abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:48:56 #1
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_67352196
quote:
Kritieke dagen voor Kroymans Corporation
redactie
Het bericht dat Kroymans Corporation op de rand van de financiële afgrond staat, is als een bom in autoland ingeslagen. Veel managers uit de autobranche denken niet dat het bedrijf uit Hilversum, dat in 2007 nog een omzet van meer dan twee miljard euro noteerde, geheel 'kreukelvrij' de zware financiële klapper gaat overleven. De kans is namelijk groot dat voor een aantal bedrijfsonderdelen surseance zal worden aangevraagd. Mogelijk gaat dat morgen al gebeuren.

Directielid Ivo Manders wilde gisteren geen enkele mededeling doen en weigerde te bevestigen dat er momenteel met de banken over het voortbestaan van het bedrijf wordt onderhandeld. Volgens de topman zorgen de recente publicaties voor grote schade binnen het bedrijf.

BEDRIJFSONDERDELEN

Het is overigens niet uitgesloten dat voor bepaalde onderdelen faillissement wordt aangevraagd. Op deze manier zou de firma Kroymans onder bepaalde contracten, die nog enkele jaren lopen, uit kunnen komen zonder dat zij een grote schadeclaim aan de broek krijgt.

VAKANTIE

Eigenaar Frits Kroymans (69) heeft echter altijd gezegd dat hij zijn zaken netjes wil afronden. In hoeverre hij persoonlijk bij de financiële onderhandelingen betrokken is, is echter onduidelijk. Hij blijkt namelijk op vakantie te zijn en onbereikbaar. bron: autotelegraaf
Goed Surceance is natuurlijk inmiddels aangevraagd, en er is ook bekend geworden dat Kroymans zijn Amerikaanse rommel niet naar de RAI brengt. In Nederland is dit natuurlijk een hele grote jongen in autoland. (De grootste na de ponnyclub?) Gevolgen zullen niet te overzien zijn vermoed ik.

Waar ik nu vooral nieuwsgierig naar ben. Liebherr bouwmachines, in Nederland aan de man gebracht door Wynmalen, valt die nou ook onder een van de noodlijdende Kroymans groepen?

[ Bericht 0% gewijzigd door ShaoliN op 24-03-2009 12:09:42 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 11:58:23 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67352505
Worden er dan in één keer een hele stapel dure auto's per openbare faillissementverkoop verkocht?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67352550
"kreukelvrij"

Wil je ff de bron aan de OP toevoegen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:26:44 #4
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_67353313
Ik ben wel benieuwd hoe het gaat lopen met Kroymans, ze hebben de afgelopen jaren vrij grote investeringen gedaan en hebben langdurende contacten lopen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:26:06 #5
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:28:04 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67355308
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:34:03 #7
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_67355542
quote:
Dat is best veel.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:37:10 #8
242666 BeamofLight
pi_67355676
Ach so be it. Ze proberen en deden trouwens niet anders dan hun dealers volproppen met rommel met auto's zodat ze zelf het renterisico niet meer droegen maar uiteindelijk gaan ze d'r zelf aan.
pi_67355681
Toch dapper om zo'n schuld te hebben met een omzet van rond de 2 miljard.
Edit: Oh, 2007.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:47:46 #10
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_67356052
welke onderdelen, de Ferrari dealer in Hilversum ook?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:06:40 #11
242666 BeamofLight
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:16:34 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67376438
Van mij mag iedereen die Hummers en aanverwante inferieure benzineslurpende gedrochten aan de man brengt failliet. Geen hand toesteken, dood laten bloeden.
The End Times are wild
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 april 2009 @ 21:04:08 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_67876728
Waar ik benieuwd naar ben is hoe snel de distributienetwerken weer opgepakt gaan worden.......
En door wie....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 9 april 2009 @ 21:44:55 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_67877941
Autobedrijf Pouw Automotive Groep heeft de onderhandelingen over overname van delen van het failliete Kroymans met de bewindvoerder gestaakt.

Dat heeft Pouw, dealer van Volkswagen, Audi en Peugeot, donderdag bekendgemaakt.

De twee konden het niet eens worden over de voorwaarden voor de doorstart. ''We hadden een onoverbrugbaar gat'', aldus Pouw-directeur Dries Jan Snoodijk.
Hij was al sinds november vorig jaar in gesprek om tien Opel-vestigingen, drie schadebedrijven en leaseactiviteiten van Kroymans over te nemen.

Onzekerheid

Bij deze bedrijven werkten tegen de driehonderd mensen. Zij blijven nu in onzekerheid achter. ''Pouw betreurt de gang van zaken, met name ten aanzien van de gevolgen voor de werknemers van de desbetreffende bedrijven.''
Snoodijk weet niet of de bewindvoerder nog gesprekken voert met andere partijen. De bewindvoerder was donderdag niet bereikbaar voor commentaar.

CNV

Vakbond CNV is erg teleurgesteld over het mislukken van de verkoop. ''Ik heb een dringende mail uitstaan naar de curatoren. Zij hebben de taak om zo veel mogelijk uit de deal te slepen, maar ze hebben ook de taak om de belangen van de medewerkers te behartigen'', aldus CNV-bestuurder Dolf Polders.

Failliet

Eind vorige maand werden vier bedrijfsonderdelen van Kroymans, importeur van onder meer Saab, Hummer en Kia, failliet verklaard.
De onderneming, een van de grootste autobedrijven van Nederland, kwam in geldproblemen als gevolg van de sterk afgenomen verkoop van nieuwe en gebruikte auto's.
Kia Motors Europe liet eerder deze week weten dat het faillissement de invoer van het Zuid-Koreaanse merk Kia in Nederland niet in gevaar brengt. Dit bedrijf wil de invoer van de auto's zelf overnemen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 15 april 2009 @ 20:10:15 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_68050318
Kick + vraag.
Iemand die "toevallig" weet hoe men van plan is om de dealernetwerken weer aan de gang te krijgen??
  donderdag 16 april 2009 @ 10:17:00 #16
153506 Captain_Fabulous
pi_68063648
Gisteren nog even langs Kroymans ferrari gefietst 's avonds...nog geen brieven op de deur van 'helaas zijn we gesloten' of zo
pi_68137698
Op de voorpagina van de Telegraaf vandaag de aftocht van een oude ferrari.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_68137820
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:58 schreef Maanvis het volgende:
Worden er dan in één keer een hele stapel dure auto's per openbare faillissementverkoop verkocht?
Dat hoop ik ook. Ik stel de aanschaf van een nieuwe auto nog maar even uit en ga dit goed in de gaten houden.
  maandag 20 april 2009 @ 20:53:09 #20
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_68215937
Wat een succesvol zakenman ben je dan toch ook . Kansloos dit.
pi_73484383
kick
quote:
Onrechtmatigheden bij faillissement Kroymans
8 oktober 2009, 12:33 uur | FD.nl

Door: jan verbeek
De curatoren van het failliete Kroymans vermoeden dat er fraude is gepleegd in de laatste maanden voor het faillissement. Kort voordat het Hilversumse autoconcern onderuit ging werden nog enkele gezonde bedrijfsonderdelen verkocht.

Dat blijkt donderdag uit het eerste faillissementsverslag van de curatoren Cees de Jong en Frits Kemp. In juridische termen zou er sprake zijn van 'paulianeus' handelen.

Kroymans, dat in 2008 nog euro 2 mrd omzet realiseerde, ging dit voorjaar failliet. De familieonderneming ging onderuit omdat de verkopen van de GM-merken instortten en de expansie in Duitsland veel te veel geld kostte.

Verkoop aan Citadel omstreden

In januari van dit jaar is een aantal bedrijven, waaronder Parts, Kroymans Industrieel Divisie en ARM Stokvis uit de Kroymans Groep gelicht en voor een symbolische prijs van een euro verkocht aan Citadel Enterprises, een zusterbedrijf van ondernemer Frits Kroymans. Twee maanden later werd zijn autobedrijf Kroymans failliet verklaard en kon het bedrijf de leningen van een bankenconsortium niet aflossen.

Rechter oordeelt over verdachte uitvaart

‘Daardoor zijn schuldeisers benadeeld. Het verhaalbaar vermogen voor crediteuren is hierdoor afgenomen’, zegt curator De Jong. Zij gaan de gewraakte handelswijze voorleggen aan de rechter in een poging de transactie terug te draaien.

Ook een tweede uitvaart, van Kroymans Lease Holding op 20 februari van dit jaar, is waarschijnlijk onrechtmatig geweest, schrijven de curatoren. Dit onderdeel werd op het laatste moment aan een stichting verkocht. Beide uitvaarten werden begeleid door adviesgroep KPMG.

Bestuur aansprakelijk gesteld?

De kans bestaat dat ook bestuurders van Kroymans aansprakelijk worden gesteld. De curatoren constateren dat de wijze van administratie en financiële verslaglegging bij het importbedrijf KIE onvoldoende was. Er zijn mede daardoor nog steeds ruim 500 auto’s vermist.

Naar deze administratie zal nader onderzoek worden gedaan. Net als naar de reorganisatieplannen die het management wilde uitvoeren. De curatoren hebben over deze bestuursaansprakelijkheid ‘nog geen standpunt ingenomen.’
Ik ben benieuwd hoe dit nu weer gaat aflopen en of er mensen veroordeeld gaan worden voor fraude.
pi_73484451
Onrechtmatigheden. Goh. Verbazingwekkend.
pi_73484632
500 autos worden nog vermist... Dat is ook niet een gewoon een paar ferrari's en hummers achterover getikt...!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 13:31:50 #24
153506 Captain_Fabulous
pi_73484646
Tja....de Ferari's en Astons worden nog steeds vrolijk verkocht i hilversum...dat bedrijf was ook snel uit de failiete boedel gehaald door Frits z'n vriendjes
pi_73484679
Zeker ook zo'n aardige man. Net als Dirk S..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')