abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68094203
Kick, de onderneming gaat best goed. Binnenkort komt de belastingdienst een werkbezoek doen, iemand hier ervaring mee? En enig idee wat het inhoud?
quote:
Bezoek aan startende ondernemers

Eén van onze medewerkers kan een startende ondernemer bezoeken zodra de onderneming een poosje draait. Zo'n eerste bezoek is meestal niet echt een controle, maar meer een soort startersbezoek. Bij zo'n startersbezoek zullen wij in de eerste plaats bekijken of uw onderneming wat de belastingen betreft min of meer 'volgens het boekje' draait. Verder kunt u bijvoorbeeld advies krijgen over de inrichting van de administratie en over regelingen die speciaal voor starters zijn bedoeld.

Wij kennen in grote lijnen 2 soorten onderzoeken: bedrijfsbezoeken en boekenonderzoeken.
quote:
Bedrijfsbezoek

Bij een bedrijfsbezoek komt één van onze medewerkers langs om informatie te verzamelen en inzicht te krijgen in uw bedrijfsvoering en uw administratie. Het gaat daarbij niet om een onderzoek naar een specifieke aangifte. U krijgt bijna altijd een aankondiging van het bezoek. Wij maken een rapport op van het bezoek. Het meeste dat daarin staat, is openbaar. Dat wil zeggen dat u er kennis van kunt nemen. U krijgt meestal automatisch een kopie van het openbare deel van het rapport. Gebeurt dat niet, dan kunt u daarom vragen.

Een bijzondere vorm van een bedrijfsbezoek is de waarneming ter plaatse. Bij een waarneming ter plaatse gaat het erom inzicht te krijgen in de dagelijkse gang van zaken in een onderneming. Er kan bijvoorbeeld worden gekeken hoe druk het in de onderneming is en hoeveel personeel er aanwezig is. Eén van onze medewerkers kan vragen naar de identiteit van het personeel, het aantal eerstedagsmeldingen nagaan en controleren of uw administratie bij is. Zo'n waarneming ter plaatse kan meerdere keren herhaald worden. U krijgt - bijna altijd - vooraf een aankondiging dat één van onze medewerkers bij uw onderneming een waarneming ter plaatse komt doen. Waar en wanneer de waarneming zal plaatsvinden, wordt niet van tevoren bekend gemaakt. Vervolgbezoeken worden meestal niet afzonderlijk aangekondigd.

Ook van een waarneming ter plaatse wordt een rapport gemaakt. U krijgt meestal een kopie van het openbare deel van het rapport. Gebeurt dat niet, dan kunt u daarom vragen.

[ Bericht 88% gewijzigd door anon_10041401 op 17-04-2009 02:15:46 ]
pi_68095735
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 01:16 schreef versteegrob het volgende:
Kick, de onderneming gaat best goed. Binnenkort komt de belastingdienst een werkbezoek doen, iemand hier ervaring mee? En enig idee wat het inhoud?
[..]

[..]

Ik snap de vraag niet. Het staat prima beschreven in de quotes wat het inhoudt. Zeker het startersbezoek valt erg mee (voor mij in ieder geval, jaren terug), gezellig babbeltje, vragenlijstje invullen en een ambtenaar die duidelijk op zoek is naar zaken die mogelijkerwijs niet goed gaan.
'T is vooral bedoeld om grote missers in de bedrijfsvoering heel vroeg te kunnen tackelen, zodat je als ondernemer met niet al te grote ellende wordt geconfronteerd na 5 jaar bijvoorbeeld. Kan best zinvol zijn, als je de communicatie met de ambtenaar maar open, vriendelijk en eerlijk houdt, dus geen 'hakken-in-het-zand'-politiek bedrijven.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68095820
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 07:15 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik snap de vraag niet. Het staat prima beschreven in de quotes wat het inhoudt. Zeker het startersbezoek valt erg mee (voor mij in ieder geval, jaren terug), gezellig babbeltje, vragenlijstje invullen en een ambtenaar die duidelijk op zoek is naar zaken die mogelijkerwijs niet goed gaan.
'T is vooral bedoeld om grote missers in de bedrijfsvoering heel vroeg te kunnen tackelen, zodat je als ondernemer met niet al te grote ellende wordt geconfronteerd na 5 jaar bijvoorbeeld. Kan best zinvol zijn, als je de communicatie met de ambtenaar maar open, vriendelijk en eerlijk houdt, dus geen 'hakken-in-het-zand'-politiek bedrijven.
Mee eens, creeer hem als sparring partner, vraag hem ook om adviezen, geeft een dialoog en hij voelt zich gesterkt in zijn functie.
Ik ben hier in dk ook weer voor mijzelf begonnen, de volgende dag, letterlijk, was de man al bij me. Hij had veel begrip voor mijn situatie, taal, hoe werkt het in dk en meer. Reuze plezierige relatie heb ik met hem opgebouwd..
Komt op mijn verzoek langs en dat vinden wij beiden leuk !!!

Heb hem afgelopen winter 2 liter zelfgemaakte erwtensoep meegegeven ! Dat vond ie geweldig. Als ik iets wil weten dan bel ik hem en doet dan veel voor me.
Belasting betalen moet je toch...
nothing will change without a rebel
pi_68097200
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 07:15 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Het was eerste een vraag maar na google was alles helder. Qua administratie is alles goed geregeld, ik heb hiervoor een accountant maar ik hou jullie op de hoogte
pi_68097238
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 07:36 schreef bendk het volgende:

[..]

Mee eens, creeer hem als sparring partner, vraag hem ook om adviezen, geeft een dialoog en hij voelt zich gesterkt in zijn functie.
Ik ben hier in dk ook weer voor mijzelf begonnen, de volgende dag, letterlijk, was de man al bij me. Hij had veel begrip voor mijn situatie, taal, hoe werkt het in dk en meer. Reuze plezierige relatie heb ik met hem opgebouwd..
Komt op mijn verzoek langs en dat vinden wij beiden leuk !!!

Heb hem afgelopen winter 2 liter zelfgemaakte erwtensoep meegegeven ! Dat vond ie geweldig. Als ik iets wil weten dan bel ik hem en doet dan veel voor me.
Belasting betalen moet je toch...
Bedankt voor de info alleen wat is DK?
pi_68098850
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:21 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Bedankt voor de info alleen wat is DK?
Denemarken?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_68102064
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:17 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Denemarken?
Det er rigtig ! (dat is juist)
nothing will change without a rebel
pi_68102334
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:43 schreef bendk het volgende:

[..]

Det er rigtig ! (dat is juist)
Tag, jag talar lite Svenksa... dus ik versta Deens een beetje.
pi_68102712
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:49 schreef Drive-r het volgende:

Tag, jag talar lite Svenksa... dus ik versta Deens een beetje.
Ook zonder Deens te verstaan wist ik wat DK was
pi_68102852
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:01 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ook zonder Deens te verstaan wist ik wat DK was
Ik mag hopen van wel inderdaad. Ging me meer om de later post.
pi_68117989
Ik heb 1 hindernis. Ik zou mezelf wel als 'expert' willen verhuren aan scholen om les te geven in het schoolvak dat ik nu in vast dienstverband geef. Als ZZP-er kun je je gewoon beperken tot waar je goed in bent: je vak geven, en word je niet lastiggevallen met alle bijkomende taken als suffe surveillance, stompzinnige scholingen, onzinnige ophokuren etc.

Markt is er in theorie wel: ik geef een tekortvak en ik doe dat goed. Maar de hindernis bestaat erin dat scholen nu volledig vrij zijn om in plaats van een gediplomeerde vakkracht, een willekeurig ander iemand (tweedejaars student, stagiaire, of iemand die eigenlijk is opgeleid in een heel ander vak) aan te nemen die goedkoper is en dat doen scholen dan ook massaal. Ouders weten het toch niet (ik droom van de dag dat scholen wettelijk verplicht worden de bevoegdheden van hun personeel in de schoolgids te vermelden).

Dit betekent dat een ervaren wiskundige, neerlandicus, natuurkundige nu vaak niet aan de bak komt omdat ie te duur is. Dan kun je het als ZZP-er natuurlijk helemaal vergeten.

Zodra Den Haag hier wat aan doet, word ik zelfstandige.
pi_68126388
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 19:15 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb 1 hindernis. Ik zou mezelf wel als 'expert' willen verhuren aan scholen om les te geven in het schoolvak dat ik nu in vast dienstverband geef. Als ZZP-er kun je je gewoon beperken tot waar je goed in bent: je vak geven, en word je niet lastiggevallen met alle bijkomende taken als suffe surveillance, stompzinnige scholingen, onzinnige ophokuren etc.

Markt is er in theorie wel: ik geef een tekortvak en ik doe dat goed. Maar de hindernis bestaat erin dat scholen nu volledig vrij zijn om in plaats van een gediplomeerde vakkracht, een willekeurig ander iemand (tweedejaars student, stagiaire, of iemand die eigenlijk is opgeleid in een heel ander vak) aan te nemen die goedkoper is en dat doen scholen dan ook massaal. Ouders weten het toch niet (ik droom van de dag dat scholen wettelijk verplicht worden de bevoegdheden van hun personeel in de schoolgids te vermelden).

Dit betekent dat een ervaren wiskundige, neerlandicus, natuurkundige nu vaak niet aan de bak komt omdat ie te duur is. Dan kun je het als ZZP-er natuurlijk helemaal vergeten.

Zodra Den Haag hier wat aan doet, word ik zelfstandige.
En hoe zit dat bij particuliere scholen dan, zijn de leraren daar ook zo beroerd? Ik weet het niet hoor, maar wellicht dat ze daar wel geinteresseerd zijn in goede leraren ivm concurrentie (zeker in de buurt van Wassenaar/Zeist/etc).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')