Lishe wat logisch en begrijpelijk, zo'n reactie. Veel sterkte
quote:
Ja, maar dat voelt een beetje gek. Ik voel me een beetje een ontrouwe vriendin naar jullie toe, die nu weer ff aandacht moet hebben. Misschien maar een beetje uitleggen eerst:
Ik heb deze zwangerschap heel bewust (bijna) niet op FOK! gepost. Ik heb de zwangerschap van Eva als zwaar ervaren, geestelijk vooral en in de aanloop naar deze zwangerschap heb ik bedacht dat het voor mij het best werkt om veel afleiding te hebben van de zwangerschap en er niet zoveel mee bezig te zijn - dat zou al snel verworden tot een klaagzang over klachten/klachtjes enzo. Daarom ben ik ver weg gebleven van Z&G. Zwangerschap was voor mij een grijze mist, waardoor alles een beetje minder leuk werd. Niet diep ongelukkig, niet depressief, maar gewoon bleh... En dat dus 9 maanden lang. Ik vond het best afzien. Afleiding zocht ik in mijn werk bijvoorbeeld - ik had alweer een promotie gemaakt, heb een superleuke baan en ben dus tot week 38 doorgegaan met mijn werk.
En nu is Maria er. Een week al weer. En de mist is weg!
En dat geeft gelijk ruimte om wel weer in mijn hoofd te willen kijken zonder te schrikken hoe grijs en down het daar is.
Ik vind het lastig om in allerlei topics weer zomaar binnen te vallen. En mijn FOK! verslavingsgevoeligheid

is best groot, dus heel actief wil ik niet worden, omdat het gevaar bestaat dat ik daar veel te veel tijd aan besteedt terwijl ik een lieve man en twee dochters heb die mijn tijd verdienen. (op mijn werk is Fok tegenwoordig geblokkeerd, handig

)
Details. Sja, wat?
KS was spannend. We moesten om 6,45 al in het zkh zijn, om half 10 lag ik eindelijk in de OK. Ik vond het eng. Catheter, infuus was al rottig, maar ze waren dit keer lief en voorzichtig (bij Eva ging alles met spoed, zonder dingen aan te kondigen, en met weeën tussendoor). Er kwam veel terug tijdens de operatie van wat er gebeurd was tijdens de ks van Eva. Bijvoorbeeld dat ik nog pijn had tijdens die ks, waardoor ze uiteindelijk nog mij 'weg' moesten maken. Dit keer heel vaak gezegd dat ze goed moesten testen voor ze echt begonnen en dat hebben ze gedaan. Flink geknepen met een pincet. Ik voelde niets meer, maar heb nu nog de bloeduitstorting om het te bewijzen. 't Was bij Eva niet fijn dat ik er niet bij was, maar bewust alles meemaken is ook niet echt jofel, vond ik. Eng, dat gesjor en gedoe. En ik lag maar naar het plafond te staren, en mijn rug ging zo'n pijn doen (ik kan niet goed lang op mijn rug liggen). Maar het is goed gegaan, Maria was gelijk goed in orde (Apgar 9) en ik mocht lekker veel medicijnen (morfine

) en weer naar de kamer. In ons nieuwe ziekenhuis hebben we 1pers kraamsuites en we hebben dus 4 dagen perfecte verzorging in een fijne ruimte gehad, met prachtig uitzicht over de weilanden...

. En toen weer thuis. Daar nog 6 ochtenden kraamzorg, maar ze heeft zich de laatste dagen volgens mij een beetje verveeld, want ik ben al lang weer op de been en A. is gewoon thuis (zit tussen tentamens en nieuwe colleges in, dus 3 weken vrij

. De kraamverzorgster is net vertrokken. Leuke nuchtere meid was het.
Ik herstel dus erg snel, tot verbazing van vk en kraamzorg, maar niet van mezelf want bij Eva ging het ook zo goed. Vloeien is al bijna over, naweeën bijna niet gehad, alleen die stuwing

. We zitten op dag 7 inmiddels.. (gemiddeld schijnt het zo'n twee dagen te duren...). Nou ja, 't wordt al wat minder. Ik geef dus FV, ivm de al genoemde mist in mijn hoofd, die door de hormonen veroorzaakt wordt - ik wil dus zo snel mogelijk van die dingen af.
Het is wel rottig om te zien dat ik me ook echt afgesloten heb de laatste weken voor Eva. Tenminste, ik zie haar nu 'bij me terugkomen' dus ik heb blijkbaar een signaal afgegeven de laatste tijd waardoor ze maar naar papa ging. Naar. Maar ja, het is zo geweest, ik heb me erbij neergelegd dat het zo was en nu kan het alleen maar beter gaan. A. zegt ook dat het fijn is dat hij zijn Linda weer terug ziet komen.
Zo. details genoeg?

Ik zal eens wat foto's in het fototopic plaatsen.