Dacht mijn vader lekker goedkoop uit te zijn met een telfort abonnementje, snel internetten en onbeperkt bellen tegen een vast tarief, in werkelijkheid blijkt Telfort maar een ordinair pauper aanbiedertje te zijn, dat maar al te graag veel klanten binnenhaalt. Maar zodra die klanten binnen zijn, laat telfort ze vallen als een baksteen.
Het Oud Hollandse gezegde 'Goedkoop is duurkoop' gaat hier maar weer eens op. De ellende bogon eigenlijk al meteen toen het abonnement actief was. Om de haverklap konden mijn ouders niet bellen of gebeld worden. Ook lag internet er regelmatig uit. Bellen naar de 'service' desk (hoe durven ze zich zo te noemen?) resulteert keer op keer in dezelfde ellende; na lang wachten, wachten en nog eens wachten krijgt mijn vader een incapabele kneus aan de lijn, die onvoldoende Nederlands spreekt en er alles aan doet om hem zo snel mogelijk met een smoesje af te schepen.
Op dit moment kan hij helemaal niet meer bellen, gebeld worden of het internet op. Al dagen niet. En nog steeds vertikt de desk die zichzelf servicedesk noemt het om hem fatsoenlijk te helpen en wordt hij afgescheept met smoesjes als 'het ligt waarschijnlijk aan uw PC meneer'.
Omdat ik tien jaar systeembeheerder ben geweest weet ik dat ze uit hun nek kletsen. Uiteraard heb ik aangeboden om namens hem de strijd aan te gaan met Telfort, maar hij heeft het al opgegeven.
ADSL van KPN is al weer aangevraagd en dat wordt binnenkort aangesloten. En om het leed een beetje te verzachten mag hij tot die tijd van KPN gratis het net op met een dongel.
Lees je mee Telfort, dat is nog eens service!
Klacht: Telfort = HELfort = goedkoop DUS duurkoop. Telfort
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op
http://www.raaskal.com