abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67502819
AMSTERDAM - Twee Arnhemmers zijn vrijdagavond zwaar mishandeld in een bus in hun woonplaats.

De twee, een 29-jarige vrouw en een even oude man, werden om onbekende reden geschopt en geslagen door twee mannen.

Een 27-jarige Arnhemmer is aangehouden wegens de mishandeling. De slachtoffers moesten zich met onbekend letsel laten behandelen in het ziekenhuis, meldt de politie.

Velperplein

De slachtoffers kregen ruzie met de twee mannen in lijnbus 33. De man en vrouw stapten rond 22.30 uur in de bus op het centrale busstation in hun woonplaats. Vijf minuten later stapten bij de halte aan het Velperplein twee mannen in, die achter de man en vrouw gingen zitten.

Om onbekende redenen zouden de mannen direct ruzie hebben gezocht met de slachtoffers.

Bij de halte aan de Huissensestraat verlieten de mannen de bus, waarbij ze de man en vrouw zomaar een aantal keer sloegen en schopten. De vrouw viel uit het voertuig.

Belaagd

Buiten werden de slachtoffers opnieuw belaagd door het tweetal, waarna de mannen wegliepen. Een getuige waarschuwde de politie, die op aanwijzen van de slachtoffers de 27-jarige Arnhemmer oppakte.

Van de andere man ontbreekt nog ieder spoor, laat de politie weten. Op het moment van de mishandeling zaten volgens de slachtoffers ongeveer twintig mensen in de bus.
Bron= nu.nl

Laten we nu even aannemen dat het berioht klopt en dat de slachtoffers geen blaam treft.
Waarom kijken die andere 16 mensen dan alleen maar toe?
En maar klagen dat er zoveel mis is in de maatschappij natuurlijk.
Audaces fortuna juvat
pi_67502964
Velperplein

Ik las veelplegerplein
You dream it, I live it.
pi_67503000
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:41 schreef Meddo het volgende:
Velperplein

Ik las veelplegerplein
Misschien dat ze de naam uiteindelijk moeten gaan aanpassen?
Audaces fortuna juvat
pi_67503061

Das veiliger denk ik, daarnaast weet je niet hoeveel daarvan bejaarde of ouders met kinderen ofzo zijn.
Maar er zouden toch wel een paar moeten tussen zitten die hadden kunnen helpen.
pi_67503287
Omdat in arnhem je nooit geholpen word door anderen.

Hoe vaak ik wel niet dit soort shitzooi mee heb gemaakt in de bus.
Meiden die worden lastig gevallen door van die mocro's.
(die komen dan altijd bij mij zitten lol ik ben nogal groot dus dan flikkeren die mietjes meestal gauw op)

Of de bus chauffeur die lastig gevallen word.
Mensen die gewoon vervelend doen.

Het is echt een walgelijke stad.
pi_67503296
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:44 schreef Myuym het volgende:

Das veiliger denk ik, daarnaast weet je niet hoeveel daarvan bejaarde of ouders met kinderen ofzo zijn.
Maar er zouden toch wel een paar moeten tussen zitten die hadden kunnen helpen.
Dat gedrag zie je ook als een buschauffeur mensen aanspreekt op hun gedrag.
Het zal wel angst zijn.
Audaces fortuna juvat
pi_67503319
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Omdat in arnhem je nooit geholpen word door anderen.

Hoe vaak ik wel niet dit soort shitzooi mee heb gemaakt in de bus.
Meiden die worden lastig gevallen door van die mocro's.
(die komen dan altijd bij mij zitten lol ik ben nogal groot dus dan flikkeren die mietjes meestal gauw op)

Of de bus chauffeur die lastig gevallen word.
Mensen die gewoon vervelend doen.

Het is echt een walgelijke stad.
Dat zie je helaas niet alleen in Arnhem.
Audaces fortuna juvat
pi_67503438
wow ik zou die kop hebben vastgepakt en tegen de raam van de bus hebben geramd tot bloedens toe. Daarna; Buschuaffeur, doe je de deur open? eruit schoppen en weer zitten op je plaats.
pi_67505051
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:56 schreef Detecheda het volgende:
wow ik zou die kop hebben vastgepakt en tegen de raam van de bus hebben geramd tot bloedens toe. Daarna; Buschuaffeur, doe je de deur open? eruit schoppen en weer zitten op je plaats.
En dit is nu net het probleem, mensen roepen dit wel (vooral op internet) maar uiteindelijk kijkt
iedereen toe.
pi_67505920
waren het weer mocros ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:14:10 #11
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67506011
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:36 schreef Colnago het volgende:
En maar klagen dat er zoveel mis is in de maatschappij natuurlijk.
Er staat nergens dat niemand hielp. Dat neem je aan, maar hoeft niet zo te zijn.
Stop the world, I want to get out.
  zaterdag 28 maart 2009 @ 22:16:11 #12
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67506094
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

En dit is nu net het probleem, mensen roepen dit wel (vooral op internet) maar uiteindelijk kijkt
iedereen toe.
Juist. Als het er echt om gaat, is niemand thuis. Heb ook wel eens heibel gehad bij een tramhalte op het Rokin, tig mensen om je heen en iedereen kijkt de andere kant uit. Echt idioot.
pi_67506623
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 21:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

iedereen toe.
Uiteraard. Als je ingrijpt komt de politie je oppakken voor openbare geweldpleging. Nee laat dan maar een onschuldig koppel (bijna) de dood in worden getrapt. Gewoon rustig de politie bellen, lekker toekijken en alles komt goed.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_67507233
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:14 schreef Lkw het volgende:

[..]

Er staat nergens dat niemand hielp. Dat neem je aan, maar hoeft niet zo te zijn.
waarom zou dat er niet staan denk je?
Audaces fortuna juvat
  zaterdag 28 maart 2009 @ 23:29:34 #15
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_67508436
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:48 schreef Colnago het volgende:

[..]

waarom zou dat er niet staan denk je?
Waarom zou het er wel staan denk jij?
Ik zie het niet in ieder geval, alleen dat er 20 mensen in die bus zaten.
pi_67510045
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 23:29 schreef Lkw het volgende:

[..]

Waarom zou het er wel staan denk jij?
Ik zie het niet in ieder geval, alleen dat er 20 mensen in die bus zaten.
Er staat,

Bij de halte aan de Huissensestraat verlieten de mannen de bus.

Buiten werden de slachtoffers opnieuw belaagd door het tweetal, waarna de mannen wegliepen.

Ik zie nergens staan dat de mannen onderdwang de bus verlieten of onder dwang wegliepen dus waar heb jij het over?
Audaces fortuna juvat
  zondag 29 maart 2009 @ 07:54:39 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67512496
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:12 schreef qonmann het volgende:
waren het weer mocros ?
Wat denk je zelf?

Afijn, ik hoop dat het linksen zijn, die slachtoffers.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 29 maart 2009 @ 08:22:59 #18
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67512586
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 22:30 schreef waht het volgende:

[..]

Uiteraard. Als je ingrijpt komt de politie je oppakken voor openbare geweldpleging. Nee laat dan maar een onschuldig koppel (bijna) de dood in worden getrapt. Gewoon rustig de politie bellen, lekker toekijken en alles komt goed.
Ja zeg, de politie heeft wel wat beters te doen.
Dan moeten ze eerst hun flitsapparatuur inpakken en weer daadkracht gaan tonen.
pi_67512649
Waarom begint dat artikel eigenlijk met 'Amsterdam' terwijl het over Arnhem gaat?

Is idd. een vreselijke stad, trouwens.. heb er jarenlang gewoond, blij dat ik er weg ben..
  zondag 29 maart 2009 @ 10:06:50 #20
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67513156
quote:
Op zondag 29 maart 2009 08:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Is idd. een vreselijke stad, trouwens.. heb er jarenlang gewoond, blij dat ik er weg ben..
Marokkanencountry zeker?
pi_67513486
Nu is er weer een hoofdconducteur (in burger) mishandeld omdat hij een man aansprak die in de trein (op het balkon) stond te zeiken.
De man is zodanig geschopt en geslagen dat hij het bewustzijn verloor.
Dus ik snap wel dat mensen niks meer durven zeggen maar dat houd dan wel in dat de aso's de macht hebben in het land.
Audaces fortuna juvat
  zondag 29 maart 2009 @ 10:47:49 #22
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67513548
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:43 schreef Colnago het volgende:
Nu is er weer een hoofdconducteur (in burger) mishandeld omdat hij een man aansprak die in de trein (op het balkon) stond te zeiken.
De man is zodanig geschopt en geslagen dat hij het bewustzijn verloor.
Dus ik snap wel dat mensen niks meer durven zeggen maar dat houd dan wel in dat de aso's de macht hebben in het land.
De hoogste tijd voor de PVV.
pi_67513778
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

De hoogste tijd voor de PVV.

Ze hebben in ieder geval een goed plan zo te zien.

Het is een kerntaak van de overheid om de Nederlandse burger zo veel als mogelijk is te bevrijden van de criminaliteit. Door een "zero tolerance"-beleid en aanmerkelijk strenger te straffen, kan de criminaliteit binnen 4 jaar tenminste met de helft worden verminderd.
Om dat te bereiken moeten de volgende maatregelen worden genomen:

Bij geweldsmisdrijven en andere ernstige overlast veroorzakende misdrijven zeer forse minimumstraffen en substantiële verhoging van de maximumstraffen;

Versobering van het gevangenisregime: geen televisie meer in cellen, geen keuze uit verschillende maaltijden, geen toegang tot internet, geen airconditioning

Criminelen moeten in boevenpakken in het openbaar werkzaamheden verrichten

De identiteit en straf van veroordeelde criminelen wordt via een website bekend gemaakt. De overheid wordt als het gaat om pedofielen verplicht – na afloop van hun detentie – de wijken waar betrokkenen gaan wonen hierover te informeren

Criminelen dienen de kosten van hun proces en detentie (mee) te betalen, hun gehele financiële vermogen moet hiervoor te worden uitgeput

De korting op de maximumstraf in het geval van poging tot misdrijf wordt afgeschaft

De vervroegde invrijheidsstelling na 2/3 van de straf wordt afgeschaft

Zwaardere straffen voor beschadiging/vernieling van ons cultureel erfgoed

Afschaffen 0900-8844 nummer, politiebureaus moeten altijd bereikbaar zijn voor de burger, op grote politiebureaus dienen burgers 24 uur per dag aangifte te kunnen doen

Minder stafmedewerkers en meer uitvoerenden politiemensen: schaal 9 moet de straat op!

Het financieel plukken van criminelen moet een wettelijke verplichting van politie en OM worden

Denaturalisatie en uitzetting van straatterroristen met een dubbele nationaliteit

Introductie administratieve detentie en andere vrijheidsbenemende maatregelen bij terrorisme

Invoering absoluut kraakverbod

Geheel drugsvrij maken van gevangenissen door inzet drugshonden en intensieve fysieke controle na bezoek
Audaces fortuna juvat
  zondag 29 maart 2009 @ 11:09:07 #24
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67513805
Ik snap er geen reet van dat iedereen maar wat zit toe te kijken
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_67514042
quote:
Op zondag 29 maart 2009 11:06 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ze hebben in ieder geval een goed plan zo te zien.

Het is een kerntaak van de overheid om de Nederlandse burger zo veel als mogelijk is te bevrijden van de criminaliteit. Door een "zero tolerance"-beleid en aanmerkelijk strenger te straffen, kan de criminaliteit binnen 4 jaar tenminste met de helft worden verminderd.
Om dat te bereiken moeten de volgende maatregelen worden genomen:

Bij geweldsmisdrijven en andere ernstige overlast veroorzakende misdrijven zeer forse minimumstraffen en substantiële verhoging van de maximumstraffen;

Versobering van het gevangenisregime: geen televisie meer in cellen, geen keuze uit verschillende maaltijden, geen toegang tot internet, geen airconditioning

Criminelen moeten in boevenpakken in het openbaar werkzaamheden verrichten

De identiteit en straf van veroordeelde criminelen wordt via een website bekend gemaakt. De overheid wordt als het gaat om pedofielen verplicht – na afloop van hun detentie – de wijken waar betrokkenen gaan wonen hierover te informeren

Criminelen dienen de kosten van hun proces en detentie (mee) te betalen, hun gehele financiële vermogen moet hiervoor te worden uitgeput

De korting op de maximumstraf in het geval van poging tot misdrijf wordt afgeschaft

De vervroegde invrijheidsstelling na 2/3 van de straf wordt afgeschaft

Zwaardere straffen voor beschadiging/vernieling van ons cultureel erfgoed

Afschaffen 0900-8844 nummer, politiebureaus moeten altijd bereikbaar zijn voor de burger, op grote politiebureaus dienen burgers 24 uur per dag aangifte te kunnen doen

Minder stafmedewerkers en meer uitvoerenden politiemensen: schaal 9 moet de straat op!

Het financieel plukken van criminelen moet een wettelijke verplichting van politie en OM worden

Denaturalisatie en uitzetting van straatterroristen met een dubbele nationaliteit

Introductie administratieve detentie en andere vrijheidsbenemende maatregelen bij terrorisme

Invoering absoluut kraakverbod

Geheel drugsvrij maken van gevangenissen door inzet drugshonden en intensieve fysieke controle na bezoek
Helemaal mee eens, maar met onze linkse rakkers in het parlement zal geen enkel punt er ooit doorheen komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')