abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67600696
Jezus is het al half 3 !!!!!!!!
  woensdag 1 april 2009 @ 15:53:56 #202
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_67615280
quote:
Op woensdag 1 april 2009 00:47 schreef Teteteterek het volgende:
Willen jullie alsjeblieft weggaan uit dit topic, ik heb last van jullie stank

opgeteteterekt
En dat kan zomaar.....?
  woensdag 1 april 2009 @ 16:21:39 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_67616384
ik denk dat ik nog lekker een sigaretje ga roken in m'n tuin met een biertje erbij
disclaimer
pi_67616613
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
ik denk dat ik nog lekker een sigaretje ga roken in m'n tuin met een biertje erbij
Ik nu ook. Proost. .
Echt, wat een zalig weer is het. Buuf lijkt trouwens binnen te zitten, dus hoop dat het zo rustig blijft.
  woensdag 1 april 2009 @ 16:28:13 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_67616649
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:27 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik nu ook. Proost. .
Echt, wat een zalig weer is het. Buuf lijkt trouwens binnen te zitten, dus hoop dat het zo rustig blijft.
Ik moest nog aan dit topic denken toen ik vandaag op het terras zat Gelukkig geen huilies tegengekomen
disclaimer
  woensdag 1 april 2009 @ 17:44:45 #206
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_67619209
quote:
Op woensdag 1 april 2009 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
heb k ook gedaan vanmiddag...zalig weertje

[ Bericht 1% gewijzigd door Lienzz op 01-04-2009 21:39:10 ]
En dat kan zomaar.....?
pi_67628342
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:44 schreef Lienzz het volgende:

[..]

heb k ook gedaan vanmiddag...zalig weertje
Ik ben zelfs nog maar net een half uurtje binnen. Echt zo geweldig om alweer lang buiten te kunnen zitten en af en toe wat te rommelen. Eerst buiten gegeten, daarna flink gelopen met Ollie gelopen. Prachtig, al die bloesem en dan ben je wel goed warm om erna nog lang buiten te zitten. Weliswaar jas aan maar heerlijk.

Ja, ook af en toe wel een sigaret gerookt. De buurvrouw niet gehoord behalve dat er blijkbaar mensen in de buurt de bbq aangestoken hadden. Geen rookpluim te zien maar bij de brandgeur klonk er meteen heel erg veel gekuch. Dus of ze heeft het moeilijk met het stoppen van roken, of ze heeft longemfyseem of ze is wel zo verzuurd en onverdraagzaam geworden... Ik weet het niet, maar gelukkig vanavond geen gedoe. .
pi_67628418
*Steekt er binnen nog eentje op *
pi_67629239
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
*Steekt er binnen nog eentje op *
Dat relaxte is er voor mij wel af. Altijd rekening houden en ver weg van iedereen sta ik als een sneue kneus in de kou te roken. En natuurlijk weet je als roker dat het slecht is etc. Zie de naslagwerken van bv. exroker Maartena.

Maar blader voor de gein maar eens wat oude vergeelde fotoalbums door... Kamers vol rook, incl. wolken van grote dikke sigaren en dan de bijbehorende gevoelens van nostalgie die op zich niets met roken zelf te maken hebben maar nu ineens wel een klein beetje.

Dat antirookgebeuren is er echt in een heel snel tempo doorheen gejakkerd. Roken is voor mij iig geen ontspanning meer, behalve buiten, wanneer het lente wordt. .
  woensdag 1 april 2009 @ 22:44:00 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_67629951
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:27 schreef Stali het volgende:

[..]

Dat relaxte is er voor mij wel af. Altijd rekening houden en ver weg van iedereen sta ik als een sneue kneus in de kou te roken. En natuurlijk weet je als roker dat het slecht is etc. Zie de naslagwerken van bv. exroker Maartena.

Maar blader voor de gein maar eens wat oude vergeelde fotoalbums door... Kamers vol rook, incl. wolken van grote dikke sigaren en dan de bijbehorende gevoelens van nostalgie die op zich niets met roken zelf te maken hebben maar nu ineens wel een klein beetje.

Dat antirookgebeuren is er echt in een heel snel tempo doorheen gejakkerd. Roken is voor mij iig geen ontspanning meer, behalve buiten, wanneer het lente wordt. .
Mjah. Ik rookte altijd binnen, tot ik een huis kocht met mijn vriend. Een van de afspraken was, was dat er binnen niet gerookt zou worden, behalve onder de afzuigkap of buiten. En ik moet eerlijk zeggen, ik mis het niet echt. M'n huis ruikt stukken beter, ik rook stukken minder etc. Ik voel me pas een paria op het moment dat ik bij niet-rokers op een feestje ben en buiten ga roken, en dan elke keer weer dezelfde zaadopmerkingen te moeten aanhoren als "moet je weer roken".
disclaimer
pi_67630216
quote:

't Is ook een smerige gewoonte en het mooiste is als je het kunt laten. Niet om die gemiddeld vijf jaar dat je langer leeft zonder roken, maar gewoon omdat het stinkt!

Voor mij is het echter nog wel ontspanning, ik kom alleen bijna niet meer buitenshuis
pi_67630325
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:44 schreef Stormqueen het volgende:
elke keer weer dezelfde zaadopmerkingen te moeten aanhoren als "moet je weer roken".
Gewoon een koekje van eigen deeg geven, als ze alweer een biertje opentrekken of een zak chips of naar de plee moeten.

"Moet je nou alweer zeiken?!"
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_67630786
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mjah. Ik rookte altijd binnen, tot ik een huis kocht met mijn vriend. Een van de afspraken was, was dat er binnen niet gerookt zou worden, behalve onder de afzuigkap of buiten. En ik moet eerlijk zeggen, ik mis het niet echt. M'n huis ruikt stukken beter, ik rook stukken minder etc. Ik voel me pas een paria op het moment dat ik bij niet-rokers op een feestje ben en buiten ga roken, en dan elke keer weer dezelfde zaadopmerkingen te moeten aanhoren als "moet je weer roken".
Ja, dit herken ik inderdaad. Huis en kleding ruiken fris en veel minder roken, zeker afgelopen winter.
Het is ook niet verkeerd. Mijn wijlen opa rookte vroeger dagelijk 2 pakjes Chesterfield zonder filter. Als ik bij hem in de auto zat moesten de ramen dicht blijven maar hij rookte lekker door hoor. Het was niet altijd fijn. Hij is inderdaad ruim tachtig geworden, zoop, dronk en at slecht. Maar het is toch prettig dat mensen er van bewust zijn geraakt en ook het niet meer geaccepteerd wordt dat kinderen zo vol rook geblazen worden. Het is iig een van de redenen waarom ik voor het antiroken ben.

Jij hebt het getroffen met je vriend trouwens, alhoewel ik moet zeggen dat er in mijn omgeving, op de buuf na, ook nooit moeilijk wordt gedaan omdat ik rekening hou. Dus toch het samen oplossen en geen doorgeslagen antirokers die me aanvallen of willen opdringen hoe ik een beter mens zou moeten worden. Dit soort lui tref ik eigenlijk alleen maar in topics op FOK! en niet IRL. Gelukkig maar.
pi_67631212
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:53 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Gewoon een koekje van eigen deeg geven, als ze alweer een biertje opentrekken of een zak chips of naar de plee moeten.

"Moet je nou alweer zeiken?!"
Ja, maar dat verlies je. Echt. Chips en bier berokkenen jou immers geen schade en nog meer blaat. De nietmeerrokers zijn vaak het ergst. Zij hebben zelf iets overwonnen en dus vinden ze dat ze boven de roker staan. Zo'n idee heb ik inmiddels gekregen. Zij hebben nl. het licht gezien. Nietmeerrokers zijn eigenlijk net mensen die het geloof op latere leeftijd ontdekken. Hou je voordeur dicht en ga achter in de tuin roken. Nu ja, zo doe ik het tegenwoordig. .
  woensdag 1 april 2009 @ 23:16:15 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_67631280
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:14 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, maar dat verlies je. Echt. Chips en bier berokkenen jou immers geen schade en nog meer blaat. De nietmeerrokers zijn vaak het ergst. Zij hebben zelf iets overwonnen en dus vinden ze dat ze boven de roker staan. Zo'n idee heb ik inmiddels gekregen. Zij hebben nl. het licht gezien. Nietmeerrokers zijn eigenlijk net mensen die het geloof op latere leeftijd ontdekken. Hou je voordeur dicht en ga achter in de tuin roken. Nu ja, zo doe ik het tegenwoordig. .
Ik heb een hele sterke troef achter de hand: ik heb geen auto
disclaimer
pi_67631492
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:14 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, maar dat verlies je. Echt. Chips en bier berokkenen jou immers geen schade en nog meer blaat.
Het gaat niet om winnen of verliezen, maar mensen laten inzien hoe irritant ze zijn, zodat ze die opmerkingen misschien achterwege laten. Zo niet, dan zijn andere bijdehante opmerkingen natuurlijk gewenst.

Zoals, "Ja, ik heb wel weer even lang genoeg tegen jouw kop aangekeken" of "in jouw lucht gezeten" of "ik word suïcidaal van dit gezelschap"
pi_67631596
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:50 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

't Is ook een smerige gewoonte en het mooiste is als je het kunt laten. Niet om die gemiddeld vijf jaar dat je langer leeft zonder roken, maar gewoon omdat het stinkt!

Voor mij is het echter nog wel ontspanning, ik kom alleen bijna niet meer buitenshuis
Als dat laatste maar niet om het roken is he?

Ik wil ook best geloven dat iedere roker diep in zijn hart eigenlijk geen roker wil zijn. Zover ben ik zelf dan iig wel. Wie weet stop ik nog wel eens, of wie weet ben ik daar simpelweg te slap voor. Dat kan ook.

Maar het nog niet zo lang geleden dat roken heel erg geaccepteerd was, dat de filmhelden met een peuk op de tv te zien waren. Slap of niet, voorlopig gaat dat stoppen echt niet gebeuren en wat begrip van de nietrokers of de nietmeerrokers, zoals bv. Maartena, zou ook wel symphatiek zijn, net zoals ik zorg dat zij geen last hebben van mijn slechte gewoonte. .
pi_67631904
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:24 schreef Stali het volgende:

[..]

Als dat laatste maar niet om het roken is he?
Nee, maar wel een feit is dat ik veel minder in restaurants en/of cafés kom. Heb geen trek om als een paria buiten in de kou te moeten gaan staan. Op het werk hebben we gelukkig nog een redelijk grote rokersploeg, goed voor het informele wandelgangen circuit.

Zelfs niet-rokers lopen regelmatig mee voor de laatste nieuwtjes
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 1 april 2009 @ 23:34:42 #219
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_67631985
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:24 schreef Stali het volgende:
Slap of niet, voorlopig gaat dat stoppen echt niet gebeuren en wat begrip van de nietrokers of de nietmeerrokers, zoals bv. Maartena, zou ook wel symphatiek zijn, net zoals ik zorg dat zij geen last hebben van mijn slechte gewoonte. .
Tja daar hebben niet(meer)rokers niet de kracht voor. Om sociaal te zijn tegen mensen die tegen hun wel sociaal zijn.
Als ik als roker al op een hoekje van het terras ga zitten en er dan iemand naast mij komt zitten die graag wil dat ik niet rook... Dan denk ik.... joh ik rookte al toen je er ging zitten.. ga dan aan de andere kant zitten.

Als ik een kinderwagen aan de linkerkant van het terras zie ga ik ook rechts zitten. Wij moeten rekening houden met.... zij blijkbaar (volgens hunzelf) niet.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_67632154
Ik moet nu echt heel erg gaan slapen, maar is er niet een rokershoek op FOK! of is dat moreel gezien een verschrikkelijk idee?

Doe ook maar niet, ooit stoppen we wel een keer. .

[ Bericht 39% gewijzigd door Stali op 01-04-2009 23:44:04 ]
  woensdag 1 april 2009 @ 23:40:02 #221
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_67632186
quote:
Vreemd hè. Er is echt een periode voorbij, die ook mij haarscherp voor de geest staat. Ineens is het ook op thuisfeestjes bon ton om alle rokers het balkon of de straat op te sturen.
Overigens ben ik zelf ten volle meegegaan in de hype, ik ben met roken gestopt in juni 2008. Het rookverbod in de horeca wilde ik niet afwachten. Moet zeggen dat ik erg blij ben met die beslissing, niet te hoeven roken is welzeker een bevrijding. Maar dat ga ik verder niemand uitleggen.

En toch. Die romantiek van het roken. Jezelf aangepraat? Natuurlijk. Maar daardoor nog niet minder echt. De bewuste handeling van de sigaret die wordt opgestoken op een "cruciaal moment": als je de bioscoop uitkomt na een indrukwekkende film, bij het eerste biertje in de kroeg, na een fantastische maaltijd of na geweldige seks, op de eerste lentedag op een zonnig terras. Zo veel momenten te bedenken. Roken an sich betekent niks, echt helemaal niks -- maar het zijn nu juist die speciale momenten die je in het moment tussen de vlam en de eerste hijs omcirkelt. Elke goede sigaret, of althans het opsteken daarvan, is een pauze in je leven waarin je het Nu heilig verklaart.

(Laten we voor het gemak al die andere sigaretten even vergeten )

-- o en de vriendelijke vanzelfsprekendheid waarmee roken vroeger nog onderdeel was van het sociale leven. De mistige feestjes, die je kleren zo heerlijk deden stinken. Het wakker worden op verlopen ochtenden, het gestommel door vreemde kamers op zoek naar net-niet-lege pakjes. De kantines van de universiteit, die nog minstens voor de helft waren gereserveerd voor de rokende medemens -- en altijd het mooiste gedeelte. De vakanties voor heel weinig geld waarin je op alles kon bezuinigen behalve op je peuken: grofweg anderhalf pakje per dag. Het luidruchtig beleden mantra want-rokers-zijn-nu-eenmaal-gezellig waarom je bij lange na nog niet werd uitgelachen behalve door die paar slicke nerds die je toch al graag buiten je vriendenkring hield.
Roken was een statussymbool. Je wist dat het slecht was maar juist die slechtheid bezorgde je een aura waarmee je iedere ruimte onbevreesd durfde betreden. Men had voor de roker nog -- ontzag.

Roken. Eigenlijk:

En nu? Lang leve de ratio. Hiep hiep hoera voor het be-wust-wor-dings-pro-ces.
Lang-za-mer-hand wordt de we-reld wijs, stot-ter-de Bak-ker-tje Dik.

(En in gedachten snoof hij nog eens de lucht op van de havana's die opa placht op te steken zodra oma uit winkelen was. Vrijheid heeft nog nooit naar bloemetjes geroken.)

Vroeger was alles beter, zelfs in vergelijking met nu.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_67632385
Amen
pi_67632425
Wauw, Ringo. Geweldig beschreven.
  woensdag 1 april 2009 @ 23:47:37 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_67632443
disclaimer
  woensdag 1 april 2009 @ 23:50:48 #225
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67632541
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:32 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ik was gewoon even geirriteerd. Ik heb niets tegen rokers in het algemeen, ga vaak met collega´s die roken mee naar buiten maar zorg dan gewoon dat ik uit die rook sta. Als ik achter iemand loop die op straat loop te roken, ga ik aan de andere kant lopen. Die geur is gewoon smerig als je niet rookt. Op een terras, waar iedereen in principe stil zit, vind ik dat je rekening moet houden met anderen.
Ben ik niet mee eens. De Niet rokers houden ook geen rekening met de rokers. En als ze lekker van een rookvrije ruimte willen genieten goed dat kan maar dat dus tegenwoordig binnen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_67632732
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:50 schreef WEST het volgende:

[..]

Ben ik niet mee eens. De Niet rokers houden ook geen rekening met de rokers. En als ze lekker van een rookvrije ruimte willen genieten goed dat kan maar dat dus tegenwoordig binnen.
Je stoort.
pi_67632939
Mooie post, Ringo.
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:40 schreef Ringo het volgende:
En toch. Die romantiek van het roken. Jezelf aangepraat? Natuurlijk. Maar daardoor nog niet minder echt.
Romantiek bestaat nooit zonder verbeelding.
quote:
Roken. Eigenlijk:

De ratio is een nicotinekauwgompje.
  donderdag 2 april 2009 @ 23:54:32 #228
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_67663046
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:56 schreef Stali het volgende:

[..]

Je stoort.
boeie
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_67664875
quote:

[..]

Hele hoop geblaat
Haha, ontzag voor de roker

In wat voor droomwereld heb jij geleefd
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  vrijdag 3 april 2009 @ 03:55:41 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_67665385
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 02:04 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Haha, ontzag voor de roker

In wat voor droomwereld heb jij geleefd
Health fascism FTW.
pi_67674259
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 03:55 schreef Ringo het volgende:

[..]

Health fascism FTW.
Niks geen health fascism, ik doe zelf ook genoeg dingen die verre van gezond zijn voor mijn lichaam. Maar dat doe ik zonder dat een ander er last van heeft.
pi_67674588
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:07 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Niks geen health fascism, ik doe zelf ook genoeg dingen die verre van gezond zijn voor mijn lichaam. Maar dat doe ik zonder dat een ander er last van heeft.
Wel eens over financiële nadeel nagedacht, indirect hinder veroorzaken, dat je door ongezond gedrag derden berokkend?
pi_67674674
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:16 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Wel eens over financiële nadeel nagedacht, indirect hinder veroorzaken, dat je door ongezond gedrag derden berokkend?
Valt nog steeds in het niet bij de rokers
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 3 april 2009 @ 13:37:39 #234
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_67675278
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:19 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Moet je eens voorstellen hoe veel je extra aan belasting moet betalen als er geen accijns van de rokers meer binnen komt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_67676272
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:37 schreef Nizno het volgende:

[..]

Moet je eens voorstellen hoe veel je extra aan belasting moet betalen als er geen accijns van de rokers meer binnen komt.
Dat zou ook enigszins weer gecompenseerd worden door lagere verzekeringspremies.

Maar daar gaat het niet om, van mij part blijft iedereen gewoon roken zolang ze maar niet voor overlast zorgen!
pi_67678674
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:19 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

Onderbouw dat dan maar eens.....ik denk dat als daar eens goed onderzoek naar gedaan wordt, je wel eens verast zou kunnen zijn...

Trouwens, leuk bericht in de krant van vandaag
quote:
BREDA - De rechtbank in Breda heeft vrijdag het rookverbod voor horecaondernemingen zonder personeel onderuitgehaald. Dat gebeurde in een strafzaak tegen café Victoria uit Breda. Dit café werd namelijk vrijgesproken van overtreding van het rookverbod.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)nderuit__.html?p=3,2
  zondag 26 april 2009 @ 18:12:21 #237
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_68399037
quote:

[..]

Vreemd hè. Er is echt een periode voorbij, die ook mij haarscherp voor de geest staat. Ineens is het ook op thuisfeestjes bon ton om alle rokers het balkon of de straat op te sturen.
Overigens ben ik zelf ten volle meegegaan in de hype, ik ben met roken gestopt in juni 2008. Het rookverbod in de horeca wilde ik niet afwachten. Moet zeggen dat ik erg blij ben met die beslissing, niet te hoeven roken is welzeker een bevrijding. Maar dat ga ik verder niemand uitleggen.

En toch. Die romantiek van het roken. Jezelf aangepraat? Natuurlijk. Maar daardoor nog niet minder echt. De bewuste handeling van de sigaret die wordt opgestoken op een "cruciaal moment": als je de bioscoop uitkomt na een indrukwekkende film, bij het eerste biertje in de kroeg, na een fantastische maaltijd of na geweldige seks, op de eerste lentedag op een zonnig terras. Zo veel momenten te bedenken. Roken an sich betekent niks, echt helemaal niks -- maar het zijn nu juist die speciale momenten die je in het moment tussen de vlam en de eerste hijs omcirkelt. Elke goede sigaret, of althans het opsteken daarvan, is een pauze in je leven waarin je het Nu heilig verklaart.

-- o en de vriendelijke vanzelfsprekendheid waarmee roken vroeger nog onderdeel was van het sociale leven. De mistige feestjes, die je kleren zo heerlijk deden stinken. Het wakker worden op verlopen ochtenden, het gestommel door vreemde kamers op zoek naar net-niet-lege pakjes. De kantines van de universiteit, die nog minstens voor de helft waren gereserveerd voor de rokende medemens -- en altijd het mooiste gedeelte. De vakanties voor heel weinig geld waarin je op alles kon bezuinigen behalve op je peuken: grofweg anderhalf pakje per dag. Het luidruchtig beleden mantra want-rokers-zijn-nu-eenmaal-gezellig waarom je bij lange na nog niet werd uitgelachen behalve door die paar slicke nerds die je toch al graag buiten je vriendenkring hield.
Roken was een statussymbool. Je wist dat het slecht was maar juist die slechtheid bezorgde je een aura waarmee je iedere ruimte onbevreesd durfde betreden. Men had voor de roker nog -- ontzag.

Roken. Eigenlijk:

(En in gedachten snoof hij nog eens de lucht op van de havana's die opa placht op te steken zodra oma uit winkelen was. Vrijheid heeft nog nooit naar bloemetjes geroken.)

Mooi geschreven en zo vreselijk herkenbaar.

Met als verschil dat ik de sigaretten nog steeds niet vaarwel heb kunnen zeggen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_68399097
quote:

[..]

Roken. Eigenlijk:

Dit kan niet vaak genoeg gequote worden.
pi_68409787
dat mag wel zijn. Zaterdag op een bruiloft staan er welgeteld 38 mensen buiten te roken. plus 7 niet rokers.
ik ben ook niet meer binnen geweest, de ober kwam bier brengen. bij de rokers was het heel gezellig. bruiloftsfeest verpest in de zaal. heel dat rookverbod is onzin.
De Puta Madre
pi_68410273
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:41 schreef Killer_Mom het volgende:
dat mag wel zijn. Zaterdag op een bruiloft staan er welgeteld 38 mensen buiten te roken. plus 7 niet rokers.
ik ben ook niet meer binnen geweest, de ober kwam bier brengen. bij de rokers was het heel gezellig. bruiloftsfeest verpest in de zaal. heel dat rookverbod is onzin.
Is dat nu echt zo Killer Mom? Dat je buiten moet staan schept natuurlijk wel meteen een band. En 45 mensen buiten is altijd veel terwijl 45 man in een zaal voor 90 man wat magertjes oogt misschien.
Maar het zal toch echt niet zo zijn dat nietrokers het niet gezellig zullen hebben of zie ik dat toch niet goed?
pi_68410756
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:00 schreef Stali het volgende:

[..]

Is dat nu echt zo Killer Mom? Dat je buiten moet staan schept natuurlijk wel meteen een band. En 45 mensen buiten is altijd veel terwijl 45 man in een zaal voor 90 man wat magertjes oogt misschien.
Maar het zal toch echt niet zo zijn dat nietrokers het niet gezellig zullen hebben of zie ik dat toch niet goed?
ik ben de 2e keer buiten blijven hangen omdat binnen niets te doen was. veel niet rokers staan er buiten ook bij. ongezellig voor het bruidspaar die ook allebei roken. kies dan een zaal of een tent waar je wel mag roken.
De Puta Madre
pi_68411051
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 12:32 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ik was gewoon even geirriteerd. Ik heb niets tegen rokers in het algemeen, ga vaak met collega´s die roken mee naar buiten maar zorg dan gewoon dat ik uit die rook sta. Als ik achter iemand loop die op straat loop te roken, ga ik aan de andere kant lopen. Die geur is gewoon smerig als je niet rookt. Op een terras, waar iedereen in principe stil zit, vind ik dat je rekening moet houden met anderen.
Maar je bent toch wel een enorme lul als je niet van die rook houdt en je gaat precies op die plek op het terras zitten waarnaast er gerookt wordt? Pak dan een ander tafeltje. Of een ander terras. Of een ander dorp. Je gaat toch ook niet, als je een hekel hebt aan jengelende kinderen, een animatiefilm in de bioscoop kijken op woensdagmiddag?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_68411097
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:22 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

ik ben de 2e keer buiten blijven hangen omdat binnen niets te doen was. veel niet rokers staan er buiten ook bij. ongezellig voor het bruidspaar die ook allebei roken. kies dan een zaal of een tent waar je wel mag roken.
Bij dit soort privefeestjes moet het toch wel te regelen zijn maar ja, met zoveel geregel denk je daar natuurlijk niet aan. Gelukkig was het aangenaam weer maar anders is het wel heel sip.
pi_68411633
quote:
Op maandag 27 april 2009 00:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Bij dit soort privefeestjes moet het toch wel te regelen zijn maar ja, met zoveel geregel denk je daar natuurlijk niet aan. Gelukkig was het aangenaam weer maar anders is het wel heel sip.
in feestzalen mag je niet roken. voor rokers is dat even wennen. voor niet rokers een geluk.
ik rook ook, maar ik vind het zelf prettig om niet de hele avond in [ mijn ] eigen walm te staan.
het stinkt . als het binnen gezellig is staat er niemand buiten, ik rook dan helemaal niet.
De Puta Madre
  maandag 27 april 2009 @ 01:18:58 #245
142454 Lienzz
Klik hier!
pi_68411707
Er is volgens mij wel een regeling dat als je een feest geeft in een of andere zaal dat je een optie hebt: wel of niet roken (bij het wel toestaan van roken moet ik er wel bij zeggen dat je dan wel zelf het drinken moet gaan halen en dat er geen bediening mag zijn)
Vaak genoeg meegemaakt de laatste tijd, dat er op besloten feestjes gerookt mag worden
En dat kan zomaar.....?
pi_68411933
quote:
Op maandag 27 april 2009 01:18 schreef Lienzz het volgende:
Er is volgens mij wel een regeling dat als je een feest geeft in een of andere zaal dat je een optie hebt: wel of niet roken (bij het wel toestaan van roken moet ik er wel bij zeggen dat je dan wel zelf het drinken moet gaan halen en dat er geen bediening mag zijn)
Vaak genoeg meegemaakt de laatste tijd, dat er op besloten feestjes gerookt mag worden
op besloten feestjes, zo noemen ze dat. moet kunnen. dat zijn meestal onopvallende zaaltjes waar niemand naar omkijkt. het lijkt wel crimineel gedrag als je ergens durft te roken. ik ben benieuwd wanneer de rokers op de brandstapel worden gegoooid.
De Puta Madre
  maandag 27 april 2009 @ 01:45:28 #247
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68412012
Tof om weer gequotet te worden.

Vorige week luisterde ik naar een interview met Johnny van Doorn, uit 1986 ( ), een Marathoninterview van de VPRO dat nog vijf in plaats van drie uur duurde -- onze haast is in twintig jaar tijd zo doorgeëvolueerd dat zelfs 'lang' minder lang is dan voorheen. Goed, vijf uur radio dus, vrijelijk beschikbaar via internet, klik hier voor de link.

Johnny van Doorn is helaas alweer achttien jaar niet meer onder ons. Ik kende hem alleen als legendarisch dichter-performer Johnny the Selfkicker, roemrucht jaren-zestig-icoon. En dan alleen nog van verhalen. Naar aanleiding van dit interview heb ik direct een boek van hem gekocht -- en nog eentje. Grootse verrassing! Een fijn mens, die fijn kon schrijven. Van Doorn is nog jonger gestorven dan Martin Bril. Net zo goed een groot gemis.

Maar waarom vertel ik dit hier? Omdat tijdens het interview meermalen te horen was hoe iemand (interviewer en/of geïnterviewde) een korte pauze inlaste -- het geritsklik van een aansteker en daarna het typisch ruisende geluid van iemand die de eerste haal neemt van een sigaret. Weer een (minieme) pauze -- en het praten zet zich voort.
Wat een genot! Alleen al om naar te luisteren. Een reliek uit vroeger tijden. Alsof iemand de kachel aanmaakt, of met een ouderwetse draaischijf een vriend probeert op te bellen. (Zou hij thuis zijn?)

Ongrijpbare tijd. Laat me nog een avond dronken zijn.
pi_68455548
Ringo, je maakt 't me moeilijk om "gestopt te blijven"
pi_68456919
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:41 schreef Killer_Mom het volgende:
Hoe onbeschoft kun je zijn? Op iemands bruiloft ffs
  dinsdag 28 april 2009 @ 18:09:54 #250
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_68468298
Die Ringo hé, ze moeten zijn pik in brons namaken.
Die gast verdient een standbeeld. Bravo!
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')