Wanneer is het hoogtepunt van het regenseizoen in midden-amerika precies? Loopt dat niet ongeveer gelijk met Z-O Azië?quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:25 schreef runaway het volgende:
[..]
Hehe :p
Ik zit inmiddels toch aan azie te denken ivm hoogtepunt regenseizoen in cr/nicaragua.....jammer!!!
Colombia is natuurlijk geen Midden Amerika en er is ergens wel een Colombia topic waar je misschien wat verder komt.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:18 schreef daankes het volgende:
Maandag vertrek ik voor 4 weken naar Colombia![]()
Ben zelf alleen nog aan het twijfelen over de trektocht naar Ciudad Perdida (verloren stad). Mensen die deze trektocht hebben gedaan en er wat zinnigs over kunnen vertellen?
Verder spreken ik en mijn reispartner beide geen woord Spaans, dat wordt dus nog een avontuur op zich!
Excuus, omdat het hiervoor over Panama/Colombia ging, heb ik het daarom ook maar hierin gegooid.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Colombia is natuurlijk geen Midden Amerika en er is ergens wel een Colombia topic waar je misschien wat verder komt.
Met handen en voeten kom je meestal ook een eind en er zijn vertaal appjes voor je smartphone te downloaden die van spraak naar spraak vertalen.
Een paar basis zinnetjes leren is ook een goed idee zoals "waar is het toilet", "2 bier alsjeblieft" en "gaat deze bus naar ...?"
Zoeken via momondo? Ik vind daar altijd de goedkoopste tickets.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Nu naar tickets aan het kijken. Prijzen zijn hoger dan ik dacht. Heen naar Mexico en terug vanaf Panama of Costa Rica is al snel ruim 1000 Euro.
Iemand tips voor vliegvelden in de buurt die ik beter kan pakken?
Dank voor de tip. Momondo kende ik nog niet.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:41 schreef runaway het volgende:
[..]
Zoeken via momondo? Ik vind daar altijd de goedkoopste tickets.
Laagseizoen adam-buenos aires voor 600eu. Wel twee keer overstappen maar volgens mij zit je net als ik toen ruim in je tijd.
Misschien moet je een retour boeken en dan een losse vlucht erbij? Is vaak goedkoper dan multiple destination ticket....
Cancun moet in het laagseizoen rond de 600 liggen.
Thanks! Honduras zag ik ook al staan als goede duikbestemming. Weet jij zo nog hoeveel verschil qua geld daar ongeveer tussen zat, een beginnerscursus PADI?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:16 schreef krapula het volgende:
Nee. Wij hebben uiteindelijk de keuze gemaakt om i.p.v. in Belize onze PADI in Honduras te halen. Scheelde behoorlijk wat geld. Wij hebben uiteindelijk, na het behalen van onze PADI geen zin om in Belize te duiken omdat dat nogal duur was in vergelijking tot Mexico/Honduras.
Nee. Wel weet ik dat het spotgoedkoop was op de bay islands. Wij betaalden (in 2009) ongeveer $250 voor PADI incl. overnachtingen. Maar dat zal nu wel wat duurder zijn geworden. Én mooi duiken. heb niet super veel vergelijkingsmateriaal, maar het was vergelijkbaar met Cozumel, Mexico.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:12 schreef Lov1 het volgende:
[..]
Thanks! Honduras zag ik ook al staan als goede duikbestemming. Weet jij zo nog hoeveel verschil qua geld daar ongeveer tussen zat, een beginnerscursus PADI?
2 weken? Dat is wel erg kort zeg. Wij moesten met 3.5 weken Panama al dingen overslaan....quote:Op maandag 15 september 2014 18:24 schreef opperkleurder het volgende:
Eerste 2 weken van maart naar Panama en Costa Rica. Vliegen heen op Panama City en terug van San José. Wat moet ik zeker niet missen? Hoeveel dagen voor Panama Stad en San José (schijnt tegen te vallen)? We gaan voor een mooie combinatie van natuur, stad/cultuur en een paar dagen strand.
Zo weinig? Ik zou San Jose gewoon overslaan hoor. Ik had 3 weken Costa Rica niet eens genoeg...quote:Op maandag 15 september 2014 18:24 schreef opperkleurder het volgende:
Eerste 2 weken van maart naar Panama en Costa Rica. Vliegen heen op Panama City en terug van San José. Wat moet ik zeker niet missen? Hoeveel dagen voor Panama Stad en San José (schijnt tegen te vallen)? We gaan voor een mooie combinatie van natuur, stad/cultuur en een paar dagen strand.
Kort is het wel ja, maar mijn vrouw heeft niet meer vakantie helaas...quote:Op maandag 15 september 2014 21:19 schreef Blik het volgende:
[..]
2 weken? Dat is wel erg kort zeg. Wij moesten met 3.5 weken Panama al dingen overslaan....
Als je wilt duiken, ga dan naar santa catalina om te duiken in Coiba national park. Boquete en bocas del toro zijn natuurlijk aanraders. In Panama City ook zeker de sluizen bezoeken, en als het kan doe je ook een tour door het gebied achter de sluizen, is een erg mooi natuurgebied met erg veel verschillende diersoorten. Het is toch vrij gek om ruziënde apen te zien en op de achtergrond een mega-containerschip voorbij te zien varen.
Costa Rica, geen idee.
We plannen nu 1 dagje, we moeten er toch naar toe om te vliegen.quote:Op maandag 15 september 2014 21:30 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Zo weinig? Ik zou San Jose gewoon overslaan hoor. Ik had 3 weken Costa Rica niet eens genoeg...
Dat soort landen kennende kun je vanaf ongeveer iedere plek wel vervoer regelen naar het vliegveld, daarvoor hoef je San Jose niet te bezoeken. Is ook een beetje zonde van de tijd als je maar 2 weken hebt.quote:Op maandag 15 september 2014 22:20 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
We plannen nu 1 dagje, we moeten er toch naar toe om te vliegen.
Het vliegveld ligt niet in San Jose, maar in Alajuela. Vanuit Alajuela kan je nog wel een mooi dagtripje maken naar de Poás-vulkaan, dat is wel een aanrader. San Jose kan je overslaan. In Costa Rica zou ik het nevelwoud van Monteverde niet willen missen, als je nog tijd hebt is Tortuguero ook een aanrader. Beide fantastisch!quote:Op maandag 15 september 2014 22:20 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
We plannen nu 1 dagje, we moeten er toch naar toe om te vliegen.
Bay Islands? Dank voor de tip, dat ga ik uitzoeken.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:20 schreef krapula het volgende:
[..]
Nee. Wel weet ik dat het spotgoedkoop was op de bay islands. Wij betaalden (in 2009) ongeveer $250 voor PADI incl. overnachtingen. Maar dat zal nu wel wat duurder zijn geworden. Én mooi duiken. heb niet super veel vergelijkingsmateriaal, maar het was vergelijkbaar met Cozumel, Mexico.
Wat info over Bay Islands, je hebt Roatan en Utila. Op beide eilanden kun je heel goed duiken, al is Utila wel het bekendste, heeft ook wat meer de backpackers sfeer. Utila staat ook bekend als misschien wel de goedkoopste plek ter wereld om je PADI te halen en je kunt er het hele jaar door duiken met walvishaaien (over unieke dingen gesproken). Roatan is wat groter en ook wat toeristischer, er komen ook cruise-schepen aan wal waardoor het opeens druk kan zijn gedurende de dag. Hier zijn ook wat luxere accommodaties te vinden en dito eetgelegenheden. Ik ben zelf op Roatan geweest voor mijn PADI en vond het er erg relaxed, lekker eten overal, fijne sfeer en mooie stranden.quote:Op dinsdag 16 september 2014 08:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bay Islands? Dank voor de tip, dat ga ik uitzoeken.
Al pak ik Belize (blue hole) toch wel mee denk ik.
Toevallig nog unieke dingen daar gezien? (haaien, schildpadden, whale sharks, of scheepswrakken etc.). Wellicht dat ik daar, als het toch zo goedkoop is, mijn rescue diver maar ga halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |