abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10296292
Ja ja, daar istie vervelende scepticus weer.
Ter info:
http://www.skepsis.nl/pendelen.html
http://www.skepsis.nl/homeopendel.html
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
  donderdag 8 mei 2003 @ 15:41:37 #27
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10298782
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:03 schreef Koerok het volgende:
Ja ja, daar istie vervelende scepticus weer.
Ter info:
http://www.skepsis.nl/pendelen.html
http://www.skepsis.nl/homeopendel.html
Ja ja,
De vervelende skepsiswatchers bestaan ook nog :
http://quest4wisdom.tripod.com/skepsiswatchers/id8.html

Zie gedeelte stichting skepsis. Het is aan te raden om in dit forum met wat betere skeptische bronnen te komen.

Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
pi_10300150
Héééééééééééééééééé, Par is er ook weer.
Dan ben ik weg. Doei ! ! ! ! ! !
  donderdag 8 mei 2003 @ 16:41:55 #29
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_10300730
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 16:23 schreef Koerok het volgende:
Héééééééééééééééééé, Par is er ook weer.
Dan ben ik weg. Doei ! ! ! ! ! !
Hahaaa dat meen je niet!
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
  vrijdag 9 mei 2003 @ 16:48:15 #30
30820 wegwerpbeker
MC5 = REVOLUTION
pi_10323258
Maar is het nou wel of niet gevaarlijk? Ik vind het namelijk best interresant, maar moet wel meer weten voordat ik ermee verder ga..
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace. - Martin Luther King Jr.
pi_10323590
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 16:48 schreef wegwerpbeker het volgende:
Maar is het nou wel of niet gevaarlijk? Ik vind het namelijk best interresant, maar moet wel meer weten voordat ik ermee verder ga..
Een touwtje met een steen eraan is natuurlijk niet gevaarlijk. Wel oppassen als je hem event. hard in de rondte slingert.
Verder wordt het in mijn ogen indirect pas echt gevaarlijk als je belangrijke beslissingen laat nemen door de pendel. Gezondheidsvragen bijvoorbeeld. In zo'n geval kun je toch het beste naar je huisarts gaan.
In het pendelen op zich zit denk ik weinig gevaar. Het heeft zover ik kan overzien niet het gevaar van glaasje draaien, waarbij mensen zichzelf ongelooflijk bang kunnen maken. Dat lijkt me psychisch niet gezond.
pi_10323780
Lieve allemaal,

Zodra skepsis er komt gaat het sommige mensen irriteren.
Skepsis zou ik noemen een groep mensen die alleen in dingen geloven die wetenschappelijk zijn bewezen. Al het andere bestaat niet. Met zo'n instelling kan het nooit wetenschappelijk bewezen worden. (Willen ze dat?) En soms wat wetenschappelijk bewezen is wordt nog ontkent.

Naar mijn mening dragen ze niet bij om iets duidelijk te krijgen, maar ontkennen ze het in de plaats. Hier schiet niemand iets mee op en komen we niet verder.

Liefs
Romaine

ik ben sceptisch met sceptici
pi_10324021
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 17:08 schreef Romaine het volgende:
Naar mijn mening dragen ze niet bij om iets duidelijk te krijgen, maar ontkennen ze het in de plaats. Hier schiet niemand iets mee op en komen we niet verder.
Nee, mensen moeten leren accepteren dat als de grens bereikt van wetenschappelijk onderzoek, dat dan ook de grens van de kennis is bereikt. Je kunt qua kennis niet verder komen dat datgene dat je met de wetenschappelijke methode aannemelijk kunt maken. De wetenschap erkent zonder meer dat ze niet alles weet en te weten kan komen. Vreemdgenoeg schijnen sommige mensen dat oneerlijk te vinden of zo, en te denken dat er nog andere methoden zijn om kennis te vergaren. Dat is een illusie.
pi_10324565
Lieve allemaal,

Het hoort eigenlijk niet onder "Pendelen", maar is wel degelijk belangrijk.
De wetenschap is te veel op het verstand gaan vertrouwen en is te ver afgedwaald om nog overal een antwoord uberhaupt te kunnen vinden.

"andere methoden zijn om kennis te vergaren"
Die zijn er zeker! Buiten het paranormale om kun je kennis krijgen door dingen te ervaren. Het ervaren van dingen geeft de kennis.
Wanneer je het paranormale toevoegd krijg je nog meer kennis over dingen die (nog) niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden.

De wetenschap gaat nog zelden om het algemene belang te dienen, maar steeds vaker om er zelf beter van te worden.

Liefs
Romaine

ik ben sceptisch met sceptici
  vrijdag 9 mei 2003 @ 17:49:19 #35
14321 stuifzand
Dum dum dumtiedum...
pi_10324819
waarom wordt pendelen toch zo naar het paranormale geschoven?
Een paranormaal verschijnsel is toch iets heel anders?
pi_10327288
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 17:01 schreef Koerok het volgende:

[..]
Verder wordt het in mijn ogen indirect pas echt gevaarlijk als je belangrijke beslissingen laat nemen door de pendel. Gezondheidsvragen bijvoorbeeld. In zo'n geval kun je toch het beste naar je huisarts gaan.
[...]

Wat ik geleerd heb van huisartsen is dat je nog beter een muntje kunt gooien dan naar de huisarts gaan, tot nu toe hebben ze van wat ik weet 100% verkeerde diagnoses gesteld bij ernstige zaken (hartinfarct vond hij een griepje, dubbele longontsteking ook (door 6 verschillende huisartsen!!!), darmkanker vond hij aambeien, alledrie met alle gevolgen van dien)!!!
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
pi_10327713
Ik heb er ergens een.. maar weet niet meer waar
pi_10367620
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 17:49 schreef stuifzand het volgende:
waarom wordt pendelen toch zo naar het paranormale geschoven?
Een paranormaal verschijnsel is toch iets heel anders?
Pendelen zowel als het paranormale zijn zogenaamde psi-verschijnselen. Verschijnselen dus die ogenschijnlijk in strijd zijn met de geldende natuurwetten.
Een steen aan een touwtje weet niet wat het geslacht van een ongeboren vrucht zal zijn (in geef maar een voorbeeld). Evenmin kan het de diagnose kanker stellen. Zo simpel is het gewoon en dat geldt ook voor telekinese, toekomstvoorspelling, etc.
pi_10367741
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 17:38 schreef Romaine het volgende:
Het hoort eigenlijk niet onder "Pendelen", maar is wel degelijk belangrijk.
De wetenschap is te veel op het verstand gaan vertrouwen en is te ver afgedwaald om nog overal een antwoord uberhaupt te kunnen vinden.
Nee, de wetenschap kan iemand die zegt te kunnen pendelen, testen in een gecontroleerde omgevening. Men zou zo iemand van een grote groep zwamgere vrouwen kunnen laten vaststellen wat het geslacht is en de uitkomst vergelijken met gokken wat het geslacht is. Ook dat is wetenschap. Mensen denken bij wetenschap altijd aan chemisch stofjes in laboratoria, maar wetenschap is ook het doen van dubbelblinde proeven om aan te kijken OF iets werkt. En pendelen blijkt dan gewoon niet te werken. Of anders gezegd: I.p.v. pendelen kun je net zo goed gokken, dat maakt op de keper beschouwd geen verschil.
quote:
"andere methoden zijn om kennis te vergaren"
Die zijn er zeker! Buiten het paranormale om kun je kennis krijgen door dingen te ervaren. Het ervaren van dingen geeft de kennis.
Wanneer je het paranormale toevoegd krijg je nog meer kennis over dingen die (nog) niet wetenschappelijk verklaard kunnen worden.
Ten eerste hoort het paranormale bij ervaringen, dus dat kun je niet oevoegen. En ervaring is zo verschrikkelijk subjectief, dat het helemaal niets bewijst. Dat probleem zien mensen vaak niet, omdat ze inmiddels al vol zijn van hun subjectieve ervaring.
quote:
De wetenschap gaat nog zelden om het algemene belang te dienen, maar steeds vaker om er zelf beter van te worden.
En dat afgeven op de wetenschap daar wordt ik zo moe van. Ten eerste worden in dit land ook honderduizende mensen jaarlijks besodemieterd woord kwakzalvers en andere oplichters, maar los van dat moet je wetenschappers loskoppelen van de wetenschap zelf. De wetenscha is een methode en geen instituut met mensen.

Groeten,
Koerok

pi_10367775
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 20:10 schreef Rembooo het volgende:
Wat ik geleerd heb van huisartsen is dat je nog beter een muntje kunt gooien dan naar de huisarts gaan, tot nu toe hebben ze van wat ik weet 100% verkeerde diagnoses gesteld bij ernstige zaken (hartinfarct vond hij een griepje, dubbele longontsteking ook (door 6 verschillende huisartsen!!!), darmkanker vond hij aambeien, alledrie met alle gevolgen van dien)!!!
Dan heb je pech gehad en ewventueel zouden we kunnen constateren dat er te weinig goede artsen zijn op dit moment (en dat is volgens mij ook get geval). Dat neemt niet weg er de afgelopen 100 jaar een niet te negeren revolutie heeft plaatsgevonden in de medische sector waar we allemaal van meeprofiteren.
  maandag 12 mei 2003 @ 13:20:50 #41
39905 williehewes
Between Goth and Flowerchild
pi_10372674
*probeert de discussie terug te leiden naar nuttiger banen*
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 16:48 schreef wegwerpbeker het volgende:
Het is niet gevaarlijk wegwerpbeker. Met pendelen haal je kennis uit jezelf die niet normaal gesproken tot je beschikking staat. Je kan tot verassende ontdekkingen komen, maar gevaarlijk is het niet.

Dit soort dingen worden pas gevaarlijk als je iets aanroept, een geest of een kracht vraagt jouw pendel te bewegen. Dat is niet alleen onnodig maar ook onverstandig, kennis die op deze manier is verkregen is zeer onbetrouwbaar. Zie het topic over glaasje draaien. Pendelen is wezenlijk anders.

Chestwounds suck
pi_10372856
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:20 schreef williehewes het volgende:
*probeert de discussie terug te leiden naar nuttiger banen*
Als ik gelijk heb, dan zijn mijn reply's meer dan zinnig.
pi_10529985
Ben nu into pendelen

Boekje uit de bieb gehaald en ben er nu achter dat ik het ook kan.
Net als 4 van de 5 andere mensen

Wel leuk

dinsdag 20 mei 2003 @ 15:51:46 #44
39905 williehewes
pi_10563607
Cool Olaf. Ik doe het ook sinds een tijdje weer. Helaas kan ik mijn pendel nogal makkelijk beinvloeden, heb jij dat ook?
Chestwounds suck
  dinsdag 20 mei 2003 @ 17:00:20 #45
40875 Zaluki
His Contractor
pi_10565660
Interresant dat pendelen.

Ik heb een pendel gemaakt met 2 oude ringen die ik vroeger wel eens om had.

Alleen wil het nog niet zo lukken

Wetenschappelijk nog niet bewezen.
  woensdag 21 mei 2003 @ 13:12:23 #46
39905 williehewes
pi_10583323
Waarom lukt het niet? Beweegt de pendel uberhaupt niet? Ontspan je hand, je moet hem niet bewegen maar als je hem met geweld stil houdt gebeurt er niets, omdat je de on-bewuste bewegingen corrigeert.
Chestwounds suck
  woensdag 21 mei 2003 @ 17:01:57 #47
40875 Zaluki
His Contractor
pi_10588853
Okee, Ik zal het nog eens proberen

Misschien heb ik er geen aanleg voor ofzo. Of dat ik hem onbewust tegen houd.

Nouja, Ik zal het nog ffies proberen.

Wetenschappelijk nog niet bewezen.
pi_10589854
quote:
Op zaterdag 6 april 2002 23:26 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Liefst met een steen die bij je past (amethist) aan een katoenen koord met een lusje, schuif de lus over je middelvinger en sluit je vingers gestrekt (met de palm naar benende)
Mag ik vragen hoe je erbij komt dat de persoon in kwestie een amethist moet gebruiken is dat een greep uit de lucht of.............
  woensdag 21 mei 2003 @ 18:59:23 #49
25737 spookie
Banaantje?
pi_10591467
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:06 schreef Deadl0ck het volgende:
Ik deed ook aan pendelen, todat ik op een dag in plaats van een antwoord een visioen had.

Dit visioen was mijn eigen dood. Ik had toendertijd een scooter met klokje in dashboard. De klok stond op 16.00 en ik reed een kanaal in,(dat rood gekleurd was) op een plek waar ik wel eens heen ging om tot rust te komen / nadenken. Ik had toendertijd ook vaak een koptelefoon op (onder de helm), en luisterde veel naar Genesis. Op het moment dat ik gas gaf in het visioen hoorde ik de lyrics van het nummer 'Domino'

(Take a look at the beautiful river of blood; The liquid surrounds me; I fight to rise from this river of hell)

anyway, ik had toen een zeer goede vriendin en deelde het visioen met haar, Zij heeft mij tegen weten te houden tot het 15.55 was. De rit van daar, naar het kanaal duurde op mijn scooter minstens 20 minuten, dus ik had zoeits van, het zal mijn tijd nu wel duren.

Ik zet dus hoofdtelefoon op, en ga weg daar, muziek aan, zonder er verder over te denken.

Opeens kijk ik naar het klokje op mijn dashboard... 16.00. Ik kijk omhoog, en sta bij het kanaal wat rood gekleurd is, en heb geen controle over mijn lichaam, het voelt alsof iets of iemand mijn licham onder controle heeft, ik alleen mee kan kijken. Het stukje bovenstaande lyrics komt, en ik trek als vanzelf mijn gas open. Ik begin te rijden, en kom op de heuvel naar het kanaal. Nog steeds kan ik niks. Op dat moment laat het bandje af, en krijg ik weer controle over mijn lichaam. Ik rem uit alle macht, en sta net voor de watergrens stil. Het water was weer blauw/bruin/grijs. Klim langzaam met scooter en al weer naar boven, en kijk opnieuw op het klokje. 16.20... Dit terwijl tussenliggende tijdspanne niet meer dan 5 minuten bedraagde. Na een paar minuten bijgekomen te zijn pleur ik het bandje in het water, en heb ik mijn penel gedemonteerd. (gewicht van kettingkje af) en heb ze nooit meer bij mekaar gehouden.

Het moraal van mijn verhaal... kijk uit met wat je doet.

Komt niet door het pendelen het was een waarschuwing waarom en waarvan ik weet het niet maar het komt niet door het pendelen..
oops ohh my ...
  woensdag 21 mei 2003 @ 19:00:19 #50
25737 spookie
Banaantje?
pi_10591486
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 17:41 schreef cyberbull het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je erbij komt dat de persoon in kwestie een amethist moet gebruiken is dat een greep uit de lucht of.............

Berkristal gebruik ik meestal ik weet niet me favoriete steen denk ik?

Kan ook met een goud of zilverkettingje.

oops ohh my ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')