abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67328316
Dit maakte ik pas geleden mee:

Een buurtgenoot heeft zijn huis te koop. Bord van makelaar in de tuin. Ik raak met hem aan de praat. Spreek hem wel vaker, bekende dus.

Nu weet ik dat makelaars de vraagprijzen doorgaans publiceren in plaatselijke krantjes en al helemaal op internet. Als verkopende partij lijk me dat je het liefst breed uitdraagt.

Met die wetenschap in mijn achterhoofd dacht ik dat het geen ongepaste vraag was om te vragen wat de vraagprijs is......En toen werd het heel stil en kwam vervolgens met dit repliek: "Heb je belangstelling, informeer dan maar bij de makelaar!" !

Ik dacht toen bij mijzelf, zou die vraag dan zo ongepast zijn geweest? als de prijs "NOTK"was, dan kan ik mij dat best indenken.

Toch maar even op internet gekeken bij betreffende makelaar. Binnen 1 minuut had ik de vraagprijs op mijn beeldscherm !

Waarom, o waarom doen Nederlanders ZO KNEUTERIG en bekrompen? Wat is er toch op tegen gewoon antwoord te geven, als die prijs overal gepubliceerd staat?

Dus ik begrijp nog steeds niet waarom er zo'n taboe op rust. Zo van "ik verkoop mijn huis, maar de prijs mag niet weten hoor " !

Blegh. Ik walg echt van deze kneuterige cultuur!

Jij ook?

Klacht: de bekrompenheid/geslotenheid en taboerisering van alles over geld door Nederlanders.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 23-03-2009 16:38:01 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 16:30:08 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_67328345
Ik vind het al prettig als het op het bord staat
pi_67328368
Misschien schaamde hij zich voor de te lage of te hoge prijs ofzo mijn buren zijn er heel open in.
pi_67328370
Waarschijnlijk zag hij dat je het nooit kon betalen en wilde hij je gevoelens niet kwetsen.
pi_67328382
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:30 schreef PiRANiA het volgende:
Ik vind het al prettig als het op het bord staat
Dat zou ik ook zeggen. Ik denk dat je de kansen vergroot door er heel open over de vraagprijs te zijn. Immers dat is het startpunt van een onderhandeling die later altijd plaatsvindt.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:31:55 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67328398
TS woont in lutjebroekerdijkerwaard inwoner aantal 6 (+ 2 honden) en denkt nu dat minimaal 1/6 van de nederlandse bevolking er rare psychologische ticks op na houd.

Wheheh
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_67328410
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:30 schreef Breathtaking het volgende:
Misschien schaamde hij zich voor de te lage of te hoge prijs ofzo mijn buren zijn er heel open in.
Die kneuterigheid is misschien ook wle typisch een streekcultuur.
pi_67328430
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:30 schreef Mindstate het volgende:
Waarschijnlijk zag hij dat je het nooit kon betalen en wilde hij je gevoelens niet kwetsen.
Ik woon in precies hetzelfde type huis. Echt waar.
pi_67328458
En jij bent zelf geen Nederlander dus dat kun je zeggen over ALLE nederlanders? Mja. Dus.

Wel een beetje dom dat hij het niet wou zeggen
Why don't you pre-suck my genital situation?
pi_67328496
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:33 schreef LadyBugLydia het volgende:
En jij bent zelf geen Nederlander dus dat kun je zeggen over ALLE nederlanders? Mja. Dus.
Ik ben zelf Nederlander. Geboren en getogen.
quote:
Wel een beetje dom dat hij het niet wou zeggen
Ik vond het eerder zielig. Erg - smiley waardig.
pi_67328706
Hoor wel vaker van dit soort dingen, in mijn vrienden groep zal zoiets niet voorkomen, bij de meeste van mijn buren ook niet. Geen flauw idee waarom er soms zo geheimzinnig moet worden gedaan.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_67328763
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Hoor wel vaker van dit soort dingen, in mijn vrienden groep zal zoiets niet voorkomen, bij de meeste van mijn buren ook niet. Geen flauw idee waarom er soms zo geheimzinnig moet worden gedaan.
Ja, ik vind het zo achterlijk gedoe om dan ineens geheimzinnig te doen.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:43:44 #13
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_67328793
Net zoiets als mensen die niet durven te vertellen hoeveel ze verdienen. Meest epische falers ever.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_67328812
quote:
[b]Op maandag 23 maart 2009 16:35

Ik vond het eerder zielig. Erg - smiley waardig.
Mja. Agreed.

Why don't you pre-suck my genital situation?
pi_67328855
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:43 schreef Lakitu het volgende:
Net zoiets als mensen die niet durven te vertellen hoeveel ze verdienen. Meest epische falers ever.
Inderdaad daar stoor ik mij ook aan. ik vertelde regelmatig aan mijn eigen broers en zussen wat ik verdien. Maar zelf nooit zeggen wat zij verdienen. !

Zooooooooooo achterlijk.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:46:18 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67328910
ik vraag me dan altijd af hoe je moet reageren op zulke opmerkingen trouwens. Van die dingen waarbij je gewoon echt op hele normale vragen totaal wordt afgesneden.
Ik had hetzelfde dit weekend bij een IKEA vestiging in londen. Ik kon de naam van een product niet herinneren en zo'n medewerker weigerde gewoon naar de ikea.com website te gaan zodat ik het kon aanwijzen. De site stond zelfs open en alles maar NEEEE.

Had je het maar even moeten opzoeken voordat je naar de winkel ging
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 23 maart 2009 @ 16:47:49 #17
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_67328952
Ies koeltoer!
  Redactie Frontpage maandag 23 maart 2009 @ 16:48:08 #18
38148 crew  Innisdemon
pi_67328961
Merk daar niets van. Op mijn werk is salaris een onderwerp wat regelmatig aan bod komt, en ook de freelancers zijn niet bang te vertellen wat hun tarief is, of wat ze vorig jaar hebben verdient.

Dus nee, dit herken ik niet, alhoewel ik zo'n voorbeeld met een huis niet heb beleefd
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_67329186
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:46 schreef SpecialK het volgende:
ik vraag me dan altijd af hoe je moet reageren op zulke opmerkingen trouwens.
Tjsa. Ik was geneigd om te vragen waarom hij daar zo moeilijk over doet, als je makelaar overal die vraagprijs publiceert......

Maar ja, ik had geen zin in een oeverloze discussie.

Ik vond hem maar een zieligerd. Ga dus het gesprek niet meer met hem aan.
pi_67329329
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:43 schreef Lakitu het volgende:
waarom ben je verplicht dat te vertellen? wat een zielige reactie.. maargoed, jij zal wel veel levens/werkervaring hebben met je 17/18 jaar.
  maandag 23 maart 2009 @ 16:58:26 #21
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_67329366
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:57 schreef onderscheid het volgende:

[..]

waarom ben je verplicht dat te vertellen? wat een zielige reactie.. maargoed, jij zal wel veel levens/werkervaring hebben met je 17/18 jaar.
Faler nummer 1 meldt zich.

Waarom zou je het niet vertellen, kneus?
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
pi_67329374
Nou niks is verplicht. Wel een beetje zielig van die persoon om zo te reageren, terwijl die info allang op straat ligt.....
pi_67329384
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, ik vind het zo achterlijk gedoe om dan ineens geheimzinnig te doen.
Ik ook, zo weet ik ook van de meeste wat ze verdienen. Dat is alleen maar handig omdat je zo van te voren al rekening kan houden met iemand.

Maar ik hoor ook altijd dat je bij een typisch Nederlands gezin niet onder of vlak voor het eten moet komen. Nu hebben we mensen in onze buurt die echt zo zijn maar kan me niet voorstellen waarom je dat doet.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_67329487
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:58 schreef Lakitu het volgende:

[..]

Faler nummer 1 meldt zich.

Waarom zou je het niet vertellen, kneus?
in ieder geval niet aan mislukte 17 jarige puistekopjes.

jij verteld zeker vol trots hoeveel je verdiend met vakkenvullen of wat de ibg je schenkt?
pi_67329504
quote:
Op maandag 23 maart 2009 16:58 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Ik ook, zo weet ik ook van de meeste wat ze verdienen. Dat is alleen maar handig omdat je zo van te voren al rekening kan houden met iemand.
Zeker. Maar ik had het van die persoon niet verwacht.....Was ook niet zo'n ouwe lul van in de vijftig ofzo....
quote:
Maar ik hoor ook altijd dat je bij een typisch Nederlands gezin niet onder of vlak voor het eten moet komen. Nu hebben we mensen in onze buurt die echt zo zijn maar kan me niet voorstellen waarom je dat doet.
Tjsa. Som lijkt the usa gezelliger wat dat betreft. Die zijn wat minder bekrompen als het gaat om de portemonnee.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')