abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67424980
quote:
'Inzicht in huiselijk geweld tegen mannen'

AMSTERDAM - De GGD Amsterdam begint een landelijk onderzoek om meer inzicht te krijgen in huiselijk geweld tegen mannen.

Eerder onderzoek heeft aangetoond dat mannen even vaak slachtoffer zijn van mishandeling in de huiselijke sfeer als vrouwen.

De GGD zoekt tweehonderd mannelijke slachtoffers van 18 jaar en ouder, liet de gezondheidsdienst donderdag weten.

Vrouwen

Volgens de GGD melden vrouwen mishandelingen sneller dan mannen. De GGD wil graag weten wie de dader van huiselijk geweld is, hoe vaak en hoe lang het geweld plaatsvindt, of slachtoffers hier over praten en of zij aangifte hebben gedaan.

Deelnemers kunnen op www.onderzoekhuiselijkgeweld.nl anoniem een vragenlijst invullen.
Huishoudelijk geweld tegen mannen komt even vaak voor dan huishoudelijk geweld tegen vrouwen?
Jammer dat het niet vanaf 30 jaar is.. ipv 18... nu kan het nog een 'vader / zoon mishandeling' zijn, maar vanaf 30 krijg je dus een beter beeld van de hoeveelheid mannen die klappen krijgt van zijn vrouw
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:12:34 #2
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67425012
Hoe zielig ben je dan?
Intelligent, but fucked up.
pi_67425053
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Hoe zielig ben je dan?
Als je zo'n onderzoek moet doen of als je zo'n 'man' bent?
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:15:26 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67425111
vrouwen mishandelen mentaal al van jongs af aan
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:15:47 #5
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67425122
Dat eerdere onderzoek zou ik weleens willen zien. Huiselijk geweld is extreem moeilijk te onderzoeken, en al helemaal wanneer mannen het slachtoffer zijn (groot taboe). Lijkt me enorm natte-vingerwerk, of gewoon een leugen om subsidie te pakken.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:19:50 #6
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67425274
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Als je zo'n onderzoek moet doen of als je zo'n 'man' bent?
Als je zo'n man bent.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:30:47 #7
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67425637
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Als je zo'n man bent.
Ach, ik ben ook weleens (fysiek) aangevallen tijdens een ruzie hoor, door m'n toenmalige vriendinnetje. Als daar je grens van huiselijk geweld ligt ben ik ook slachtoffer
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:46:30 #8
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_67426232
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:30 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach, ik ben ook weleens (fysiek) aangevallen tijdens een ruzie hoor, door m'n toenmalige vriendinnetje. Als daar je grens van huiselijk geweld ligt ben ik ook slachtoffer
Ik vind zelfs Fysieke aanval erger dan een klap ...
Een klap is na 2 dagen vaak niet eens voelbaar meer..
Maar je fysieke schade kan door dreunen en daar kan je je hele leven last van blijven houden....
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:54:25 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67426500
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:30 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, maar dat is iets anders dan stelsmatig tikken krijgen.

Ik kan heel goed boos doen, dus ik zit redelijk veilig
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:56:51 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_67426587
Jammer dat sommigen van die echte mannelijke users hier zulke berichten direct weer in het ridicule willen trekken. Alsof het komisch is als een man door zijn vrouw wordt mishandeld? Ik heb er eens een stukje over gelezen en het is echt minder lollig dan velen denken. Vrouwen kunnen ontzettend gemene streken uithalen. Ipv. die neanderthaler die zijn vrouw het huis door mept, gaat dit bij veel vrouwen anders.

Voorbeeld; giftige rommel door de man zijn eten doen, keukenkastje en het schoonmaakmiddelenschap in de supermarkt biedt voldoende leuke opties. Of opgespaarde medicijnen. Natuurlijk wel langzaam opbouwen en zo uitkienen dat de verdenking niet op jezelf rust. Ook niet te veel natuurlijk, want dan is de pret er te snel vanaf. Eerst even een middagje googlen dus, moet natuurlijk geen oorzaak te vinden zijn bij een bloedtest enzo. Of is dit geen 'mishandeling'?

Of een geintje uithalen met kokend water, ongelukje in huis is natuurlijk zo gebeurd met vers gezette thee. Opzet moeilijk te bewijzen. Ik las ook ergens iets over een man die dan de nodige keren door zijn vrouw compleet onverwacht te grazen werd genomen, lag ie op de bank te slapen, werd ie keihard met de koekenpan op zijn kop gemept.

En net zoals mishandelde vrouwen vaak heel lang niet weg (durven) gaan, gaan voor mannen vaak dezelfde redenen op, maar hier is ook nog extra schande, vooral in allochtone kringen. Want een (mediterrane) man die zich laat mishandelen door zijn vrouw en daar hulp voor zoekt is natuurlijk geen echte man. En als ie eenmaal naar de politie durft te stappen (en men hem ook nog serieus neemt) zal hij moeten kunnen bewijzen dat hij echt wordt mishandeld door zijn vrouw.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_67426613
Mannen zijn slachtoffer van financiële mishandeling.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:00:09 #12
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67426738
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
Jammer dat sommigen van die echte mannelijke users hier zulke berichten direct weer in het ridicule willen trekken. Alsof het komisch is als een man door zijn vrouw wordt mishandeld? Ik heb er eens een stukje over gelezen en het is echt minder lollig dan velen denken. Vrouwen kunnen ontzettend gemene streken uithalen. Ipv. die neanderthaler die zijn vrouw het huis door mept, gaat dit bij veel vrouwen anders.

Voorbeeld; giftige rommel door de man zijn eten doen, keukenkastje en het schoonmaakmiddelenschap in de supermarkt biedt voldoende leuke opties. Of opgespaarde medicijnen. Natuurlijk wel langzaam opbouwen en zo uitkienen dat de verdenking niet op jezelf rust. Ook niet te veel natuurlijk, want dan is de pret er te snel vanaf. Eerst even een middagje googlen dus, moet natuurlijk geen oorzaak te vinden zijn bij een bloedtest enzo. Of is dit geen 'mishandeling'?

Of een geintje uithalen met kokend water, ongelukje in huis is natuurlijk zo gebeurd met vers gezette thee. Opzet moeilijk te bewijzen. Ik las ook ergens iets over een man die dan de nodige keren door zijn vrouw compleet onverwacht te grazen werd genomen, lag ie op de bank te slapen, werd ie keihard met de koekenpan op zijn kop gemept.

En net zoals mishandelde vrouwen vaak heel lang niet weg (durven) gaan, gaan voor mannen vaak dezelfde redenen op, maar hier is ook nog extra schande, vooral in allochtone kringen. Want een (mediterrane) man die zich laat mishandelen door zijn vrouw en daar hulp voor zoekt is natuurlijk geen echte man. En als ie eenmaal naar de politie durft te stappen (en men hem ook nog serieus neemt) zal hij moeten kunnen bewijzen dat hij echt wordt mishandeld door zijn vrouw.
Wat is er mis met het ophouden van de schijn van M.A.D.?

Kom op zeg, als je er een geintje over maakt dat een vent door z'n vrouw wordt mishandeld dan ben je opeens een 'typische macho'.

Je kan je ook afvragen waarom je vrouw je poogt te vergiftigen trouwens
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 maart 2009 @ 13:00:10 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67426739
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

Ik vind zelfs Fysieke aanval erger dan een klap ...
Een klap is na 2 dagen vaak niet eens voelbaar meer..
Maar je fysieke schade kan door dreunen en daar kan je je hele leven last van blijven houden....
eh... fysiek is lichamelijk....
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:01:09 #14
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67426775
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

boem, pats, au! daar heb je de realiteit
pi_67427769
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:56 schreef EdvandeBerg het volgende:

aldus de ervaringsdeskundige
pi_67430668
Huishoudelijk geweld

----> Huiselijkgeweld

donderdag 26 maart 2009 @ 14:58:31 #17
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_67431309
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ja klopt ik bedoelde geestelijke geweld
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 26 maart 2009 @ 15:01:51 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_67431431
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat is er mis met het ophouden van de schijn van M.A.D.?

Kom op zeg, als je er een geintje over maakt dat een vent door z'n vrouw wordt mishandeld dan ben je opeens een 'typische macho'.
Dommigheid.

1 geintje is leuk, maar alleen maar dezelfde puberale reacties over wat een sukkel je wel niet bent als je je door je vrouw laat mishandelen...

Het is ook wel eens fijn onderwerpen serieus te bespreken. Ooit wel eens over nagedacht dat kinderen vaak getuige/medeslachtoffer zijn van huiselijk geweld?
quote:
Je kan je ook afvragen waarom je vrouw je poogt te vergiftigen trouwens
Dezelfde reden als waarom zo'n klootzak zijn vrouw het huis doormept? Alcohol? Stoornis in de bovenkamer?
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:28 schreef boyv het volgende:

[..]

aldus de ervaringsdeskundige
aldus het product van eeuwenlange inteelt
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_67431884
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Hoe zielig ben je dan?
Want? Dat jij en ik ons niet laten hoeken door een vrouw wil niet zeggen dat dat voor iedereen geld.
Daarnaast heb je meer vormen van mishandeling, psychologische mishandling bijvoorbeeld. En daar zijn vrouwlui beter in dan je zou willen geloven. En ik geloof ook direct dat ze dit vaker toepassen dan je zou willen geloven.

Het imago dat huiselijk geweld door een man gepleegd word die de rest mishandeld lijkt me dan ook bij lange na niet altijd terecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')