abonnement Unibet Coolblue
pi_68417528
Interessant nieuwsitem:

http://www.nu.nl/lifestyl(...)eerde-cosmetica.html

Dit is overigens precies in lijn met de visie die Paula's Choice al jaren uitdraagt.
pi_68419828
quick question,

nadat ik klaar ben met sporten en ik ga douche, moet ik dan weer paula choice cleanser, beta hydroxy acd gel en de spf15 smeren? Of moet je de cleanser alleen maar sochtends en savonds opdoen?
pi_68420989
quote:
Op maandag 27 april 2009 12:57 schreef Carmelo het volgende:
quick question,

nadat ik klaar ben met sporten en ik ga douche, moet ik dan weer paula choice cleanser, beta hydroxy acd gel en de spf15 smeren? Of moet je de cleanser alleen maar sochtends en savonds opdoen?
Als je nog de zon in gaat, zou je iig je SPF weer moeten aanbrengen. Of je de BHA weer aanbrengt hangt er vanaf hoe fanatiek je bent Kijk als je 's ochtends alles er al af doucht en je moet nog de hele dag. Dan zou ik het weer aanbrengen. Maar als het al avond is, dan zou ik er lekker mee wachten tot je het 's avonds na het cleansen weer aanbrengt. Tussentijds cleansen is ook niet zo heel belangrijk.
  maandag 27 april 2009 @ 17:07:03 #129
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68428814
Ik heb een tweede sampleronde gedaan bij PC

Ik heb een paar pakjes van de allerlichtste cleanser besteld (skin recovery), twee toners, en van elke 2% BHA 2 pakjes, plus die Ultra-light weightless SPF30 (ff kijken of die beter is dan de mattifying SPF 15, die ik al erg goed vond). Die antioxidant serums had ik achteraf ook nog wel bij willen bestellen, maargoed. Soit, al die andere producten zitten al vol met antioxidanten.

Ben benieuwd weer. 't is even een investering, maar ben eigenlijk wel verrast door de 1% BHA. Eerlijk gezegd vermoed ik dat, ondanks mijn hele vette huid, die 2% dingen misschien zelfs te sterk zijn. Maar dat kan ik alleen maar uitvinden door uitgebreid uit te proberen.

Beter dan nog jaren rondlopen met dingen die maar half of niet werken.
Confidence through competence
pi_68431271
quote:
Op maandag 27 april 2009 17:07 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb een tweede sampleronde gedaan bij PC

Ik heb een paar pakjes van de allerlichtste cleanser besteld (skin recovery), twee toners, en van elke 2% BHA 2 pakjes, plus die Ultra-light weightless SPF30 (ff kijken of die beter is dan de mattifying SPF 15, die ik al erg goed vond). Die antioxidant serums had ik achteraf ook nog wel bij willen bestellen, maargoed. Soit, al die andere producten zitten al vol met antioxidanten.

Ben benieuwd weer. 't is even een investering, maar ben eigenlijk wel verrast door de 1% BHA. Eerlijk gezegd vermoed ik dat, ondanks mijn hele vette huid, die 2% dingen misschien zelfs te sterk zijn. Maar dat kan ik alleen maar uitvinden door uitgebreid uit te proberen.

Beter dan nog jaren rondlopen met dingen die maar half of niet werken.
Gewoon aanschaffen Die samples zijn duur

Bij Super Antioxidant Concentrate opletten! Niet in Nederland bestellen nog. Dat is namelijk nog steeds de oude formule en deze is duidelijk inferieur aan de nieuwe formule. Overigens een geweldig product!

Toner is overigens niet echt nodig hoor (vind ik). Tenzij je makeup gebruikt
  maandag 27 april 2009 @ 18:40:58 #131
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68431369
Heb ook maar eens die 2% bha besteld, samen met die 15spf matterende shizzle.
Vraag me nu alleen af of ik niet beter die 1% had kunnen bestellen Mocht het te sterk zijn voor mijn huid, wordt het dan alleen wat rood oid of valt mn gezicht eraf?
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 27 april 2009 @ 18:51:14 #132
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68431686
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:37 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Gewoon aanschaffen Die samples zijn duur

Bij Super Antioxidant Concentrate opletten! Niet in Nederland bestellen nog. Dat is namelijk nog steeds de oude formule en deze is duidelijk inferieur aan de nieuwe formule. Overigens een geweldig product!

Toner is overigens niet echt nodig hoor (vind ik). Tenzij je makeup gebruikt
Wat doet die antioxidant serum méér bij jou? Is het een kwestie van dat je huid er nóg beter gaat uitzien ofzo?

En tja die toner, makeup gebruik ik niet, maar héél soms matterende producten (Shiseido matterende creme). Maar ik las dat ze hydraterend waren en dat er een boel antioxidanten in zaten, en na het wassen van mijn gezicht 's ochtends heb ik vaak rond de ogen en tussen de wenkbrauwen wat schilfers, dus die flakes zou je dan met een wattenschijfje makkelijk kunnen wegtonen, en gelijk die plek hydrateren.

Trouwens, is het niet erg dat die serum een extra dosis retinol bevat? Ik was van plan om als nachtcreme die Neutrogena aan te schaffen die jij ook gebruikt, omdat die op Makeupalley enorm goeie recensies heeft.
Confidence through competence
  maandag 27 april 2009 @ 19:00:07 #133
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68431976
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:40 schreef Bullebak het volgende:
Heb ook maar eens die 2% bha besteld, samen met die 15spf matterende shizzle.
Vraag me nu alleen af of ik niet beter die 1% had kunnen bestellen Mocht het te sterk zijn voor mijn huid, wordt het dan alleen wat rood oid of valt mn gezicht eraf?
Ik merk wel dat mijn huid iets gevoeliger is geworden. Gewoon hier en daar een kleine prikkeling, en niet meer dat leder-achtige gevoel wanneer je het aanraakt.

Als de 2% BHA te sterk blijkt, kun je het 1x per dag, om de dag aanbrengen. Welke BHA trouwens? De liquid?
Confidence through competence
  maandag 27 april 2009 @ 20:03:57 #134
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68434284
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:00 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik merk wel dat mijn huid iets gevoeliger is geworden. Gewoon hier en daar een kleine prikkeling, en niet meer dat leder-achtige gevoel wanneer je het aanraakt.

Als de 2% BHA te sterk blijkt, kun je het 1x per dag, om de dag aanbrengen. Welke BHA trouwens? De liquid?
Nee, die gel. Had misschien ook beter samples kunnen halen Maar ach, die 15sph troep komt toch wel op.
Geef mij maar Amsterdam
  maandag 27 april 2009 @ 20:20:10 #135
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68434997
Op zich zie ik zelf het nut er ook niet van in om 2% BHA 2x op een dag (ochtend en avond) aan te brengen. Je huid heeft dan toch uberhaupt helemaal geen tijd meer om dode huidcellen te kweken die worden ge exfoliëerd?

Zelfs met 1% vraag ik me al af of ik niet gewoon alleen 's avonds moet doen. Maargoed, ik ben ook maar pas 2 weken begonnen, dus waarschijnlijk dat mijn huid hier wat dramatischer op reageert.

Ben wel jaloers op die mensen die een geweldige huid van zichzelf hebben, zonder al dit soort hulpmiddeltjes. Naja, genen zijn niet altijd eerlijk verdeeld op deze wereld.
Confidence through competence
pi_68436522
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:51 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wat doet die antioxidant serum méér bij jou? Is het een kwestie van dat je huid er nóg beter gaat uitzien ofzo?

Trouwens, is het niet erg dat die serum een extra dosis retinol bevat? Ik was van plan om als nachtcreme die Neutrogena aan te schaffen die jij ook gebruikt, omdat die op Makeupalley enorm goeie recensies heeft.
De concentratie antioxidanten in het concentrate is vele malen hoger dan in de tonics en zo en zit bovendien de hele dag op je gezicht.. De concentrate maakt m'n huid erg zacht en egaal, geeft het een extra mooie "glow" en je merkt dat rode plekjes die je soms had bijvoorbeeld helemaal wegtrekken . En het werkt natuurlijk preventief op huidverhoudering (hoofdreden voor mij). Ik gebruik "Super Antioxidant Concentrate", die bevat geen retinol. Uit mijn onderzoek blijkt ook dat die de beste concentratie antioxidanten heeft.
pi_68436591
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:20 schreef Stereotomy het volgende:
Op zich zie ik zelf het nut er ook niet van in om 2% BHA 2x op een dag (ochtend en avond) aan te brengen. Je huid heeft dan toch uberhaupt helemaal geen tijd meer om dode huidcellen te kweken die worden ge exfoliëerd?

Zelfs met 1% vraag ik me al af of ik niet gewoon alleen 's avonds moet doen. Maargoed, ik ben ook maar pas 2 weken begonnen, dus waarschijnlijk dat mijn huid hier wat dramatischer op reageert.

Ben wel jaloers op die mensen die een geweldige huid van zichzelf hebben, zonder al dit soort hulpmiddeltjes. Naja, genen zijn niet altijd eerlijk verdeeld op deze wereld.


Ik gebruik mijn BHA/AHA ook slechts 1x per dag (overdag). Is voor mij afdoende.
pi_68437569
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:20 schreef Stereotomy het volgende:
Op zich zie ik zelf het nut er ook niet van in om 2% BHA 2x op een dag (ochtend en avond) aan te brengen. Je huid heeft dan toch uberhaupt helemaal geen tijd meer om dode huidcellen te kweken die worden ge exfoliëerd?

Zelfs met 1% vraag ik me al af of ik niet gewoon alleen 's avonds moet doen. Maargoed, ik ben ook maar pas 2 weken begonnen, dus waarschijnlijk dat mijn huid hier wat dramatischer op reageert.

Ben wel jaloers op die mensen die een geweldige huid van zichzelf hebben, zonder al dit soort hulpmiddeltjes. Naja, genen zijn niet altijd eerlijk verdeeld op deze wereld.


Ik gebruik alleen 's avonds 2% BHA en ik moet echt veel aanbrengen wil ik van mijn huid last krijgen

Denk dat 2% prima gaat bij de meeste mensen.
BlaBlaBla
pi_68449813
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:11 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik raad je de 1% BHA lotion aan, niet de liquid. Die is wat dikker, crèmiger, beter voor jouw droge huid.

En sunscreen is vooral belangrijk als je BHA gaat gebruiken: die haalt de bovenste (dode) laag aan huidcellen weg die normaal de eerste barrière zijn voor de UV-stralen van de zon. Daarnaast is zelfs als je geen BHA gebruikt het altijd goed om je huid te beschermen tegen teveel zon. Teveel bescherming is beter dan te weinig. Je huid zal er over 20 jaar je dankbaar voor zijn.
Bedankt voor je hulp Stereotomy.

PC blijkt ook nog een EU shop te hebben.

One Step Face Cleanser
Exfoliating 1% BHA Lotion
Skin Recovery Moisturizer
Ultra-Light Weightless Finish SPF 30 Sunscreen Spray

Ik kan echter nergens op de website van PC EU de Exfoliating 1% BHA Lotion vinden. Ik zie de '1% Beta Hydroxy Acid Lotion' en '1% Beta Hydroxy Acid Gel' wel staan.

Welk product kan ik nu het beste selecteren?
pi_68450413
Exfoliating 1% BHA Lotion = 1% Beta Hydroxy Acid Lotion

"The sunshine bores the daylights outta me!"
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:49:12 #141
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68451990
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:22 schreef Dracula188 het volgende:

[..]

Bedankt voor je hulp Stereotomy.

PC blijkt ook nog een EU shop te hebben.

One Step Face Cleanser
Exfoliating 1% BHA Lotion
Skin Recovery Moisturizer
Ultra-Light Weightless Finish SPF 30 Sunscreen Spray

Ik kan echter nergens op de website van PC EU de Exfoliating 1% BHA Lotion vinden. Ik zie de '1% Beta Hydroxy Acid Lotion' en '1% Beta Hydroxy Acid Gel' wel staan.

Welk product kan ik nu het beste selecteren?
Alles in samples bestellen en uitproberen. Er is geen andere manier. Wat werkt voor anderen werkt niet altijd voor jou.
Confidence through competence
pi_68470424
Ik had van de week aan Neutrogena gevraagd wat de concentratie retinol in hun nieuwe healthy skin nacht anti-wrinkle cream is ("Intensive Night Cream") aangezien retinol lager op de ingredientenlijst staat dan hun eerdere formulering. Ik vermoed dus dat de concentratie lager is.

Krijg ik dit soort "bullshit", wat ik helaas niet van Neutrogena verwacht had:
quote:
Dear xxx:

Thank you for contacting Neutrogena®. It is always important to hear from our consumers, and we appreciate the time you have taken to contact us.

We are very sorry, but our company policy prohibits disclosing this type of information. Most of our research, marketing and sales information is proprietary, as is information regarding our ingredient percentages and formulations of individual products.‹

Information that can be made available to the public may be found on our website, www.neutrogena.com, in our Annual Report, or through other literature that may be available online through Johnson & Johnson corporate web site at www.jnj.com.
Nouja, ik hoop dat mijn response ze in ieder geval een slecht gevoel geeft (ik run natuurlijk geen personal care blog ).
quote:
Dear Customer Service,

This reply truly makes me sad. I really expected different from your brand. Any of your competitors will be able to identify the exact concentration of Retinol used in your products using chemical analysis. Not disclosing this information to consumers will not prevent any of them from gaining this type of information. Normal consumers like me, who benefit from knowing this information in making well weighted product choices, do however suffer from this policy. They have no resources to do any of these advanced analyses and they shouldn't have to obviously. They have to trust the marketing information provided by Neutrogena and depend on the reliable product information they provide. Companies who are open and helpful provide much more confidence in that their product formulations are of high standard.

As a consequence of this lack of openness I will no longer be using any Neutrogena products. Additionally, I ll recommend all the readers of my well-read blog on personal care to do the same.

Best regards,
pi_68471458
Hah mooi! Laat je nog even weten wat ze terug sturen? Heb vandaag van Stereo samples van de 1% BHA lotion en Mattifying Lotion SPF15 gekregen maar ga nu eerst naar Itali"e. Hoop wel echt dat het werkt want ik heb nu al een week m'n vinger aan de webshoptrekker
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_68471731
Wat is het verschil tussen AHA en BHA?
ik weet dat aha fruitzuren zijn, maar bha zegt me niet veel
pi_68472406
Moet je gezichtscremes van dure merken kopen? Of voldoet een 3 euro tube van de etos ook?
  woensdag 29 april 2009 @ 01:56:05 #147
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_68485255
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 20:00 schreef Rejected het volgende:
Moet je gezichtscremes van dure merken kopen? Of voldoet een 3 euro tube van de etos ook?
Voor sommige mensen prima. Voor sommige mensen wat minder. Als jouw resultaten minder zijn vergeleken met wat duurdere merken, dan moet je voor jezelf beslissen of je de meerprijs het waard vindt.
Confidence through competence
  FOK!fotograaf woensdag 29 april 2009 @ 15:01:00 #148
145146 Andyy
pi_68499543
Ik wil enkel van een glimmend voorhoofd en glimmende neus afkomen, en heb geen zin om het hele topic door te lezen
iemand?
  woensdag 29 april 2009 @ 18:01:15 #149
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_68505874
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:20 schreef Stereotomy het volgende:
Op zich zie ik zelf het nut er ook niet van in om 2% BHA 2x op een dag (ochtend en avond) aan te brengen. Je huid heeft dan toch uberhaupt helemaal geen tijd meer om dode huidcellen te kweken die worden ge exfoliëerd?

Zelfs met 1% vraag ik me al af of ik niet gewoon alleen 's avonds moet doen. Maargoed, ik ben ook maar pas 2 weken begonnen, dus waarschijnlijk dat mijn huid hier wat dramatischer op reageert.

Ben wel jaloers op die mensen die een geweldige huid van zichzelf hebben, zonder al dit soort hulpmiddeltjes. Naja, genen zijn niet altijd eerlijk verdeeld op deze wereld.
Ey snuit, gebruik jij die 15sph matterende lotionshizzle ook gewoon als je niet de hele dag buiten bent? Ik heb het nu binnen, maar het lijkt me wel erg zonnebranderig zeg maar.
Geef mij maar Amsterdam
  FOK!fotograaf donderdag 30 april 2009 @ 00:26:27 #150
145146 Andyy
pi_68518187
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:01 schreef Andyy het volgende:
Ik wil enkel van een glimmend voorhoofd en glimmende neus afkomen, en heb geen zin om het hele topic door te lezen
iemand?
Oke, Nivea anti shine gezichtscreme gehaald, gezichtsreiniger aanbevolen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')