HD DVR Camera
SKU 47144Getest met:
Macbook met Mac OSX 10.5.8
2GB Sandisk Ultra II SD Card
De bovenkant van de verpakking:
De camera komt in een stevige doos, het formaat van de doos is compact. Op de doos is de volgende informatie te vinden:
De onderkant van de verpakking:
De camera wordt geleverd met doos volledig met accessoires, er wordt geen software met de camera meegeleverd, maar de camera wordt vanzelf herkend. Verder bevinden zich in de doos:
- De camera
- Oplader voor in de auto
- Houder voor in de auto
- USB kabel
De verpakking met accessoires:
Bij het uitpakken van de camera uitpakken zien we het volgende, ter vergelijking voor het formaat heb ik hem naast een BlackBerry 9780 gelegd.
Formaat vergelijking:
Wanneer we de camera beter bekijken, kunnen we zien dat de camera is voorzien van een uitklapbaar scherm, en een aantal knoppen en uitgangen. Ik zal alles een voor een benoemen.
- On/Off knop Aan/Uit zetten
- Menu knop Menu oproepen
- Record/Snap knop Opnemen of foto maken
- Mode knop Wisselen tussen verschillende modes
- Up knop Navigatie door het menu
- Down knop Navigatie door het menu
- Reset knop Resetten van het apparaat
- USB mini uitgang Voor het overzetten van de data
- DC5V uitgang Voor het opladen
- SD kaart ingang Dataopslag kaart
- Schroefdraad voor de houder Punt om de houder vast te maken
Zijaanzicht van de camera:
Bij het aanzetten van de camera krijg je een welkomstbericht te zien waarna de camera meteen in filmmodes gaat. Wanneer er in de film modus op de knop menu wordt gedrukt, komt er een menu in beeld. In dit menu staan meerdere opties om uit te kiezen.
Menu Filmmodus:
Menu Fotomodus:
In het videomenu kan er gekozen worden voor verschillende formaten voor de video’s, daarnaast kan er gekozen worden voor wel of geen geluid onder de video, of de camera moet reageren bij beweging en of er een datum en tijd stempel onder de video moet komen.
Het fotomenu is er beperkt hier kan alleen gekozen worden uit twee verschillende formaten voor de foto’s.
Mijn 2GB Sandisk Ultra II SD Card gaf me een opnamecapaciteit van ongeveer een uur op elke kwaliteit.
Natuurlijk heb ik ook gefilmd met de camera. De kwaliteit van de video’s verschillen eigenlijk niet zoveel ongeacht welk formaat je gebruikt voor de opname. De kwaliteit van de opnames zijn goed, de kwaliteit is niet schrikbarend hoog, maar voor het geld is het zeker een acceptabele kwaliteit zeker voor een camera van dit formaat.
Wat wel opvalt is dat het geluid van de video’s erg zacht is, maar dit komt waarschijnlijk doordat de sensor zo is ingesteld dat hij niet te veel ruis opvangt wanneer er hard gereden wordt.
Concluderend kan ik zeggen dat de camera een goede koop is voor iedereen die voor een scherpe prijs een dashboard camera wil hebben om mee te experimenteren.