Zinnige reactie. Ga je niet over omdat je niet hard genoeg hebt gewerkt? Of heb je je uit de naad gewerkt en ga je niet over? In 't eerste geval zou ik inderdaad V3 overdoen en dan harder gaan werken. In 't tweede geval moet je gaan twijfelen aan je capaciteiten en zou ik naar H4 gaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:49 schreef Matthijs- het volgende:
Als je je wel redelijk ingezet hebt dit jaar en het desondanks (net) niet haalt raad ik je eigenlijk wel sterk aan naar havo te verhuizen, waar ook niets mis mee is. Helemaal niet lullig bedoeld, maar vwo 3 stelt echt gewoon niets voor bij wat nog komen gaat. De eerste jaren kom je wel door met een beetje stampen, maar in de bovenbouw gaat het niveau behoorlijk omhoog. Samengevat: als je echt moeite hebt met vwo 3 hoef je de bovenbouw vwo niet eens te proberen, en kan je jezelf heel wat tijd en moeite besparen door lekker naar havo te gaan. Of je moet echt het gevoel hebben dat je nog wel 5 tandjes bijschakelen kan natuurlijk.
Doe niet zo fucking achterlijk. Bijna april. 2 tentamens te gaan per vak. Kom op, hard werken, fulltime.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:04 schreef -Nick-- het volgende:
Thnx Mathijs(en de rest), hier heb ik zeker wat aan
![]()
Ik kan wel nog iets bijschakelen, maar, misschien dat het me wel lukt als ik me echt 100% alleen op school concentreer, maar ik denk niet dat ik me zó voor school kan inzetten.
Is het trouwens mogelijk een HBO bachelor te halen en dan een WO master?
Ik doe m'n best, maar het is niet makkelijk je punt 'effe' van een 4,5/5 een 5,5 te maken voor 3 vakken waar je niet goed in bentquote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:10 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Doe niet zo fucking achterlijk. Bijna april. 2 tentamens te gaan per vak. Kom op, hard werken, fulltime.
Dat klopt, heb in 3vwo helemaal niks gedaan. Moest toen op 1/10 op 1 vak naar havo en ben ontzettend blij dat dat is gebeurd. qua niveau merk ik niet veel verschil en als je het net niet haalt zoals mij dan is het mogelijk om éénjarig vwo erachter aan te doen waardoor de bovenbouw gewoon 3 jaar duurt. Het enige nadeel is dat je bij bepaalde profielen op havo je geen 2de vreemde taal hebt en dat dus in zijn geheel moet ophalen in een jaar, maar dan ben je weer wat ouder en wijzer dus zal dat dan wel lukken. http://www.leeuwenborgh.nl/default.aspx?oid=2396 is een voorbeeld bij mij in de buurt(Maastricht). Overigens zit ik nu in 5 havo en denk ik er totaal niet meer aan om dit te doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:16 schreef -Nick-- het volgende:
[..]
Ik doe m'n best, maar het is niet makkelijk je punt 'effe' van een 4,5/5 een 5,5 te maken voor 3 vakken waar je niet goed in bent
Zoals al eerder gezegd via een schakeljaar. Overigens kun je ook tijdens je studie een doorstroom minor volgen bij de uni waar je je master wilt volgen. Deze doorstroom minor kun je in plaats van een HBo minor doen. BIj het behalen van de minor krijg je(meestal) vrijstelling voor het schakeljaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:04 schreef -Nick-- het volgende:
Thnx Mathijs(en de rest), hier heb ik zeker wat aan
![]()
Ik kan wel nog iets bijschakelen, maar, misschien dat het me wel lukt als ik me echt 100% alleen op school concentreer, maar ik denk niet dat ik me zó voor school kan inzetten.
Is het trouwens mogelijk een HBO bachelor te halen en dan een WO master?
Volgens mij allen bij geneeskunde, daar word je met een HBO P ingeschaald bij 6.5 - 7 tijdens de loting.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:17 schreef -Nick-- het volgende:
Zitten daar nog bepaalde voorwaarden aan de stap HBO P>WO?
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 19:35 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat klopt, heb in 3vwo helemaal niks gedaan. Moest toen op 1/10 op 1 vak naar havo en ben ontzettend blij dat dat is gebeurd. qua niveau merk ik niet veel verschil en als je het net niet haalt zoals mij dan is het mogelijk om éénjarig vwo erachter aan te doen waardoor de bovenbouw gewoon 3 jaar duurt. Het enige nadeel is dat je bij bepaalde profielen op havo je geen 2de vreemde taal hebt en dat dus in zijn geheel moet ophalen in een jaar, maar dan ben je weer wat ouder en wijzer dus zal dat dan wel lukken. http://www.leeuwenborgh.nl/default.aspx?oid=2396 is een voorbeeld bij mij in de buurt(Maastricht). Overigens zit ik nu in 5 havo en denk ik er totaal niet meer aan om dit te doen.
Waarom niet gewoon HAVO -> 1 jaar HBO -> Universiteit, da's een jaar sneller dan blijven zitten en ook een jaar sneller dan jouw traject.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:58 schreef desonnaville het volgende:
Ik zou als ik jou was naar 4 havo gaan, vervolgens kun je in 1 jaar je VWO alsnog gaan halen als je dat tegen die tijd nog wilt gaan doen. Als je nu blijft zitten, dan heb je nog steeds dezelfde vakken als dit jaar en zoals je zelf al aangeeft, ligt het niet aan je inzet. De kans dat je dan volgend jaar weer problemen krijgt met dezelfde vakken is dan opnieuw aanwezig.
Ik doe nu zelf ook VWO in 1 jaar na mijn HAVO. Dat verloopt tot nu toe prima en is erg goed te doen. Zeker met een E&M profiel waar ik zelf ook voor heb gekozen.
Waarom niet gewoon HAVO -> 1 jaar vwo -> Universiteit,quote:Op maandag 30 maart 2009 20:03 schreef Zith het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon HAVO -> 1 jaar HBO -> Universiteit, da's een jaar sneller dan blijven zitten en ook een jaar sneller dan jouw traject.
havo --> 2 jaar Vwo.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:42 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon HAVO -> 1 jaar vwo -> Universiteit,
en waar zit het jaar verschil
Behalve dat dit bij lang niet alle studies kan, als je bijvoorbeeld toetreding wilt krijgen tot beta studie zul je alsnog je wiskunde natuurkunde en scheikunde tot het VWO niveau moeten tillen bij de meeste universiteitenquote:Op donderdag 2 april 2009 21:58 schreef B.E.D het volgende:
7 jaar lang middelbare school is lang, jeweets.
Beter gewoon Havo, + 1 jaar HBO, en dan uni.
Is natuurlijk niet helemaal waar. De vakken waar ie nu echt problemen mee heeft, heeft ie geen last meer van in de bovenbouw, dus misschien wordt het juist makkelijker.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:49 schreef Matthijs- het volgende:
Als je je wel redelijk ingezet hebt dit jaar en het desondanks (net) niet haalt raad ik je eigenlijk wel sterk aan naar havo te verhuizen, waar ook niets mis mee is. Helemaal niet lullig bedoeld, maar vwo 3 stelt echt gewoon niets voor bij wat nog komen gaat. De eerste jaren kom je wel door met een beetje stampen, maar in de bovenbouw gaat het niveau behoorlijk omhoog. Samengevat: als je echt moeite hebt met vwo 3 hoef je de bovenbouw vwo niet eens te proberen, en kan je jezelf heel wat tijd en moeite besparen door lekker naar havo te gaan. Of je moet echt het gevoel hebben dat je nog wel 5 tandjes bijschakelen kan natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |