eensquote:Op zondag 29 maart 2009 14:15 schreef pfaf het volgende:
SP, Wilders, PowNed, Telegraaf, et cetera het heeft allemaal niets met rechts-links te maken, maar waan van de dag, populisme en opborrelende onvrede.
Ik snap wel wat je zegt maar dan moet je je ook afvragen wat voor motivatie, programma of doel bijvoorbeeld een Tros, Vara of Avro heeft. Daar vind ik ook maar bar weinig van terug bij de meeste bestaande omroepen.quote:Op zondag 29 maart 2009 23:25 schreef Kwisatz het volgende:
58.000+ mensen die lid worden onder het motto, gewoon omdat het kan. Beetje sneu eigenlijk. Een initiatief steunen zonder motivatie, programma of doel. Wat stelt het nou eigenlijk allemaal voor. Heeft iemand zich dat weleens afgevraagd? Dit gaat de belastingbetaler weer een hoop geld kosten en de direct betrokkenen een hoop geld opleveren. Doe gewoon iets aan het toezicht op de media, dan had dit allemaal niet nodig geweest.
Dit betreft een mening en het is niet mijn bedoeling hiermee iemand te kwetsen of te beledigen.
Wat een onzin, op de website van Powned staat duidelijk wat hun doel en motivatie is.quote:Op zondag 29 maart 2009 23:25 schreef Kwisatz het volgende:
58.000+ mensen die lid worden onder het motto, gewoon omdat het kan. Beetje sneu eigenlijk. Een initiatief steunen zonder motivatie, programma of doel. Wat stelt het nou eigenlijk allemaal voor. Heeft iemand zich dat weleens afgevraagd? Dit gaat de belastingbetaler weer een hoop geld kosten en de direct betrokkenen een hoop geld opleveren. Doe gewoon iets aan het toezicht op de media, dan had dit allemaal niet nodig geweest.
Dit betreft een mening en het is niet mijn bedoeling hiermee iemand te kwetsen of te beledigen.
Ja, bv dat ze tegen het 'weggeven van kadootjes en allerhande 'geld-terug-acties' waren, en dat ze allemaal lid werden uit hoge principesquote:Op maandag 30 maart 2009 09:47 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een onzin, op de website van Powned staat duidelijk wat hun doel en motivatie is.
Eens. Maar iemand moet het lef hebben om daaraan te beginnen, en dat kan nog ff duren.quote:Op maandag 30 maart 2009 02:34 schreef Dutchguy het volgende:
Eigenlijk zou heel dat publieke bestel op de schop moeten. Maak er maar een model van zoals in de UK, veel duidelijker.
Beetje simplistisch VVD-gelul.quote:Op maandag 30 maart 2009 02:34 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je zegt maar dan moet je je ook afvragen wat voor motivatie, programma of doel bijvoorbeeld een Tros, Vara of Avro heeft. Daar vind ik ook maar bar weinig van terug bij de meeste bestaande omroepen.
Eigenlijk zou heel dat publieke bestel op de schop moeten. Maak er maar een model van zoals in de UK, veel duidelijker.
Hmmm, organisatorisch is de BBC een joekel van een moloch, tevens hebben ze een budget wat toch wel een paar slagen boven het budget van de nederlandse publieke omroep ligt.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:35 schreef Kwisatz het volgende:
Dutchguy:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Die Engelsen hebben veel dingen niet goed voor elkaar, maar dat cker wel.
De UK is ook een groter land, met een hoger BNP en meer belastingbetalers.quote:Op maandag 30 maart 2009 12:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hmmm, organisatorisch is de BBC een joekel van een moloch, tevens hebben ze een budget wat toch wel een paar slagen boven het budget van de nederlandse publieke omroep ligt.
UK 60 miljoen inwoners ---> BBC heeft budget van 4,5 miljard (zonder reclameinkomsten!)quote:Op maandag 30 maart 2009 12:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
De UK is ook een groter land, met een hoger BNP en meer belastingbetalers.
Natuurlijk is het budget et cetera dan groter.
hmm, als ik kijk naar de wikipedia pagina's, staat daar bij de kosten per huishouden van de BBC:quote:Op maandag 30 maart 2009 12:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
UK 60 miljoen inwoners ---> BBC heeft budget van 4,5 miljard (zonder reclameinkomsten!)
NL heeft 16 miljoen inwoners ---> PO heeft budget van 800 miljoen (waarvan 40% reclameinkomsten)
Hmzzz
Dat is gelijk aan ongeveer ¤150 per huishoudenquote:The principal means of funding the BBC is through the television licence, costing £139.50 per year per household (as of May 2008).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Publieke_Omroep#Kostenquote:De publieke omroep geeft jaarlijks 1,2 miljard euro uit. Tweederde hiervan, ofwel 0,8 miljard euro, is afkomstig van belastinggelden. De overige 0,4 miljard bestaat hoofdzakelijk uit reclameinkomsten.
Als er iets simplistisch is, is het deze uitspraak wel.quote:
Heb jij überhaupt BBC gekeken tijdens Thatcher? LOL zo ja zou je dat niet gezegd hebben...quote:Onder andere de BBC onder Thatcher had sterk die neiging
Ik weet niet of je het intresseerd, maar heb je de programmas over Darwin gezien op de BBC?quote:Op maandag 30 maart 2009 12:53 schreef raptorix het volgende:
Vergeet niet dat BBC de laatste jaren enorm gesneden heeft, op de lange duur zal dit waarschijnlijk ook ten koste gaan van de kwaliteit, ik ben zelf lid van Powned geworden omdat ik wel eens een ander geluid wil, ik wil ze gewoon een jaartje de kans geven, als het niks is, dan zeg ik het net zo makkelijk weer op.
quote:Op maandag 30 maart 2009 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het intresseerd, maar heb je de programmas over Darwin gezien op de BBC?
Echt prachtige programmas over zijn werk, de man zelf, de evolutietheorie, dat niveau heb je echt de BBC voor nodig. Prachtige programmas waarin ook een leek duidelijk werd hoe Darwin onderzoek deed (bv zaden in zeewater leggen om te kijken of ze daarna te kijken of ze kiemden, of bloemen zichzelf laten bestuiven om te kijken wat inteeld doet)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |