Ff topic opleuken, ik kwam nog wat tegen in de oude doos uit mijn vorige leven:
![]()
Ex Hans Spaan, ik heb er 2 jaartjes op gereden maar dan wel in 80 CC uitvoering, dat is met een krukas met verlengde slag van 44 en een Hummel cilinder boring 48, carb was een 36 mm Mikuni.
Ik had de 80 CC gekocht als een compleet blok van Bert Smit uit stadskanaal, die had er 1 of 2 wereld records mee gezet , ik dacht 247 Km/u.
Dat heb ik er nooit mee gehaald, ik ben te zwaar en de kvv had niet zo'n beste stroomlijn maar een 210 op het rechte stuk in Hengelo heb ik er wel mee gehaald.
De foto's zijn een laatste aandenken voordat ik hem verkocht(ik had geld nodig voor een Honda RS250)
Het motortje in originele 50 cc staat:
![]()
In 50 CC staat deed hij ongeveer 170 Km/u met mij erop, met een kennis (dwerg) erop 185 a 190 Km/u.
Met het 80 CC blok heb ik daarna nog een tijdje de buurt onveilig gemaakt nadat ik hem onder een gewoon RMCs frame had gebouwd, wel de blok ophanging moeten verzwaren maar voor de rest ging het prima, nog een aantal keren een kratje bier mee gewonnen met wedstrijdjes regen allehande motorfietsen; toppertje was een Honda Bold'or 900 cc, in die tijd op de CBX zescilinder na zo ongeveer het bruutste wat er te koop was
Leverde 4 kratjes Grolsch op en een eigenaar die geheel ontgoogelt bijna in tranen uitbarste
[ Bericht 18% gewijzigd door robber57 op 06-04-2009 20:04:46 ]