abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 00:05:18 #101
227321 Muselive
Who else but Quagmire?
pi_68258057
Ik wil graag een expedit kast kopen. deze:
Nu vraag ik me echter een paar dingen af:
1. Ik wil graag de middelste en de buitenste plankjes houden. De 2 plankjes die daar tussen zitten wil ik eigenlijk een beetje verschuiven, kan dit?
2. Kan ik daar pootjes onder zetten? en zo ja, met welke pootjes van ikea?
3. Houdt hij het gewicht van 1 oude crt beeldbuis van 70cm? en met die pootjes?

Veel vragen, maar alvast bedankt!
He's Quagmire, Quagmire
You never really know what he's gonna do next
  woensdag 22 april 2009 @ 10:32:45 #102
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_68263588
Gordijnvragen:

Als er bij een product staat:

"Het gordijn kan worden opgehangen aan roedes, spiralen of het KVARTAL systeem."
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80156484

Dan betekent KVARTAL in gewoon Nederlands hetzelfde als gordijnrails.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80079363

Vraag 1:
Zijn het gewoon dezelfde gordijnen als op het plaatje, maar waar je dan haakjes aan vast maakt?

Vraag 2:
Het plafond beslag (als ik het plaatje zo bekijk) hangt aardig los van het plafond. Dat vind ik lelijk, ik wil gewoon gordijnrails tegen het plafond aanplakken en van boven tot onder gordijn hebben, zonder tussenruimte!

Zie ik het verkeerd of is dit dan inderdaad niet de oplossing voor mij?

Vraag 3:
Kun je ook gewone doe-het-zelf gordijnrails gebruiken om Ikea gordijnen op te hangen?
pi_68269363
Ik heb ook een vraagje!

Het gaat om een soort van barretje / keukeneiland / opbergsysteem van Faktum / Abstrakt met een personlig blad erop. Heb m in breda en in amsterdam zien staan (dus bij de andere staat hij vast ook:P)

Hij stond aangegeven voor 1060. Nou wilden we sowieso dat bovenste stuk niet dus dat scheelt alweer 120 euro. Maar had nog een vraagje, welk blad is het goedkoopst? We willen m namelijk wel ongeveer zoals hij in de winkel staat alleen als er opties zijn om hem wat goedkoper te maken en toch qua kleuren e.d. hetzelfde eruit te laten zien doen we dit natuurlijk graag

De homeplanner kan ik niks mee (krijg dat witte achterblad er niet in en personlig staat niet in de homeplanner), daarom dacht ik, even hier een poging wagen!

[ Bericht 4% gewijzigd door Loelette op 22-04-2009 15:00:18 ]
pi_68276170
Over tuinassortiment: dat blijft vanaf nu vast in de collectie. Was eerst telkens van april tot september ongeveer, maar er is nu voor gekozen om het het hele jaar door te verkopen.

Expedit: planken zijn gewoon te verplaatsen naar eigen inzicht . Er zitten gaatjes in de zijwanden van de kast, waar je pinnetjes in doet waar de planken op rusten. Pootjes kan volgens mij niet, en max. gewicht kan je als het goed is op de site zien.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_68289902
Nog even een vraagje over expedit.
Nouja, eigenlijk 2, waarbij de ene uit de andere volgt.

- Ik wil graag deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40156283 kast halen van 't weekend, maar nu zag ik dus op de site staan dat het 1 pakket is, en dat dat 94 Kilo weegt.
Nu vind ik dat sowieso al fiks voor een kast van spaanplaat, hardboard en een vulling van papier..
Weegt dat ding echt zoveel?? (oh..en in de algemene opsomming staat 3 pakketten, als je dat dan aanklikt staat er dat het 1 pakket is.)

- De tweede vraag: is het gebruikelijk is dat je geholpen wordt met het sjouwen van zulke pakketten vanuit de stelling op je kar, en dan later vanaf de kar in je auto/aanhanger?
(En dat is dus vooral de vraag als het inderdaad 1 pakket is wat dus 94 kilo weegt...
als het 3 pakketten van 30-35 kilo zijn dan is het geen probleem.)

punt is namelijk dat ik zaterdag wel een aanhanger+auto ter beschikking heb, maar geen sjouwhulpje

(toevoeging: dit http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S39849799 bed gaat ook mee als het lukt. algemene opsomming =3 pakketten, aangeklikt geeft het 2 pakketten waarvan eentje bijna 70 kilo weegt. ook net ff teveel voor mij alleen..)

[ Bericht 2% gewijzigd door Waterweg op 23-04-2009 00:03:49 ]
pi_68290050
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:57 schreef Waterweg het volgende:
Nog even een vraagje over expedit.
Nouja, eigenlijk 2, waarbij de ene uit de andere volgt.

- Ik wil graag deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40156283 kast halen van 't weekend, maar nu zag ik dus op de site staan dat het 1 pakket is, en dat dat 94 Kilo weegt.
Nu vind ik dat sowieso al fiks voor een kast van spaanplaat, hardboard en een vulling van papier..
Weegt dat ding echt zoveel?? (oh..en in de algemene opsomming staat 3 pakketten, als je dat dan aanklikt staat er dat het 1 pakket is.)

- De tweede vraag: is het gebruikelijk is dat je geholpen wordt met het sjouwen van zulke pakketten vanuit de stelling op je kar, en dan later vanaf de kar in je auto/aanhanger?
(En dat is dus vooral de vraag als het inderdaad 1 pakket is wat dus 94 kilo weegt...
als het 3 pakketten van 30-35 kilo zijn dan is het geen probleem.)

punt is namelijk dat ik zaterdag wel een aanhanger+auto ter beschikking heb, maar geen sjouwhulpje
bestaat uit 3 pakketten
pi_68290126
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:03 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

bestaat uit 3 pakketten
vooraf alvast mijn excuses voor mijn wantrouwendheid...

maareh..de site brengt mij in verwarring, de ene zegt 1, de ander 3
ik heb namelijk geen zin om voor niks heen en weer te rijden enzo..

ik hoop ook dat je gelijk hebt maar ik wil het gewoon even goed bevestigd hebben.
u is ervaringsdeskundige/medewerker/ikea-o-fiel?
pi_68290151
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:06 schreef Waterweg het volgende:

[..]

vooraf alvast mijn excuses voor mijn wantrouwendheid...

maareh..de site brengt mij in verwarring, de ene zegt 1, de ander 3
ik heb namelijk geen zin om voor niks heen en weer te rijden enzo..

ik hoop ook dat je gelijk hebt maar ik wil het gewoon even goed bevestigd hebben.
u is ervaringsdeskundige/medewerker/ikea-o-fiel?
medewerker customer service indeed
pi_68290274
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:07 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

medewerker customer service indeed
okej dan, je hebt me overtuigd!

bedankt voor je reactie...en dan vooral bedankt voor het zo snel&duidelijk reageren

(overigens...wellicht een tipje voor de afdeling websitegebeuren, om die bug/vaagheid eruit te halen? )
  donderdag 23 april 2009 @ 11:37:59 #110
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_68298685
Sinds wanneer heeft de expedit gaatjes voor het verlegegn van de planken???

Naar mijn weten zitten de planken op de aangegeven hoogte vast met een duvel.

De planken in bv de Billy zijn verstelbaar, die van de expedit zitten echt ramvast op 1 plek.
Fok!bejaarde
  donderdag 23 april 2009 @ 12:01:33 #111
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_68299459
Ik geef Asnomie gelijk hier.
pi_68299862
Hier ook een je hebt gelijk over de expedit kast. Wij hadden hem ook en konden de plankjes echt niet verleggen.
pi_68299914
Bij een Expedit zitten de planken volgens mij op een vaste plek hoor. Je kunt wel lades/dozen/extra inzetplankjes kopen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 23 april 2009 @ 15:44:54 #114
107521 Furia
snoopy weer
pi_68306625
Weet iemand hier toevallig of er in geen enkele IKEA vestiging meer deze stoel in het rood verkrijgbaar is? Of desnoods alleen de hoesjes? (HENRIKSAL)

donderdag 23 april 2009 @ 23:13:55 #115
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_68322249
Even een technische vraag voor de IKEA-medewerkers onder ons:

Ik zit erover te denken om de KRAMFORS 3 zits bank te kopen.
Nu kan deze niet in 1 stuk naar boven, ivm smalle trapopgang.
Als ik de rugleuning, armleuningen en zitgedeelte los kan halen lukt het waarschijnlijk wel.

Nu heb ik me vandaag laten vertellen bij IKEA Eindhoven dat de armleuningen sowieso los kunnen.
Ik heb even aan de onderkant gekeken en ik heb het vermoeden dat ik zitting en rugleuning ook los kan krijgen door een paar bouten los te draaien.

Is er iemand die me kan vertellen of dit idd waar is? Of zit de hele constructie ook nog eens gelijmd etc?
In dat geval zou het ook wel kunnen, moet ik alleen wat balken vervangen die bij het uit elkaar halen evt sneuvelen.... Of is de "basisstoffering" van zitting + rugleuning uit 1 stuk? Dat zou het ook weer lastiger maken...

Anyone?

Ambitieus plan, ik weet t, maar ik hoop dat t lukt!
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
  donderdag 23 april 2009 @ 23:33:11 #116
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_68322982
quote:
Op woensdag 22 april 2009 13:42 schreef Loelette het volgende:
Ik heb ook een vraagje!

Het gaat om een soort van barretje / keukeneiland / opbergsysteem van Faktum / Abstrakt met een personlig blad erop. Heb m in breda en in amsterdam zien staan (dus bij de andere staat hij vast ook:P)

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Hij stond aangegeven voor 1060. Nou wilden we sowieso dat bovenste stuk niet dus dat scheelt alweer 120 euro. Maar had nog een vraagje, welk blad is het goedkoopst? We willen m namelijk wel ongeveer zoals hij in de winkel staat alleen als er opties zijn om hem wat goedkoper te maken en toch qua kleuren e.d. hetzelfde eruit te laten zien doen we dit natuurlijk graag

De homeplanner kan ik niks mee (krijg dat witte achterblad er niet in en personlig staat niet in de homeplanner), daarom dacht ik, even hier een poging wagen!
Als je het echt mooi wilt hebben dan is een op maat gemaakt werkblad (PERSONLIG) toch echt het mooist. Een laminaat randafwerking is waarschijnlijk het mooist (¤10/m). Je kunt de voorzijde van het barretje ook afronden (¤5/m) maar dat staat weer cheap denk ik, zeker in een donkere kleur. PRÄGEL en NUMERÄR moet je zelf verzagen en is niet zo mooi af te werken als in de winkel. Je kan evt. besparen op deur- en ladedempers, scheelt 5 euro per deurtje/laatje.

Let op: volgensmij zijn de staanders van de bar dubbelzijdig afgewerkt. Je kan namelijk van zowel de buitenkant als de binnenkant (onderaan bij de plint) tegen de staander aankijken. Officieel is een dubbelzijdig gelamineerd werkblad maar tot 105 cm. hoogte te bestellen, en het lijkt erop dat de hoogte van een staander in de foto's 108 cm. is. (92 voor de kast, 16 voor de plint). Laat je dus nog even goed voorlichten in de winkel of het kan. Bij mij in Delft staat 'ie trouwens niet.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_68337006
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 09:00 schreef exode het volgende:
geheel tevreden met onze Ikea keuken

MAAR 1 'probleempje' wat wellicht makkelijk op te lossen is:
We hebben van die mooie hoekkasten met een carousel erin. Indien je deze iets te snel dichtdoet gaat de schroef van de handgreep langs de kast ernaast. Hierdoor hebben we dus wat lichte beschadigingen op de kast ernaast. Heb schroefdoppen gekocht bij de Praxis maar deze passen niet. Verkopen ze deze ook bij de Ikea zelf? Dus een afdekdopje voor de schroefkop?
In Hengelo hebben we de schroeven verzonken met zo'n speciale boor. Hierdoor valt de kop van de schroef compleet in het deurtje en kan die dus niet meer de andere fronten beschadigen.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_68337196
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:32 schreef Stpan het volgende:
Gordijnvragen:

Als er bij een product staat:

"Het gordijn kan worden opgehangen aan roedes, spiralen of het KVARTAL systeem."
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80156484

Dan betekent KVARTAL in gewoon Nederlands hetzelfde als gordijnrails.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80079363

Vraag 1:
Zijn het gewoon dezelfde gordijnen als op het plaatje, maar waar je dan haakjes aan vast maakt?

Vraag 2:
Het plafond beslag (als ik het plaatje zo bekijk) hangt aardig los van het plafond. Dat vind ik lelijk, ik wil gewoon gordijnrails tegen het plafond aanplakken en van boven tot onder gordijn hebben, zonder tussenruimte!
[ afbeelding ]

Zie ik het verkeerd of is dit dan inderdaad niet de oplossing voor mij?

Vraag 3:
Kun je ook gewone doe-het-zelf gordijnrails gebruiken om Ikea gordijnen op te hangen?
KVARTAL betekend zeker niet 'gordijnrails' zoals we deze in Nederland kennen met haakjes en zo. KVARTAL is in basis een systeem met paneelgordijnen.

Als jij zo'n systeem (een witte rail aan het plafond met haakjes) wil hebben dan moet je echt ergens anders zijn.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_68337280
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:07 schreef jakkop het volgende:
Over tuinassortiment: dat blijft vanaf nu vast in de collectie. Was eerst telkens van april tot september ongeveer, maar er is nu voor gekozen om het het hele jaar door te verkopen.
Ow?! Niks over gehoord nog!
quote:
Expedit: planken zijn gewoon te verplaatsen naar eigen inzicht . Er zitten gaatjes in de zijwanden van de kast, waar je pinnetjes in doet waar de planken op rusten. Pootjes kan volgens mij niet, en max. gewicht kan je als het goed is op de site zien.
Euh sorry maar dat klopt echt niet.
quote:
Op woensdag 22 april 2009 00:05 schreef Muselive het volgende:
Ik wil graag een expedit kast kopen. deze: [ afbeelding ]
Nu vraag ik me echter een paar dingen af:
1. Ik wil graag de middelste en de buitenste plankjes houden. De 2 plankjes die daar tussen zitten wil ik eigenlijk een beetje verschuiven, kan dit?
2. Kan ik daar pootjes onder zetten? en zo ja, met welke pootjes van ikea?
3. Houdt hij het gewicht van 1 oude crt beeldbuis van 70cm? en met die pootjes?

Veel vragen, maar alvast bedankt!
De planken worden, zoals hier al eerder aangegeven, vast gezet met duvels. Dat zou betekenen dat je zelf gaten daarvoor moet boren en behoorlijk grote gaten 'over' hebt in de binnenkant van de kast.
Poten kun je op de hoeken van de onderplaat plaatsen. Hiervoor zou je bijvoorbeeld CAPITA kunnen gebruiken.
pi_68337445
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:44 schreef Furia het volgende:
Weet iemand hier toevallig of er in geen enkele IKEA vestiging meer deze stoel in het rood verkrijgbaar is? Of desnoods alleen de hoesjes? (HENRIKSAL)

[ afbeelding ]
In het rood? Dat is geloof ik al heel lang geleden!

We hebben sowieso al jaren de onderstellen in houtkleuren
(nu berken, eiken, geelbruin, zwartbruin, wit)

En nu wel veel nieuwe kleuren hoezen maar geen rood. Ook in het assortiment vanaf 1 aug. 2008 zat geen rode hoes.

De meeste kans op rode hoezen maak je op marktplaats of Bemz.com
pi_68338515
Ik heb de myssinge loungebank. Nu wilde ik een nieuw wit hoeslaken kopen (de mijne is kapot gegaan) maar volgens de ikea is deze niet meer in productie. Wie weet hoe ik aan een witte kan komen? Er staan op ebay wel beige te koop en op de foto lijkt het wit, is dit dezelfde kleur?

Bedankt!
pi_68338778
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:21 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

In Hengelo hebben we de schroeven verzonken met zo'n speciale boor. Hierdoor valt de kop van de schroef compleet in het deurtje en kan die dus niet meer de andere fronten beschadigen.
Thanks voor de tip!
pi_68339133
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:04 schreef prinsrob het volgende:
Ik heb de myssinge loungebank. Nu wilde ik een nieuw wit hoeslaken kopen (de mijne is kapot gegaan) maar volgens de ikea is deze niet meer in productie. Wie weet hoe ik aan een witte kan komen? Er staan op ebay wel beige te koop en op de foto lijkt het wit, is dit dezelfde kleur?

Bedankt!
De beste kans maak je inderdaad via Marktplaats. IKEA heeft als het goed is geen voorraden meer liggen helaas.

Volgens mij hadden we witte en beige hoezen. Het kan ds zijn dat de verkoper een verkeerde foto gebruikt.
pi_68351154
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:13 schreef Darkhelmet76 het volgende:
Even een technische vraag voor de IKEA-medewerkers onder ons:

Ik zit erover te denken om de KRAMFORS 3 zits bank te kopen.
Nu kan deze niet in 1 stuk naar boven, ivm smalle trapopgang.
Als ik de rugleuning, armleuningen en zitgedeelte los kan halen lukt het waarschijnlijk wel.

Nu heb ik me vandaag laten vertellen bij IKEA Eindhoven dat de armleuningen sowieso los kunnen.
Ik heb even aan de onderkant gekeken en ik heb het vermoeden dat ik zitting en rugleuning ook los kan krijgen door een paar bouten los te draaien.

Is er iemand die me kan vertellen of dit idd waar is? Of zit de hele constructie ook nog eens gelijmd etc?
In dat geval zou het ook wel kunnen, moet ik alleen wat balken vervangen die bij het uit elkaar halen evt sneuvelen.... Of is de "basisstoffering" van zitting + rugleuning uit 1 stuk? Dat zou het ook weer lastiger maken...

Anyone?

Ambitieus plan, ik weet t, maar ik hoop dat t lukt!
Ik heb een Kramfors 3 zitter en volgens mij kan je die echt niet uit elkaar halen.

Je hebt een metalen onderstel en daarop krijg je de zitting inclusief arm en rugsteunen maar dat is dus gewoon 1 geheel. En de bekleding zit apart verpakt en moet je dus nog zelf om de bank heen doen.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:43:35 #125
123497 Darkhelmet76
Strik je veter...
pi_68353488
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:45 schreef Cyan het volgende:

[..]

Ik heb een Kramfors 3 zitter en volgens mij kan je die echt niet uit elkaar halen.

Je hebt een metalen onderstel en daarop krijg je de zitting inclusief arm en rugsteunen maar dat is dus gewoon 1 geheel. En de bekleding zit apart verpakt en moet je dus nog zelf om de bank heen doen.
Ja ok, maar dat metalen onderstel zit vastgeschroefd, das geen probleem.
Wat mijn vraag is of je de zitting / rugleuning van elkaar kan scheiden door bijv. enkele bouten los te draaien.
Kijk maar ns aan de onderkant van je bank, dan zie je in ieder geval bouten zitten. De vraag is nu of die bouten losdraaien genoeg is om de boel uit elkaar te halen of dat het ook nog eens verlijmd is..

[en met alle respect, maar "volgens mij" heb ik niet zoveel aan. Maar toch bedankt voor je reactie! ]
Ruim appartement met garage in centrum van Sittard te koop! PM voor meer info!
www.botergeel.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')