TradingStock | dinsdag 24 maart 2009 @ 23:55 |
Heb een geinig autootje met een sportief uitlaat. Stoer geluid. ![]() Voor een goede flow (4 pk's extra winst), moet ik een ander type uitlaat monteren, naast de spruitstukken. (LCB en RC40 einddemper). Nadeel is wel dat het geen uitlaat is met een sportief geluid. Het is een echte performance uitlaat, die ook bij circuit- en raceversies van deze auto gebruikt wordt. ![]() Naast de RC40 side exit einddemper heb je ook een RC40 tussenpijp. Ik zat te denken, of het niet mogelijk was dat ik weer een RC40 tussenpijp plaats op de RC40 tussenpijp die op het spruitstuk aangesloten zit. Voor een goede flow gaat het meestal om dat je zo weinig mogelijk tegendruk hebt. Uiteraard zal het een APK-afkeur opleveren, maar bij de volgende APK monteer ik wel tijdelijk een einddemper eronder. Is dit wel te doen? Wat voor geluid levert het zonder einddemper op, en krijg je niet te maken met teveel luchtcirculaties in de uitlaatlijn ![]() | |
Meddo | dinsdag 24 maart 2009 @ 23:59 |
Heb je een VW Golf? | |
bas-beest | woensdag 25 maart 2009 @ 00:02 |
quote:oud type Civic zou ook kunnen | |
TradingStock | woensdag 25 maart 2009 @ 00:03 |
Nee, beslist geen sjonnie bak. Hé hallo. Het gaat mij puur om de flow en wat voor geluid het oplevert. APK is niet zo'n issue, dan monteer ik wel ff een einddemper eronder. | |
bas-beest | woensdag 25 maart 2009 @ 00:04 |
quote:als het dat niet is, waarom zet je hier dan niet neer wat je wél hebt? Sowieso zou meer info welkom zijn voor evt. suggesties:) | |
B.E.D | woensdag 25 maart 2009 @ 00:05 |
TS heeft een Corsa 1.4 met een No Fear sticker op z'n achterruit. | |
TradingStock | woensdag 25 maart 2009 @ 00:05 |
quote:Een klassieke Mini uit 1968, met een rolkooi in. ![]() Als hij standaard was, zou ik hem ook standaard laten en hem koesteren. Maar er was door de vorige eigenaar helaas al veel optisch gewijzigd, waardoor ik een ander (snel!) blok heb laten inzetten en voor de fun en als hobbyritjes door de polder heen etc gebruik. Met 600kg veel plezier! ![]() Weer serieus reageren, gaarne. | |
xqlusivv | woensdag 25 maart 2009 @ 00:06 |
quote:Nee het gaat over een AUTO (een mini in dit geval) | |
Innisdemon | woensdag 25 maart 2009 @ 00:09 |
Jeej, 4pk extra door freeflow.............pf ffhahahahahahaahhaah | |
TradingStock | woensdag 25 maart 2009 @ 00:10 |
quote:Grootste probleem van de mini's was de flow. Er is een handleiding van 480 (!) pagina's over de flow van je mini te optimaliseren. En er zijn zelfs charts beschikbaar van alleen de inlaatlijn en uitlaatlijn aan te passen, sommigen zelfs 8,5 pk's extra eruit wisten te peuteren. Maar je bent wel triest aan het reageren, zo. ![]() | |
Meddo | woensdag 25 maart 2009 @ 00:12 |
quote:geregistreerd op: dinsdag 24 maart 2009 @ 23:49 ![]() | |
TradingStock | woensdag 25 maart 2009 @ 00:12 |
quote:Gebruik je verstand. Jezus, mods, sluit dit topic maar. Dan open ik wel weer een nieuw topic. | |
blup | woensdag 25 maart 2009 @ 00:17 |
quote:Toen ben ik gestopt met lezen. | |
Jimmie | woensdag 25 maart 2009 @ 00:18 |
Als dit een zogeheten straight-through einddemper is gaan de gassen er zonder obstructie doorheen, maar het geluid (wat kaatst) wordt wel gedempt. | |
TradingStock | woensdag 25 maart 2009 @ 00:21 |
quote:Tja, je bent dan ook een simpele ziel. ![]() | |
TradingStock | woensdag 25 maart 2009 @ 00:23 |
quote:Dank je voor je reply. Begrijp ik goed dat het zonder einddemper nog altijd een 'minder' geluid oplevert dan een sportieve uitlaat met einddemper? Trouwens, voor de verzuurde azijnpissers hier. Ik baseer mij op het volgende boek: http://www.bestwebbuys.co(...)9.html?isrc=b-search 500 pagina's dik vol met nauwkeurige metingen, die wetenschappelijk onderbebouwd zijn. Een simpel inlaat en uitlaatlijn levert al 4 pk's. Is makkelijk te doen mits je de carburateurs opnieuw afstelt. Sommigen hadden zelfs 8,5 pk's verschil gemeten. 850 cc, orgineel 24 pk's. Bolt-on modificaties die in dat boek zijn vervolgens op toegepast, zonder dat het blok eruit ging. 850 cc heeft vervolgens 148 pk's (euro 95 als brandstof) op dyno, gemeten aan vliegwiel. En dat op 560 kilo is het dolle pret. 121 pk's aan de wielen. Zonder turbo/supercharger/lachgas/ander nokkenas En nog steeds dezelfde cylinderinhoud, zonder directe inspuiting. ![]() Niet slecht voor een blokje uit 1956. Dat is bijna 200 pk's per liter, zonder sportieve nokkenas zoals bij Honda of BMW met hun VANOS. Waar ik van walg, is dat dit topic verkloot is door de verzuurde sjonniehaters. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door TradingStock op 25-03-2009 00:31:03 ] | |
Broekpaling | woensdag 25 maart 2009 @ 00:40 |
200pk's per liter, maar we hebben het over wat je effectief over gaat houden. En alsof je die 4 pk gaat voelen. ![]() | |
TradingStock | woensdag 25 maart 2009 @ 00:44 |
quote:Hé knul, ga in je hoekje met je sportautootjes spelen, en laat het discussieren voortaan aan de grote mensen over. ![]() | |
Broekpaling | woensdag 25 maart 2009 @ 00:50 |
quote:He knul, ik heb 2 klassiekers. Maar zonder sjonnie uiterlijk en uitlaatpijp etc. Als we zo gaan beginnen. ![]() | |
IBAZ | woensdag 25 maart 2009 @ 00:50 |
Heb je buren? | |
TradingStock | woensdag 25 maart 2009 @ 00:53 |
quote:Ik woon op een tot woonhuis omgebouwde boerderij. Dus de buren zitten een eindje verderop. ![]() | |
TradingStock | woensdag 25 maart 2009 @ 00:54 |
quote:Ook al zijn ze technisch bezien oldtimers, ik zou niet gaan patsen met je Opel Kadetts. ![]() | |
Jimmie | woensdag 25 maart 2009 @ 00:56 |
quote:Bedoel je met 'minder', minder mooi geluid of minder dB'tjes? Ik denk dat als je rond rijdt met alleen een tussendemper je wel ontzettend veel lawaai maakt en dat het waarschijnlijk ook minder klinkt dan een mooie sportieve einddemper. Een gehele sportieve uitlaat met spaghetti stuk en alle tierelantijn hoeft overigens niet extreem luid te zijn natuurlijk, al zijn de uitlaten waar het gas direct doorheen kan over het algemeen wat luider dan dempers die de gasstroom blokkeren. Neem aan dat er in het boek wel een type uitlaat setup wordt aangeraden? Iig wat jij zoekt is straight-thru glass packed. Post wat pics van je bak, het grondig tunen van een motorblok op een propere manier is leuk om te zien ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Jimmie op 25-03-2009 01:03:46 ] | |
Broekpaling | woensdag 25 maart 2009 @ 00:57 |
quote:Ik heb Engelse auto's.. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2009 @ 01:01 |
quote:Vauxhall Kadetts ? ![]() | |
Broekpaling | woensdag 25 maart 2009 @ 01:04 |
quote: ![]() ![]() Ik had 'm eigenlijk van TradingStock verwacht. ![]() | |
IBAZ | woensdag 25 maart 2009 @ 01:16 |
Reliantjes | |
Cybje | woensdag 25 maart 2009 @ 08:36 |
quote:Even los van of je het wel of niet voelt ... als het mogelijk is, waarom zou je die 4 extra PK'tjes er niet uithalen? Ik heb in mijn Thunderbird ook een aantal kleine dingen veranderd, die allemaal hooguit een paar procent extra kracht opleveren. Maar al met al is het ding wel veel sneller. | |
Mikkie | woensdag 25 maart 2009 @ 11:51 |
Ik denk dat je er qua herrie sowieso niet blij van wordt. Ik ga morgen voor een nieuwe einddemper naar de garage, oude was doorgerot. Gisteren slechts een 200km gereden maar ik werd op het eind helemaal lijp van die herrie die het ding produceert. Rustig rijden is er niet meer bij. | |
waterkip | woensdag 25 maart 2009 @ 12:05 |
Waarom geen cut-out er tussen : http://www.quicktimeperformance.com/QTEC/index.php Heb je de keuze open pijp of politievriendelijk ,voor die allerlaatste pk er uit slepen zou je dan nog kunnen experimenteren met een rechtdoorgaande pijp erachter . Wanneer je een streep verf op die pijp zet in de lengterichting moet je hem afzagen op het punt waar de verf niet meer verbrand is . Qua spruitstuk kan je denk ik de meeste winst onderin behalen (koppel), Ik meen dat dat zo lang mogelijke pijpen vloeiend naar een grotere diameter is ,thermisch coaten aan de binnenzijde en de uitlaatpoorten blueprinten op het spruitstuk scheelt ook . Zo mooi mogelijke stroming er in zien te krijgen . | |
TommyGun | woensdag 25 maart 2009 @ 16:00 |
quote:Ik moest lachen ![]() ![]() | |
Darkomen | woensdag 25 maart 2009 @ 16:49 |
Uitlaat geluid zegt niks, is ook niet mooi. Koop een auto met een goede motor en luister daar na ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 25 maart 2009 @ 17:47 |
Reageer normaal of reageer niet. | |
T42 | woensdag 25 maart 2009 @ 18:25 |
las een demper er omheen die nep is ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door T42 op 26-03-2009 08:11:22 ] | |
nogeenmaarten | woensdag 25 maart 2009 @ 19:46 |
-weg- [ Bericht 97% gewijzigd door Alexxxxx op 25-03-2009 20:00:07 (geen bedreigingen svp) ] | |
nogeenmaarten | woensdag 25 maart 2009 @ 19:47 |
quote:dat geldt bovenal en in de eerste plaats voor jou moderator! | |
Alexxxxx | woensdag 25 maart 2009 @ 19:59 |
quote:ik heb me in dit topic vooralsnog nog netjes gedragen toch? ![]() | |
gateway | woensdag 25 maart 2009 @ 20:26 |
quote:ja je hebt nog niks gezegt wat niet met Modden te maken had | |
Revolution-NL | woensdag 25 maart 2009 @ 20:50 |
Trap dat trage mini blok eruit en stop er een hayabusa blok in... dat zet pas zoden aan de dijk ![]() ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door Revolution-NL op 25-03-2009 21:05:02 ] | |
Turquaz52 | maandag 30 maart 2009 @ 01:31 |
Hey TS, Ik weet niet of het een bijdrage is aan je topic, maar ik probeer wel ff serieus te reageren.. Wij hebben een VW Golf 3 TDI Variant gehad met 90PK standaart.. Na een modje hier en daar kwam ik er achter dat een Freeflow (dus rechte buis) onder een TDI niet zo veel verschil uit maakt qua geluid, want de turbo die dempt het meeste geluid ![]() Zo heb ik dus de Kat leeg gehaald en de einddemper weggehaald en een buis in de plaats daarvan gelast.. Ik moet je zeggen de turbo spoolde veelsneller op en de trekkracht was ook toegenomen, maar qua geluid misschien 1 db harder.. Een benzine auto zal hier anders op reageren, te veel flow is ook niet goed, aangezien je de mengsel dan ook meteen naar buiten kunt zuigen.. Je weet dat een 4 takt ook een heel kleinbeetje weerstand nodig heeft toch? (behalve turbo motoren) ![]() |