abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3750803
Vervolg van [centraal topic] Israël/Palestina discussie deel 8 [centraal topic] Israël/Palestina discussie deel 8

De Spelregels
blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_3750848
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Dan is dat ook weer duidelijk!!
BAZZA praat weer onzin!!

nuja kweenie hoe 'vaak' maar dat in de Beethovenstraat voornamelijk Joden wonen is inderdaad lariekoek, ik kan het weten want kheb er jaren gewoon en woon ern al jaren vlakbij...

GLG

zondag 7 april 2002 @ 16:50:02 #3
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_3750929
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:43 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
nuja kweenie hoe 'vaak' maar dat in de Beethovenstraat voornamelijk Joden wonen is inderdaad lariekoek, ik kan het weten want kheb er jaren gewoon en woon ern al jaren vlakbij...

GLG

Dat heb ik nooit gezegt,

lees eens goed knul:

quote:
de Beethoven straat is zeg maar 1 van de straten met de meeste Joden in Amsterdam, beetje smakeloos om daar dan te gaan demonstreren..
En ja dat klopt dat wel zo'n beetje.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_3750944
Bron :De Volkskrant 7 April 2002
http://www.volkskrant.nl/nieuws/nederland/61018183477966.html
quote:
Melkert: EU-ambassadeurs terugtrekken uit Israël.
PvdA-leider Melkert wil dat de lidstaten van de Europese Unie hun ambassadeurs terugtrekken uit Israël. Hij vindt dat Europa 'volledig op zijn gezicht is gegaan' door de mislukte bemiddelingspoging van vorige week.

EU-gezant Solana mocht de Palestijnse leider Arafat toen niet bezoeken van de Israëlische premier Sharon. De EU moet weer een rol spelen bij het conflict tussen Israël en de Palestijnen en moet daarom iets doen en niet meer stilzitten, zei Melkert zondag tijdens het lijsttrekkersdebat in het televisieprogramma Buitenhof.

Ook D66-leider De Graaf vindt dat 'Europa wordt geschoffeerd'. Een bemiddelingsrol van de EU is volgens hem onontbeerlijk, omdat de opvattingen van de Verenigde Staten te eenzijdig in het straatje van Israël zouden passen. De Graaf wil een wapenembargo tegen de Israëliërs. Net als SP-voorman Marijnissen wil hij het zogenaamde associatieverdrag van de unie met Israël opschorten.

Het lijsttrekkersdebat, dat werd gevoerd zonder Pim Fortuyn, leverde weinig nieuws op. De leiders van de vijf grootste Tweede-Kamerfracties (PvdA, VVD, CDA, D66 en GroenLinks) en SP-leider Marijnissen wisselden vooral hun bekende argumenten over infrastructuur, zorg, veiligheid en de multiculturele samenleving.

Ja als Sharon elk vorm van onderhandeling weigerd dan hebben we daar inderdaad weinig te zoeken. Wie niet luisteren wil moet maar voelen, boycots als het aan mij ligt.

Wanneer maakt EU nu eens een vuist?

GLG

pi_3750959
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:50 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegt,

lees eens goed knul:
[..]

En ja dat klopt dat wel zo'n beetje.

Ik lees goed, maar zelfs dat klopt voor geen meter zelfs. Alleen in de apollolaan leven wat Joodse families maar de Beethovenstraat zelf vormen ze bij lange na niet de grootste gemeendschap. En dat suggereerde je zonet, en nu wederom terwijl dat onjuist is.

GLG

zondag 7 april 2002 @ 16:53:21 #6
8502 BAZZA
pi_3750966
Motown schreef:
quote:
Weet iemand hier trouwens of er nog bronnen beschikbaar zijn die de huidige nuclear capibility van Israel in kaart brengen? Waar hebben ze bijvoorbeeld hun missile silo's staan enzo?
Daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar. Israel zal dat hoogstwaarschijnlijk als zwaar geheim beschouwen, maar wie weet dat het ergens toch gelekt is.

Voor de duidelijkheid: ik zou dus willen weten wat de huidige situatie anno 2002 is wat dat betreft.

Iemand?

edit:

alle info kun je op http://www.fas.org/nuke/guide/israel/index.html vinden met foto's etc etc

[Dit bericht is gewijzigd door BAZZA op 07-04-2002 17:03]

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zondag 7 april 2002 @ 16:56:42 #7
8502 BAZZA
pi_3751003
quote:
Op zondag 07 april 2002 16:53 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
Ik lees goed, maar zelfs dat klopt voor geen meter zelfs. Alleen in de apollolaan leven wat Joodse families maar de Beethovenstraat zelf vormen ze bij lange na niet de grootste gemeendschap. En dat suggereerde je zonet, en nu wederom terwijl dat onjuist is.

GLG

Dat heb ik ook nooit gezegt

waar ik op op doelde was dat van alle straten in Amsterdam in de Beethovenstraat en omgeving nog wel de grootste gemeenschap Joden woont, nooit gezegt dat ze een meerderheid vormen of iets dergelijks.

en onder rijke winkeliers en berdrijfsdirecteuren zitten ook Joden hoor alleen kun je die niet altijd herkennen aangezien de meeste geen kepeltje etc dragen

ik ken een flink aantal mensen die toevallig Joods zijn in die omgeving, maar als jij een straat weet met meer Joden in Amsterdam procentueel gezien dan mag je dat zeggen

pi_3751328
Het is echt de tijd om Israel stevig aan te pakken.Het beleid wat Ariel Sjaron, de massa moordenaar, en zijn voorgangers heeft al genoeg slachtoffers gekost.Hoe kan Israel een beloofd land zijn als een ander volk moet lijden mijn medemensen?
Er moet een einde komen aan dit vreselijks.Het Palestijnse volk en Israelisch Arabieren moeten als volwaardig worden erkend.Zij zijn lang genoeg het slachtoffer geworden van racisme, uitsluiting, verdrukking, kolonialisme, apartheid en nationale miskenning.Israel als 'democratie' voert in feite een Staat alleen voor Joden wat apartheid is en dienstgevolge racisme.In 1975 werd zelfs een VN-resolutie met die strekking aangenomen.Van meet af aan was de oprichting van de Staat Israel gericht op een exclusieve Joodse staat op basis van alleen Hebreeuws, waarin maar beperkt plaats was voor anderen.Israel wil immers kost wat kost het exclusieve Joodse karakter van de Staat vrijwaren ook al betekent dit dat het Palestijnse volk en Israelisch Arabieren hiervoor moet wijken. Israel is bovendien niet tevreden met zijn huidige grenzen maar zoekt uitbreiding in functie van de zogenaamde bevolkingsdruk. De Israelische politiek is dus niet alleen exclusief maar ook expansionistisch van aard.
Deze Israelische beleidsintenties worden op vele vlakken vertaald
- onteigeningen en etnische zuiveringen ten nadele van Palestijnen.
- Joodse kolonisatie die aan de Palestijnen systematisch en de facto hun recht op zelfbeschikking ontneemt, alle mooie beloften inzake ten spijt.
- separatisme en isolatie zowel tussen de Joodse en niet-Joodse als tussen de Palestijnse gemeenschappen onderling zowel in Israel als in de Bezette Gebieden.
- voldongen feiten in Oost-Jeruzalem waar een Joods demografisch overwicht werd gecreeerd door uitdrijving van Palestijnen en Joodse kolonisatie.
- demographic engineering waardoor alle Joden ter wereld de Israelische nationaliteit kunnen verkrijgen.
- wraak en terreur die het leven van de Palestijnen ondraaglijk maakt, hun economie wurgt, en aanvallen op de Palestijnse bevolking al te vaak straffeloos toelaat.
The state is the state of the Jews, both those presently resident on the country as well as those resident abroad. Even if the Arabs have equal rights on all other levels the signal is there: Israel is not their state.
( David Kretzmer, UN Human Rights)

Sjaron de slachter doet niets anders meer dan uitmoorden en verwoesten van volslagen onschuldige mensen en hun bezittingen.
In het programma Buitenhof , 10-03-02, zegt oud minister H.van den Broek dat een reeks van uitspraken die men in de afgelopen tien jaar uit de mond van Sjaron heeft kunnen optekenen zelfs binnen Israel ertoe heeft geleid, dat men de man vergelijkt met een Israelische Nero.'Het is schokkend dat als vanuit Israel zelf deze man de Joodse Hitler wordt genoemd.'
Verder wijst van den Broek op de voorgeschiedenis van Sjaron, die hij medeverantwoordelijk acht voor de slachtpartijen in de kampen Sabra en Chatilla in het verleden en voor de stichting van een oneindige reeks nederzettingen in de bezette gebieden. Ook vindt hij dat Sjaron de grenzen van het oorlogsrecht reeds ruimschoots heeft overschreden. Amnesty International beschuldigt Sjaron van grove schendingen van het oorlogsrecht en de conventies van Geneve.Reden genoeg dus om Ariel Sjaron voor een tribunaal te brengen.

De Joodse propaganda heeft trouwens altijd zijn vruchten afgeworpen.Kritiek wordt altijd direct afgedaan als anti-semitisme, in extreme gevallen zelfs holocaust ontkenning, en dat de kritiekgever wenst dat de Joden naar de zee worden gedreven.Het gevolg van een lang indoctrinatiemachine.Laat u niet misleiden!
De realiteit is dat een volk onderdrukt wordt!

DEMONSTREER MEE AANSTAANDE ZATERDAG TEGEN ISRAEL TE AMSTERDAM

pi_3751508
Israel heeft het recht en de plicht zich te verdedigen tegen terroristen, en dat doen ze eindelijk eens goed.

Fuck Arafat en zijn veertig rovers...

zondag 7 april 2002 @ 17:54:12 #10
572 Sniper
Gull Catcher
pi_3751610
quote:
Op zondag 07 april 2002 17:38 schreef Koos Voos het volgende:
Israel heeft het recht en de plicht zich te verdedigen tegen terroristen, en dat doen ze eindelijk eens goed.

Absoluut.

Wellicht kan die demonstratie zonder stenen gooien (lokale gewoonte) verlopen. Schijnt in Brussel mislukt te zijn. Hopelijk treedt de Nederlandse politie dan wel bikkelhard op. *kuch* Laat ook maar.

zondag 7 april 2002 @ 17:58:48 #11
16715 Mylene
*schatje*
pi_3751645
Latest Press Release
Amnesty International is concerned for the safety of more than one thousand Palestinians detained by Israeli Defence Forces (IDF), during the past week in refugee camps and towns in the West Bank and the Gaza Strip. Some Palestinians have been reportedly tortured by being beaten or held for prolonged periods in painful positions. All detainees are reportedly being held in conditions which amount to cruel, inhuman and degrading treatment. A Military Order has just been issued denying access of detainees to lawyers.

Detainees are being held at a number of IDF military camps and settlements, but the IDF will not reveal the names of those they have arrested and where they are located. In violation of international human rights treaties, such the International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR) and the Convention against Torture or Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment, to which Israel is a State party, detainees have been held in conditions which constitute cruel, inhuman or degrading treatment or punishment. Those arrested and released have also reported being threatened and beaten by members of the IDF who detained them. They have been handcuffed for extended periods of time, and sometimes denied food, water and permission to use the toilet. Despite the cold nights, many detainees and sleeping on cold slabs and most spent the first night without being provided with a blanket.

Under international standards, any person who is arrested, detained or imprisoned has the right to inform, or have the authorities notify, their family or friends. The information must include the fact of their arrest or detention and the place where they are being kept in custody. The families of the detainees, have not received such information and do not know whether their relatives are dead or alive, following unconfirmed reports that some Palestinians taken by the IDF were extrajudicially executed.

BACKGROUND INFORMATION

Since 29 March, the IDF reoccupied the town of Ramallah and other towns, including Qalqiliya, Tulkarem and Jenin. Tanks and snipers have been used in clashes between the IDF and Palestinian armed groups. Civilians have been unlawfully killed and there have been reports of extrajudicial executions. The destruction of communications systems, curfews on residents and the closure of centres to journalists and other external observers, has meant that the truth or falsity of such reports cannot be investigated.

Ambulances have been shot at and medical workers and journalists targeted. Many residents fear leaving their homes at any time, even when curfews are not in force as shots have also been fired at people in the street. The IDF has occupied houses, forcing the occupants to stay for days in one or two rooms. The IDF have wantonly damaged houses, cars and buildings, including apartments they have occupied and there have been reports of looting. The offices of human rights organizations have been forcibly entered by the IDF, who have ransacked filing cabinets and smashed computers.

zondag 7 april 2002 @ 18:04:38 #12
3904 Koos Voos
teringhond
pi_3751698
quote:
Op zondag 07 april 2002 17:54 schreef Sniper het volgende:

[..]

Absoluut.

Wellicht kan die demonstratie zonder stenen gooien (lokale gewoonte) verlopen. Schijnt in Brussel mislukt te zijn. Hopelijk treedt de Nederlandse politie dan wel bikkelhard op. *kuch* Laat ook maar.

Het zal wel een multicul happening worden met vooral veel vervelende marokkanen.. die voelen zich immers zo 'lotsverbonden'
Ik ben er in ieder geval ook, maar dan vn om relschoppers in beeld te brengen
pi_3751905
Moreel gezien heb ik geen problemen met een Israelische incursie om orde op zaken te stellen zolang de aktie doelmatig en efficient is in zijn gerichtheid op terrorisme. Iedereen heeft het recht zich te verdedigen.

De achtergrond maakt het plaatje echter volslagen onduidelijk: Israel heeft door middel van politiek en militair overwicht de Palestijen consequent benadeeld, en zich onbereid getoond om zich aan de door de VN overeengekomen resoluties te houden. Integendeel, er zijn steeds meer en meer nederzettingen gebouwd in Palestijns grondgebied. Wettelijk (per UN resolutie), politiek en moreel beschouwd hebben ook de Palestijnen recht op verdediging, maar dit recht is hun alleen op papier toegekend, er is niemand die de moeite neemt de het recht (VN resolutie 242) van de Palestijnse proleten in daad te verdedigen. De Palestijnen staan dus machteloos en zien hun rechten steeds verder worden geschonden, want bij gebrek aan weerstand kan en zal rechts Israel vrijblijvend blijven expanderen.

Als we zo nodig een schuldige aan moeten wijzen, dan denk ik dat we allereerst eens naar onszelf moeten kijken. Met name de Verenigde Naties is tekortgeschoten in het afdwingen van haar oordeel. Als iets in dit conflict namelijk duidelijk wordt gemaakt dan is het hoe weinig rechten waard zijn wanneer deze niet worden afgedwongen en wat het resultaat hiervan kan zijn. Resoluties die niet in daad worden bekrachtigd dienen alleen als een moreel excuus. Wat we vandaag zien is de oogst van onze (VN) zwakheid.

pi_3751983
Als de EU ambassadeurs uit Israel terugtrekt, waarom dan niet uit de VS? (vanwege Afghanistan)
  zondag 7 april 2002 @ 18:50:03 #15
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_3752077
quote:
Op zondag 07 april 2002 17:38 schreef Koos Voos het volgende:

Nou, ehm.. als je nederzettingen gaat bouwen op het land van een ander ben je niet slim bezig.. dan lok je dit soort dingen uit... ik keur het niet goed.. maar als israel niet wil luisteren, moeten ze maar voelen..

dat land is niet eens van hun...

[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 7 april 2002 @ 18:57:30 #16
8502 BAZZA
pi_3752176
quote:
Op zondag 07 april 2002 18:40 schreef Aernout het volgende:
Als de EU ambassadeurs uit Israel terugtrekt, waarom dan niet uit de VS? (vanwege Afghanistan)
Omdat de EU hypocriet is ?

Bin Laden daar mogen Britse commando's opjagen maar Arafat mag bij Blair op visite etc etc

pi_3752365
quote:
Wel, sommige vragen kun je beter zelf beantwoorden dan je te verlaten op de antwoorden van anderen.

Als je op deze wereld helden wilt zien, kijk dan eens in de spiegel en stel jezelf de vraag of je er een ziet.

pi_3752584
heren van de Nobel comittee overwegen om de in 1995 aan Yasser Arafat toegekende prijs voor vrede in te trekken, onder de nog lopende petitie waarvan nu wereldwijd meer dan 236000 mensen reeds hebben ondertekend.

http://www.revoketheprize.org/index.php
pi_3752685
Ik denk niet dat wij Nederlanders een probleem hadden toen tijdens de Duitse bezetting in 40-45, het Nederlandse verzet onschuldige burgers opblies.Noch hadden wij problemen met terreurbombardementen op Duitsland en Japan (Hiroshima).
Waarom kunnen wij, en dan vooral de politiek correcte pers in Nederland, met de NOS en NOVA voorop met hun Israelische correspondenten, het Israelisch-Palestijns conflict niet op dezelfde manier bekijken.
Was verzet tegen de Duitsers 'terrorisme'?
De Japaners hadden ook een tactiek (kamikaze) van 'verzet'. Overgebleven jachtvliegtuigen werden volgestopt met bommen en granaten, waarna piloten werd verteld dat zij de eer hadden om als snel vergankelijke 'kersenbloesems' te sterven voor het Japanse rijk.

Ik zal vallen, lachend en zingend.Herdenkt u mij deze lente alstublieft in de Yasukuni Tempel.Samen met mijn collega's zal ik daar een glimlachende kersenbloesem zijn. Ik stierf lachend, dus lacht u alstublieft ook. Huilt u alstublieft niet.Probeer alleen de zin van mijn dood in te zien.' (Japanse zelfmoordpiloot)

pi_3752805
Vergeet onze nationale held Van Speijk niet: 'Dan liever de lucht in.'

Ik geloof dat we serieus onvrede met terrorisme beginnen te krijgen wanneer er burgers worden beschadigd. De Jappen zaten dus goed, het Nederlands Verzet niet. Moeten we al die lintjes maar weer innemen, nietwaar?

zondag 7 april 2002 @ 20:08:43 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3752860
quote:
Op zondag 07 april 2002 19:50 schreef JoanCollins het volgende:
Ik denk niet dat wij Nederlanders een probleem hadden toen tijdens de Duitse bezetting in 40-45, het Nederlandse verzet onschuldige burgers opblies.
Met dit grote verschil dat het verzet geen onschuldige Nederlanse burgers opblies maar aanslagen pleegde tegen collaborateurs en Nazi's.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_3752916
quote:
Met dit grote verschil dat het verzet geen onschuldige Nederlanse burgers opblies maar aanslagen pleegde tegen collaborateurs en Nazi's.
Dat zou je denken maar is niet waar. Er zijn wel degelijk onschuldige burgers opgeblazen, hoewel ze voor zover ik weet geen primair doel waren.
  zondag 7 april 2002 @ 20:15:06 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_3752935
quote:
Op zondag 07 april 2002 20:13 schreef Ghola het volgende:

Dat zou je denken maar is niet waar. Er zijn wel degelijk onschuldige burgers opgeblazen, hoewel ze voor zover ik weet geen primair doel waren.

Duidelijk verschil dus met het bewust aanslagen plegen op onschuldige bewoners van een land.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † zondag 7 april 2002 @ 20:16:03 #24
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_3752944
Ik sta persoonlijk nog steeds vierkant achter Israël. Ze doen niets anders dan hun eigen staat verdedigen. Of die staat nou wel écht onverdeeld van hun is, is een andere discussie. Ze hebben hiertoe mijns inziens minstens hetzelfde 'recht' als de Amerikanen met hun aanvallen tegen Afghanistan. Het gaat in dit geval om hun directe bestaan.

Die Palestijnen leren het anders toch nooit en hun manier van terroristische acties plegen kan niet op een andere manier opgelost worden dan met de taal van geweld. Die verstaan en spreken ze immers het best.

Dat Melkert nu ineens moeilijk gaat doen, en over ambassadeurs terughalen gaat zeiken, zal 'm hopelijk nog opbreken, nu of bij de verkiezingen.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_3752988
Ik zie ook een verschil en de gemiddelde Nederlandse burger in de jaren '40 ook wel geloof ik. Geen idee wat de Duitse burgers ervan dachten, maar ja die hadden hier niets te zoeken, nietwaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')