Kijk als iemand medisch gezien niet langer kan doorwerken, dan hebben we volgens mij voldoende voorzieningen. De rest mag van mij best wel een jaartje of 2 langer werken.quote:FNV-voorzitter Agnes Jongerius, fel tegenstander van een hogere AOW-leeftijd, kondigde dinsdagavond aan met goede alternatieven te zullen komen, zodat wat haar betreft de AOW-leeftijd ongemoeid blijft.
Op een goede dag ben jij ook een ouwe lul van 65, en als je dan ook AOW mag genieten ben je Agnes dankbaar dat ze gestreden heeft voor een pensioenleeftijd van 65.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:01 schreef Profesor het volgende:
Maar volgens mij bestaat die FNV uit ouwe lulllen die bijna met pensoen mogen.
Ach... De baby-boomers zorgen voor... De baby-boomersquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:01 schreef Profesor het volgende:
Schuld van de jongeren, moeten ze maar lid worden van een vakbond...quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:01 schreef Profesor het volgende:
Zodat ik de komende 45 jaar mag genieten van de kleinkinderen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Op een goede dag ben jij ook een ouwe lul van 65, en als je dan ook AOW mag genieten ben je Agnes dankbaar dat ze gestreden heeft voor een pensioenleeftijd van 65.
Erger kun je een bejaarde niet pesten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:51 schreef karr-1 het volgende:
Beesten na je 65ste? Vandaar al die houspartys in het bejaardenhuis.....
Ik geloof dat de VVD dit plan ook heeft. Lijkt mij redelijk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:51 schreef Telates het volgende:
ik vind het ophogen van AOW leeftijd een veel beter alternatief dan hogere inkomstenbelasting. Mensen worden ouder en moeten dus langer verzorgd worden dus het lijkt me logisch dat je _iets_ langer doorwerkt. Wat is die twee jaar nou. Voor mijn part stop je er nog een clausule in voor mensen die 45 jaar gewerkt hebben, dat die ook met pensioen mogen. Dus als je op je 20e begint met fulltime werken je alsnog op je 65e met pensioen mag. Zo moeilijk is het niet.
Mafkezen? Hoezo zeg je dat nou weer? Totaal niet passend bij dit onderwerp.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:57 schreef Profesor het volgende:
[..]
Ik geloof dat de VVD dit plan ook heeft. Lijkt mij redelijk.
Al die mafkezen die na hun studie een jaartje 'zichzelf' gaan ontdekken in een ver land, mogen best een jaartje langer doorwerken.
Dat dus.....quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:51 schreef Telates het volgende:
ik vind het ophogen van AOW leeftijd een veel beter alternatief dan hogere inkomstenbelasting. Mensen worden ouder en moeten dus langer verzorgd worden dus het lijkt me logisch dat je _iets_ langer doorwerkt. Wat is die twee jaar nou. Voor mijn part stop je er nog een clausule in voor mensen die 45 jaar gewerkt hebben, dat die ook met pensioen mogen. Dus als je op je 20e begint met fulltime werken je alsnog op je 65e met pensioen mag. Zo moeilijk is het niet.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
We leven gewoon te lang tegenwoordig, wees daar blij om denk ik hier bij. Het stelsel is opgezet toen mensen gemiddeld na hun pensioen een paar jaar leefden, en dan dood gingen. Nu willen mensen werken tot hun 55ste, en dan nog 30 jaar lang de wereld rondreizen. Dat gaat dus niet.
Dat een stratenmaker op z'n zestigste niet meer kan werken heb ik niets op tegen, als je rug eenmaal verkloot is heb je weinig keus. Maar een buroheld kan best een jaar of wat langer door. Zo moeilijk is koffie drinken nu ook weer niet.
Hier ben ik het helemaal 100 % mee eens.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben zelf van plan pas te stoppen met werken als ik op het punt sta dood te gaan.
Het sociaal akkoord durf ik ook geen akkoord te noemen omdat die opgeblazen plofkop van een Jongerius ervoor heeft gezorgd dat de pensioenleeftijd voorlopig op 65 blijft. Ze bewijst eens te meer dat de FNV altijd in je nadeel werkt, zowel voor bedrijf als werknemer.
Bestond er maar een wet die de macht van de syndicale maffia verder inperkte.
Martin Brozius (67) overledenquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:11 schreef Dumpelke het volgende:
Ik vind twee jaar langer werken een goed plan, mensen leven steeds langer en gezonder. Niet meer dan logisch om wat langer je steentje bij te dragen. Zo help je ook nog eens de vergrijzing. Als we de lat van 'bejaarde/gepensioneerde' omhoog leggen, dan verkleinen we de vergrijzing.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:02 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Martin Brozius (67) overleden
Gewoon doorwerken tot 67 je dood
Als je veel geld verdiend en succesvol bent dan wordt je in Nederland sowieso scheef aangekeken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:27 schreef Telates het volgende:
sjonge jonge, nu weer bij Nova. Ja de alternatieven zijn mensen met een hoog inkomen nog meer laten betalen'want dat lijkt mij ook eerlijker'
Het is eerlijker als iedereen een zelfde steentje bijdraagt door twee jaar langer te werken dan mensen die nu al meer bijdragen (absoluut en relatief) NOG meer bij te laten dragen.
Ja.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben zelf van plan pas te stoppen met werken als ik op het punt sta dood te gaan.
Het sociaal akkoord durf ik ook geen akkoord te noemen omdat die opgeblazen plofkop van een Jongerius ervoor heeft gezorgd dat de pensioenleeftijd voorlopig op 65 blijft. Ze bewijst eens te meer dat de FNV altijd in je nadeel werkt, zowel voor bedrijf als werknemer.
Bestond er maar een wet die de macht van de syndicale maffia verder inperkte.
Alsof ik daar behoefte aan heb.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:57 schreef Adelante het volgende:
Iemand die nog met d'r wil chatten, het kan nu op nova/den haag vandaag
Dat is het slechtste mogelijk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef Frank-NL het volgende:
Kan de klacht niet gewoon zijn: Agnes Jongerius.
Je zal er naast wakker worden
Afkraken en slopen kun je eerder zeggen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:45 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Doekle. Benoemen & bouwen-motherfucker.
Het is tijd voor bezinning 40 dagen voor Pasen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 00:45 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Doekle. Benoemen & bouwen-motherfucker.
Dat is niet waar. Alleen het inkomen tot 32.000 per jaar wordt belast voor de AOW, daarboven niet meer. Als dat plafond (fiscalisering) er niet meer is kan de AOW-leeftijd zelfs omlaag.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:27 schreef Telates het volgende:
sjonge jonge, nu weer bij Nova. Ja de alternatieven zijn mensen met een hoog inkomen nog meer laten betalen'want dat lijkt mij ook eerlijker'
Het is eerlijker als iedereen een zelfde steentje bijdraagt door twee jaar langer te werken dan mensen die nu al meer bijdragen (absoluut en relatief) NOG meer bij te laten dragen.
Die zat ook al bijna 20 jaar thuisquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:02 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Martin Brozius (67) overleden
Gewoon doorwerken tot 67 je dood
Ja, maar het punt van Jongerius was dat de HRA voor huizen boven de 1 miljoen euro afgeschaft kon worden en dat de hoogste belastingtarieven omhoog konden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:03 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Alleen het inkomen tot 32.000 per jaar wordt belast voor de AOW, daarboven niet meer. Als dat plafond (fiscalisering) er niet meer is kan de AOW-leeftijd zelfs omlaag.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:54 schreef ouderejongere het volgende:
De generatie vlak boven mij wordt ook wel de 'verloren generatie' genoemd. Geboren eind jaren 60, begin jaren 80 zouden die moeten toetreden tot de arbeidsmarkt, maar er was simpelweg niet genoeg werk. Te laat is toen arbeidstijdverkorting ingevoerd.
Ik zie zelf veel in een geleidelijke AOW. Vanaf 63 jaar elk levensjaar 8 uur op de werkweek minderen. Het is gezonder voor de werknemer zelf, we kennen talloze voorbeelden van mensen die kort na hun pensioen ineens dood neervielen. Ook voor de werkgever is het goed, de oudere werknemer kan de laatste jaren kennis overdragen op de jongere generatie. In dit systeem is de werknemer pas bij 68 helemaal afgeschreven.ik ga mijn idee indienen bij Donnert.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2009 19:15:18 ]
Dan ga ik toch voor de tweede.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:18 schreef sandermans het volgende:
Oh, ik denk het zal wel meevallen, maar dat doet het niet..
Ja knul, maar die tijden zijn voorbij. En van mij mogen ze vandaag nog die AOW leeftijd naar 67 jaar opkrikken. Er is toch al geen bouwvakker die nog na z'n 60e op de steiger staat. scheelt een hoop premie die in dit soort tijden beter besteed kan worden aan een terugkeer premie naar het rifgebergte. En die drol van een Jogerius blijft maar roepen, voor de achterban? Nee voor het behoud van het FNV.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:57 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat JIJ vindt dat mensen best 2 jaar langer door mogen werken.Ik vond die regeling dat iedereen dat voor zichzelf kon bepalen toch een stuk fijner klinken.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:01 schreef Profesor het volgende:
Als ik Agnes Jongerius moet geloven, dan telt ons land 17 miljoen bouwvakkers met een slechte rug..![]()
[..]
Kijk als iemand medisch gezien niet langer kan doorwerken, dan hebben we volgens mij voldoende voorzieningen. De rest mag van mij best wel een jaartje of 2 langer werken.
Liever 2 jaar langer werken, dan 35 jaar lang hogere premie betalen..
Maar volgens mij bestaat die FNV uit ouwe lulllen die bijna met pensioen mogen.
Dat kan nog steeds. Kwestie van genoeg verdienen en weinig uitgeven.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:57 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn dat JIJ vindt dat mensen best 2 jaar langer door mogen werken.Ik vond die regeling dat iedereen dat voor zichzelf kon bepalen toch een stuk fijner klinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |