Wat ik begrepen heb is dat mensen die alcohol drinken het meest geld opleveren omdat ze minder remmingen hebben en minder kritisch zijn, in tussentijd is het redelijk goed te doseren waardoor de effecten niet altijd zichtbaar zijn. Wat me dan ook na deed denken is het feit dat na een paar glazen alcohol in de maand je brein al minder presteert -> lees dit artikel maar eens:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)er-door-alcohol.htmlDoordat alcohol de hersenen verdoven op alle gebieden zullen mensen die alcohol drinken ook niet zo diep en goed na kunnen denken en zullen eerder de neiging hebben lam te wezen -> het lichaam moet herstellen van de klap in het weekend.
Cocaine is een vergelijkbare drug, maar dit geeft mensen meer zelfvertrouwen en maakt ze egoistischer. Het is daarom niet gek dat veel managers en bestuursleden deze drug gebruiken, omdat ze het simpelweg zelf niet kunnen en dit uit een middel proberen te halen. Het is dus naar mijn idee verboden omdat je geen 16000000 bazen wilt hebben in Nederland, je moet ook nog onderdanen hebben natuurlijk. Echter als je een beetje oplet, merk je dat veel leidinggevenden dit gebruiken. Meestal omdat ze naar mijn idee alleen iets geven om zichzelf oftewel dat ze werken voor het geld.
Paddo's en marijuana hebben het effect dat ze de gebruiker meer laten nadenken over bepaalde dingen, soms wordt er dan ook gezegd dat de gebruiker blijft hangen. Een ander effect hiervan is dat je minder naar jezelf kijkt en dus ook je zelfverzorging en je neiging tot consumeren minder word, je neemt met minder genoegen, anders dan dat alcohol met de man doet, die wil meer en meer.
Paddo's hebben overigens nog een ander mooi effect en dat is dat er nagedacht kan worden buiten de regels van de realiteit waarin je leeft, het is altijd goed om eens een theorie die je heel je leven als waarheid hebt aangenomen kritisch te bekijken, dit zorgt uiteindelijk dat je minder blind bent voor veranderingen.
Pillen is misschien wel het mooiste voorbeeld, aangezien dit in een minder sterke vorm massaal verkocht word onder de naam antidepressiva. Het heeft allebei dezelfde grondslag en zijn dus allebei harddrugs. Echter het effect van pillen is veel heftiger en zichtbaarder dan het effect van mensen die antidepressiva gebruiken, al heb ik soms het idee dat je ogen ook groter worden als je onder invloed van deze drugs staat.
Wat als een paal boven water staat is dat een kleine groep beslist welke drugs wel en niet gebruikt mogen worden, oftewel de regering. Wat bij mij dan ook altijd de vraag is of ze daadwerkelijk ervaring hebben met deze drugs, of dat ze alleen naar de centen kijken en zodoende het liefst heel het land aan de alcohol heeft elk land. Zodoende is de vraag voor mij, waarom alcohol juist wel, wat is het doel van degenen die beslissen of alcohol legaal of illegaal is?
Er zijn zodoende ook verregaande theorien over alcohol en het in toom houden van een bevolking, zoals caesar al zei: geef de bevolking brood en spelen en ze doen wat je wil.
[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 24-03-2009 14:49:56 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.