Eigenlijk vroeg ik me af waarom je 1/3 verband wilt? Kan mooi zijn hoor, maar kijk ook naar andere mogelijkheden. Zoeken op afbeeldingen op google bijvoorbeeld, werkt misschien inspirerend.quote:Op zondag 29 maart 2009 18:25 schreef 330d het volgende:
Tja, of ik hem vertrouwd. Hij kan het zeker wel, geen twijfel aan, maar je moet wel weten dat er veel mensen zijn die alles snel in 1 dag wilt klaar hebben en op naar de volgende klus de volgende dag. Ik weet niet eens of hij het red in 1 dag (70m2). Goed en perfect kan heel veel schelen van elkaar. Maar dit heb je natuurlijk met elke klusjes man. Ik zei hem ook als na afloop de hele vloer strak en perfect inzit, zal ik hem een extraatje geven. Hopelijk motiveerd dit hem.
Ik zat er ook aan te denken om de legplan op papier neer te zetten, maar hoort de legger dit niet te doen?
quote:Op zondag 29 maart 2009 19:56 schreef 330d het volgende:
Ik wilde eerst halfverband (leek me het meest logische voor 60*30 tegels), maar de tegelzetter adviseerde om voor 1/3 te gaan, had iets temaken met de punten/hoeken van de tegels ofzo?? Toevallig heeft een vriend van mij dezelfde maat tegels en ook op 1/3, ik vond het best wel mooi dus stemde daarin toe. Qua werk maakt het toch niks uit in beide legverbanden?
Ik krijg de tegels dinsdag binnen, kan natuurlijk een paar uitpakken en zelf even wat stoeien om op de leggen.
De woonkamer is intotaal met hal 13,5meter lang en 5,7meter breed. En geen rare hoeken nee. Ben ook nog niet uit of ik de tegels in de lengte of juist in de breedte wilt hebben.
Ik zal zeker het resultaat hier posten nadat het klaar is
30x60 is best aan de maat voor een tegel. Gebakken tegels (zeker de goedkopere) hebben de neiging om een tikje bol te gaan staan na het bakwerk. Als je het verband nou halfsteens gaat leggen dan sluit het laagste punt (het begin) van de ene tegel aan op het hoogste punt (het midden) van de andere tegel. Dat wordt dus nooit superstrak en het kan zelfs zijn dat als je ze gebruikt als vloertegels je behoorlijke oneffenheden hebt in je vloer.quote:Op zondag 29 maart 2009 19:56 schreef 330d het volgende:
Ik wilde eerst halfverband (leek me het meest logische voor 60*30 tegels), maar de tegelzetter adviseerde om voor 1/3 te gaan, had iets temaken met de punten/hoeken van de tegels ofzo??
Uiteraard!, maar wees gewaarschuwd, als je té minitieus kijkt dan mis je het overall plaatje en zit jij te focussen op de details terwijl er inmiddels een retemooie tegelvloer ligt.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:53 schreef 330d het volgende:
Mag ik een beetje bezorgd zijn omdat het mijn eerste huis is, omdat de vloer veel geld heeft/gaat kosten? Is het zo vreemd dat ik onderzoek gaat doen wat de manieren zijn en wat hoort?
Ik weet dondersgoed wat ik wil, alleen lees ik her en der dingen, bijv gebruiken van kruisjes, legplan maken en in het midden beginnen. Dingen die hij allemaal niet zal gaan uitvoeren.
Nee, ik ken hem niet, heeft ook nooit werk van hem gezien. Hij stond op de aanbevolen tegelzetterslijst van de tegelleverancier waar ik de tegels vandaan heb. Een daarvan zal een van de beste zijn en die heeft het huis van mijn kennis gedaan met de eerder genoemde dingen wat niet hoort.
Het zijn allemaal tegelzetters, die niets anders doen dag in dag uit. Geen twijfel daaraan dat zij er verstand van hebben en ze kunnen het allemaal ook wel. Alleen zoals ik zei, er zitten gewoon mensen erbij die de klus snel willen klaren en wegwezen. Ik ben al dolblij dat hij later terugkomt om de voegen in te wassen en niet zoals zijn concurrent/collega die gewoon alles in zn eentje in 1dag heeft afgemaakt.
Daarom heb ik hem tot 2x toe gesproken en zelfs mijn bezorgdheid uitgelegd en als hij mooi werk heeft afgeleverd ben ik niet beroerd om hem wat extra te geven dan de afgesproken prijs. Als hij mij een strakke vloer kan verzekeren, dan gaat hij z'n gangetje maar op de manier hoe hij het altijd doet. Maar dat wil niet zeggen dat ik het recht niet heb om alles beetje zitten uit te vissen hoe het eigenlijk hoort e.d. Door een beetje oplettendheid en vragen stellen zal hij ook van bewust zijn door mijn gezeur dat hij beter zijn best gaat doen en geen achteraf gezeik krijgen.
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen als ik de zetter ben dan zal ik het ook frustrerend vinden dat de opdrachtgever als maar zit te vragen naar dit en dat. Dit zal ik hem nogmaals op de dag duidelijk maken, en mijn excuses aanbieden als hij daardoor niet serieus denkt te worden genomen.
Nou ik dacht hetzelfde hier tegels van 50x50 en in 1 voormiddag de hele keukenvloer erin dat moet een ervaren tegelzetter echt kunnen zeker als hij ze lijmt!quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:13 schreef styliste het volgende:
dan hoop ik maar dat je hem niet op uurbasis betaald...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |