abonnement Unibet Coolblue
pi_67423714
Aangezien de nieuwe keuken bijna komt moeten we gaan nadenken over de vloer in de keuken. In mn huidige keuken ligt zeil en dat komt er dus nooit meer in! Het wordt zo snel vet en plakkerig, daar valt niet tegenop te dweilen! (Ik heb nu geen afzuigkap dus dat zal wel helpen..)
Eerst was het plan om tegellaminaat (goedkope van de Kwantum) neer te leggen, maar nu begin ik te twijfelen. Wat zijn jullie ervaringen, zijn tegels beter? Of is laminaat net zo goed?
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:37:35 #2
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_67423799
Wij hebben in ons nieuwe huis een grindvloer in de keuken, weer eens wat anders....
(in ons vorige huis ook)
pi_67423872
als het er uit moet zien als tegels neem dan ook tegels. Is veel mooier en minder kwetsbaar. Stel dat er iets gaat lekken is je laminaat naar de knoppen maar je tegels heb je zo droog.
pi_67424233
Het nadeel van tegels is wel dat het en kouder is dan laminaat (vloerverwarming kan helpen ) en dat wanneer je servies laat vallen het op de tegels gegarandeerd kapot is en dat is op laminaat vaak niet zo. Aan de andere kant kun je krasjes of putjes in je laminaat krijgen als je bijvoorbeeld een schaar met precies de verkeerde kant naar beneden laat vallen (ervaringsdeskundige ). Kortom: allebei hebben zo hun voor- en nadelen. Ik zou nemen wat voor jou het mooiste is en wat betaalbaar is
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_67425736
Ik heb kliklaminaat in mijn keuken en bijvoorbeeld voor de gootsteen komt er toch af en toe wat water op, hoeven helemaal geen plassen te zijn, gewoon net elke keer wat drupjes. Dan valt er ook nog af en toe iets om, waardoor het even nat wordt en die combinatie zorgt ervoor dat de randjes er niet mooier op worden, gaan een beetje omhoog staan.. Kliklaminaat is dus wel echt iets kwetsbaarder.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_67425803
Ik zit even te googlen en nu kwam ik een gietvloer tegen. Helaas kan ik de kosten per m2 niet vinden. Heeft iemand een indicatie?
Volgens mij kan een gietvloer ook in een keuken toch?
pi_67428250
gietvloeren worden goedkoper naarmate er meer m2 gemaakt worden. Ik geloof dat ze ongeveer 75 euro per m2 kosten voor een klein oppervlak
  † In Memoriam † donderdag 26 maart 2009 @ 13:47:04 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67428451
mijn vriend had het ook al over laminaat met tegelprint
ik wil gewoon echte tegels.
mijn katten eten graag om zich heen en dat moet wel goed schoon te maken zijn.
er ligt nu hout op de vloer en dat wordt ene vieze bende.
pi_67429182
Een gietvloer op een klein oppervlakte aan laten leggen is erg duur. Die bedrijven rekenen namelijk een behoorlijk starttarief. Voor 10 m² kan je zo een paar duizend euro kwijt zijn.
pi_67429210
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 13:41 schreef styliste het volgende:
gietvloeren worden goedkoper naarmate er meer m2 gemaakt worden. Ik geloof dat ze ongeveer 75 euro per m2 kosten voor een klein oppervlak
Waar heb jij offertes opgevraagd? Wij hebben een keer een vertegenwoordiger over de vloer gehad en die kwam met erg hoge starttarieven aanzetten.
pi_67429825
Hihi, net een offerte binnen, ¤4000,-... Misschien toch maar een andere vloer kiezen...
pi_67430193
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 14:05 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Waar heb jij offertes opgevraagd? Wij hebben een keer een vertegenwoordiger over de vloer gehad en die kwam met erg hoge starttarieven aanzetten.
Betonlook.nl en burgers vloeren geloof ik..
  donderdag 26 maart 2009 @ 14:44:36 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_67430738
overzicht gietvloer leveranciers met globale prijzen:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=49554
pi_67432738
Ik zou geen laminaat leggen in de keuken, en mocht je het wel doen: neem dan niet van die goedkope troep. Er schijnt ook speciaal laminaat te zijn voor (licht)vochtige ruimtes.

Tegels in de keuken
  † In Memoriam † vrijdag 27 maart 2009 @ 08:20:54 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67453495
ik heb dat laminaat gezien wat je in vochtige ruimtes kan gebruiken.
t is wel aardig.
ik vind dan weer wel dat het niet hygiėnisch is in een keuken. veel te veel richeltjes en kiertjes die heel bewerkelijk zijn om goed schoon te krijgen.
tegels zijn volgens mij gewoon het meest hygiėnisch.
pi_67460523
Heb in mijn vorige huis ook laminaat in de keuken gehad en heb toen gezworen nooit maar dan ook NOOIT meer laminaat in de keuken te leggen...

- die putjes en krasjes zijn nog te overzien

- maar de combinatie met vocht is wel het ergste... gaat helemaal naar de klote, de randjes eerst en dan ga je kieren krijgen. Je kunt het nog oplossen/verlegen door het laminaat verlijmd te leggen in de keuken maar ook dat gaat er aan (hebben we namelijk in 2de instantie geprobeerd met nog een paar pakken die we over hadden) en we hadden best goede laminaat (17,50 euro de m2)

- en je ziet er meer op dan op tegels (ligt ook aan tegelkleur)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')