ochtendmensen is gebaseerd.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:02 schreef conleche het volgende:
Ja Kwak, maar ik heb hetzelfde als de wintertijd weer begint, daar zie ik dan weer het nut niet van in. En ik ben idd een avondmens. Maar ik maak me er wel minder druk om dan jij!Ik denk dat avondmensen wat meer laidback zijn.
quote:Op zondag 29 maart 2009 20:02 schreef conleche het volgende:
Ja Kwak, maar ik heb hetzelfde als de wintertijd weer begint, daar zie ik dan weer het nut niet van in. En ik ben idd een avondmens. Maar ik maak me er wel minder druk om dan jij!Ik denk dat avondmensen wat meer laidback zijn.
India en Nepal! Wat gaaf johquote:Op zondag 29 maart 2009 19:50 schreef Abbadon het volgende:
[..]
als het goed is komt er weer een nieuw project, maar op dit moment zijn er niet heel veel nieuwe voorhanden, dus dat kan wel even duren...ben nl niet de enige die iets nieuws nodig heeft...sowieso ben ik uiteindelijk pas half mei weer terug van 3 weken India & Nepal, dus die paar weken tot ik ga kom ik wel door zonder nieuw project...
technisch gezien "begint" de wintertijd niet, want wintertijd = DE tijd, en zomertijd is een tijdelijke nderbreking daarvan.quote:Op zondag 29 maart 2009 20:02 schreef conleche het volgende:
nee, de wintertijd = de tijd, met zomertijd krijgen 7!!! maanden per jaar dus 15% van de mensen, de avondmensen, hun zinquote:Op zondag 29 maart 2009 20:10 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Het grappige is dat Zomertijd als iets van de "avondmensen" wordt gezien, terwijl onze hele maatschappij, compleet met 9 tot 5 mentaliteit, op ochtendmensen is gebaseerd.
En dat terwijl 70% van de mensen geen overduidelijk ochtend- of avondmens is, en de overige 30% gelijk verdeeld is tussen ochtend- en avondmensen. En dan toch de ochtendmensen hun zin geven
Mijn wekker gaat altijd om 6 uur.. Morgen dus eigenlijk om 5 uurquote:Op zondag 29 maart 2009 20:13 schreef Greys het volgende:
Als je door je werk er altijd vroeg uit moet, dan zijn die eerste paar dagen/weken echt flink naatje hoor. Ik denk morgenochtend ook *steun, kreun, zucht, eiiiiiigenlijk is het nu pas 6.00 uur en ik moet mijn nest uit*.
Zo gek is dat toch niet?![]()
Misschien als je sowieso niet zo heel vroeg op hoeft dat het dan wel meevalt, maar bij mij hakt het uurtje er de eerste tijd 's ochtends ook hard in, hoe gek dat ook zal klinken. Aan de andere kant vind ik het 's avonds dan weer heerlijk dat het zo lang licht is, dus neem ik het maar voor lief.
Probleem van jezelfquote:Op zondag 29 maart 2009 20:14 schreef kwakveense het volgende:
[..]
technisch gezien "begint" de wintertijd niet, want wintertijd = DE tijd, en zomertijd is een tijdelijke nderbreking daarvan.
als je problemen hebt met wintertijd, dan heb je dus eigenlijk problemen met de tijd die de natuur zelf aanhoudt, en dat vind ik een probleem van jezelfipv een probleem dat anderen veroorzaken (de zomertijd is verzonnen door stomme mensen
)
ik ben idd. niet zo laidbackmaar dit is wel een "pet peeve" van me
over een week ben ik er weer overheen hoor.
Allemaal? Dat was vooral ik hoorquote:Op zondag 29 maart 2009 20:15 schreef Muis006 het volgende:
Allemaal klagen "he bah het is eigenlijk pas half 6 maar ik moet er nu al uit!"
Nee dat doe ik!quote:Op zondag 29 maart 2009 20:18 schreef kwakveense het volgende:
oh tijd terurgrekenen naar "het is eigenlijk..." doe ik dus niet he!!
ik heb puur last van de verschuiving, niet van het "idee"
zeg, ik zeg toch dat t een "pet peeve" is? laat mij ook eens lekker ranten over iets... het was niet de bedoeling datd eze discussie serieus werd ofzo...quote:Op zondag 29 maart 2009 20:17 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Probleem van jezelfen je de stand van de klok zo erg aantrekken is geen 'probleem van jezelf'?
Dat vind ik wel onbeschoft. Maar dat is gewoon het type mensen. Alleen in het weekend maak ik me er wel eens schuldig aan, maargoed, mijn buren ook dus die klagen nietquote:Op zondag 29 maart 2009 20:16 schreef Greys het volgende:
Of mensen die dan in de zomer rustig tot 02.00 uur keihard in de tuin gaan zitten schetteren en gillen en lachen. Doordeweeks. Terwijl jij de volgende ochtend weer vroeg je nest uit moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |