abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 19:01:40 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67333014
Hoihoi allemaal!

In een nieuwe realitysoap (de bunker) willen we de kandidaten koekjes voorschotelen met daarin maden. De maden mogen op zich wel dood zijn zolang ze nog maar duidelijk herkenbaar zijn als maden.

Heeft iemand hier een recept of een idee voor? Alvast bedankt voor de medewerking .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 23 maart 2009 @ 19:08:01 #2
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67333246
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  maandag 23 maart 2009 @ 19:20:18 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67333646
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 23 maart 2009 @ 19:24:38 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67333798
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:01 schreef Maanvis het volgende:
Hoihoi allemaal!

In een nieuwe realitysoap (de bunker) willen we de kandidaten koekjes voorschotelen met daarin maden. De maden mogen op zich wel dood zijn zolang ze nog maar duidelijk herkenbaar zijn als maden.

Heeft iemand hier een recept of een idee voor? Alvast bedankt voor de medewerking .
Neem een recept voor Chocolate Chip Cookies en vervang de Chocolate Chips door Maden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 23 maart 2009 @ 19:48:45 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67334600
hoeveel % ?
Een gedicht over Maanvis
  maandag 23 maart 2009 @ 19:52:10 #7
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67334743
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:43 schreef allsystemshalt het volgende:

Iedereen heeft insecten gegeten in meel mag b.v. een bepaald %-tage insecten zitten
Ja, een mens eet, in zijn hele leven, gemiddeld 5 spinnen in zijn slaap.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  maandag 23 maart 2009 @ 19:55:04 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67334857
effe terug naar het onderwerp . Ik ga ff die chocolate chip cookies zoo9i opzoeken
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:04:06 #9
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_67360784
Ik zou ze Casu Marzu voorzetten. Da's pas een avontuur, kaas die je aanvalt..
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:20:31 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67361338
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:04 schreef TumTum het volgende:
Ik zou ze Casu Marzu voorzetten. Da's pas een avontuur, kaas die je aanvalt..
Tof! Bedankt voor het idee .

Casu marzu (Sardijns voor rotte kaas) is een Sardijnse kaas. Het is een kaas die men extreem lang laat rijpen, tot er larven van de kaasvlieg in nestelen.

De kaassoort verkrijgt men door de Sardijnse variant op de pecorino zeer lang te laten rijpen, tot een niveau dat feitelijk over de grens van rotting ligt. De larven die zich erin vestigen breken veel van de vetten af en maken de kaas zeer zacht, soms stroperig, terwijl er vaak vocht (lagrima genoemd) uitsijpelt. De maden zijn kleurloos en meten ongeveer acht millimeter. Ze kunnen echter zeer hoog (tot 15 centimeter) springen, zodat er wel als grap gezegd wordt dat degene die de kaas eet zijn ogen dient te bedekken, want de kaas wordt verkocht en opgediend met de maden er nog in. Sommigen halen de larven er voor consumptie eerst uit, velen echter niet.

Tegenwoordig worden de larven speciaal in de kaas geīnjecteerd om casu marzu te maken.

Casu marzu eet men bij voorkeur met een stuk krokant brood (pane carasau) en een glas Canonnau, een sterke wijnsoort. De smaak is zeer scherp.

Sardijnse casu marzu met pane carasau en worst van Sardijnse wildzwijn.De gemiddelde mens kan de consumptie van deze kaas goed verdragen. De stoffen kunnen echter sterke allergische reacties teweegbrengen en de rijping/rotting hoeft weinig verder voort te schrijden om de kaas werkelijk giftig te maken. Bovendien kunnen de larven de spijsvertering overleven en daardoor lichamelijke klachten veroorzaken. Om die redenen, en ook omdat het door zijn bereidingswijze als een bedorven product wordt gezien, is de verkoop ervan illegaal volgens de Europese en dus ook Italiaanse regels. Op Sardinië wordt de kaas evenwel nog steeds rijkelijk geconsumeerd in de informele sector en ook zwart verkocht
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:26:47 #11
58560 Oksel
Gezellig.
pi_67361593
Mooi man, die kaas.
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:12:39 #12
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_67408204
Brrr. 'k eet graag vreemde dingen, maar dat..

In het kader van walgelijke dingen, kijk ook eens naar het Zweedse surströmming. Haring in blik dat ze een aantal maanden/jaren laten fementeren. (rotten dus). Word het lekker zacht van. Blikjes niet openmaken binnenhuis. brrr.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_67409069
heb een keer een recept van madenkoekjes met honing gevonden, jeweet wel, heb je ook van die kleine kleverige sesam koekjes, alleen dan met maden ipv. sesam

http://www.mijnreceptenbo(...)samkoekjes-5396.html
sesamzaatjes vervangen voor maden en je bent klaar
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_67419716
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:52 schreef B.E.D het volgende:
Ja, een mens eet, in zijn hele leven, gemiddeld 5 spinnen in zijn slaap.
Dat is een verzinsel en is al diverse keren in verschillende topics op fok (en elders op het internet) ontkracht.

Koekjes met maden lijken me niet zo moeilijk, neem gewoon een recept voor rijst-, aardappel- of viskoekjes en gooi er wat handjes maden in. Ik denk niet eens dat je het echt proeft.

Die kaas is overigens illegaal om te verkopen.

Je kan ook rijpe durians de bunker insturen als vers fruit
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:14:36 #15
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67420038
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:58 schreef Isabeau het volgende:

Die kaas is overigens illegaal om te verkopen.

Ik denk helaas dat het te lang duurt om dat op een legale manier te doen (kaas inkopen en zelf de maden toevoegen) .
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')