Het klinkt allemaal vrij normaal wat je beschrijft. Een ander (vervelend) kenmerk van autisme is: snel geobsedeerd zijn door een bepaald onderwerp. Dat je bijvoorbeeld uren kan doorpraten over treinen of dinosaurussen, en dat niet vrijwillig maar dwangmatig. Heb je hier last van? Zo niet, dat zou de kans op autisme weer een stuk kleiner maken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:45 schreef Hazzard het volgende:
...
Waar ik nu tegen aan loop, is dat ik inmiddels toch wel wat meer wil weten. Ik herken de diagnose op dit moment bij mezelf bijvoorbeeld nog steeds niet. Wat ik de afgelopen tijd zo ongeveer gelezen heb, heeft autisme vooral te maken met het ontbreken of onderontwikkeld zijn van het sociale aspect. Ik heb echter helemaal geen problemen met het sociale gedeelte. Ook heb ik geen last van bijvoorbeeld teveel prikkels.
...
Nog een kenmerk: je beleeft heel veel 'van een afstand'.quote:
Ik heb wel vaker het idee dat ouders het verleden van een kind met 'problemen' bagetelliseren.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:07 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb vandaag het eerste deel de onderzoeken gehad. Een gesprek met een psycholoog waarin gevraagt hoe ik was als kind enzo, waar ik moeite mee had en dat soort dingen.
Ik vind het al moeilijk om over sommige dingen te praten. En omdat mijn vader erbij zat werd het nog lastiger.![]()
Ik kreeg ook het idee dat mijn vader het verleden bagataliseerde door het veel minder erg te laten lijken.
Mijn vader probeerde gewoon zijn eigen fouten te verdoezelen. Toen ik klein wist hij gewoon niet beter. Daar kan ik nu niks meer aan veranderen. Ik zal moeten accepteren dat het verleden is als het zoals het is.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:37 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker het idee dat ouders het verleden van een kind met 'problemen' bagetelliseren.
Ik weet niet exact waar het op gebaseerd is, maar het komt er vaak op neer dat ze er zelf niets aan kunnen doen.
Zozeer in bepaalde gevallen dat het wel lijkt of ze zich schuldig voelen ofzo dat ze hun verantwoordelijkheden niet hebben genomen. Dat zeggen ze natuurlijk niet en de strekking is dan ook vaak van "ik wist van niks, ik zag niks of ik kon er niets aan doen". Het zal per geval verschillen, maar ik heb weleens een idee dat ouders een dubieuzere rol spelen dan ze de buitenwereld willen laten doen geloven.
Gewoon maar een gevoel.
Inderdaad. Maar het is helaas niet anders. Ergens is het ook wel begrijpelijk wat mijn vader vertelde. Tuurlijk heeft hij dingen fout gedaan. Maar toendertijd deed hij wat hij dacht dat het beste was.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:03 schreef DeHovenier het volgende:
Klote dat het zo gaat met je ouders Tijn!
Ik heb vandaag 't intakegesprek gehad, met de psycihater in opleiding, samen met m'n vader. 't ging wel goed, alleen kwam hij pas aan t eind van het gesprek erachter dat hij het dossier van m'n broer open had liggen
2 vervolgafspraken zijn gemaakt, en we hebben wat vragenlijstjes meegekregen die we moeten invullen.
tja, schooldiploma.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:19 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb mijn verleden begraven, omdat mijn ontwikkeling eigenlijk pas aan het einde van de middelbare school begon. Toen begon in mij zorgen te maken over de toekomst, over het opbouwen van een netwerk etc.
Zo’n beetje het oudste wat ik nog heb liggen is mijn vwo-diploma
Lichamelijke problemen worden nog wel begrepen. Al het andere vinden ze eng maar staan krom van de vooroordelen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:49 schreef Lemmiwinks het volgende:
[..]
Zoals eerder in de reeks vermeld. Over het algemeen worden problemen als autisme gezien als een calimero-probleem. Oftewel; het is allemaal je eigen schuld en je kan het best als je nou gewoon uit die roes van zelfmedelijden komt en gewoon doet (voeg hier een Natasha Froger toe of laat haar achterwege).
Een gebroken been of een stel flaporen wordt over het algemeen als lastiger parket beschouwd![]()
Dat is zeker waar, maar soms zakt de moed mij in de schoenen. Als ik de zoveelste domoor zijn/haar vooroordeel moet rechtzetten.quote:Helaas is het deels ook waar. Je moet er mee leren leven en het helpt als je zoveel mogelijk vervelende situaties en negativiteit vermijd.
Zeker.quote:Het is alleen af en toe lastig aangezien je dus jezelf niet kan vergelijken met het gemiddelde persoon en wat zijn/haar doelen zijn.
Je hebt recht op studiefinanciering jaquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:03 schreef ScarFace- het volgende:
Heb je eigenlijk nog recht op studiefinanciering, of vervalt dit, wanneer je een wajong uitkering krijgt?
Dat is inderdaad te hopen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:32 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb gisteren en vandaag een sollicitatiegesprek gehad en die gingen allebei goed. Ik hoop dat ik bij een van de twee wordt aangenomen.
Dat er zulke mogelijkheden zijn... ik ben blij dat ik in Nederland woon, ondanks de problemen die dit land ook wel heeft.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:08 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Je hebt recht op studiefinanciering ja
Ja, allebei de functies zijn in het laboratorium. Als ik zou kunnen kiezen dan kies ik voor het eerste bedrijf waar ik op gesprek ben geweest.quote:Op vrijdag 10 april 2009 22:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is inderdaad te hopen.
Beide een laboratoriumfunctie?
Goh, zou helemaal te gek zijn als je weer kunt doen waarvoor je opgeleid bentquote:Op zaterdag 11 april 2009 11:45 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ja, allebei de functies zijn in het laboratorium. Als ik zou kunnen kiezen dan kies ik voor het eerste bedrijf waar ik op gesprek ben geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |