FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Vervangend concertkaartje
Juicyhildonderdag 26 maart 2009 @ 22:03
Ik heb een probleempje. Iemand heeft per ongeluk een ticket weggegooid van Rock Am Ring, welke ik een tijdje terug bij Eventim in Duitsland had gekocht. Het lag op de stapel post en iemand had het over het hoofd gezien dat het daarvan was.

Nu zit ik dus zonder kaartje. Ik heb bij Eventim gevraagd of ik een kopie ervan kan krijgen, want zo`n ticket heeft een barcode en daar zal ongetwijfeld mijn naam aan hangen (en soms hebben ze zelfs op de bandjes een nummer waarmee ze je eventueel weer in het systeem kunnen opzoeken). Ticketservice in Nederland doet dat ook voor hun kaartjes. Maar Eventim zegt dus dat het niet kan omdat het uniek is en eenmalig word verstrekt.

Maar ik heb een betalingsbewijs, op vertoon daarvan zouden ze toch gewoon mijn barcode kunnen deactiveren en een kopie geven?
Wat kan ik in zo`n geval dan?
Bafnekdonderdag 26 maart 2009 @ 22:09
haha
LasTeRdonderdag 26 maart 2009 @ 22:10
Whehe. Dat dit jou nu moet overkomen zeg. Wat erg.
Eg_Weldonderdag 26 maart 2009 @ 22:11
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:03 schreef Juicyhil het volgende:
Wat kan ik in zo`n geval dan?
Opnieuw een kaartje kopen?
Juicyhildonderdag 26 maart 2009 @ 22:12
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:11 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Opnieuw een kaartje kopen?
Het is uitverkocht, daarom juist.
bas-beestdonderdag 26 maart 2009 @ 22:16
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:12 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Het is uitverkocht, daarom juist.
en dus wil je op, voor een verkooporganisatie, zo'n doorzichtige manier nog een kaartje bemachtigen voor een extra persoon
Juicyhildonderdag 26 maart 2009 @ 22:17
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:16 schreef bas-beest het volgende:

[..]

en dus wil je op, voor een verkooporganisatie, zo'n doorzichtige manier nog een kaartje bemachtigen voor een extra persoon
Nee

Lowlands kan het, dan kan die organisatie het toch ook?

Als ze de barcode deactiveren is dat kaartje niet meer geldig.
nachtdier2donderdag 26 maart 2009 @ 22:19
Lijkt me technisch wel mogelijk moeten zijn. Die kaartjes worden gescand bij binnenkomst. Dan kunnen ze het vermiste kaartje best cancellen en een nieuw vervangend kaartje daarvoor in de plaats leveren. Helemaal als het allemaal aan de persoon te koppelen is. Ze zouden er dan wel een bedrag aan administratie aan kunnen hangen natuurlijk, maar beter dat dan helemaal niets.
Juicyhildonderdag 26 maart 2009 @ 22:20
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:19 schreef nachtdier2 het volgende:
Lijkt me technisch wel mogelijk moeten zijn. Die kaartjes worden gescand bij binnenkomst. Dan kunnen ze het vermiste kaartje best cancellen en een nieuw vervangend kaartje daarvoor in de plaats leveren. Helemaal als het allemaal aan de persoon te koppelen is. Ze zouden er dan wel een bedrag aan administratie aan kunnen hangen natuurlijk, maar beter dat dan helemaal niets.
Dat heb ik er ook zeer zeker voorover, verzendkosten en dergelijke wil ik wel betalen. Dat is voor mij echt geen probleem.
Marijkezwolledonderdag 26 maart 2009 @ 22:23
Op de Duitse site kan ik de voorwaarden niet vinden en op de Nederlandse site wordt enkel aangegeven dat de "organisatie nimmer aansprakelijk is voor verlies of diefstal van toegangskaarten".
Ik zou nog een keer contact zoeken, mogelijk spreek je iemand anders die het wel wil/kan regelen. Verder weet ik niet wat je rechten in deze zijn. Ik zou even googelen, omdat de kaartjes in Duitsland gekocht zijn (en dus onder die wetgeving vallen gok ik) denk ik dat het juridisch loket oid je niet kan helpen.

Succes in ieder geval, hopelijk lukt het!
Juicyhildonderdag 26 maart 2009 @ 22:25
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:23 schreef Marijkezwolle het volgende:
Op de Duitse site kan ik de voorwaarden niet vinden en op de Nederlandse site wordt enkel aangegeven dat de "organisatie nimmer aansprakelijk is voor verlies of diefstal van toegangskaarten".
Ik zou nog een keer contact zoeken, mogelijk spreek je iemand anders die het wel wil/kan regelen. Verder weet ik niet wat je rechten in deze zijn. Ik zou even googelen, omdat de kaartjes in Duitsland gekocht zijn (en dus onder die wetgeving vallen gok ik) denk ik dat het juridisch loket oid je niet kan helpen.

Succes in ieder geval, hopelijk lukt het!
Thanks.

Ik zit te denken m`n moeder even te laten bellen, die is vaak wat opdringeriger dan mij
Misschien dat we inderdaad wat verder komen
Consurechtervrijdag 27 maart 2009 @ 01:00
Hoewel ik niet bekend ben met de Duitse wetgeving, zal deze ongeveer gelijk zijn aan de Nederlandse. Er kan simpelweg gesteld worden dat jij je prestatie geleverd hebt. Zij moeten je daarom toegang verschaffen tot het concert, dat jij je toegangsbewijs niet meer hebt is daarvoor geen reden. Als je een bewijs van betaling hebt is dat voldoende.
SlamDvrijdag 27 maart 2009 @ 01:52
Als er op het toegangskaartje een naam geprint zou zijn - en bij de ingang ID's gecheckt worden - dan kan ik het me voorstellen.

Nu klinkt het heel onwaarschijnlijk. Kaartjes kopen, verkopen via internet, cancellen, vervangende kaarten krijgen, verkopen, cancellen...
Chinlessvrijdag 27 maart 2009 @ 01:56
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 22:17 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nee

Lowlands kan het, dan kan die organisatie het toch ook?

Als ze de barcode deactiveren is dat kaartje niet meer geldig.
Hoe weet je dat het kan? Is dit niet de eerste keer?
karr-1vrijdag 27 maart 2009 @ 08:57
Je bent dan ook gewoon een domme doos om zoiets weg te gooien natuurlijk.
Five_Horizonsvrijdag 27 maart 2009 @ 09:01
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 08:57 schreef karr-1 het volgende:
Je bent dan ook gewoon een domme doos om zoiets weg te gooien natuurlijk.
Om even de stroom van standaard-FOK!-antwoorden voor te zijn: dit weet TS zelf ook wel en is verder niet boeiend voor het topic....
karr-1vrijdag 27 maart 2009 @ 09:02
quote:
Op vrijdag 27 maart 2009 09:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Om even de stroom van standaard-FOK!-antwoorden voor te zijn: dit weet TS zelf ook wel en is verder niet boeiend voor het topic....
Klopt, maar het moet wel even gezegd worden. Verder ben ik van mening dat je waarschijnlijk geen nieuw kaartje gaat krijgen aangezien het verlies niet te verwijten is aan de organisatie, maar aan eigen onoplettendheid.