Die ook, maar die kan echt niet tippen aan Firebug. Daarmee had ik dit iig niet in 30 seconden gevonden.quote:
CSS > View Style Information > selecteer de cel van de tabel met de stippellijn. 5 sec.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:55 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Die ook, maar die kan echt niet tippen aan Firebug. Daarmee had ik dit iig niet in 30 seconden gevonden.
Nu wil ik het plaatje dus bepaalde afmetingen geven, zodat ie netjes in de header past.quote:Body {
width:750px;
margin:0 auto;
margin-top:15px;
}
#header {
width:750px;
height:150px;
background-color:#ffffff;
border: 2px solid #CCCCCC;
font-weight: bold;
color: #666666;
background: url(Pics/FP-moving-gif2.gif) no-repeat center center ;
}
Met css kan je (nog) niet de afmetingen van een achtergrondafbeelding bepalen, je zult dus de afbeelding zelf aan moeten passen naar de juiste afmetingen.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:06 schreef Hukkie het volgende:
Ik heb de volgende code:
[..]
Nu wil ik het plaatje dus bepaalde afmetingen geven, zodat ie netjes in de header past.
Maar als ik die maten invoer dan worden de afmetingen van de header aangepast en niet die van het plaatje. Weet iemand wat ik fout doe?
1 2 3 4 | width:750px; margin: 15px auto 0; } |
Jawel hoor dat gaat prima, als ik van een los plaatje de afmetingen ingeef dan gaat dat prima, alleen dus niet bij het plaatje wat ik in de header wil zetten.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:16 schreef n8n het volgende:
[..]
Met css kan je (nog) niet de afmetingen van een achtergrondafbeelding bepalen, je zult dus de afbeelding zelf aan moeten passen naar de juiste afmetingen.
[ code verwijderd ]
Volgens mij werkt dit trouwens ook, scheelt weer een regel.
Omdat dat in je header een background is dus dan kan dat (nog) niet.quote:Op maandag 18 mei 2009 17:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jawel hoor dat gaat prima, als ik van een los plaatje de afmetingen ingeef dan gaat dat prima, alleen dus niet bij het plaatje wat ik in de header wil zetten.
Maar what about deze methode?quote:Op maandag 18 mei 2009 17:25 schreef Chanty87 het volgende:
Omdat dat in je header een background is dus dan kan dat (nog) niet.
Zou moeten werken, maar ik krijg het niet aan de praat , vandaar dat ik het op bovenstaande manier probeer.quote:div#afbeelding{
background: #D3E6CF url(../_img/para.jpg) no-repeat 0 0;
height: 300px;
width: 225px;
border: 5px solid #618059;
}
Dat is positioneringquote:
Hetzelfde geldt eigenlijk voor optgroup, die blijft in IE maar bold en italic.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:32 schreef markiemark het volgende:
Ik wil children options in een select box een indent geven. Dit gaat niet met padding(-left) of margin(-left). Hoe kan ik dit doen in IE? Firefox doet het wel gewoon..
1 2 3 | option.option_category_0 {background-color:#09F; color:#000;} option.option_category_1 {padding-left: 25px;} |
Een beetje zoals hier onder aan de pagina (Selecteer forum)? Daar zit de padding met & nbsp; in de html-code.quote:Op donderdag 21 mei 2009 10:32 schreef markiemark het volgende:
Ik wil children options in een select box een indent geven. Dit gaat niet met padding(-left) of margin(-left). Hoe kan ik dit doen in IE? Firefox doet het wel gewoon..
Als ik deze pagina bekijk, kan het nog wel eens lastig worden om een <option> of een <optgroup> te stylen. Je hebt ook te maken met browsers die alles zelf bepalen. Er valt natuurlijk ook wel wat voor te zeggen dat een standaardcomponent van het besturingssysteem altijd op dezelfde manier wordt getoond, en dat het dus geen browserding is.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:14 schreef markiemark het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt eigenlijk voor optgroup, die blijft in IE maar bold en italic.
Hier mijn CSS
[ code verwijderd ]
Ik doe het meestal zo:quote:Op maandag 25 mei 2009 10:16 schreef Nashje het volgende:
Er hoeft ook niets van te worden gemaakt. Gaat gewoon om een stukje uitleg.
Hoe stijl jij jouw links in een div?
Ik snap niets van wat jouw h1 ermee te maken heeftquote:Op maandag 25 mei 2009 10:16 schreef Nashje het volgende:
Er hoeft ook niets van te worden gemaakt. Gaat gewoon om een stukje uitleg.
div.classname a {quote:Hoe stijl jij jouw links in een div?
gewoon de float clearen?quote:Op maandag 1 juni 2009 @ 16:32 schreef tim2308 het volgende:
Hoe krijg ik de footer helemaal onder de pagina op http://www.yeuxmarrons.com/ (in Firefox) en op http://www.yeuxmarrons.com/theme/disney/ ? Ik heb de verschillende onderdelen met DIV'jes onderverdeeld maar de footer begint zelfs al tussen de bovenste menuopties. (globalnav)
De CSS staat hier http://www.yeuxmarrons.com/new/yeuxmarrons.css
Dat lijkt me idd beter.quote:Op maandag 1 juni 2009 21:25 schreef jemoeder125 het volgende:
waarom niet gewoon op de footer zelf dan?
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat het nodig is. Als je iets heb dat je voor alle P-tags wilt instellen, dan zijn het margins en paddings. Font-dingen stel je op een hoger niveau in (html of body) en dan ben je eigenlijk al klaar.quote:grofweg alle P-tags clearen kan ook ongewenste effecten hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |