abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67377992
Heb een geinig autootje met een sportief uitlaat. Stoer geluid. .

Voor een goede flow (4 pk's extra winst), moet ik een ander type uitlaat monteren, naast de spruitstukken. (LCB en RC40 einddemper).

Nadeel is wel dat het geen uitlaat is met een sportief geluid. Het is een echte performance uitlaat, die ook bij circuit- en raceversies van deze auto gebruikt wordt. .

Naast de RC40 side exit einddemper heb je ook een RC40 tussenpijp. Ik zat te denken, of het niet mogelijk was dat ik weer een RC40 tussenpijp plaats op de RC40 tussenpijp die op het spruitstuk aangesloten zit.
Voor een goede flow gaat het meestal om dat je zo weinig mogelijk tegendruk hebt.

Uiteraard zal het een APK-afkeur opleveren, maar bij de volgende APK monteer ik wel tijdelijk een einddemper eronder.

Is dit wel te doen?

Wat voor geluid levert het zonder einddemper op, en krijg je niet te maken met teveel luchtcirculaties in de uitlaatlijn .
pi_67378157
Heb je een VW Golf?
You dream it, I live it.
pi_67378248
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:59 schreef Meddo het volgende:
Heb je een VW Golf?
oud type Civic zou ook kunnen
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_67378278
Nee, beslist geen sjonnie bak. Hé hallo. Het gaat mij puur om de flow en wat voor geluid het oplevert.

APK is niet zo'n issue, dan monteer ik wel ff een einddemper eronder.
pi_67378321
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:03 schreef TradingStock het volgende:
Nee, beslist geen sjonnie bak. Hé hallo. Het gaat mij puur om de flow en wat voor geluid het oplevert.

APK is niet zo'n issue, dan monteer ik wel ff een einddemper eronder.
als het dat niet is, waarom zet je hier dan niet neer wat je wél hebt?

Sowieso zou meer info welkom zijn voor evt. suggesties:)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:05:20 #6
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67378360
TS heeft een Corsa 1.4 met een No Fear sticker op z'n achterruit.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_67378379
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:04 schreef bas-beest het volgende:

[..]

als het dat niet is, waarom zet je hier dan niet neer wat je wél hebt?

Sowieso zou meer info welkom zijn voor evt. suggesties:)
Een klassieke Mini uit 1968, met een rolkooi in. .

Als hij standaard was, zou ik hem ook standaard laten en hem koesteren.
Maar er was door de vorige eigenaar helaas al veel optisch gewijzigd, waardoor ik een ander (snel!) blok heb laten inzetten en voor de fun en als hobbyritjes door de polder heen etc gebruik. Met 600kg veel plezier! .

Weer serieus reageren, gaarne.
pi_67378405
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:59 schreef Meddo het volgende:
Heb je een VW Golf?
Nee het gaat over een AUTO (een mini in dit geval)
  Redactie Frontpage woensdag 25 maart 2009 @ 00:09:45 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_67378509
Jeej, 4pk extra door freeflow.............pf ffhahahahahahaahhaah
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_67378537
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:09 schreef Innisdemon het volgende:
Jeej, 4pk extra door freeflow.............pf ffhahahahahahaahhaah
Grootste probleem van de mini's was de flow. Er is een handleiding van 480 (!) pagina's over de flow van je mini te optimaliseren. En er zijn zelfs charts beschikbaar van alleen de inlaatlijn en uitlaatlijn aan te passen, sommigen zelfs 8,5 pk's extra eruit wisten te peuteren.

Maar je bent wel triest aan het reageren, zo. .
pi_67378608
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:10 schreef TradingStock het volgende:
En nu reageren de sjonniebashers niet meer. .

PTA is de laatste tijd wel triest aan het worden. Ik wil gewoon nuttige adviezen, waar ik mee kan. Geen gebash, en stoerdoenerij. .
geregistreerd op: dinsdag 24 maart 2009 @ 23:49 __________!
You dream it, I live it.
pi_67378627
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:12 schreef Meddo het volgende:

[..]

geregistreerd op: dinsdag 24 maart 2009 @ 23:49 __________!
Gebruik je verstand.

Jezus, mods, sluit dit topic maar.

Dan open ik wel weer een nieuw topic.
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:17:18 #13
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_67378792
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:55 schreef TradingStock het volgende:
Heb een geinig autootje met een sportief uitlaat. Stoer geluid. .

Voor een goede flow (4 pk's extra winst)
Toen ben ik gestopt met lezen.
pi_67378841
Als dit een zogeheten straight-through einddemper is gaan de gassen er zonder obstructie doorheen, maar het geluid (wat kaatst) wordt wel gedempt.
pi_67378970
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:17 schreef blup het volgende:

[..]

Toen ben ik gestopt met lezen.
Tja, je bent dan ook een simpele ziel. .
pi_67379050
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:18 schreef Jimmie het volgende:
Als dit een zogeheten straight-through einddemper is gaan de gassen er zonder obstructie doorheen, maar het geluid (wat kaatst) wordt wel gedempt.
Dank je voor je reply. Begrijp ik goed dat het zonder einddemper nog altijd een 'minder' geluid oplevert dan een sportieve uitlaat met einddemper?

Trouwens, voor de verzuurde azijnpissers hier. Ik baseer mij op het volgende boek:

http://www.bestwebbuys.co(...)9.html?isrc=b-search

500 pagina's dik vol met nauwkeurige metingen, die wetenschappelijk onderbebouwd zijn. Een simpel inlaat en uitlaatlijn levert al 4 pk's. Is makkelijk te doen mits je de carburateurs opnieuw afstelt. Sommigen hadden zelfs 8,5 pk's verschil gemeten.

850 cc, orgineel 24 pk's.

Bolt-on modificaties die in dat boek zijn vervolgens op toegepast, zonder dat het blok eruit ging.

850 cc heeft vervolgens 148 pk's (euro 95 als brandstof) op dyno, gemeten aan vliegwiel. En dat op 560 kilo is het dolle pret.
121 pk's aan de wielen. Zonder turbo/supercharger/lachgas/ander nokkenas En nog steeds dezelfde cylinderinhoud, zonder directe inspuiting. .

Niet slecht voor een blokje uit 1956. Dat is bijna 200 pk's per liter, zonder sportieve nokkenas zoals bij Honda of BMW met hun VANOS.

Waar ik van walg, is dat dit topic verkloot is door de verzuurde sjonniehaters. .

[ Bericht 2% gewijzigd door TradingStock op 25-03-2009 00:31:03 ]
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:40:54 #17
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_67379584
200pk's per liter, maar we hebben het over wat je effectief over gaat houden.

En alsof je die 4 pk gaat voelen.
0 topics op naam. 14.gif
pi_67379676
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:40 schreef Broekpaling het volgende:
200pk's per liter, maar we hebben het over wat je effectief over gaat houden.

En alsof je die 4 pk gaat voelen.
Hé knul, ga in je hoekje met je sportautootjes spelen, en laat het discussieren voortaan aan de grote mensen over. .
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:50:20 #19
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_67379828
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:44 schreef TradingStock het volgende:

[..]

Hé knul, ga in je hoekje met je sportautootjes spelen, en laat het discussieren voortaan aan de grote mensen over. .
He knul, ik heb 2 klassiekers. Maar zonder sjonnie uiterlijk en uitlaatpijp etc.

Als we zo gaan beginnen.
0 topics op naam. 14.gif
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:50:37 #20
65918 IBAZ
broeinest
pi_67379835
Heb je buren?
pi_67379905
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:50 schreef IBAZ het volgende:
Heb je buren?
Ik woon op een tot woonhuis omgebouwde boerderij. Dus de buren zitten een eindje verderop. .
pi_67379938
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:50 schreef Broekpaling het volgende:
He knul, ik heb 2 klassiekers. Maar zonder sjonnie uiterlijk en uitlaatpijp etc.
Ook al zijn ze technisch bezien oldtimers, ik zou niet gaan patsen met je Opel Kadetts. .
pi_67379962
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:23 schreef TradingStock het volgende:

[..]

Dank je voor je reply. Begrijp ik goed dat het zonder einddemper nog altijd een 'minder' geluid oplevert dan een sportieve uitlaat met einddemper?

Bedoel je met 'minder', minder mooi geluid of minder dB'tjes? Ik denk dat als je rond rijdt met alleen een tussendemper je wel ontzettend veel lawaai maakt en dat het waarschijnlijk ook minder klinkt dan een mooie sportieve einddemper.
Een gehele sportieve uitlaat met spaghetti stuk en alle tierelantijn hoeft overigens niet extreem luid te zijn natuurlijk, al zijn de uitlaten waar het gas direct doorheen kan over het algemeen wat luider dan dempers die de gasstroom blokkeren.

Neem aan dat er in het boek wel een type uitlaat setup wordt aangeraden? Iig wat jij zoekt is straight-thru glass packed.


Post wat pics van je bak, het grondig tunen van een motorblok op een propere manier is leuk om te zien

[ Bericht 4% gewijzigd door Jimmie op 25-03-2009 01:03:46 ]
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:57:01 #24
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_67379975
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:54 schreef TradingStock het volgende:

[..]

Ook al zijn ze technisch bezien oldtimers, ik zou niet gaan patsen met je Opel Kadetts. .
Ik heb Engelse auto's..
0 topics op naam. 14.gif
pi_67380053
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:57 schreef Broekpaling het volgende:
Ik heb Engelse auto's..
Vauxhall Kadetts ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')