Cultuur in Costa Rica? Dat is nu juist het Midden-Amerikaanse land waar dat nauwelijks voorhanden is. Althans geen klassieke cultuur, waar je waarschijnlijk op doelt.quote:ik zit in dubio voor de zomer van 2010! willen 3 weken weg waarvan 2 weken cultuur en 1 week strand!
zitten te twijvelen tussen Maleisie of Costa rica / Panama!
wat is ongeveer het prijsniveau in costa rica en panama?? we hebben ongeveer 2500 euro te besteden pp incl. tickets!
is het goed mogelijk om een mooie strandvakantie te houden in deze landen?
Ik snap dat je dat wellicht niet bedoelt, maar de gemiddelde Panamees/Tico zal het hier toch niet mee eens zijn, denk ik zo....quote:Op maandag 7 september 2009 19:30 schreef Blik het volgende:
In Panama, Costa Rica is idd weinig qua cultuur te beleven. Dat is vnl. natuur
Ook al reageer je niet op mij, ik ben het wel helemaal met je eens! DE cultuur van bv Mexico vindt ik het eten, de muziek en de passie voor sport. En niet alleen de tempels.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:03 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat wellicht niet bedoelt, maar de gemiddelde Panamees/Tico zal het hier toch niet mee eens zijn, denk ik zo....![]()
Ik ben er natuurlijk nog niet geweest en ik weet dat CR en Panama geen enorme Maya-toestanden hebben, maar "cultuur" is voor mij véél meer dan alleen archeologie: lokale markten (voedsel, beesten, bloemen), feesten, inheemse volken (Kuna en al die andere volken in Panama?!), rituelen... Persoonlijk vind ik dat je van een poosje rondhangen op de plaza in een klein dorp méér mee krijgt van "cultuur" dan van een (heel kort door de bocht) afgebrokkelde Maya-tempel.
Nogmaals: ik snap dat dat zo niet bedoeld werd, maar als ik in een vraag "cultuur" aangeef doel ik dus daar op!
Nee ok. Ik kan niet praten over Costa Rica, maar Panama heeft wat dat betreft zeker wel cultuur. Er zijn verschillende inheemse volkeren zoals de Embera en de Kuna. De Herrera-provincie staat bekend om de vele verschillende culturele festivals (heb zelf een festival meegemaakt in Ocu, was geweldig). De kuna's zijn ook een zeer apart volk.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:03 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat wellicht niet bedoelt, maar de gemiddelde Panamees/Tico zal het hier toch niet mee eens zijn, denk ik zo....![]()
Ik ben er natuurlijk nog niet geweest en ik weet dat CR en Panama geen enorme Maya-toestanden hebben, maar "cultuur" is voor mij véél meer dan alleen archeologie: lokale markten (voedsel, beesten, bloemen), feesten, inheemse volken (Kuna en al die andere volken in Panama?!), rituelen... Persoonlijk vind ik dat je van een poosje rondhangen op de plaza in een klein dorp méér mee krijgt van "cultuur" dan van een (heel kort door de bocht) afgebrokkelde Maya-tempel.
Nogmaals: ik snap dat dat zo niet bedoeld werd, maar als ik in een vraag "cultuur" aangeef doel ik dus daar op!
Wat bedoel je precies?quote:Op donderdag 10 september 2009 20:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er eigenlijk naast natuur en oude gebouwen bekijken iets te doen in die regio?
Bij mij hetzelfde, alleen jammer als je uiteindelijk niet gaatquote:Op zondag 13 september 2009 21:36 schreef Hik het volgende:
Heb 'm al.![]()
Dat is een soort reflex van mij: geboekt? Dat gelijk gidsen kopen...
Neequote:Op donderdag 10 september 2009 20:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er eigenlijk naast natuur en oude gebouwen bekijken iets te doen in die regio?
Ik vond het Panama kanaal wel mooi om te zien. Het is toch een knap staaltje bouwkunst. Maar wat eigenlijk nog mooier is, is het natuurgebied achter sluizen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:29 schreef Foeske het volgende:
Jaaah, ik heb geboekt! 11 maart vlieg ik naar Panama en 7 april kom ik terug vanuit Nicaragua... en ik heb er uiteraard heel veel zin in.
Weet nog niet heel precies wat ik allemaal ga zien, en ik denk dat ik het meeste ook gewoon lekker ter plaatse ga bepalen. Maar ik ben wel van plan te eindigen op de Corn Islands![]()
Ik denk dat ik ook maar langs het Panama kanaal ga. Het lijkt me eigenlijk helemaal niet zo boeiend, maar ik lees er toch overal over al een must-see. En als ik er toch ben... Maar wat vonden jullie daar eigenlijk van?
Nog tips voor een leuke buurt in Panama City waar ik m'n eerste hostel moet zoeken?
Ik vond het er op ook wel veilig uitzien toen ik er liep. Maar lokale bevolking adviseerde ons snel een taxi te nemen omdat het stuk waar wij liepen erg gevaarlijk was voor toeristen. En de taxi-chauffeur beaamde dat ook nog eens.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb ook veel goede verhalen over de hostels in de oude stad. Ondanks dat de LP zegt dat het onveilig zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |